גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בוול סטריט; הדאו ג'ונס שבר רצף של שישה ימי עליות

טבע ירדה בצל הורדת מחיר יעד מצד ברקליס ● ביונד מיט צנחה בצל הורדת המלצה מג'י.פי מורגן ● דיווח: אפל מחזיקה בתכנית מגרה למקרה שמלחמת הסחר תחריף ● בגרמניה הדאקס עלה בכ-1%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה בירידות שערים בוול סטריט הלילה, הנאסד"ק השיל 0.01% מערכו, S&P 500 ירד 0.03% והדאו ג'ונס שבר רצף עליות של שישה ימים וירד 0.06%.

מניות חברת השבבים AMD ויצרנית האנטי וירוס סימנטק ירדו 3%.

מניית טסלה הוסיפה 2% לערכה.

21:40

המדדים העיקריים בוול סטריט שבו לירידות שערים ויורדים בשעה זו עד 0.18%, מדד VIX ("מדד הפחד") עולה 2.9%.

21:15

היפוך מגמה נוסף ביום המסחר בוול סטריט, המדדים העיקריים עברו לעליות שערים. הנאסד"ק  עולה 0.11%, דאו ג'ונס  מוסיף 0.08% לערכו וכך גם S&P 500 .

מניית פייסבוק  עולה 2%.

21:00

לארי קודלואו, יו"ר המועצה הכלכלית הלאומית בארה"ב, אמר לרשת CNBC היום כי ארה"ב עדיין יכולה "לשמור על קצב צמיחה של 3% השנה". דבריו של קודלואו מגיעים בתגובה לנשיא טראמפ שצייץ היום כי לארה"ב יש פוטנציאל צמיחה "עצום".

19:00

המדדים המובילים בוול סטריט עברו להיסחר בטריטוריה האדומה. מדד הנאסד"ק מאבד 0.15%, הדאו ג'ונס ללא שינוי וה-S&P 500 מאבד 0.1%. מדד הפחד (VIX) קופץ ב-3.5%.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית (EIA) חתכה את תחזית הביקוש לנפט בשנתיים הבאות. לשנת 2019 ה-EIA חתך את התחזית לביקוש לנפט ב-160 אלף חביות ליום, ל-1.22 מיליון חביות. לשנת 2020 התחזית לביקוש לנפט הורדה ב-110 אלף חביות, ל-1.42 מיליון חביות ליום.

18:34

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שהתמתנו לעומת הפתיחה החזקה. מדד הנאסד"ק שעלה מוקדם יותר ביותר מ-1%, מטפס כעת ב-0.1% בלבד.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוב תקף את המדיניות של הבנק הפדרלי, כשאמר הערב כי הדולר האמריקאי נמצא בעמדת נחיתות בהשוואה למטבעות אחרים, כמו האירו, בעוד בנקים מרכזיים בעולם שומרים על ריבית נמוכה בניגוד לבנק הפדרלי. "האירו ומטבעות אחרים פוחתים מול הדולר, מה שמביא את ארה"ב לחסרון גדול", צייץ טראמפ, והוסיף כי לפד אין "מושג".

לפי מדד המותגים של חברת BrandZ, אמזון  הופכת לראשונה למותג בעל השווי הגבוה בעולם מבין רשימת 100 המותגים המובילים ל-2019. אחריה מדורגת ענקית הטכנולוגיה אפל  ובמקום השלישי גוגל, החברה הבת של אלפאבית 

מניית ביונד מיט צונחת בכ-20% לאחר הורדת המלצה מג'י.פי מורגן, שמעריך כי התחזית האופטימית שסיפקה החברה בשבוע שעבר במעמד הדוחות כבר מגולם במניה, שרשמה בשני ימי המסחר האחרונים זינוק של 69% במצטבר.

באירופה, המדדים ננעלו בטריטוריה הירוקה בהובלת הדאקס הגרמני שטיפס 0.9%, הקאק עלה 0.54% והפוטסי טיפס ב-0.3% בלבד.

17:18

לאחר פתיחה חזקה, התמתנו העליות בוול סטריט כאשר מדד הנאסד"ק שעלה ביותר מ-1% בפתיחה, מטפס כעת ב-0.6%.

מניית אפל  נסחרת על רקע הדיווח לפיו לענקית הטכנולוגיה יש תוכנית גיבוי במקרה שמלחמת הסחר בין ארה"ב לסין תחריף. פוקסקון טוענת כי יש ביכולתה לייצר את כל האייפונים עבור ארה"ב מחוץ לסין אם תצטרך לעשות זאת, כך לפי מנהל בכיר בחברה הקבלנית הטייוואנית שמייצרת כיום את רוב הסמארטפונים בסין. 

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות, כאשר מדד הנאסד"ק בדרך לרשום יום שביעי רצוף של עליות. מדד הנאסד"ק קופץ ב-1.1% בפתיחה, הדאו ג'ונס עולה ב-.7% ומדד S&P 500 עולה ב-0.8%.

מניית ביונד מיט צונחת ב-12% בצל הורדת המלצה מג'י.פי מורגן לאחר עליות של 69% בשני ימי המסחר האחרונים.

14:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות שהתגברו בשעה האחרונה, כאשר אלו מטפסים בעד 0.7% ומאותתים על עליות בפתיחת המסחר בניו יורק. 

בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן הוריד את ההמלצה למניית ביונד מיט ל'ניטרלי' וזאת בטענה כי הצפי האופטימי להכנסות בהמשך כבר מגולם בערכה של המניה, שזינקה ב-69% בשני ימי המסחר האחרונים. לאחר הורדת ההמלצה ביונד מיט צונחת כעת בכ-10% בשלב של טרום-מסחר בוול סטריט.

היום צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני האינלפציה כאשר יפורסם מדד המחירים ליצרן לחודש מאי.

באירופה המדדים נסחרים בעליות, בהובלת מדד הדאקס הגרמני שקופץ ב-1.3%. 

12:20

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בטריטוריה הירוקה, בהובלת מדד הדאקס הגרמני שקופץ ב-1.2%. אמש, הנשיא טראמפ איים כי אם נשיא סין ייעדר מפסגת ה-G20 אז הוא יטיל מכסים נוספים על סין. עם זאת, נראה כי המשקיעים לא חוששים, כאשר החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו בהמשך לעליות אתמול במסחר. 

טראמפ צפוי לפגוש את מקבילו הסיני בפסגת ה-G20 שצפויה להתקיים ב-28-29 ליוני באוסקה, יפן.

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות. דאקס עולה בכ-0.7%, פוטסי מוסיף 0.3% וקאק מטפס ב-0.2%. סטוקס 600 עולה בכ-0.4%. המסחר באסיה ננעל בעליות שערים. שנחאי זינק ב-2.6%, ASX 200 הוסיף 1.6%, קוספי עלה ב-0.6% וניקיי הוסיף 0.3%. הנג סנג נסחר בשעה זו בעליות של 0.8%.

מניית Ted Baker צונחת בכ-26ֵ% במסחר בלונדון. מותג האופנה היוקרתי הזהיר מפגיעה ברווח השנתי שלו לאחר שהשנה התחילה באופן "קשה מאוד". 

6:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים. שנחאי  מזנק בכ-1.7%, ASX 200  מטפס ב-1.3%, הנג סנג  עולה ב-0.8% וניקיי  וקוספי  מוסיפים כ-0.35%. המסחר בארה"ב ננעל אמש בעליות: הנאסד"ק זינק כ-1%, הדאו הוסיף ב-0.4% ו-S%P 500 עלה ב-0.5%. גם המסחר באירופה ננעל בעליות.

ברקע לעליות נמצאת הודעת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסוף השבוע כי לא יטיל מכסים על סחורות יבוא ממקסיקו, כפי שתכנן לעשות. זאת לאחר שמקסיקו הסכימה לנקוט "צעדים חזקים" לחסימת מהגרים היספנים, שהשתמשו בה כתחנת מעבר בדרכם לגבול עם ארה"ב.

במקביל, אמר אתמול טראמפ לרשת "CNBC" כי אם הנשיא הסיני לא יגיע לפסגת G20 סין תספוג מכסים נוספים באופן מיידי.

מניית אל.ג'י אלקטרוניקס  מובילה את העליות במדד הקוספי.

מבחינת נתוני מאקרו, היום יתפרסמו בבריטניה שיעור האבטלה לאפריל (שצפוי לעמוד על 3.8%), השינוי במספר דורשי העבודה בחודש מאי (צפי ל-22.9 אלף איש) ושכר ממוצע לשעה כולל בונוסים לאפריל (צפי לעלייה של 2.9%). בארה"ב צפוי להתפרסם היום מדד המחירים ליצרן לחודש מאי (צפי לעלייה של 0.1%).

מניית ביונדמיט עלתה ב-21% במסחר בארה"ב אתמול. מניית החברה עלתה בשיעור דו ספרתי בסוף השבוע האחרון לאחר פרסום הדוחות שכללו תחזית אופטימית. ביונדמיט צופה כי הכנסותיה יסתכמו ב-210 מיליון דולר בשנה הנוכחית, מה שיהווה צמיחה של 140% לעומת ההכנסות אשתקד. החברה נסחרת כעת לפי שווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. 

מנייתה של חברת התרופות אינסיס תרפיוטיקס (Insys Therapeutics) התרסקה ב-51.5%. זאת לאחר שהחברה מילאה בקשה בקשה לפשיטת רגל בהליך הגנה מפני נושים (צ'פטר 11). המהלך של החברה מגיע שבוע לאחר שהחברה הסכימה לשלם 225 מיליון דולר ליישוב פרשת שוחד, במסגרתה החברה שילמה לרופאים על מנת שימליצו על תרופות חזקות לשיכוך כאבים.

הדולר נחלש בכ-0.2% מול היואן הסיני ומתחזק בכ-0.14% מול הין היפני.

מחיר הנפט  עולה הבוקר ב-0.6%. מחיר חבית עומד על 53.57 דולר.

עוד כתבות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל