אלכס ספיר מביא מהבית 32 מיליון דולר לפירעון מוקדם של אג"ח ספיר קורפ

חברת הנדל"ן ספיר קורפ, הפועלת בארה"ב, תפדה את סדרת האג"ח ד', שיתרתה 115 מיליון שקל • לדברי החברה, היא "בחנה חלופות שונות שיאפשרו לה להעמיד אמצעים נזילים מספקים לתשלום יתרת קרן סדרה ד'"

על רקע התלות של חברת הנדל"ן ספיר קורפ  באחד הפרויקטים שלה ("סרפסייד" שבפלורידה) לשם פירעון התחייבויות האג"ח, והעיכוב בהשלמתו, החברה שבשליטת אלכס ספיר החליטה להחליף חלק מחוב האג"ח בהלוואה מההון המשפחתי של משפחת ספיר, ולבצע פדיון מוקדם ליתרת סדרה ד' שלה, בהיקף של 115 מיליון שקל.

בספיר קורפ, ששילמה למחזיקי אג"ח ד' בחודש שעבר סכום דומה (המהווה מחצית מקרן האג"ח), הסבירו כי החברה "בחנה חלופות שונות שיאפשרו לה להעמיד אמצעים נזילים מספקים לתשלום יתרת קרן סדרה ד'".

לפי החברה, החלופות שנשקלו כללו "נטילת הלוואת מלאי בגין פרויקט סרפסייד, מימון מחדש של ההלוואות הקיימות בפרויקט סרפסייד והעלאת תזרים לחברה, או ביצוע פירעון מוקדם המותנה בגיוס סדרת אג"ח חדשה, בעלת מח"מ ארוך יותר מזה של סדרה ד'". מועד הפירעון המקורי של סדרה ד' נקבע לעוד כשנה (אפריל 2020).

לאחר בחינת החלופות, החליטה החברה על נטילת ההלוואה, בהיקף של 32 מיליון דולר, מעיזבונו של תמיר ספיר, אביו של אלכס ספיר, שתישא ריבית שנתית דולרית של כ-7% ותיפרע במלואה בסוף אפריל 2021.

בספיר קורפ הסבירו כי "המימון מחדש של החוב הסחיר בכללותו הינו לטובת החברה, הן מבחינת תנאי הפירעון (הארכת מועד פירעון הקרן), הן מבחינת הוודאות הפיננסית לביצוע המימון מחדש של החוב הסחיר... והן בשאר ההיבטים, לרבות הקלה על מימון מחדש ברמת הפרויקט (ככל שיידרש)".

הפרויקט "על שפת האוקיינוס"

בספיר קורפ ציינו בעדכון בנוגע להלוואה כי מסתמנת דחייה של כחצי שנה במועד השלמת הפרויקט, לרבעון השלישי של 2019, ובהתאם תחילת שיווק הדירות בו מתעכבת.

פרויקט סרפסייד, הממוקם "על שפת האוקיינוס", בשדרות קולינס שבסרפסייד (Surfside), מיאמי ביץ', כולל 16 דירות קונדומיניום (בית מגורים משותף) יוקרתיות, נוסף על חניון מקורה "שעל גגו מגרשי טניס ומתקנים לרווחת דיירי הבניין".

לספיר קורפ סדרת אג"ח נוספת (יח') בהיקף של כ-135 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-8.5%, שמועד פירעונה חל עוד כשנתיים (יולי 2021).

ספיר קורפ פועלת בתחום הנדל"ן להשקעה, ייזום ומלונאות בארה"ב, ועל רקע עלייה בהוצאותיה סיכמה את 2018 בהפסד של כ-52 מיליון שקל. רואי החשבון שלה הפנו בדוחות לסיכום השנה את תשומת לב המשקיעים לכך שיכולתה לעמוד בפירעון התחייבויותיה תלויה בהתממשות תוכניות ותחזיות ההנהלה, "באשר להיקף והעיתוי של מכירת הדירות בפרויקט".