גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיקי גנור מבקש מביהמ"ש לשחרר לו מיליוני יורו שנחסמו ע"י בנק הפועלים

גנור, עד לאחרונה עד המדינה בפרשת הצוללות, מבקש להשתמש במיליוני יורו שמגיעים למשפחתו מהשכרת נכסים בחו"ל באמצעות חברות קפריסאיות על-מנת להחזיר את ההלוואה על רכישת שתי נחלות במכמורת ונכס ברמת השרון ● לטענת בנק הפועלים, על הנכסים רובצים חובות בהיקף של מעל 19 מיליון שקל

מיקי גנור / צילום: כדיה לוי
מיקי גנור / צילום: כדיה לוי

איש העסקים מיקי גנור - מי שהיה עד לאחרונה עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000), אך הסכם עד המדינה עימו בוטל על רקע שינוי גרסתו - מבקש מבית המשפט לשחרר את החסימות שהטיל בנק הפועלים על חשבונות הבנק שלו ושל בני משפחתו, ולאפשר להם לקבל לחשבון ולהשתמש במיליוני יורו שמגיעים להם מהשכרת נכסים בחו"ל באמצעות חברות קפריסאיות שבבעלות בני משפחת גנור.

לטענת גנור, לפני פרסום החקירה נגדו נהג בנק הפועלים לקבל את הכספים המגיעים לו מחו"ל, בהעברות בהיקף עשרות ומאות אלפי יורו - כספים שקיבל גנור מהשכרת נכסים באירופה, שנרכשו על-ידי גנור שנים לפני שאירעו האירועים העומדים בלב פרשת הצוללות. הנכסים מושכרים לעיריות או לחברות מסחריות ונרכשו באמצעות קבלת מימון בנקאי מלא.

על יסוד כספי ההשכרה, בין היתר, רכש גנור בתי מגורים בישראל עבורו ועבור ביתו בהיקף מיליוני שקלים לכל נכס. לצורך רכישת הבתים נטל גנור הלוואות מבנק הפועלים. מדובר בשתי נחלות במכמורת שנרכשו לפני מספר שנים - האחת עבור בניית בית מגורים לביתו של גנור והשנייה עבור בית לו ולרעייתו. הנכס השלישי הוא נכס ברחוב ישראל גלילי ברמת השרון, שבו מתגוררת אם ילדיו הקטינים של מיקי גנור ביחד עם שני בניה הבוגרים (ילדיו מחוץ לנישואים).

כעת, טוען גנור, כולא אותו בנק הפועלים בסיטואציה בלתי אפשרית: ביד אחת הוא מונע ממנו להכניס כספים לישראל; וביד השנייה טוען בנק הפועלים כי גנור לא מכניס כספים לישראל ולא פורע את ההלוואות שנטל לטובת רכישת הבתים, ועל כן פתח בהליכי מימוש ההלוואות ופינוי גנור וביתו מבתיהם באמצעות הליכי הוצאה לפועל. לטענת הבנק, החובות הרובצים על הנכסים הם בהיקף 19.35 מיליון שקל, סכום הכולל ריבית פיגורים.

לאור ההתנהלות הנטענת של בנק הפועלים, מבקש גנור מבית המשפט לחייב את הבנק לקבל את הכספים,ולעצור את הליכי ההוצאה לפועל שפתח נגדו.

בבקשה לצו מניעה נגד הליכי ההוצאה לפועל שבהם פתח הבנק, פירט גנור את החובות להם טוען הבנק: "למבקשים התחייבויות לפרוע הלוואות לבנק בסך מצטבר של כ-9 מיליון שקל, אשר מועד פירעונן חלף (הלוואות לנכסים במכמורת); וכ-8 מיליון שקל שהועמדו לפירעון מוקדם, על אף שמועד פירעון ההלוואה המקורי טרם חלף (הלוואה לנכס ברמת השרון)".

לטענת גנור, "בלא מתן הסעד הזמני המבוקש, היינו הקפאת המצב הקיים ועיכוב הליכי ההוצאה לפועל שננקטו בידי הבנק, הרי שיממש הבנק את בטוחות ההלוואה, אשר אינו מאפשר לגנור לפרוע, באופן שבו לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו".

בית המשפט הוציא הבוקר (א') צו ארעי המקפיא את כל הליכי ההוצאה לפועל למימוש ההלוואות לרכישת הנכסים, עד לקיום דיון בנושא במהלך יוני.

במרץ האחרון נחשף ב"גלובס" כי עשרות מיליוני שקלים שמחזיק גנור בחו"ל ולא מצליח להביאם לארץ הם ככל הנראה הסיבה לכך שגנור החליט לחזור בו מהסכם עד המדינה

נדל"ן מניב באירופה

במסגרת חקירת פרשת הצוללות נחקרו ההליכים שקדמו וסבבו את רכישתם של 3 צוללות ו-4 ספינות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ. לפי החשד, ההחלטות על רכש כלי השיט התקבלו בצמרת המערכת הביטחונית משיקולים זרים, תוך ניגוד עניינים והעברת כספי שוחד לגורמים שליוו את העסקאות. גנור היה נציג טיסנקרופ בארץ. הוא נחקר ובמהלך חקירתו חתם על הסכם עד מדינה, שכאמור בוטל בהמשך; ראש הממשלה נתניהו העיד בחקירה מספר פעמים, וכך גם צמרת הממשל באותה תקופה - ובהם ח"כ יאיר לפיד והשר לשעבר משה (בוגי) יעלון.

בנובמבר אשתקד הגישה המשטרה המלצות להגשת כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד רוב המעורבים בפרשת הצוללות, ביניהם תא"ל (במיל') אבריאל בר-יוסף, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום ועו"ד דוד שמרון.

בתביעה שהגיש גנור הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין אסף ברם וגיא בן גל ממשרד ברם ושות' ועו"ד איתי ברכה ממשרד עורכי דין ברכה ושות', נטען כי החל מחודש יולי 2017 חסום, דה-פקטו, חשבון הבנק של מיקי גנור ורעייתו, וכן של חברת החזקות בבעלות בני משפחת גנור, לקליטת כספים בישראל, וזאת לאור חקירתו גנור בפרשת הצוללות.

לטענת גנור, מדובר בהעברות כספים המבוצעות מאותם מקורות ובגין אותה פעילות עסקית בדיוק כפי שקיבל בחשבונו בידיעת הבנק ובאישורו בראשית שנת 2017.

עוד נטען בתביעה כי חברת מ.ג הולדינג יורופ בע"מ שבבעלות משפחת גנור היא חברת החזקות המחזיקה בשרשור של חברות שפעילותן כולה בתחום הנדל"ן המניב באירופה, בעיקר בגרמניה. חשבון החברה, נטען, כמו גם חשבונותיהם של גנור, רעייתו וילדיו, מתנהלים מזה שנים בבנק הפועלים.

על-פי הנטען, במחצית הראשונה של שנת 2017 ביקש מיקי גנור לקלוט כספים בישראל אשר שורשרו אליו מהחברות-הבנות כהלוואה, והבנק אישר את ההעברות הכספים. ואולם מיולי חסם הבנק את האפשרות הזאת ואינו מאפשר עוד את קליטת הכספים בחשבונות.

לטענת גנור, במהלך כמעט שנתיים מאז ביצוע החסימה, ובשים לב לכך שכל המגבלות הפיננסיות שהוטלו עליו בעקבות החקירה הוסרו (למעט איסור דיספוזיציה על נכסיו בישראל), התמיד הבנק בסירובו לאפשר קליטת כספים בחשבון של החברה ובחשבונות של גנור ורעייתו, תוך טענה ("שמעולם לא הועלתה על הכתב", על-פי התביעה) כי הוא חושש כי כספים אלה "לוכלכו" באחת מן החוליות המרכיבות את החברות-הבנות שבשליטת מיקי גנור ורעייתו.-

עוד טוען גנור כי הוא ובני משפחתו שיתפו פעולה באופן מלא עם הבנק, העבירו לו כל מסמך וכל אישור שהתבקשו על-ידו, לרבות אישורים מרשויות האכיפה המלמדים כי בין פעילות החברות-הבנות מושא ענייננו לבין פרשת הצוללות אין דבר וחצי דבר - "אך ללא הואיל, שכן הבנק נותר איתן בעמדתו לא לאפשר כניסה של כספים לחשבונות, ואין זה משנה אילו נתונים הוצגו לו".

"מעבר לכך", נטען בתביעה, "הבנק ניהל מול התובעים הליך שאינו תקין בשום צורה - ראשית חסם את החשבונות להעברות ורק לאחר מכן החל לשאול שאלות; כל סבב שאלות ארך זמן רב; בכל סבב שאלות דרש הבנק מן התובעים מסמכים חדשים שלא דרש קודם לכן - הרי שחרף האישורים הרבים שהוצגו לו, וחרף העובדה שמסלול הכסף כולו היה שקוף בעיני הבנק - הבנק נותר עיקש בסירובו, הכול בניגוד גמור להוראות הדין".

לטענת גנור, כלל הכספים המגיעים לו, לרעייתו ולחברה בבעלותם, מדווחים כדין לכל רשויות המס; רשויות אכיפת החוק בישראל הבהירו לבנק כי אין בין החברות-הבנות שבשליטת החברה לבין פרשת הצוללות כל קשר; כל מסלול הכסף הוצג לבנק מראשיתו, ואגב כך למד הבנק כי כלל נכסי החברות-הבנות מומנו באמצעות מימון בנקאי או באמצעות רווחי החברות-הבנות (לא נכנס לחברות-הבנות כסף חיצוני בכל בשום חוליה בשרשרת), ולבד מכספים שהוצאו לצורך הפעלת החברות וניהול הנכסים או דיבידנד שחולק בשנת 2009 וכן בשנת 2017, גם לא הוצאו ממנו כספים.

"במילים אחרות", נטען בתביעה, "הקשר בין החברות-הבנות לבין החשדות המיוחסים למיקי גנור, כמו גם בנוגע לכל חשד אחר - אינו קיים".

עוד לטענת גנור ורעייתו, הבנק הכניס גם את ילדיהם לתסבוכת, על לא עוול בכפם. "לדאבונם של התובעים, הבנק הסלים לאחרונה את יחסו אליהם והחל דורש פירעון מיידי של הלוואות הרובצות על חשבונות הבנק בבעלות התובעים - גנור, רעייתו ילדיהם אביעד ושרון מור וכן שתי חברות נוספות בבעלותם - תוך שהוא מאיים כי היה ולא יעשו כן, יממש הבנק את הבטוחות שניתנו לו לצורך העמדת ההלוואות - כולן בתי המגורים שלהם".

"התנהלות הבנק היא שערורייתית במיוחד בענייננו, שכן בידו האחת הוא אינו מאפשר את קליטת הכספים אשר תביא לסילוק ההלוואות, ובידו האחרת הוא פועל לממש את הבטוחות שניתנו לו עבור העמדת ההלוואות הנ"ל - הכול בניגוד לחובותיו הבסיסיות ביותר בדין. לדרך הילוך זו אין להסכים, ובעקבותיה הוגשה הבקשה למתן סעדים זמניים בד-בבד עם כתב תביעה זה", טוען גנור בתביעה.

כספים למימון הגנתו

גנור מוסיף בתביעה כי בהינתן מצבו המשפטי - כחשוד בפרשת הצוללות - התקבולים מפעילות הנדל"ן שלו הם ככל הנראה הכספים היחידים שיוכל לקלוט בשנים הקרובות, ואלה עתידים לשמש לעמידה בהתחייבויותיו ולמימון הגנתו ומחייתו. "לא ניתן להפריז בחשיבות קליטת הכספים עבור מיקי גנור, שכן אי-קליטתם כמוהו כגזר דין פלילי עבורו, וזאת בטרם אף הוגש נגדו כל כתב אישום", נכתב בתביעה.

עוד נטען, כי "אי-קליטת הכספים, משמעו שלא זו בלבד שחרב החשדות לכאורה - המשך החקירות והגבלות החופש שהוטלו עליו כולם מונחים על מיקי גנור בעצמו, אלא שכעת מונחת חרב נוספת על כלל בני ביתו - האפשרות שיוותרו בלא קורת-גג בתקופה קשה זו העוברת עליהם, ותוך שכלל בני המשפחה מנסים להתרכז בהוכחת חפותו של מיקי גנור. גסות-לב שכזו מצדו של הבנק לא תתואר".

החברות בקפריסין והשותף האוסטרלי

גנור חושף בתביעה את מבנה ההחזקות של החברות הזרות שבבעלותו. לטענתו, הוא ורעייתו בעלים בשרשור של מספר חברות-בנות בחו"ל, כאשר שותפם בהחזקותיהם בנדל"ן הוא הלמוט טומאנק, תושב אוסטריה. כלל החברות-הבנות מנוהלות חשבונאית ומבוקרות על-ידי פירמת רואי החשבון KPMG בסניפה הקפריסאי, וכל מבנה החברות אושר כדין, כאשר כלל החברות-הבנות עומדות בתנאי הדין, לרבות בדיני המס השונים החלים עליהן.

ההחזקות המתוארות בתביעה הן: החזקה בחברת ישראלית בשם MG Holdings Europe Limited - חברה המחזיקה במלוא המניות של חברה קפריסאית בשם Flashnet Limited.

מצידן השני של החברות-הבנות מצוי כאמור הלמוט, השותף, המחזיק במלוא מניות חברה קפריסאית הידועה בשם Novalox Limited.

מבנה החברות מחולק לטענת גנור לשתי זרועות עיקריות - זרוע נכסים וזרוע ניהול.

בתביעה מדגים גנור חלק מההכנסות המגיעות לו משכירות הנכסים ששבעלות החברות הזרות שהוא מחזיק בשרשור. כך למשל, נטען כי חברת MOSERIN LTD הקפריסאית מחזיקה בחברה לוקסמבורגית בשם FMZ TRIER SARL, אשר מחזיקה במרכז מסחרי פתוח בגרמניה (HERFORD). הנכס מושכר ברובו לרשת "עשה זאת בעצמך" ענקית הנקראת TOOM BAUMARKT, וסך ההכנסה השנתית מנכס זה - 585 אלף יורו. סך עלות הלוואה שנתית כ-280 אלף יורו.

דוגמה נוספת היא חברת RAPIONE LTD הקפריסאית, המחזיקה בחברה קפריסאית בשם MERNONTO LTD, אשר מחזיקה בבניין משרדים בעיירה SAARBRUECKEN בגרמניה. הנכס כולו מושכר לעירייה. סך ההכנסה השנתית מנכס זה היא כ-265 אלף יורו, וסך עלות ההלוואה השנתית בגינו - כ-200 אלף יורו. יתרת הנכס בתהליך הסבה למגורים.

עוד דוגמה היא חברת POLENCO LTD הקפריסאית, המחזיקה בחברה לוקסמבורגית בשם EPI) EUROPEAN PROPERTY INVESTMENT SARL), אשר מחזיקה בשני מרכזים מסחריים בגרמניה (CHEMNITZ ו-GLIENICKE). הנכסים מושכרים לחנויות ורשתות מוכרות. סך ההכנסה השנתית מנכסים אלה היא כ-850 אלף יורו, כאשר סך עלות הלוואה שנתית בגינם עומד על כ-437 אלף יורו.

באשר לזרוע הניהול של החברות-הבנות, נטען כי כלל החברות המצויות בו תפקידן הוא לנהל את נכסי הנדל"ן של זרוע הנכסים. חברות אלה מעסיקות עובדים ואחראיות על כריתת חוזים, גביית תשלומים, העסקת רואי חשבון, ניהול שוטף ועוד.

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת הצוללות (תיק 3000), ובהם מיקי גנור, הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם, והם בחזקת חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בדין.

עוד כתבות

המדינה שמצטרפת לציר הרשע של חמאס, רוסיה ואיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה לכך שאיחוד האמירויות מובילה השקעת ענק במצרים, דרום אפריקה משקיעה מיליוני דולרים ביצירת קשר עם חמאס ומסתבכת בארה"ב, והאלימות לא עוזרת לקרב את הפלסטינים למדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

דיווחים על הפצצות בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

בפעם השנייה תוך יומיים – דיווחים על תקיפה בדמשק: היעד שהופצץ – מחסן אמל"ח איראני שיועד לחיזבאללה

בתקיפה שהתבצעה לפני יומיים הושמד מחסן אמל"ח איראני באחת התקיפות הגדולות ביותר שאירעו בתקופה האחרונה, כך לפי דיווחים  ● גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקאי ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

מייסדי אליאוס, מימין: אלון יופה, אלון רבינוביץ ודרור זיידה

הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה

הסטארט־אפ Eleos Health פיתח כלי בינה מלאכותית שמייצר סיכום אוטומטי של פגישות רפואיות, שכעת יוטמע בקבוצת "עמל ומעבר" המתמחה בטיפולים פסיכולוגיים ● המייסד אלון יופה: "כמו שצילום רנטגן מסייע לרופא, כך הפתרון שלנו לרפואת הנפש" ● ישראל מתגייסת 

הציבור מעדיף נזילות על ריבית / צילום: Shutterstock

הציבור מעדיף נזילות על ריבית: המלחמה עצרה את העברת הכספים לפיקדונות

הרבעון האחרון של 2023, בו פרצה המלחמה, סימן שינוי מגמה ביתרת העו"ש של הישראלים: מצניחה חדה מתמשכת, היא זינקה ב־43 מיליארד שקל ● בין הסיבות: העדפה לכסף נזיל בסביבת אי־ודאות, קיטון בהוצאות וגיוס מילואים מסיבי ● וגם: מה עשתה המלחמה למינוס שלנו?

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובניין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

בנק לאומי / צילום: איל יצהר

דוחות לאומי: רווח של 7 מיליארד שקל למרות הפחתה גדולה בארה״ב

בנק לאומי רשם בשנת 2023 רווח של 7 מיליארד שקל, ירידה של 9% לעומת 2022 בשל ההפחתה שביצע ברבעון הראשון של השנה • יחלק דיבידנד של 365 מיליון שקל, המהווים 20% מרווחי הרבעון, בהתאם להנחיות בנק ישראל

חנות משקפיים. ענף האופטיקה מתאושש / צילום: תמר מצפי

לראשונה מתחילת המלחמה: מחזורי הקניות בכל הענפים הבולטים במגמת עלייה

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי שורת קמפיינים בענף האופטיקה הובילו ל"חזרה לשגרת קניות כמעט מלאה"

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף-פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת