קרן הפנסיה הוותיקה גילעד חוברת לפסגות ונכנסת לתחום ההלוואות הפרטיות

גילעד חוברת לבית ההשקעות פסגות ליצירת תיק השקעות בהלוואות מתואמות, פרטיות ולא סחירות - בהיקף של עד 300 מיליון שקל • עפ"י ההסכם בין שני הגופים, הם ישתפו פעולה במתן הלוואות למימון פרויקטים • קרן גילעד, בניהולו של יואב ערמוני, מנהלת נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל עבור קהל לקוחות סגור

יואב ערמוני / צילום: נדב כהן יונתן
יואב ערמוני / צילום: נדב כהן יונתן

קרן הפנסיה גילעד הוותיקה חוברת לבית ההשקעות פסגות לקידום פעילות ניהול ההשקעות האלטרנטיביות שלה, וזאת על ידי יצירת תיק השקעות בהלוואות מתואמות, המוכרות כהלוואות פרטיות ולא סחירות, בהיקף של עד 300 מיליון שקל. תיק ההלוואות הפרטיות של גילעד ינוהל על ידי פסגות.

על פי ההסכם, פסגות וגילעד ישתפו פעולה במתן הלוואות למימון פרויקטים, כדי לאפשר לשני הגופים את הרחבת היקף המימון לפרויקטים וחברות. במסגרת זו, גילעד תוכל להצטרף להלוואות שפסגות מוביל דרך פעילות חברת פסגות ניירות ערך, שמנהלת עשרות רבות של מיליארדי שקלים עבור לקוחות התיקים המנוהלים, ובעיקר של מוסדיים חיצוניים כגון קופות גמל מפעליות וענפיות.

היקף תיק ההלוואות המותאמות עשוי להשתנות בהתאם להחלטות ועדת ההשקעות של גילעד, שמחפשת לגוון באמצעות ההסכם החדש את תיק ההשקעות שלה. מדובר ברכיב השקעות שמניב תשואה יציבה יחסית, אשר אינה קשורה ישירות לתנודות בשוקי ההון הסחירים. מנהל ההשקעות של גילעד הוא פז אקשטיין.

קרן גילעד, בניהולו של יואב ערמוני, מנהלת נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל עבור קהל לקוחות סגור, ומבחינתה החיבור עם פסגות נעשה "כחלק מאסטרטגיה להגדלת רכיב האשראי הלא סחיר של הקרן, אשר מצטרפת למעל 50 מיליארד שקל של גופים מוסדיים וקופות ענפיות המנוהלים בפסגות ני"ע".

לדברי מנכ"ל פסגות, ברק סורני, "בשנים האחרונות גופים מוסדיים מגדילים את תיק הנכסים הלא סחירים, בדגש על נכסים אלטרנטיביים ואשראי לא סחיר, במטרה ליהנות מתשואה עודפת, גיוון פורטפוליו הנכסים ומהפחתת תנודתיות אשר מאפיינים נכסים מסוג זה".

ברק סורני / צילום: רמי זרנגר
 ברק סורני / צילום: רמי זרנגר

מנכ"ל גילעד, ערמוני, מסר כי "הקמת מערך ההלוואות המותאמות מאפשרת לגילעד כניסה לתחום המימון של פרויקטים משמעותיים". נציין כי בשנים האחרונות גילעד הוותיקה ביצעה השקעות בקרנות השקעה פרטיות, מקומיות וזרות, ורכשה תיק משכנתאות מבנק מזרחי טפחות בהיקף של כחצי מיליארד שקל. 

מי שמובילה את ההשקעות של הקופות הענפיות שבפסגות היא סמנכ"ל ההשקעות גת מגידו.