עשות אשקלון ממשיכה לדווח על תוצאות חלשות מאז עברה לשליטת אלביט

הרווח הנקי של חברת התעשייה צלל ברבעון הראשון ב-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-4 מיליון שקל, לאחר בהפסד של כ-15 מיליון שקל ברבעון הקודם • הכנסות החברה נשחקו ב-13%, בעיקר בשל ירידה בהכנסות ממשרד הביטחון

תוצאות חברת התעשייה עשות אשקלון ממשיכות בכיוון השלילי מאז הושלמה בנובמבר האחרון רכישת השליטה בחברה האם שלה, תעש מערכות, (התעשייה הצבאית) על ידי חברת אלביט מערכות, במסגרת הליכי ההפרטה של תעש.

בסיכום הרבעון הראשון של 2019, הרווח הנקי של עשות צלל ב-50% לכ-4 מיליון שקל. זאת אחרי שאת הרבעון הרביעי של 2018 סיכמה החברה בהפסד של קרוב ל-15 מיליון שקל (לעומת רווח נקי של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017).

בפעילות השוטפת סבלה עשות בסיכום רבעוני משחיקה של 13% בהכנסותיה, שהסתכמו בכ-74 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה בהכנסות ממשרד הביטחון. בהמשך לכך הציגה ירידה של 16% ברווח הגולמי, שעמד על 11.5 מיליון שקל, לצד שחיקת שיעורו מהמכירות.

ההרעה בפעילות באה לידי ביטוי גם בשורה התפעולית, בה הרווח צנח ב-25% ועמד על כ-6 מיליון שקל. בדרך לשורה התחתונה סבלה עשות גם מהרעה בסעיפי המימון שלה, עם מעבר להוצאות מימון, בעיקר בשל ירידת שער הדולר ביחס לשקל.

תוצאות הרבעון של עשות
 תוצאות הרבעון של עשות

עשות עוסקת בעיקר בייצור של מערכות גלגלי שיניים, חלקים למנועי סילון ולשימושים צבאיים, תעופתיים, תעשיתיים ועוד, ומוצרים נוספים לשימושים באותם שווקים. החברה מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים - הצבאי, המהווה את תחום הפעילות הגדול ביותר שלה, האזרחי, ופעילות של חברה בת.

בסיכום רבעוני תוצאות המגזר הצבאי בלטו לשלילה, עם צניחה של יותר מ-50% ברווח התפעולי המגזרי, לכ-5 מיליון שקל. זה אוזן חלקית ברווח תפעולי של כ-1.5 מיליון שקל במגזר האזרחי, אחרי הפסד תפעולי שהציג ברבעון המקביל.

הלקוח המרכזי של החברה הוא משרד הביטחון, והוא האחראי העיקרי לפגיעה בסך ההכנסות הרבעוניות שלה. זאת אחרי שהמכירות אליו ירדו בסיכום רבעוני ב-27% ל-45.5 מיליון שקל, לעומת כ-62 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בעשות מציינים בדוחות כי ההכנסות ממשרד הביטחון ברבעון הראשון של 2018 כללו "הכנסות חד פעמיות כתוצאה ממימוש תוספת להסכם המקורי עם משרד הביטחון בסך של כ-18.5 מיליון שקל".

את ההרעה במכירות הרבעוניות למשרד הביטחון איזנו בחלקן מכירות החברה לחו"ל, שצמחו ב-31% ל-24.5 מיליון שקל. מכירות החברה הבת נשחקו ב-15% לכ-3.5 מיליון שקל.

מניית עשות נחלשה בכ-5% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-210 מיליון שקל. אלביט מערכות מחזיקה בכ-85% ממניותיה.