נחתם הסכם במפעל פריגו בירוחם: הפעילות תישאר ביישוב לפחות חמש שנים לאחר מכירת המפעל

לאחר תקופה של אי-ודאות, נחתם ההסכם, שבא על רקע כוונת חברת התרופות פריגו לצאת מתחום תרופות המרשם, דבר שצפוי להשפיע ישירות על עובדי החברה במפעל בירוחם

המפעל החדש של חברת התרופות פריגו בירוחם / צילום: נתנאל לוי ופטריק מזוז
המפעל החדש של חברת התרופות פריגו בירוחם / צילום: נתנאל לוי ופטריק מזוז

אחרי כמה שבועות של חדשות לא קלות בתחום התעסוקה באזור הדרום, היום מגיעה בשורה חיובית לעובדי מפעל פריגו  בירוחם: העובדים והנהלת החברה חתמו על הסכם, הכולל הבטחה שהמפעל לא יועתק מירוחם בחמש השנים הקרובות.

לאחר תקופה של אי-ודאות, נחתם ההסכם, שבא על רקע כוונת חברת התרופות פריגו לצאת מתחום תרופות המרשם (Rx), דבר שצפוי להשפיע ישירות על עובדי החברה במפעל בירוחם.

מטרת ההסכם מבחינת העובדים היא להביא יותר עבודה לארץ ולשמר את הפעילות גם לאחר מכן. ההסכם הקיבוצי הקיים, שהיה בתוקף עד אפריל 2020, יוארך בשנתיים נוספות ועובדי החברה יזכו לתוספות שכר בשנים אלה, בשיעור של 4.25% מדי שנה. עם מכירת המפעל (במסגרת פיצול פעילות תרופות המרשם) יקבל כל עובד שעובד בחברה מעל שנה מענק מכירה בסך 2,250 שקל ברוטו לכל שנת עבודה, עד לתקרה מצטברת של 70 אלף שקל ברוטו לעובד. סעיף נוסף בהסכם קובע כי תקציב הרווחה לכל עובד יעלה ב-300 שקל, ל-3,700 שקל, ובשנה שלאחר מכן יעלה ל-4,000 שקל.

יו"ר ועד עובדי פריגו בירוחם, חיים בן אבו, אמר היום ל"גלובס" כי "לאחר משא ומתן ארוך, קשה ומתיש, הגענו להבנות עם הנהלת החברה. שני הצדדים ידעו להתגמש לטובת העובדים ולטובת המפעל. זהו יום היסטורי בירוחם, לאור מצב התעסוקה פה, וזה משמח את העובדים, שיהיה להם שקט תעשייתי. אני מודה להסתדרות שליוותה אותנו לכל אורך הדרך. הגענו להסכם מצוין".

נזכיר, ששני מפעלים בירוחם עלו לאחרונה לכותרות על רקע סכנת פיטורים: פניציה, ואמיליה קוסמטיקה.

פריגו הודיעה כבר לפני כמה חודשים על כוונתה לצאת מתחום ה-Rx, פיצול שיושלם עד 2020. בעבר דווח ששתי קרנות מארה"ב מתעניינות ברכישת התחום ביותר מ-2.5 מיליארד דולר. פריגו הציגה לאחרונה אסטרטגיה חדשה שבבסיסה מעבר מהתמקדות בבריאות (Healthcare) להתמקדות בטיפול אישי (Self care), הכולל גם מניעת מחלות ומוצרים אחרים. המטרה היא לייצר יותר ערך ולהפוך לחברה צרכנית, כאשר בניגוד לחברת פארמה, חברות אלה נסחרות במכפילים גבוהים יותר. המפעל בירוחם נבנה המפעל נבנה ב-2016 בהשקעה של 180 מיליון שקל, ומעסיק כיום כ-600 עובדים. עוד לפני חנוכת המפעל, פריגו פעלה בירוחם מאז שרכשה ב-2004 את החברה הישראלית אגיס.