יו"ר סיעת "כולנו", ח"כ רועי פולקמן, יצא הבוקר למפגיני "כחול לבן" מול ביתו במושב נס הרים ושוחח עמם. פולקמן הסביר שעל אף הודעות הקמפיין של "כולנו", בהן הם הציגו את מפלגתם כ"ימין האחראי" ולמרות הודעות עבר של השר משה כחלון, שהקואליציה לא תחזיק מעמד במקרה שיוחלט להגיש כתב אישום (אחרי שימוע) נגד ראש הממשלה, דעתו השתנתה.

בסרטון שהעלו המפגינים פולקמן השיב לפעילי כחול לבן, "בעבר אמרתי שלא אשב עם ראש ממשלה עם כתב אישום והיום שיניתי את דעתי ואני מוכן לשקול את זה. אני חד משמעית בעד פסקת ההתגברות, אבל באיזונים - נדון על המספרים. מפלגות איחוד הימין דורשים רוב של פחות מ-61".

עוד הסביר פולקמן למפגינים "אתם במקום הלא נכון, בגלל הפעילות הפוליטית שלכם אני לא רלוונטי" הוא אמר כרומז לכך שהבוחרים של כחול לבן אשמים בכך שמפלגתו הצטמצמה מ-10 מנדטים ל-4 מנדטים וכעת, עם כוח פוליטי מוגבל אין לו ולחבריו יכולת לעמוד על העקרונות של בגין וכ"ימין אחראי" כפי שהתחייבו בקמפיין.

"במשך קדנציה שלמה הראנו מה זה ימין אחראי. עכשיו אנו לא רלוונטיים. אני בעד פסקת ההתגברות, זה היה ידוע גם פעם שעברה. צריך לדבר על המספר (של הח״כים שיכולים להעביר חקיקה מתגברת - ט״ש). אני לא אתן לכם דין וחשבון, אתם לא הציבור ששלח אותי לכנסת. (...) הסיפור הוא כזה, אתם מפלגה שבנתה פנטזיה. לכו לביתו של חיליק טרופר (ח״כ מכחול לבן שגר באותו הישוב - ט"ש)".

האם כולנו תמיד הייתה בעד פסקת ההתגברות? לא לפי ההסכמים הקואליציונים של הכנסת הקודמת

עוד אמר פולקמן שמפלגתו היתה שותפה לשיח מאוזן יותר בקדנציה הקודמת, כאשר היה להם את הכוח הפוליטי "היום אנחנו לא רלוונטיים. ההבדל בינינו לכחול לבן הוא שאנחנו הראינו שאפשר לעבוד בשביל הציבור, אתם במקום הלא נכון".

פולקמן אמר שהקואליציה תשאף לחוקק את פסקת ההתגברות כך שניתן יהיה לגבור על פסיקות בג״ץ באמצעות רוב רגיל בכנסת ולא באמצעות רוב של 61 ח״כים.

פעילי "כחול לבן" השיבו לפולקמן: "מה תגיד לילדים שישאלו אותך מה עשית כדי לעצור את זה? בבחירות הכרזתם שאתם ימין אחראי. האם בגין היה בעד פסקת ההתגברות? אנחנו נפגין מול הבית שלך שוב ושוב".

יאיר לפיד צייץ הבוקר בתגובה לדבריו של פולקמן:

"מול מפגיני כחול לבן הבוקר, הודה רועי פולקמן שהוא משנה דעתו בגלל הלחץ ושוקל לשבת עם נתניהו גם אחרי הגשת כתבי אישום. בשביל זה הלכת לפוליטיקה פולקמן? בשביל לעבוד אצל מושחתים?"

פעילי כחול לבן מפגינים בכל הימים האחרונים מול בתיהם של פוליטיקאים אשר אותם הם זיהו כחוליות החלשות בקואליציה. בין השאר הפגינו מול בתיהם של ח"כ יולי אדלשטיין, השר גלעד ארדן, ח"כ גדעון סער, ח"כ אבי דיכטר, השר משה כחלון, ח"כ אביגדור ליברמן, ח"כ ניר ברקת, והשר ישראל כ"ץ.

פעילי "כחול לבן" מול ביתו של רועי פולקמן / צילום: תומר וינר

הם קוראים לחברי הכנסת לא לתת יד להרס הדמוקרטיה והפיכת ישראל, לטענתם, ל"טורקיה".