מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
בדומה למתחרותיה בשוק הסלולר, גם פרטנר סיכמה את הרבעון הראשון של 2019 עם תוצאות כספיות חלשות, שהשתקפו בצלילה של יותר מ-70% ברווח התפעולי הרבעוני, לכ-9 מיליון שקל, וברווח נקי סמלי של כ-2 מיליון שקל - סכום המשקף צלילה של כ-80% ביחס לרבעון המקביל, שבו הרווח עמד על כ-9 מיליון שקל. בנטרול הכנסות של 7 מיליון שקל ממסים, השורה התחתונה של פרטנר הייתה שלילית, עם הפסד רבעוני של כ-5 מיליון שקל.
בשורה העליונה הכנסותיה הרבעוניות של פרטנר נשחקו ב-4% ל-794 מיליון שקל, והמגמה העולה מהדוחות היא הרעה בהכנסות מגזר הסלולר, שאוזנה חלקית בשיפור הכנסות המגזר הקווי.
בשורה התפעולית שני המגזרים סבלו מהרעה - לאחר שבפעילות הקווית הרווח הרבעוני התאפס (לעומת רווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל), לצד צלילה של 59% ברווח התפעולי של פעילות הסלולר, ל-9 מיליון שקל.
נתון שלילי בולט נוסף בדוחותיה של פרטנר הוא רבעון שני ברציפות של תזרים מזומנים שלילי, שהסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-11 מיליון שקל, בהמשך ל-22 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018. בפרטנר מייחסים זאת להגברת השקעות החברה בסיבים אופטיים, שתייצר לה תמורה לכך בעתיד.
סך הכנסות הרבעון במגזר הסלולר של פרטנר ירד ב-9% ל-583 מיליון שקל; בתחום הציוד היא איבדה 20% מהכנסותיה, שהסתכמו ב-178 מיליון שקל, ואילו בתחום השירותים ההכנסות נחלשו ב-5% ל-441 מיליון שקל.
בפעילות הקווית מציגה פרטנר שיפור של 11% ל-224 מיליון שקל בהכנסות השירותים, המהוות את עיקר הכנסותיה, ונוסף על טיפוס של 22% בהכנסות ציוד, ל-28 מיליון שקל, הציגה שיפור של 12% בסך הכנסות המגזר הקווי ל-252 מיליון שקל.
בנוגע למגזר הסלולר, בפרטנר מדווחים בין היתר על התחרות הנמשכת בשוק זה, המובילה להמשך שחיקת מחירים, ומציגים שחיקה של 2% בהכנסה החודשית הממוצעת (ARPU) למנוי סלולר, ל-56 שקל, לצד ירידה של 29 אלף מנויי סלולר, ל-2.65 מיליון.
נקודת אור אחת שעולה מהדוחות היא פעילות הטלוויזיה של החברה, שהכנסותיה משירותים במגזר הקווי נתמכו מעלייה בפעילות, וזאת אחרי צמיחה של כ-19 אלף מנויים חדשים בטלוויזיה - מספר גבוה מאוד ביחס לסלקום, שצמחה ברבעון הראשון בכ-8,000 מנויים חדשים. עוד מעדכנת פרטנר על הרחבת נגישות הסיבים האופטיים להיקף של כ-400 אלף בתי-אב.
מניית פרטנר, שהגיבה לתוצאות בירידות של כ-2%-3%, נחלשה מתחילת השנה בכ-8%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-2.8 מיליארד שקל, לעומת שווי של 1.6 מיליארד שקל של סלקום, שמנייתה משלימה צלילה תלת-יומית של כ-17% מאז פרסום דוחותיה הכספיים, המצטברת לכ-37% מתחילת השנה.