בקשה למינוי כונס נכסים לחברת פתרונות הרכב כארמור, לה חובות של כ-80 מיליון שקל

כארמור (לשעבר התכוף) היא חברה בת של ברנד הבורסאית, הנמצאת בשליטת קרן KCPS של השותפים גלעד הלוי, אורי עינן וגלעד שביט, ש"הביעה נכונות להמרת חוב של החברה כלפיה למניות"

מנהלי קרן קדמה: גלעד שביט, גלעד הלוי ואורי עינן / צילום: איל יצהר
מנהלי קרן קדמה: גלעד שביט, גלעד הלוי ואורי עינן / צילום: איל יצהר

שני בנקים המלווים של חברת כארמור, המספקת פתרונות משולבים לתחום הרכב, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאכיפת אגרות חוב ולמינוי כונסי נכסים לכארמור. החברה האם של כארמור, ברנד, דיווחה היום לבורסה כי הבקשה הוגשה בהסכמתה של כארמור. מדוחותיה של ברנד עולה כי לכארמור חובות בהיקף של כ-25 מיליון שקל לבנקים, כ-35 מיליון שקל לספקים ועוד כ-20 מיליון שקל לבעלי מניות החברה. בסך הכל מסתכמים חובות החברה בכ-80 מיליון שקל.

בית המשפט התבקש על ידי מזרחי טפחות ומרכנתיל דיסקונט, לתת צו לכינוס נכסים ומינויים של כונסים זמניים לכארמור; לאפשר את מימוש הרכוש המשועבד לשני הבנקים; ולהסמיך את כונסי הנכסים הזמניים להפעיל את כארמור כ"עסק חי", על מנת להשלים את הפעולות הנדרשות לשם מקסום נכסי כארמור.

 כארמור (לשעבר התכוף) פועלת מאתרי ייצור באזור התעשייה ציפורית ובאזור התעשייה הדרומי של אשדוד. פעילות החברה כוללת תכנון, פיתוח, ייצור, הרכבה, התאמה ותחזוקה של כלי רכב ייעודיים לשימושים אזרחיים וביטחוניים. כיום פועלת כארמור בעיקר בתחומי התכנון, ההנדסה, הפיתוח והשיווק של רכבי כבאיות במסגרת מיזם משותף עם חברת מרכבים (המשמשת כקבלן משנה של כארמור).

בשנה האחרונה נרשמה הרעה בפעילותה של כארמור, שסיכמה את הרבעון הראשון בהפסד נקי של כ-21 מיליון שקל, לצד גירעון של כ-55 מיליון שקל בהון העצמי. אתמול, דיווחה ברנד לבורסה על פירעון הלוואה של כ-17 מיליון שקל שביצע אחד הבנקים המלווים של כארמור, באמצעות מימוש בטוחות, לרבות פיקדונות בשווי של כ-8.5 מיליון שקל שהועמדו לה על ידי ברנד להבטחת ההלוואה.

מדוחותיה של ברנד עולה כי בסיכום הרבעון הראשון רשמה כארמור הוצאות של יותר מ-13 מיליון שקל, בגין פסק בוררות מול חברה זרה אחרי סכסוך בין הצדדים. זאת נוסף על הפרשות רבעוניות של כ-2 מיליון שקל בגין ירידת ערך מלאי ורכוש קבוע. הפסדיה הכבדים של החברה הבת העבירו את ברנד להפסד של כ-10 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, אחרי הפסד של פחות מ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2018, שהסתכמה כולה בהפסד של כ-14 מיליון שקל.

ברנד החליטה על שינוי המודל העסקי

בברנד, שבשליטת קרן ההשקעות  KCPS, ציינו כי בשל כך ועל רקע התוצאות הכספיות "דירקטוריון החברה הורה להנהלת החברה לבחון את מכלול האפשרויות לחיזוק מבנה ההון של החברה, לרבות באמצעות הנפקת זכויות". במסגרת ההנפקה, קרן KCPS של השותפים גלעד הלוי (בנו של ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי), אורי עינן וגלעד שביט, "הביעה נכונות להמרת חוב של החברה כלפיה למניות".

בשל ההפסדים שנרשמים בפעילות זו, ברנד החליטה על שינוי המודל העסקי של כארמור, כך שתחום הייצור וההרכבה צומצם, כמו גם פעילויות לא רווחיות ובהן ייצור נגררים, שכללה הפסקת פעילות בנצר סירני שבאזור התעשייה של אשדוד, והחברה עברה לפעול במודל קבלנות משנה. כל זאת לצד צעדי התייעלות וצמצום כוח אדם, שכללו גם פרידה ממנכ"ל כארמור, איתן זית.

הרעה נוספת שעליה דיווחה ברנד בעניינה של כארמור בדוחות היא אי התממשות פרויקט, שעליו פורסם במהלך הרבעון הראשון, לתכנון וייצור אמצעי תעבורה בהיקף של כ-33 מיליון דולר, לגביו נחתם מכתב כוונות בנובמבר 2018.

נוסף על פעילות הרכב של כארמור, ברנד פועלת גם בייצור והרכבת מוצרי מתכות ובהקמת תשתיות מתכת, מעסיקה כ-500 עובדים (נכון לסוף 2018) ונסחרת בשווי של כ-70 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-35% בשווי מנייתה בשנה האחרונה.