ג'י סיטי | בלעדי

לקראת צ'ק של רבע מיליארד שקל: גזית גלוב במו"מ למכירת חלקה בקרקע סמוכה לשדה דב

החברה מנהלת משא ומתן עם שיכון ובינוי ועם חן ואיתי גינדי, שצפויים להקים במקום פרויקט של מגדלי דירות ומסחר יחד עם יורשיו של עו"ד משה שוב, המחזיקים ביתרת הקרקע

חברת הנדל"ן גזית גלוב, באמצעות החברה הבת גזית ישראל, צפויה למכור את חלקה בקרקע לפרויקט מתוכנן של מגדלי מגורים ומסחר, העתיד לקום בחלקו המערבי של רחוב איינשטיין, הממוקם בשטח הגוש הגדול בצפון תל אביב. הקרקע סמוכה לשדה דב האמור להתפנות בתקופה הקרובה לטובת הקמת שכונה בת אלפי יחידות דיור. 

ל"גלובס" נודע כי במסגרת העסקה המתוכננת תמכור גזית ישראל 50% מהמתחם לידי החברות שיכון ובינוי נדל"ן וחן ואיתי גינדי תמורת 250 מיליון שקל במזומן. ביתרת המתחם, ששטחו 9 דונמים, מחזיקים כיום יורשיו של עו"ד משה שוב, שאמורים להצטרף לרוכשים באמצעות עסקת קומבינציה. על הקרקע מתוכננים לקום שלושה מגדלי מגורים, ובהם 212 דירות מעל מרכז מסחרי בן 8,000 מ"ר. 

דובר גזית ישראל מסר בתגובה כי במידה ויש לחברה מה לומר היא עושה זאת על פי החוק. 

גזית גלוב , שנמצאת בשליטתו ובניהולו של חיים כצמן, היא ענקית נדל"ן מניב, העוסקת ברכישה, בהשבחה, בפיתוח ובניהול של מרכזים מסחריים ושל נכסים בעלי שימושים מעורבים מבוססי קמעונות, בעיקר בחו"ל - בצפון אמריקה, בברזיל ובאירופה.

בישראל פועלת החברה באמצעות החברה הבת גזית ישראל, שהינה הבעלים של תשעה מרכזי מסחר, הנושאים את השם G, ששוויים המצרפי כ-3.2 מיליארד שקל. במהלך שנת 2018, כך עולה מדוחות החברה, המשיכה גזית ישראל בפעילות השקעה והשבחה של תיק נכסיה, ובמסגרת זאת רכשה והשקיעה בפעילות פיתוח של נכסים בישראל בהיקף של כ-400 מיליון שקל.

בכוונת גזית ישראל להשקיע במהלך השנים 2020-2019 בין 0.5 ל-1.5 מילארד שקל ברכישת נכסים נוספים או בהשבחתם.