גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ליברמן דחה את הפשרה והודיע כי יצביע בעד פיזור הכנסת

(עדכון) המפלגות החרדיות קיבלו את מתווה הפשרה של נתניהו לגבי חוק הגיוס, אך ליברמן הודיע כי הוא דוחה סופית את המתווה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מציג עמדה נחושה במשא ומתן הקואליציוני והוא דוחה סופית את מתווה הפשרה שהציע נתניהו. ליברמן הודיע כי יצביע בעד פיזור הכנסת ובחירות חדשות.

מוקדם יותר היום, סגן השר יעקב ליצמן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שבתום ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הוחלט על ידי האדמו"רים לקבל את מתווה הפשרה בעניין חוק הגיוס שהציע ראש הממשלה. ההחלטה התקבלה למרות חילוקי דעות בתוך המועצת, והתנגדות של שניים מהאדמורים, אך גם הם הסכימו לקבל את הכרעת הרוב, ולפיה הצעת נתניהו למתווה חוק הגיוס תהיה מוסכמת גם על המפלגה החרדית.

על פי המתווה, ‏חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחית כפי שאושר בקריאה הראשונה, אך טבלת יעדי הגיוס תוצא ממנו ותאושר על ידי הממשלה. כך גם נקבע כי הסעיף הקובע את פקיעת החוק (אם במשך שלוש שנים לא יעמדו החרדים במכסות הגיוס) יועבר לסמכות הממשלה ולא יהיה חלק בלתי נפרד מהחוק. הסיבה להעברת האחריות לממשלה היא אי רצונם של אנשי יהדות התורה להיות חלק מהחלטה כזו, שכן הם לא מכהנים כשרים.

בליכוד אמרו כי לאחר הסכמת החרדים למתווה, הכדור בידי ליברמן ואם יסכים, יוכרז על הקמת הממשלה עוד הערב. כאמור, ליברמן דחה את השרה. 

בעקבות קבלת מתווה הפשרה על ידי אגודת ישראל, פנה הערב בטוויטר יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ישראל ביתנו ליברמן: "‏שלום ‎אביגדור ליברמן ידידי, בניגוד להערכות שלך ושל רבים אחרים, כל המפלגות החרדיות, כולל אגודת ישראל, מתייצבות מאחורי הפשרה. עכשיו הכדור במגרש שלך. גלה אחריות ותן תשובה חיובית עוד הערב ויאללה בוא נקים ממשלת ימין טובה ונשנה את העולם. פוליטיקה היא אומנות של פשרות ואתה יודע את זה מצוין. אתה בוודאי רואה כמו כולנו את ההתנגדות הגדולה בשמאל למהלכי הממשלה המסתמנים ואין סימן טוב מזה לנכונותם ונחיצותם. אל תעמיד בסיכון את כל הרפורמות האלה. טרפוד הסיכוי להקמת ממשלת ימין וסיכון המשך שלטון הימין הוא צעד חסר אחריות ואל תעשה אותו".

אחר-הצהריים היום (א') הודיע נתניהו כי "הצעתי פתרון במאמץ אחרון למנוע בחירות". לדבריו, "אני עושה עכשיו מאמץ אחרון להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אני הנחתי בפני השותפים הצעה לפתרון. הוא מבוסס על העקרונות שהצבא קבע ועל הנתונים שהצבא קבע - אין שום סיבה לדחות את זה. אני הולך להזמין הערב את כל ראשי המפלגות, אני רוצה לדבר איתם ולנסות יחד למנוע בחירות מיותרות".

טרם נקבעה שעה לפגישה עם ליברמן

החל מהשעה 17:30 הוזמנו על-ידי נתניהו למשרד ראש הממשלה בירושלים יעקב ליצמן, משה גפני, אריה דרעי, משה כחלון, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. גם אביגדור ליברמן הוזמן, אך לא ברור בשעה זו אם הוא יגיע. 

סדר הפגישות שנקבע הוא כדלקמן: ראשית הגיע אל נתניהו השר משה כחלון. בשעות הערב (20:30) יגיעו אל נתניהו סמוטריץ' ופרץ. גפני וליצמן נפגשים עימו בנפרד - ליצמן כעת, וגפני בשעה 21:15. דרעי ייפגש עם נתניהו מחר (ב') בשעות הבוקר. לליברמן טרם נקבעה שעת פגישה.

בינתיים באשר להצעת נתניהו לצאת למערכת בחירות חוזרת, מספר חברי כנסת מן האופוזיציה הודיעו במהלך היום כי הם תומכים במהלך. כך למשל ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) וח"כ אחמד טיבי. גם ח"כ מנסור עבאס, יו"ר בל"ד, רעם אמר היום בצהריים בראיון כי גם הוא ישמח ללכת למערכת בחירות חוזרת.

מוקדם יותר היום, על רקע הקשיים המתמשכים במשא-ומתן הקואליציוני והמשבר עם ישראל ביתנו, ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הוא לא חושב שצריך לגרור את המדינה לבחירות נוספות, "אבל כנראה שיש מי שרוצה את זה‎".

ברקע מועלים רעיונות שונים כבר כעת, לרבות צירוף כולנו לליכוד וכינוס מזכירות המפלגה לשם קידום חוק פיזור הכנסת עוד השבוע. בליכוד ובכולנו סירבו להתייחס לאפשרויות אלה. 

עד יום רביעי הקרוב על ראש הממשלה נתניהו להציג בפני נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין דיווח על הצלחתו להרכיב ממשלה, ותוך שבעה ימים מאותו הרגע עליו להגיע עם ממשלתו לכנסת ולקבל אמון, כלומר לזכות ברוב, אך נכון להבוקר אפילו לא מפלגה אחת חתמה הסכם עם הליכוד. 

מדובר הליכוד נמסר: "ראש הממשלה נתניהו מגבש פתרון שיאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם חוק הגיוס. במקביל, במקרה שליברמן ימשיך להתעקש על הפלת הממשלה, הליכוד החל בהיערכות לקראת בחירות. בשלב זה לא התקבלה החלטה על פיזור הכנסת". 

בנוסף, בליכוד הודיעו היום כי בהתאם לפניית ראש הממשלה, מזכירות הליכוד תתכנס ביום שלישי הקרוב בירושלים כדי להיערך לבחירות. ,

סלע המחלוקת - חוק הגיוס

בציר שבין יהדות התורה ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הוויכוח על חוק הגיוס ממשיך לשמש כסמל לאופי הוויכוח. ליברמן דורש שבחוק הגיוס בקריאות שנייה ושלישית יצוינו יעדי הגיוס. מנגד, יעקב ליצמן מיהדות התורה דורש שהמכסות הללו (מספר המתגייסים) ייקבעו בהחלטת ראש ממשלה ושר הביטחון, וגם שלא יופיע בנוסח שהחוק יפקע באי-הגעה במכסות שהממשלה תקבע.

ביהדות התורה אומרים הבוקר ל"גלובס": "זו אינה דרישה חדשה, לאורך כל הדרך אמרנו שלא נוכל להסכים לקבוע מכסות גיוס חרדים בחוק. זו אמירה קשה של הגבלת לומדי תורה בישראל 2019".

בישראל ביתנו פרסמו אתמול (שבת) הודעה לפיה אינם מתנגדים לכך שחברי הכנסת של יהדות התורה יצאו מהמליאה בעת ההצבעה. ההצעה הזו לוקחת בחשבון שהקואליציה תיזקק לתמיכה של חברי כנסת מכחול לבן, כפי שבקריאה הראשונה הם נשענו על יש עתיד - לא דבר מובן מאליו.

אתמול עד שעת לילה מאוחרת ניסה ראש הממשלה לפתור את הסבך, כאשר עבר בשלב זה לניסיון לחפש רוב קואליציוני לחוק פיזור הכנסת ויציאה לבחירות חוזרות. כחלון וליברמן הודיעו לנתניהו כי לא ייכנסו לממשלת 60. ליברמן כתב שגם לא יתמוך בכך מבחוץ.

אפשרות קלושה נוספת היא פיצול יהדות התורה לדגל התורה ואגודת ישראל, כך שהפלג של ליצמן (אגודה) ימתין מחוץ לקואליציה עד שיעבור חוק הגיוס. 

ליברמן לליכוד: "אל תחפשו מתחת לפנס" 

ח"כ ליברמן פרסם הבוקר הודעה בעמוד הפייסבוק שלו המופנית כלפי חברי הליכוד: "אל תחפשו מתחת לפנס. במהלך הבחירות הבטחנו לתמוך בנתניהו לראשות הממשלה, ולצד זה הצגנו סדר יום חד וברור: ביטחון, עלייה וקליטה, דת ומדינה. נושא גיוס בני הישיבות היה אחד הסעיפים המרכזיים בסדר היום של ישראל ביתנו.

"לאחר הבחירות, כפי שהתחייבנו, המלצנו לנשיא המדינה על בנימין נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה. יחד עם זאת, לא התחייבנו להתבטל בפני הליכוד, ולא התחייבנו לוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו. בכל הופעה שלי לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות, הבהרתי באופן שאינו משתמע לשתי פנים שלא יהיו שום ויתורים בנושא חוק הגיוס, שהובא להצבעה בקריאה ראשונה כפשרה ממלכתית, מאוזנת ומוסכמת על המפלגות החרדיות.

"אנחנו בעד ממשלה לאומית! אנחנו נגד ממשלה חרדית. כאשר מדברים על התחייבויות ועל ממשלת ימין, כדאי לזכור שבנימין נתניהו חתום בחתימת ידו על הסכם קואליציוני עם ישראל ביתנו משנת 2009, בו התחייב על מיגור שלטון החמאס.

"נתניהו הוא שחתום בחתימת ידו על הסכם קואליציוני עם ישראל ביתנו משנת 2016, בו התחייב על תמיכה בחוק עונש מוות למחבלים, חוק שהוא בעצמו טרפד בהמשך.

"נתניהו הוא זה שטרפד פינוי בנייה פלסטינית בלתי חוקית בחאן אל-אחמר ובסוסיא, למרות אישור בג"ץ.

"לא צריך לחפש מתחת לפנס, ולא צריך לחפש מניע נסתר. אני פונה לחבריי בליכוד - תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר שישראל ביתנו מחפשת סיבות לא להיכנס לממשלה. תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השנייה והשלישית בנוסח המקורי, ותראו איך הכול מסתדר. נסו אותנו". 

ח"כ זוהר יגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) עומד להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת. המהלך נתפס כהפעלת מנוף לחץ על ליברמן וחברי סיעות אחרות שאולי לא מבינים את הבעייתיות אם לא יתכנסו תוך 3 ימים לסגירת המשא-ומתן הקואליציוני. פגישת משא-ומתן קואליציוני בין איחוד מפלגות הימין לבין הליכוד צפויה להתקיים בשעה 16:00 אחרי שנדחתה משעות הבוקר. 

ח"כ זוהר צייץ בטוויטר: "החוק לפיזור הכנסת מוכן. לצערנו אנחנו נגררים לבחירות בגלל התקטננות מיותרת של חלק מחברות הקואליציה. לאחר סיכום עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נתחיל בקידום את החוק. נדרשות 61 אצבעות לאישור החוק". 

גם הודעת הליכוד על כינוס מזכירות הליכוד, עשוי להיתפס כספין וכדרך נוספת לאותת את רצינות הליכוד באשר ליציאה למערכת בחירות חוזרות, שכן הגוף שמכנס ומניע את הגוף הזה נמצא בלשכת ראש הממשלה, ולא מדובר באיזה מהלך עצמאי בנפרד מהחלטות נתניהו.

מנגד, בכחול לבן שותקים בשלב הזה באשר להליכה לבחירות. הם לא מוכנים לומר דברים לציטוט, אך מסתמן כי הגישה של המפלגה תהיה התנגדות מוחלטת לחוק פיזור הכנסת ועמידה על מילוי חוק יסוד: הממשלה, המחייב את נשיא המדינה לקבל לידיו בחזרה את המנדט ולהטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר.

האם חבר הכנסת הזה יהיה בני גנץ או חבר כנסת מן הליכוד? לא ברור בשלב הזה, וזאת כיוון שלכחול לבן יהיה קשה להרכיב ממשלה ללא סיכום עם מפלגות חרדיות ועם ההתנגדות המוצהרת של ליברמן להמליץ על מישהו אחר מלבד נתניהו.

אולם גם אם בליכוד מעוניינים להעביר חקיקה זריזה לפיזור הכנסת, לא ברור שהם יוכלו לעשות זאת בלוח הזמנים של 72 שעות, כיוון שאם כחול לבן יתנגדו באופן מהותי, הם יוכלו לבצע פיליבסטר או להשתמש בכלים פרלמנטריים אחרים כדי למשוך את הזמן עד יום רביעי בחצות - פקיעת המועד להרכבת הממשלה.  

בנוסף, כאמור, בליכוד הודיעו היום כי בהתאם לפניית ראש הממשלה, מזכירות הליכוד תתכנס ביום שלישי הקרוב בירושלים כדי להיערך לבחירות. 

פשרה חדשה-ישנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפגישת שרי הליכוד כי החרדים הלכו לקראת ליברמן 90% מהדרך בסוגיית חוק הגיוס, וכי המחלוקת היחידה שנותרה היא אם הממשלה תקבע את מכסות הגיוס או הכנסת. עם זאת, נתניהו הוסיף כי אם לא יימצא פתרון, ביום רביעי יועלה חוק לפיזור הכנסת. נתניהו גילה כי בהמשך לשיח עם משה כחלון לפני הבחירות, רשימת כולנו תשולב בליכוד בבחירות הקרובות, אם אכן אלה יוקדמו.

בינתיים עולה הצעת פשרה חדשה-ישנה, ולפיה הצעת חוק הגיוס המקורית תובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בתמיכת הקואליציה, אך כל שינוי שיוכנס בה יהיה על דעת מערכת הביטחון. ההצעה - שפורסמה ב"גלובס" עם התחלת המשא-ומתן באפריל אך מאז לא נדונה - נבחנת כעת שוב בשני הצדדים.

לפי גורם חרדי בכיר, השיח עם מערכת הביטחון הוא טוב, וההערכה היא כי ניתן יהיה להגיע עימם להסכמה, שתהיה מקובלת גם על האדמו"ר מגור, מי שעד כה התנגד להצעה המקורית.

מנגד, בישראל ביתנו נמשכת ההתלבטות, שכן הבטחת הבחירות של ליברמן הייתה כי לא יוכנס בחוק שום שינוי, ולו של פסיק. דובר ישראל ביתנו, בתשובה לשאלה, חזר על העמדה המוצהרת כי רק החוק המקורי ככתבו וכלשונו מוסכם עליו; אך עם זאת, ליברמן נסמך על כך שהצעת החוק המקורית הוכנה על-ידי ועדה של משרד הביטחון, כך שאם אותה ועדה ואותם אנשי מקצוע יסכימו לשינויים, זה עשוי להיות הסולם לרדת מהעץ.

נקודת המחלוקת העיקרית היא דרישת החרדים לבטל את המכסות או לקבוע כי בסמכות הממשלה לשנותן. ליברמן מתנגד שכן המכסות הן התנאי העיקרי בחוק לגיוס מינימלי של הצעירים החרדים ומה שמאפשר את הלחץ על ראשי הישיבות לאפשר את גיוס התלמידים הנושרים. 

גפני: ליברמן משתמש בחוק הגיוס כתירוץ להפלת נתניהו

בינתיים מאשים ח"כ משה גפני מיהדות התורה כי ליברמן משתמש בחוק הגיוס כתירוץ להפלת נתניהו. בראיון לרשת ב' אמר גפני כי המפלגות החרדיות הסכימו להעברת החוק בקריאה ראשונה בתנאי שיוכנסו בו שינויים בקריאות הבאות. לדבריו, מאז חורבן בית שני לא היה מישהו כמו ליברמן המתנגד לכל מה שקשור ביהדות.

גפני מתח גם ביקורת עקיפה על אריה דרעי, הנחשב מקורב לליברמן, כשאמר כי הוא מתבייש עבור החרדים העומדים מסביב לליברמן.

ולמרות הדברים האלה, דנים כעת במפלגות החרדית ובישראל ביתנו בהצעת הפשרה המדוברת, הנראית כעת כאפשרות הסבירה ביותר ליציאה מהפלונטר.

בתוך כך אמר היום השר יריב לוין, הממונה על המשא-ומתן  הקואליציוני מטעם הליכוד, כי הוסכם עם המפלגות החרדיות והדתיות שהסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה יישמר.

עוד כתבות

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

החשיפה לישראל השתלמה בפברואר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

זו שהפתיעה ואלו שאיכזבו: מאחורי המהפך בשוק הגמל בפברואר

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רשמו תשואה חיובית יוצאת דופן בפברואר ● בכלל, שזינקה לפסגה, שמרו על חשיפה לבורסה בת"א גם ברגעי השפל - "מאמינים בשוק המקומי" ● מנהלי השקעות על הפתיחה הפושרת של חודש מרץ: "טבעי שאחרי עליות כל כך חזקות, לוקחים קצת אוויר"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה

אנבידיה במגעים לרכישת חברת בינה מלאכותית ישראלית

חברת Run:AI הישראלית מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לארגונים וחברות למצות את תשתיות הבינה המלאכותיות שלהן ● ההערכה היא כי סכום הרכישה יעמוד על מאות מיליוני דולרים ● המייסדים: "אנחנו אולי החברה היחידה בעולם שמאפשרת לחברות בינה מלאכותית לקבל הרבה יותר מהתשתית שלהם"

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

המדינה האחרונה בעולם ששמרה על ריבית שלילית מחשבת מסלול מחדש

אפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● השבוע צפויה הודעת ריבית דרמטית, וההערכות הן כי השינוי קרוב ● בין הסיבות: עליות שכר חדות

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Vincent Thian

למייסד אנבידיה יש כלל אחד כדי להצליח. וזה לא מה שאתם חושבים

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן האונג, הוא אחד האנשים העשירים בעולם ועומד בראש אחת החברות המצליחות ביותר ● למרות זאת, הוא חושב באופן קבוע על הכישלון האפשרי של החברה שהניבה לו הון ● אלה העצות שנתן בשבוע שעבר כמתכון להצלחה לסטודנטים באוניברסיטת סטנפורד

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

כלי רכב. החברות מכרו פוליסות ביטוח חובה כפולות / צילום: Shutterstock, alexfan32

חברות הביטוח ישלמו פיצוי של 20 מיליון שקל למבוטחים: זו הסיבה

רשות שוק ההון חשפה כי חברות ביטוח חייבו מבוטחים בתשלום על שתי פוליסות על רכב אחד ● הסכומים שיושבו למבוטחים נוגעים לשנים 2015-2019 בלבד, ולכן אם הבדיקה תורחב, הסכומים עשויים לעלות ● החברות נדרשו לבדיקה עצמאית לאיתור מקרי כפל גם בגין תקופות נוספות

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

כפיר תשבי ורענן רז / צילומים: בן חכים, רועי שור

היזמים שהגיעו לסייבר ללא רקע ועומדים מאחורי אקזיט של 350 מיליון דולר

שנתיים בלבד לאחר הקמתה, אוואלור נרכשה על ידי ענקית הסייבר זיסקיילר בעבור 350 מיליון דולר ● בראיון ראשון לאחר ההכרזה, המייסדים רענן רז וכפיר תשבי מספרים על תחילת הדרך: "צחקו שלא נדע איך לאיית סייבר באנגלית", ועונים על השאלה האם יש בועה בענף

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה