גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גפני: "מבקשים דחיית מועד סגירת שדה דב לפחות עד 1 בינואר"

סאגת סגירת שדה דב מגיעה לוועדת הכספים של הכנסת ● יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: מדובר בנזק בלתי הפיך לעיר אילת; מדינה נורמלית לא יכולה לאפשר את הדבר הזה ● טל רוסו: "אפשר לפנות 60%-70% משדה דב ולשמור שדה אזרחי" ● הוועדה תדון בנושא בשנית ביום שלישי הבא

שדה דב / צילום: תמר מצפי
שדה דב / צילום: תמר מצפי

היום (ה') התקיים בוועדת הכספים של הכנסת דיון ממושך, סוער ולרגעים אף מביך לגבי מועד פינוי שדה דב. בסוף הדיון, ביקש יו"ר הוועדה חה"כ משה גפני לדחות את מועד פינוי שדה דב לפחות עד ל-1 בינואר עד שתתכנס הממשלה הבאה. בתום הדיון אמר גפני כי "אנחנו לא מבקשים לקבל החלטה ציבורית מה עושים הלאה עם השטח הזה, לא דנים על זה עכשיו. מה שכן, אנחנו מבקשים לדחות את מועד הסגירה של השדה עד שתהיה ממשלה, לפחות עד ה-1 בינואר. אני יודע שיש דיון אצל ראש הממשלה. זו דחייה קריטית", אומר גפני וזועק כי "אנחנו מדברים פה על פיקוח נפש. אתם הורסים את המדינה".

לדיון מרובה המשתתפים, שכלל נציגויות של משרדי האוצר, הביטחון, המשפטים, התיירות ושל חברי כנסת רבים, לא הגיעו מנהלי הגוש הגדול ועל כך זעם גפני ואמר. "בעלי הקרקעות יבואו לפה בסוף".

לנציגי האוצר אמר בתום הדיון כך: "אנחנו נפנה לראש הממשלה ולשר הביטחון שהוא גם ראש הממשלה ונבקש דחייה. אם תלכו נגדנו (פונה לנציגי האוצר, מר"ח) - יגיע יום שבו הכנסת יהיה לה את הכוח חזרה כמו שהיה לה תמיד. אתם תבקשו פה קיצוצים - ואז נגיד לכם את מה שאתם אומרים לנו היום, שצריך את הכסף הזה". דיון נוסף בנושא שדה דב קבע גפני ליום שלישי הבא בשעה 10:30.

את הדיון פתח גפני באומרו כי בדומה לחברי כנסת אחרים, גם הוא עצמו סבור שסגירת שדה דב ב-1 ביולי היא "נזק בלתי הפיך לעיר אילת. מדינה נורמלית לא יכולה לאפשר את הדבר הזה". לגישה זו הוא זכה לתמיכה "מקיר לקיר" בדיון.

בתוך כך, נזכיר כי שר התחבורה הטרי בצלאל סמוטריץ' אמר כי בכוונתו להעביר חקיקת בזק שתדחה את סגירת השדה בשלוש שנים לפחות במהלכן ימשיכו הליכי התכנון להתנהל תוך שהוא יעגן את זכויות בעלי הקרקע כבעלי זכות ראשונים כאשר תתחיל שם בנייה. ביום ראשון צפוי להתקיים דיון בנושא בכנסת.

"אין עוד חלופה לתושבי אילת"

שדה דב אמור להיסגר ב-1 ביולי לפי החלטה שהתקבלה לפני יותר משנה. המאבק בשבועות האחרונים נגד סגירת השדה הוביל לדיון היום. בראש המאבק עומד ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, שגם בדיון הזה זעק כי ניתוק שדה דב ינתק את העיר אילת מהמרכז לאור הסרבול שבטיסות מנתב"ג לרמון. "אני מבקש שתעצרו רגע, תמנו גורמים מקצועיים שיביאו את ההמלצות שלהם. אל תמהרו לסגור את השדה ב-1 ביולי. זה כאוס. מיליון איש טסים בעורק הזה כל השנה. 80 אלף מהם לקבל שירותים רפואיים".

יצחק הלוי שב ומדגיש כי התהליכים במידה ושדה דב יפונה במועד - עוד רחוקים משלבי בנייה. "עליי אי אפשר לעבוד. התמונה היא שלב ההתנגדויות. רק לפני שבוע אפשרו עוד חודש. גם אם יתאמצו זה יקח לפחות שנתיים. לאחר מכן צריך לתכנן, ולבנות כ-4,800 יחידות דיור בחלק הדרום מזרחי של המתחם (היכן שממוקם הטרמינל העכשווי ואיזור החניון מאחור, מז"ח) כך שהוא לא מפריע כלל ועיקר לתפעול השדה בעת הזה. אני שואל את הנחפזים והנמהרים? למה אתם ממהרים. אומרים לי שצריך לעשות בדיקות קרקע. אני אומר אין בעיה, תנקו את השטח צפונית לאיזור שבו אתם הולכים לבנות. אין עוד חלופה לתושבי האילת לכלכלתה לבריאותה ולחינוך".

צחי דוד, מנהל מרחב תל-אביב ברשות מקרקעי ישראל, טען כי הרשות זקוקה לקרקע באופן מיידי והוא מבטיח לנוכח הטענות של הנוכחים כי הקרקע לא תעמוד שוממת דקה אחת אחרי הפינוי. "השדה הזה, שתופס רצועה של שני קילומטר לאורך חוף הים, הוא לא המזור לצרכים הבינלאומיים של מדינת ישראל. התכנית שהגשנו ושמחליפה אותו זכתה לשבחים. הפקדנו לפני חודשיים תכנית שכוללת 16 אלף יחידות דיור ועוד 3,700 חדרי מלון - זו תכנית ירוקה שחצי ממנה זה דיור בר השגה. בכל השטח הזה (עד גלילות) אפשר לבנות 30 אלף יחידות דיור. בשנתיים האחרונות בעקבות עבודת מנהל התכנון הצלחנו לרסן את עליות מחירי הדיור ל-6% אחרי שהם הגיעו לעליות של 10%. החלטה שמוותרת על יחידות הדיור והתכניות שנמשוך גם מגלילות - יש לה השפעה אדירה על שוק הדיור".

דוד מזכיר ש-70% מהמקרקעין נמצא בבעלות המדינה. כאשר הכספים שהיא תקבל מהקרקע "נועדו לממן את העתקת מחנות צה"ל לנגב". באשר להצעה שעולה על הפרק שוב ושוב בימים האחרונים המבקשת ליישם תכנית של התחלת של בנייה לצד השארת מסלול, אומר דוד כי מדובר בתכנית אחרת שתידרש להיבדק ותהליך שייקח שנים. דוד פרט כי עם פירוק השדה (מה שייקח 4-5 חודשים) תחל עבודת טיהור הקרקע (לדבריו שתימשך עד חצי שנה) אולם לא פרט מעבר לכך מתי אחריה תחל הבנייה.

את שדה דב מפעיל משרד הביטחון בכל הפעילות התעופתית (מגדל הפיקוח למשל) כאשר רשות שדות התעופה מפעילה את השירותים האחרים (טרמינל, חניה וכדומה). אם תתקבל החלטה להמשיך את הפעלת השדה, גרוסים נציגי משרד הביטחון שהדבר ידרוש תהליך שייקח זמן. מבחינת צה"ל, הסבירה נציגת המשרד דניאלה האמר - ב-1 ביולי הפעילות מועתקת לחצור כיישום החלטה שהתקבלה על-ידי הממשלה. היא שבה וטענה כי שינוי החלטה והמשך הפעלת השדה פירושו תהליך שלא יכול להיעשות מיידית. ח"כ טל רוסו טען מולה שהתהליך יכול להתקיים, וכי מה שצריך להיות הוא פינוי של 60%-70% משדה התעופה והפעלת מסלול בטיסות לאילת.

חה"כ מיקי לוי טעון כי "ראש הממשלה בכובעו כשר ביטחון יכול לעצור את התכנית הזו בעוד דקה וחצי". חה"כ יואב קיש טען כי השדה יהפוך למטרד ציבורי מוכה נחשים: "לא יקרה בו כלום בשנים הקרובות וזה עובדתי. לשם דוחפים אותנו בעלי הקרקע. אנחנו מכבדים את החלטות בבג"ץ. ובחקיקה נגדיר לראשונה את זכויות בעלי הקרקע כך שהם לא יחסרו דבר. למה הם מתנגדים למהלך של הבית הזה שמאוחד בקשת הפוליטית? כי הם רוצים להכניס כסף כבר לכיס. ברגע שנסגר השדה הם יודעים שזה שאלה של זמן. אולי הם לא מאמינים למדינה שתשמור על הזכויות שלהם בחקיקה? משרד הביטחון מוכן לוותר על השדה. אני לא יודע כמה כספים היו באירוע הזה ואילו לחצים הופעלו עליו. ברור לי שפחות שדה תעופה פוגע במוכנות הביטחונית שלנו כמדינה. בשעתו הייתה חקיקה שדיברה על טרמינל זמני והיא מוסמסה לחלוטין כי האוצר לא רצה להעביר 50-60 מיליון שקל, האוצר דחה ודחה יכול להיות שאם זה היה קורה - היינו במקום אחר היום. האוצר הביא אותנו לנקודה הזו ולכן ההחלטה היא שהממשלה צריכה להוביל בחקיקה מהירה".

צביקה קרמן, ראש חטיבת תכנון במשרד הביטחון, הקים עליו את הנוכחים כשטען כי "הישארות בשדה דב יכולה לייצר לנו פגיעה ביטחונית. הגענו לנקודת אל חזור שכללה מהלכים ארגוניים". "לא תעקפו את הכנסת", השיב לו גפני "התפקיד שלנו לפקח על העבודה שלכם לא תבואו עם ניירות חסויים. אנחנו מדינה דמוקרטית".

קולו של משרד התיירות לא נשמע בסאגה הזו עד היום, כשבדיון נכח גם אמיר הלוי, מנכ"ל המשרד. הוא קבע כי העיר אילת לא תעמוד בסגירת שדה דב. "אילת היא עיר שניזונה ב-90% מפעילותה מעסקים תיירותים - המעבר לשדה התעופה רמון גם הוא זעזוע. ועכשיו קורה מצב שבו העיר חוטפת שני זעזועים בטווח של חצי שנה. היא לא תוכל לעמוד בסגירה של עוד שדה. כל הרגלי הנסיעה והתנועה לעיר התיירות, שיש בה הכי הרבה בתי מלון בישראל, נמצאת בסכנה. רואים את זה בירידה בתפוסת המטוסים, רואים כבר עכשיו שהתנועה האווירית הצטמצמה והסגירה של שדה דב תוריד את התנועה ב-45%-60% נוספים. לא תהיה רווחיות בקווים האלה. אנחנו משקיעים 60-70 מיליון שקל בשנה כדי לתמרץ חברות תעופה זרות להגיע לאילת. יש לזה הצלחה אבל עם כל זה התיירים זה רק 10% והשאר זה תיירות פנים. סוגרים את השדה המזין את אילת בלי לתת פתרונות ובלי לראות אם יש תשתיות, כמו רכבת שאין. היערכות בנתב"ג לא קיימת בכל מה שקשור לשאטלים למשל ומה שיקרה הוא שהרוב יעברו לכביש 90. בנתב"ג נלחמים על סלוטים לחברות תעופה זרות שרוצות להגיע לכאן. נתבג פקוק וקצב הגידול הוא עצום. במכלול הדברים צריך להחליט אם התחזית היא קטסטרופה או חורבן. צריך להיערך לפתורנות כמו נמל ימי ורכבת - דברים שלא עלו עד היום על השולחן".

שאלה חשובה שנשאלה היא האם טכנית שדה דב יכול להמשיך ולפעול על-ידי אנשי הצבא: "הפעילות הביטחונית תעבור לחצור מה1 ביולי", הדגישה האמר. "אנחנו לא יודעים לתמוך בפעילות תעופה במחנה שאנחנו עוזבים אם תמשיך שם תעופה - בשביל לתמוך אותה - וזה כאמור במסגרת החלטה שלא תתקבל על-ידינו - צריך פרק זמן להיערך. אנחנו לא מסוגלים בפרק זמן קצר להתארגן להמשיך להפעיל את נתב"ג".

הכוונה העתידית היא להעביר את ניהול ותפעול השדה הזה לרשות שדות התעופה. נציג הרשות שנכח בדיון טען שהליך כזה יקח "שנה וחצי". לא בכדי התרעמו גם עליו.

האינטרס של משרד האוצר לקבל כסף, שמשמש כמימון הראשון בתכנית להעברת בסיסי צה"ל לנגב, העבירה את העיניים לנציג האוצר, דניאל מצר מאגף תקציבים שהסביר ש"פרויקט שדה דב הוא בעל השלכות מאקרו-כלכליות. 16 אלף יחידות וחצי מיליון מ"ר של תעשייה ומסחר - יש לזה השלכות עצומות. זה חלק מהרחבת פתרונות הדיור, פרויקט דגל של משרד האוצר. נאמר פה שזו החלטה פזיזה אבל זו החלטה שהתקבלה פה בכנסת ובבג"ץ ובכל פעם נשקלו כל השיקולים והתקבלה אותה החלטה שיש מקום לפנות את השדה". מצר השיב לנוכחים כי המשרד מתכנן להכניס לכיסו 8 מיליארד שקל כבר בשנה הבאה אם השדה יפונה במועד. לא נומק כיצד. הוא הדגיש כי "לא יהיה מקור אחר לממן את העתקת בסיסי צה"ל לנגב".

מה תהיה המשמעות המשפטית של דחיית סגירת השדה? אריאל צבי ממשרד המשפטים הזכיר כי המדינה חתמה על הסכם מול בעלי הקרקע הפרטיים וכי היא נמצאת בהליך אזרחי בתביעה להפרת חוזה. "לכל מה שנאמר כאן יש השלכות לעמדת המדינה. קיבלנו ומקבלים כל הזמן את העמדות של בעלי הקרקע הפרטיים על התחיבות הממשלה בפניהם ועל המשך הפעילות מעבר ל-1 ביולי שתהיה מבחינתם הפרה של ההסכם. הטענות הללו לא ניתנות בעלמא נצטרך להתמודד איתן ולכן לא נרחיב בהקשר הזה". בהקשר של פתרון הדרגתי אמר כי המשרד לא גיבש עמדה "זה יהיה צריך לעמוד בהיבט עובדתי של ישימות ושל גורמי המקצוע בתוך הממשלה".

כאמור - תם הדיון אך לא נשלם. ביום שלישי הקרוב תתכנס הוועדה שוב והפעם מקווה גפני שהוא יקבל תשובות מלאות יותר ונסתרות פחות ממשרדי הממשלה, דגש על הביטחון והאוצר.

עוד כתבות

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד