הצלחה להנפקת המניות של אלרון: הגדילה הגיוס עד ל-77 מיליון שקל

חברת ההשקעות בטכנולוגיה מקבוצת דסק"ש זכתה במכרז המוסדי לביקוש בהיקף של 75 מיליון שקל, אחרי שתכננה לגייס כ-44 מיליון שקל בלבד • אלרון נסחרת בבורסת ת"א לפי שווי של 168 מיליון שקל, וההנפקה תגדיל את בסיס ההון שלה ב-40% לפחות

הצלחה בהנפקת המניות של חברת ההשקעות בטכנולוגיה אלרון . במכרז המקדים למשקיעים מסווגים (המכרז המוסדי), שהתקיים הערב (יום ג'), זכתה החברה לביקוש בהיקף כולל של 75 מיליון שקל, וזאת לאחר שתכננה בתחילה לגייס כ-44 מיליון שקל בלבד.

בעקבות הביקוש הגבוה החליטה החברה להיענות להזמנות בהיקף של כ-69 מיליון שקל, ובמכרז הציבורי תוכל החברה להגדיל את גיוס ההון להיקף של כ-77 מיליון שקל. את ההנפקה הובילה חברת אפסילון חיתום.

מחיר ההנפקה במכרז המוסדי נקבע על 5.75 שקלים למניה, והוא יהווה את מחיר המינימום במכרז הציבורי. ביום שלישי סיימה מניית אלרון את המסחר בבורסת ת"א בירידה של 6.2% למחיר של 5.655 שקלים, על רקע ההיערכות למכרז המוסדי.

אלרון נסחרה ביום שלישי בבורסה לפי שווי של 168 מיליון שקל, וההנפקה תגדיל את בסיס ההון שלה ב-40% לפחות. קבוצת דסק"ש, שמחזיקה ב-59.5% ממניות אלרון, הודיעה טרם ההנפקה כי בכוונתה להשתתף בגיוס באופן שיאפשר לה לכל הפחות לשמר על שיעור החזקותיה באלרון.

נוסף על כך, קיבלה אלרון הודעה מחמשת נושאי משרה בה שאינם דירקטורים על כוונתם להשתתף במכרז לציבור, ויחד הם צפויים להזמין מניות בהיקף כספי כולל של כ-1 מיליון שקל. מכאן, שאלרון מבקשת לגייס מהציבור סכום נמוך יחסית של כ-17 מיליון שקל.

אלרון עוסקת בהשקעות בחברות סטארט-אפ מתחומי המכשור הרפואי, הגנת הסייבר, טכנולוגיית המידע ותוכנה לארגונים. החברה פועלת הן בהשקעות ישירות והן באמצעות החברה הבת (50.1%) אר.די.סי, שבה שותפה אלרון עם החברה הממשלתית רפאל.

נכון לסוף מארס השנה החזיקה אלרון במזומנים בשווי של 18.8 מיליון דולר, בעוד שבידי אר.די.סי נותרו מזומנים בשווי של 29.4 מיליון דולר, לאחר שביצעה במהלך הרבעון הראשון שתי השקעות בהיקף כולל של 7.5 מיליון דולר. בשנה האחרונה קרסה מניית אלרון ב-64%, בשל היעדר אקזיטים של חברות בנות, ועקב אכזבת המשקיעים מההתפתחויות אצל שתיים מחברות הדגל של אלרון, בריינסגייט ופוקרד.