מכירת גרעין השליטה בבזק מגיעה לישורת האחרונה

קיימת אי-ודאות בשאלה האם היעדר ממשלה יעכב את מתן האישור מהמדינה לעסקה, אך העובדה שסרצ'לייט כבר בקשר עם משרד התקשורת מזה מספר חודשים עשויה לעזור

כל הפרטים העסקיים והמשפטיים כבר סוכמו במסגרת העסקה לרכישת השליטה בבזק על-ידי סרצ'לייט, ובימים הקרובים, כנראה עוד לפני חג השבועות, תדווח טיוטת החוזה הסופית לחתימה.

הטיוטה תהיה ציבורית בפני כל מחזיקי האג"ח והמניות של שתי החברות, ביקום ואינטרנט זהב, למשך כל השבוע הבא, והם יידרשו להצביע על אישור החוזה ביום ראשון 16 ביוני.

במקרה שיתקבל אישור מחזיקי האג"ח, הרי ששתי החברות צפויות לחתום על חוזה מכירת גרעין השליטה בבזק  ביום שלמחרת אישור מחזיקי האג"ח, ולהגיש החוזה החתום לאישור בית המשפט (במסגרת הסדר החוב של אינטרנט זהב) ולמשרד התקשורת לשם מתן היתר שליטה לסרצ'לייט.

יהיה מעניין לראות כמה זמן ייקח תהליך מתן היתר השליטה בעסקה זו על-ידי משרד התקשורת. מצד אחד, העובדה שאין ממשלה קבועה עלולה להאט התהליך, ומצד שני סרצ'לייט כבר קיבלה סוג של פרה רולינג מהמשרד. גם העובדה שהבקשה תוגש לבית משפט במסגרת הליך הסדר חוב בו מונחים כספי ציבור על המאזניים, עשויה לזרז התהליך ולהקל עליו.

כבר השבוע אמורה סרצ'לייט להכריז על השותף הישראלי, כששניים משלושת המועמדים העיקריים הם עדיין צביקה בארינבוים ואייל גרינברג.