גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המאבק נגד סגירת שדה דב: "הממשלה מתנהגת כמו כרישת נדל"ן"

ב-1 ביולי צפוי להיסגר שדה דב, והמתנגדים למהלך קוראים לרה"מ לדחות את רוע הגזירה, בטענה כי בחמש השנים הבאות לא "ייבנה שם ולו צריף אחד" ● ראש עיריית אילת הצהיר כי יפרוש מתנועת הליכוד "שמשמידה עיר שלמה בישראל. זו החלטה שיש בה זחיחות ורשעות"

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת / צילום: תמר מצפי
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת / צילום: תמר מצפי

רגע לפני סגירת שדה דב המתוכננת ל-1 ביולי, קוראים המתנגדים למהלך לדחייה של כמה חודשים לפחות, בטענה כי ממילא בחמש השנים הבאות לא "ייבנה שם ולו צריף אחד".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ג') בהשתתפות אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות; רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב; מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת; ד"ר אלדר ברקוביץ', מנכ"ל בית החולים יוספטל; המלונאי דוד פתאל; ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל; ורונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן; קראו הנוכחים לחשוב מחדש על סגירתו של השדה. ראש עיריית אילת אף הצהיר כי יפרוש מתנועת הליכוד "שמשמידה עיר שלמה בישראל. זו החלטה שיש בה זחיחות ורשעות". 

במקביל הודיע ארנון בן-דוד, יו"ר ההסתדרות, על תמיכת הארגון במאבק ואמר כי "סגירת שדה דב זו בכייה לדורות. זו החלטה לא נכונה אשר תפגע בכלכלת אילת, בתעסוקה, בתיירות הפנים והחוץ, בחולים, באקדמיה ובתשתיות. ניתן להמשיך להפעיל את המסלול תוך כדי התחלת הבנייה ממזרח למערב, הרי יש עוד שנים רבות לפנינו עד שתחל הבנייה. סגירת השדה כרגע היא חוסר אחריות, ואסור לעשות זאת".

בתוך כך, ב-17 ביוני צפויים אלפי תושבי העיר אילת להגיע לירושלים ולהפגין מול בית ראש הממשלה במחאה על סגירת השדה.  

הקלפים אצל נתניהו 

אבל האם החלטה כזו בכלל יכולה להתקבל בממשלת מעבר? ככל הנראה כן. כיום הסמכות להחליט על גורלו של השדה נתונה בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הביטחון וגם כשר התחבורה. החוק שעבר לפני פיזור הכנסת ה-20 הסמיך את ראש הממשלה לשנות את מועד סגירת השדה בהסתמך על המלצות של משרדי הממשלה הרלוונטיים. עם זאת, אלה לא פרסמו החלטה שונה ולכן נתניהו לא הודיע אחרת.

יתרה מכך, היועמ"ש אף הפציר בשעתו בנתניהו שלא לקבל החלטה בתקופת בחירות, כשהוא יצא מנקודת הנחה שהממשלה תורכב בטווח של שלושה חודשים לפני סגירת השדה, וכך היא תוכל לדון בנושא מבלי להיות מושפעת משיקולים פוליטיים. עם זאת, הרכבת הממשלה כידוע לא צלחה, וכעת כל שינוי יכול להתקבל רק אם נתניהו יחליט אחרת. 

אגב, אם בסופו של דבר יתמנה בצלאל סמוטריץ' לשר התחבורה, הדבר עשוי להוות קלף חשוב עבור המתנגדים לסגירה, שכן הוא נחשב לאחד התומכים הבולטים במאבק. 

הפוקוס כעת כאמור הוא על דחיית הגזירה. "מעולם לא חווינו כזו אטימות מצד הממשלה", אמר נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק. "ידוע לנו שייקחו חמש שנים לפחות שבהן אפשר יהיה לבנות 5,000 יחידות דיור מבלי להזיז את השדה. אז מה המהירות? מה קרה? יש כנראה דברים שאנחנו לא יודעים, וברור שהכול נעוץ בתשובה אחת: כסף. התנהלות הממשלה מול הרשויות היא לא מובנת, זאת התנהגות מטורללת. לא נעבור בשתיקה ולא ניתן להזניח את העיר אילת, את כלכלתה ואת המיליארדים שהשקיעו מלונאים בעיר הזאת". 

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הגדיר את סגירת השדה כ"מדיניות ציבורית שתוצאותיה השליליות ידועות מראש בזמן אמת. ההחלטה על סגירת השדה ללא חלופה ראויה עונה על ההגדרה מצעד איוולת. זה מהלך שלכאורה הייתי צריך לברך עליו. יש לי את כל הסיבות לתמוך בפינוי שטח לאורך הים, אלא שבפועל אני אזרח המדינה, ומדובר בתוכנית שמתעלמת מהתרומה הקריטית של שדה דב לחיבור בין מרכז הארץ ודרומה. השדה משרת מיליון אנשים בשנה, וכעת המספר הזה ירד. האמתלה הרשמית מדברת על הגדלת היצע הדירות כאילו שזה יפתור במשהו את מצוקת הדיור. התשובה האמיתית היא - בעבור חופן דולרים. לא שיקולים אסטרטגיים או תכנוניים, אלא רצונה של המדינה לחמוק מפיצוי לבעלי קרקע פרטיים.

"לא נותר לנו אלא לקרוא לראש הממשלה, שייקח החלטה לעצור לחשיבה מחדש ולראות איך אפשר לדחות את רוע הגזירה עד שנמצא פתרונות אחרים. אני אומר לכל מי שקיבל את ההחלטה: יום אחד כל אחד במדינה יזכור לרעה את כל אלה שסגרו את השדה".

המלונאי דוד פתאל חיזק את הדברים ואמר כי "לכולם ידוע שהשלב שבו נמצאת התוכנית, מהנקודה הזו ועד לאבן הראשונה, יחלפו לפחות חמש שנים. זה נזק אדיר לתיירות לאילת. סוף-סוף יכולה להיות התעוררות בעיר, וזה מחזיר אותנו אחורה. אף אחד לא יבנה מלון במצב הזה בעיר שנשענת ב-90% על תיירות פנים. ההערכה שלנו היא שהתיירות תיפגע ביותר מ-30%. זה מוריד את בתי המלון מתחת לסף הרווחיות". 

אביה מזרחי מגן, מנכ"לית רשת פתאל ותושבת אילת, הוסיפה כי סגירת השדה היא הפרת ההסכם הקיים בין המדינה ובין תושבי העיר אילת. "אנחנו מצפים שמי שנמצא בראש יפעל בצורה אחראית וידאג לנו".

במקביל הצהיר ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, כי יבטל תכנון של הקמת בתי מלון בעיר: "תכננו להקים עוד שני בתי מלון באילת, וזה לא יקרה אם השדה ייסגר. כבר היום יש ירידה של 30% בטיסות, ולהערכתי עם סגירת שדה דב זה יירד ל-50%".

רונן ניסנבאום, מנכ"ל רשת מלונות דן המונה שלושה בתי מלון בעיר הדרומית, ביקש להתייחס גם לעובדים כגורם שייפגע מהמהלך: "אנשים יבחרו לנפוש בקפריסין או ביוון, או שתתווסף סכנה בכבישים. כל זה במקום לפחות לדחות את סגירת השדה, לתת קצת יותר זמן להתכונן. למה לסגור ביולי? אף אחד מאיתנו לא מבין את הדחיפות ולמה אי-אפשר לדחות ולנסות להגיע להחלטה נכונה. יש בממשלה אנשים עם אינטרסים שדוחפים את המהלך - וחבל".

ד"ר אלדר ברקוביץ', מנהל בית החולים יוספטל שנכח במסיבת העיתונאים, דיבר על ההשלכות על מערכת הבריאות באילת: "אנחנו נמצאים בשעה קריטית למערכת הבריאות באילת. סגירת שדה דב היא פגיעה אנושה בבריאות של תושבי אילת. יש רופאים שמגיעים אלינו על בסיס יומי ושבועי והצהירו שלא יהיו מסוגלים להגיע כשזמן ההגעה שלהם יוכפל. הקבוצה השנייה שתיפגע היא עשרות אנשים שיוצאים מדי יום לקבל טיפולים הכרחיים במרכז הארץ. אלה אנשים חולים וחלשים שמבלים בדרכים שעות רבות בשביל לקבל טיפול של חצי שעה או שעה. הכפלת זמן הנסיעה שלהם תגרום לכך שחלק לא מבוטל מהם ימנע מנסיעה".

לדבריו, "אין לסגור את שדה דב עד שלא תהיה חלופה הולמת שתאפשר לנו לתת שירותי רפואה לתושבי אילת ולעשרות אלפי החיילים שמשרתים באזור. לא נדע לתת את השירות הזה". 

"לעצור את הגרזן על העיר אילת" 

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, שב והדגיש כי "עבורי ועבור תושבי העיר זו עת חירום קשה. אנחנו דורשים מראש הממשלה לגלות אחריות ולהסיר או לדחות את רוע הגזירה. לעצור את הגרזן הגדול שהממשלה עומדת להנחית על העיר אילת - גרזן שיחסל את העיר. זה מהלך אווילי, מיותר וחסר אחריות שמובילה ממשלה במטרה להתעמר באזרחיה. חוץ מהרצון לחמוד את הקרקע, אני לא רואה סיבה לסגור את השדה הזה. הממשלה מתנהגת כמו כרישת נדל"ן ולא כממשלה שפועלת לטובת אזרחיה. תושבי העיר אילת הם שקופים, והכסף הגדול הוא המנצח בקרב ההזוי הזה.

"זה מעשה חלמאי שאין כדוגמתו. מה החיפזון? אין תוכניות. למה לא ללכת על תוכנית בשלבים? מה החיפזון להרוס עיר שלמה? זה בצע-כסף. הקרקע מסופסרת, ועושים עליה עסקים. מבחינתי, תם ונשלם הפרק של תנועת הליכוד. תנועה שמשמידה עיר לא ראויה לא לתמיכה שלי ולא של התושבים, קולגות וחברים וראשי רשויות. בסוף הצדק ינצח. אני מאמין בזה באמונה שלמה". 

במסיבת העיתונאים השתתפה כי אסתר ברגל, תושבת העיר אילת מזה 62 שנים, אם לחמישה וחולת סרטן המקבלת מזה שש שנים טיפול בתל-השומר. "בשבילנו החולים סגירת שדה זה אסון. הקושי שלנו הוא בל-יתואר. עשר דקות שמישהו ירגיש את מה שאנחנו מרגישים. זה נורא ואיום. אני מבקשת מראש הממשלה: אתה חזק, וכשאתה רוצה, אתה יכול. תסתכלו עלינו, אנחנו לא אזרחים סוג ב', קשה לנו גם ככה, ואני מבקשת שתקלו עלינו". 

מנהלי הגוש הגדול: "לחצים פוליטיים כבדים ערב בחירות" 

מטעם מנהלי הגוש הגדול נמסר בתגובה כי "צר לנו כי מופעלים לחצים פוליטיים כבדים ערב בחירות. ידוע לכל כי הפסקת הטיסות במועד שנקבע חיונית על-מנת להוציא אל הפועל את התוכנית שאושרה להפקדה זה מכבר למתחם החדש. תוכנית זו בעלת תועלות אדירות לציבור הרחב, ביניהן בניית אלפי דירות במחירים מופחתים, יצירת 25 אלף מקומות תעסוקה חדשים והעברת מיליארדי שקלים למימון בסיסי צה"ל לנגב.

"זה אבסורד שראש עיריית אילת שפעל נמרצות להוצאת שדה התעופה מהעיר זועק על-מנת לכסות על חוסר התמודדותו עם מצבה של אילת בשנים האחרונות, ואינו נלחם על שיפור השירותים הניתנים לתושבי אילת בעירם. כמו כן תמוהה התעלמות המלונאים וראש העיר מהעובדות הידיעות להם היטב כי מחירי הלינות הגבוהים והיעדר האטרקציות הם הגורמים המרכזיים למצב התיירות באילת.

"אין כל היתכנות לתוכניות חלופיות או חלקיות למתחם דב. כל רעיון כזה שנזרק לחלל האוויר ושאינו עומד במבחן המציאות נועד למשיכת זמן מיותרת והרסנית שתעלה לתקציב המדינה מיליארדים רבים ורק תרחיק פתרונות אמיתיים. כזו היא גם ההצעה המופרכת לבניית מגדלים לצד המשך פעילות השדה". 

מטעם מנהלי הגוש הגדול נמסר: "צר לנו שמופעלים לחצים פוליטיים כבדים ערב בחירות. ידוע לכל כי הפסקת הטיסות במועד שנקבע חיונית על-מנת להוציא אל הפועל את התוכנית שאושרה להפקדה זה מכבר למתחם החדש. תוכנית זו בעלת תועלות אדירות לציבור הרחב, ביניהן בניית אלפי דירות במחירים מופחתים, יצירת 25,000 מקומות תעסוקה חדשים והעברת מיליארדי שקלים למימון בסיסי צה"ל לנגב.

"אבסורד שראש עיריית אילת, שפעל נמרצות להוצאת שדה התעופה מהעיר, זועק על-מנת לכסות על חוסר התמודדותו עם מצבה של אילת בשנים האחרונות, ואינו נלחם על שיפור השירותים הניתנים לתושבי אילת בעירם. כמו כן, תמוהה התעלמות המלונאים וראש העיר מהעובדות הידיעות להם היטב, שמחירי הלינות הגבוהים והיעדר האטרקציות הם הגורמים המרכזיים למצב התיירות באילת.

"אין כל היתכנות לתוכניות חלופיות או חלקיות למתחם דב. כל רעיון כזה שנזרק לחלל האוויר ושאינו עומד במבחן המציאות, נועד למשיכת זמן מיותרת והרסנית שתעלה לתקציב המדינה מיליארדים רבים ורק תרחיק פתרונות אמיתיים. כזו היא גם ההצעה המופרכת לבניית מגדלים לצד המשך פעילות השדה". 

עוד כתבות

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו