גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הג'יפון המחודש של מאזדה CX3 נאה אך לא נועז מספיק

הג'יפון המחודש של מאזדה ממשיך להיות נאה, איכותי ומהנה לנהיגה אבל החידושים מינוריים והמתחרים יותר אגרסיביים ● מנגד, החומרה והתוכנה המוגבלות יחסית של מערכת המולטימדיה מתקשה לישר קו עם מערכות הקישוריות המחוכמות

מאזדה CX3 / צילום: יחצ
מאזדה CX3 / צילום: יחצ

אקירה מרומוטו, היו"ר הטרי של מאזדה מוטורס, מייצג נאמנה אתיפן התאגידית המסורתית. הוא מונה לתפקיד במאי אשתקד בגיל 60, אחרי לא פחות מ-40 שנות עבודה במאזדה. כמו רבים מעמיתיו גם הוא דוגל בגישה לפיה הדרך לקידמה עוברת דרך אבולוציה ולא דרך מהפכות.

בעת שכולם בתעשייה מדברים על הקטנת מנועים, חשמול ואוטונומיה, ממשיכה מאזדה להשקיע בשדרוג זהיר של מנועי בנזין ובפיתוח פלטפורמות נהיגה מעודנות. בשבוע שעבר, למשל, בעת הצגת האסטרטגיה של החברה עד 2025, ועל רקע הדעיכה במכירותיה וברווח הגולמי, חשף מרומוטו-סאן את "מנוע העתיד" של מאזדה: מנוע בנזין שטוח עם שישה צילינדרים.

כשנשאל לאחרונה מה עמדת מאזדה בנוגע לרכב אוטונומי אמר כי "מאזדה ממשיכה להציב את ההנאה מנהיגה בעדיפות ראשונה. המכוניות שלנו ימשיכו להיות עם הגה ודוושות עבור נהגים אנושיים והמחשב יקח פיקוד אם הנהג עושה טעויות מסוכנות. זו משמעות האוטונומיה מבחינתנו".

ימים יגידו אם מאזדה מנותקת מהמציאות או שהגישה הזהירה שלה תנצח. אבל בינתיים הדור החדש של ה-CX3 מייצג נאמנה את המדיניות המוצהרת. העיצוב, למשל, עבר שלל שינויים ועידונים בפגושים, בגריל, בכנפיים ועוד, אבל כדי להבחין בהם צריך להציב את הדור החדש ליד הדור היוצא ורצוי גם להצטייד בחבר עם OCD.

לא שיש לנו תלונות בנושא; ה-CX3 היתה ונותרה רכב נאה עם קווים חדים ומוגדרים ואיזון הרמוני בין אלגנטיות לאגרסיביות. ובכל זאת, לאור האינטנסיביות שבה משתנה השוק והתעוזה על המתחרים (ע"ע טויוטה CH-R) ניתן היה לצפות למעט יותר שאר רוח.

גם עיצוב הפנים אבולוציוני. מערך הפיקוד עדיין יעיל ורענן, אבל כבר אינו פורץ דרך. מספר אלמנטים שלו - כמו מד סל"ד ענק במרכז לוח המחוונים - קצת יומרניים עבור ג'יפון תמים. גם החומרה והתוכנה המוגבלות יחסית של מערכת המולטימדיה מתקשה לישר קו עם מערכות הקישוריות המחוכמות, שמציעים כיום חלק מהמתחרים. מנגד, איכות החומרים והגימור קפצה כיתה וחומרי הדיפון הרכים, התפירה האיכותית של הריפוד ובידוד הרעשים זועקת "תוצרת יפן".

גרסת המבחן שלנו, ברמת הגימור העילית "PURE WHITE", הגיעה עם חבילת אבזור עשירה ומרשימה, כולל חבילה מקיפה מאוד של מערכות בטיחות אקטיביות, אבל מחירה גבוה. הגרסאות התקניות מגיעות ללא מערכת בקרת שיוט סמי-אוטונומית וללא סיוע אוטומטי לבלימה במהירויות בין עירוניות.

מנוע מוצלח, אבל מהדור הישן

בסיס הגלגלים (2.57 מ') והממדים הפנימיים של הדור המחודש לא השתנו, והם תואמים את הממוצע המקובל בפלח. סף הכניסה ממוקם בגובה נוח, המושבים הקדמיים ממוקמים גבוה יחסית לכביש וכוללים מרווח ראש נדיב. המושב האחורי מתאים בעיקר לשני מבוגרים ממוצעי קומה, בתנאי שלא ינסו לפשוט רגליים קדימה. תא מטען אחורי בנפח צנוע יחסית לקבוצה, 240 ליטר בלבד, לא אידיאלי לנופש של משפחה טיפוסית.

מתחת למכסה המנוע המלוטש מסתתר מנוע ה-2 ליטר בנזין נטול הטורבו של מאזדה, שמייצר 156 כ"ס ומומנט של 21 קג"מ, שזמין בסל"ד נמוך יחסית. המנוע הזה עבר לא מעט שיפורים לרגל חידוש המודל, שירחיבו את דעתם של חובבי המיקרו-מכאניקה היפנית. אבל בשורה התחתונה הוא מספק את התחושה המוכרת: תגובת דוושה זריזה, טיפוס קל במעלה הסל"ד וצבירת כוח חלקה ורציפה, ללא "בעיטות". גם השיוט על הכביש המהיר שקט, אבל האצה בעלייה ועקיפה נמרצת עדיין מחייבות "קיקדאון" אגרסיבי טיפוס לסל"ד גבוה.

התיבה האוטומטית מסתפקת ב-6 מהירויות, אבל היא עדיין אחת היותר רהוטות ונעימות בפלח. מאזדה מצהירה על צריכת ממוצעת של 13.1 קילומטרים לליטר, אך בפועל מי שימצה את פוטנציאל המנוע ישיג בסביבות 10 קילומטר לליטר. סביר, אבל לא בליגה של ההיברידיות ושל מנועי ה-3 צילינדרים מהדור האחרון.

המחיר: החל מ-137 אלף ש'

על הכביש ה- CX3 המחודשת מקיימת נאמנה את הצהרות מאזדה על מתן עדיפות להנאה מנהיגה. היא מרגישה מאוזנת, קלילה וזורמת בעת העברות משקל מהירות, במיוחד עם חישוקי ה-18 אינץ' וצמיגי הספורט של הגרסה הבכירה, ובמצב הספורטיבי ההגה מתחדד ומקבל משקל ראוי. בשילוב עם שיפור מוחשי בנוחות הנסיעה על מהמורות עירוניות - עקב אכילס של הדגם היוצא - זהו כלי נעים מאוד לנהיגה נמרצת.

מחיר ה- CX-3 מתחיל ב-137 אלף שקל לגרסת הבסיס ונוסק עד 148 אלף לגרסה המהודרת. המחיר הזה מציב אותה עמוק בטריטוריה של טויוטה CH-R ההיברידית, שנהנית מהטבות מס, ובעמדה תחרותית מאתגרת מול סוזוקי ומול רוב הג'יפונים הקוריאניים והאירופאים המתחרים.

אין ספק שקיימים בארץ לא מעט לקוחות, שעבורם MADE IN JAPAN ושם המותג מאזדה הם ערכים נחשקים, במיוחד לאור שמירת הערך הסולידית והאמינות שנגזרת מהם. אבל מאזדה תצטרך לנער טוב טוב בעתיד את ההיצע ואת התמחור שלה אם תרצה לשחזר את תהילת העבר.

עוד כתבות

שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid

נעילה ירוקה בוהקת בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס טס 1.44%

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, ציין כי הבנק המרכזי עשוי לבצע הפחתת ריבית נוספת אם האינפלציה לא תגיע ליעד ● דריכות לקראת הודעת הריבית של הפד מחר ● פייסבוק עולה בהמשך לזינוק של 4% אתמול ברקע להשקת המטבע הדיגיטלי שלה ● עליבאבא מזנקת ב-5% לקראת הרישום הכפול בהונג קונג

ברונו לה מאר, שר האוצר הצרפתי / צילום: REUTERS/Issei Kato/Pool/File Photo

שר האוצר הצרפתי נגד המטבע של פייסבוק: "זה לא בא בחשבון"

ברונו לה מר, שר האוצר של צרפת, תקף בראיון לרשת "בלומברג" את פרויקט ליברה, שעליו הכריזה היום פייסבוק ● לדבריו, "אסור שמטבע הקריפטו ייהפך למטבע ריבוני" ● הוא קרא לראשי הבנקים המרכזיים בעולם להקים ועדה לבדיקת הפרויקט

תלונה לוועדת האתיקה אינה לשון הרע / צילום: shutterstock

טעות לעולם חוזרת? שגיאת הכתיב שעלתה מיליון שקל

תובע ש"שכח" לכתוב את הספרה 1 משמאל ל-900,000 שקל יצטרך למכור במחיר נמוך משחשב

אייל דרור  / צילום: סיוון פרג'

שטראוס מטלטלת שוב את השוק: מוציאה את תקציב המדיה למכרז

חודשים ספורים לאחר שזעזעה את ענף הפרסום, יוצרת שטראוס - המפרסמת הגדולה בישראל עם תקציב של 100 מיליון שקל - דרמה חדשה ● המכרז יתנהל בין שתי חברות בלבד - יוניון מדיה שמנהלת את התקציב למעלה מעשור, וזניט מדיה מקבוצת פובליסיס ישראל

זיהוי פנים/ צילום: שאטרסטוק

הסטארט-אפ התל-אביבי AnyVision השלים גיוס של 31 מ' ד'

הסטארט אפ שהוקם ב-2015 מפתח טכנולוגיית זיהוי פנים, גוף ועצמים ● בסבב הגיוס הראשון של החברה גויסו 74 מיליון דולר ● בין המשקיעות נמצאות הקרנות M12 של מיקרוסופט, קרן הצמיחה DFJ ו-OG של אייל עופר

רובוט-רוקח בפעולה / צילום: יח"צ

סוף לתורים בבתי המרקחת? הרובוט-רוקח של סופר פארם שיביא לכם את התרופה

רובוט-רוקח החל לפעול בבתי המרקחת בשני סניפים במסגרת פיילוט של החברה ואמור לקצר את משך ההמתנה בתור ● כדי לפרוס רובוטים כאלה בכל סניפיה תדרש סופר פארם להשקעה של עד 70 מיליון שקל

לקוח בארה"ב מתנסה במכשיר של חברת וואווי/  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המאבק של ארה"ב גובה מחיר כבד מוואווי: תאבד הכנסות של 30 מיליארד דולר בשנתיים

וואווי היא חברה פרטית, אך מייסד ומנכ"ל החברה, רן ז'נגפיי, חשף כי הכנסות החברה לא יצמחו השנה ● חברות השבבים האמריקאיות חוששות מפגיעה בפעילותן בעקבות החרם על הענקית הסינית, ומבצעות מאמצי לובי בוושינגטון

ג'ק מא - מייסד עליבאבא / צילום: רויטרס

עליבאבא דוהרת על רקע כוונתה לרישום כפול בהונג קונג

מפעילת שירות המסחר המקוון הגישה בשבוע החולף בקשה להירשם למסחר בבורסת הונג קונג, באמצעות בצ'יינה אינטרנשיונל קפיטל קורפ ● שוויה של החברה מגיע כעת ל-435 מיליארד דולר

בצלאל סמוטריץ'/ צילום: דוד וייל

האם מינוי סמוטריץ' יתברר כמתנה משמיים למתנגדים לסגירת שדה דב?

שר התחבורה החדש מגדיר את סגירת שדה דב כמהלך "אנטי ציוני" ● מיד לאחר ההפגנה שהתקיימה אתמול מול בית ראש הממשלה אמר "שדה דב אסור שייסגר ושדה דב בעזרת השם לא ייסגר" ● האם סמוטריץ' אכן יכול לעצור את הסגירה המתוכננת של שדה דב?

ניו יורק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

בינתיים בניו יורק: אושרה הרפורמה ההיסטורית שמגינה על זכויות השוכרים

החוק נועד לסגור פרצות שאפשרו לבעלי נכסים להעלות את שכר הדירה בשיעורים גבוהים מדי שנה ● "המחוקקים יגרמו לאובדן של מאות אלפי משרות ומיליארדי דולרים בהכנסות מעסקים וממסים", אמר נשיא איגוד בעלי הדירות

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT / צילום: יחצ

פירות הבאושים של השוק הסיטונאי: הוט אולצה להעלות את מחירי האינטרנט

החברה הודיעה על העלאת מחירים בחבילת ה-200 מגה, וזאת בעקבות התערבות משרד התקשורת, שקבע כי הוט מוכרת את החבילה במחיר נמוך יותר מאשר היא מוכרת את שירותי התשתית שלה לפרטנר או לסלקום במסגרת השוק הסיטונאי

שדה התעופה רמון / צילום: ששון טירם

במקום תוכניות גרנדיוזיות, אפשר לשפר את התחבורה הציבורית לשדה התעופה רמון

עומס נוסעים, פקקים ואיחורים לטיסות - אלה ועוד גרמו להצעה שספק אם היא רצינית - להחזיר לשימוש את שדה התעופה באילת, דבר שיקשה על הפעילות בשדה התעופה החדש ברמון שבו הושקעו 1.7 מיליון שקל ● אבל אפשר למצוא לבעיה פתרון פשוט וזול בהרבה ● פרשנות

מחכים להצביע בבחירות ליו"ר לשכת עורכי הדין / צילום: שלומי יוסף

המרוץ לראשות לשכת עורכי הדין: רק 5% הגיעו להצביע

(עדכון) - עורכי הדין שהיו אמורים לנהור בהמוניהם לכ-150 הקלפיות שנפתחו בשעה 8:00 בבוקר, כדי לבחור את עורך הדין הבא שינהיג אותם ואת הנבחרת שתלווה אותו - לא נוהרים בינתיים לשום מקום

פריקת קרונות בנמל חיפה / צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות

נמל חיפה השיק אתר אינטרנט חדש כולל מידע מלא בערבית

על רקע התחרות הקשה בתחום המכולות הצפויה לנמל הוותיק מצד נמל המפרץ הנבנה בסמוך לו יתמקד אתר האינטרנט החדש בתחומי פעילות אחרים ובהם מטען כללי (מטען שאינו מכולות), ותיירות, בכלל זה תחום הפלגות השייט ואוניות התיירים וההכנות לפתיחת הנמל לקהל הרחב במסגרת תוכנית חזית הים העירונית

כחלון ונתניהו בישיבת הממשלה / צילום: רויטרס

הפטנט התקציבי שאיפשר למשרד האוצר להזיז יותר מ-40 מיליארד שקל בארבע שנים

כך הפך הקיצוץ הרוחבי לפתרון קסם לכל סחטנות קואליציונית: במקום להתמודד עם הלחצים, בוחרים ראש הממשלה ושר האוצר לקצץ בתקציבי כל המשרדים ● כדי לעקוף את מגבלות חוק הנומרטור, הם אף דחו חלק מהקיצוצים לשנים הבאות - התחייבות שלא בטוח כי ניתן ליישם

שדה דב/ צילום: כדיה לוי

מה יקרה אם שדה דב לא ייסגר במועד המתוכנן בעוד שבועיים, ומי ישלם את המחיר?

רגע לפני סגירת שדה דב, המאבק עולה שלב נוסף עם הפגנה של המתנגדים, ובראשם ראש עיריית אילת, מול ביתו של רה"מ • מה ההשלכות במקרה של דחיית הסגירה, מי היחיד שיכול להכריע בנושא, והאם הציבור שוב ישלם את המחיר? ● "גלובס" עושה סדר בסאגת שדה התעופה בת"א

ניו יורק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

אי.בי.אי: "הרפורמה בניו יורק מחייבת מעקב אחר מכירת הדירות של דה זראסאי כדי לראות אם יש פגיעה בתזרים"

בבית ההשקעות אי.בי.אי טוענים כי שינוי החקיקה בשוק השכירות המפוקחת בניו יורק הוא הדרמטי ביותר שהושג זה עשרות שנים ● חברת הנדל"ן דה זראסאי, בעלת חוב אג"ח של 2 מיליארד שקל בבורסת תל אביב, מחזיקה ביותר מ-10,000 דירות בניו יורק

נתיבי איילון, הנחל ומסילת הרכבת לפני ההרחבה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מסילה בהמשכים: תוכניות הרכבת מתחילות לזוז באיחור של 20 שנה

משרד התחבורה הודיע על תחילת העבודות על המסילה הרביעית בנתיביי איילון שתעלה ב-40% את תדירות הרכבת ● אלא שכדי לענות על הביקוש העולה לנסיעות למטרופולין ת"א, יש להרחיב את המסילות עד ללב המפרץ ● אמנם גם תוכנית להכפלת המסילות בין שפיים לחיפה אושרה, אך ללא הכפלה של המסילות גם בחיפה, נראה שהנוסעים ימשיכו להיתקל בעומסים בלתי נסבלים

ישיבת הפתיחה של מועצת המדינה הזמנית/  צילום: דוד אלדן, אוסף התצלומים הלאומי

לנצח "מצב חירום"? כבר 71 שנה שהח"כים המבוהלים משמרים מצב חוקי לא-דמוקרטי

הכנסת שוב אישרה ברוב קולות גדול במיוחד שיש "מצב חירום" בישראל ● איך קורה שלא קם איש וזועק נגד איומי הקטסטרופה המדומים ● התוצאה - שרים ופקידים בכירים, נהנים מכוח עצום מול החלטות כנסת ● דעה

יוקרה בלוס אנג'לס / אינפוגרפיק: shutterstock, שאטרסטוק

אקווריום כרישים, אמנות חיה וחדר פרטי לגידול קנאביס: כל השיטות למכירת אחוזות פאר בלוס אנג'לס

מסיבות מפוארות ותוספות מיוחדות כמו אקווריום לכרישים וחדר לגידול גראס - הכול כדי למכור בתים ביותר מ–20 מיליון דולר, שיש יותר מדי מהם בעיר ● בסביבה כזו, ועל רקע סימני ירידה במחירים, הקבלנים והסוכנים שלהם יוצאים מגדרם כדי לבדל את ההצעות שלהם