עוד דעות, עוד תחומים, עוד מגזרים

גלובס מאמין ביצירת הדדיות בין מגזרים שונים ומגוונים וביצירת ערך משותף לכל מחזיקי העניין • שאיפתנו איננה מתמצה ב״סיקור האחר״, אלא פועלת לוודא שהדעות והקולות אכן נשמעים ומדברים בקולם: משתתפים פעילים בדיונים בוועידות, כותבים טורי דעה ומתראיינים

דוח אמון 2019 - אוריינות
דוח אמון 2019 - אוריינות

אנחנו רגילים לחפש את אי השוויון אצל אחרים, לבדוק מי מפלה עובדים על רקע מגדר או לאום, מי לא נותן מספיק ייצוג לכל הקולות והזהויות בחברה הישראלית. בשנתיים האחרונות המשכנו לבדוק אחרים, ובמקביל הובלנו תיקון אצלנו בבית.

בשנה החולפת השקענו מאמצים כדי להביא אל דפי העיתון, אל ערוצי הדיגיטל ואל הוועידות שלנו יותר נשים, יותר ערבים, יותר חרדים. פעלנו לצמצם את פערי הייצוג של חלק מאזרחי המדינה בתחומים שונים בעיתונות הכלכלית. 

גלובס מאמין ביצירת הדדיות בין מגזרים שונים ומגוונים. ביצירת ערך משותף לכל מחזיקי העניין. שאיפתנו איננה מתמצה ב״סיקור האחר״, אלא פועלת לוודא שהדעות והקולות אכן נשמעים ומדברים בקולם: משתתפים פעילים בדיונים בוועידות, כותבים טורי דעה, מתראיינים.

מיהם אותם אנשים ותחומים שסובלים מפער ייצוג? תושבי הפריפריה, בעלי עסקים קטנים, החברה החרדית והחברה הערבית בישראל, ועוד. כל אלו במשך שנים לא היו חלק אינטגרלי מ״נושאי הליבה״, הכותבים או המסוקרים של העיתונות הכלכלית. מאז פרסום דו"ח האמון הקודם התחלנו לפעול לתיקון העוול, לפחות בדפי העיתון שלנו, וכדי לוודא שאנחנו ממשיכים לצעוד בכיוון הנכון אנחנו מודדים כיום את נפח הסיקור של התחומים והמגזרים שבעבר לא זכו למקום הולם.

קבוצה זו נקראת בגלובס ״הכלכלה החדשה״ וניסיוננו מהשנה החולפת לימד אותנו שאפשר להבליט את הייצוג שלה בעיתון. צריך רק לשאוף לכך.

היקף "הכלכלה החדשה" בגיליון היומי
 היקף "הכלכלה החדשה" בגיליון היומי

אך הדרך לתיקון העוול איננה חלקה. יונתן כיתאין, סגן עורך מוסף "G", על אתגר מהשנה החולפת: ״במהלך העבודה על גיליון 40 הצעירים המבטיחים, ניתן דגש על גיוון וייצוג ראוי לאוכלוסיות שונות, אבל בתהליך עצמו גילינו שגם כשיש מודעות לנושא זה לא תמיד מספיק. יש אוכלוסיות שהיה קל יותר לבחור נציגים ראויים מתוכן - 55% מהנבחרים בגיליון היו נשים, מספר שיא בתולדות הפרויקט, ובאוכלוסיות אחרות התקשינו יותר באיתור. האוכלוסייה הערבית למשל לא זכתה לייצוג מספק בגיליון למרות שהייתה לנו מודעות לנושא, ואני מאמין שבגיליון הבא ניערך מוקדם יותר, ונמצא מענה טוב יותר".

40 עד 40
 40 עד 40

בדרך לשוויון מגדרי

גלובס כיום הוא עיתון שמובל בידי נשים. כולן הגיעו למעמד הזה עם אפס סובלנות לאי שיוויון מכל סוג שהוא, ודאי שיוויון מגדרי. בשנתיים האחרונות ביצענו עבודה משמעותית להעלאת שיעור הנשים בכל הבמות של גלובס, בזכות ולא בחסד.

ועידת ישראל, שהיא הוועידה הכלכלית המרכזית של העיתון, היתה בשנה שעברה יריית הפתיחה, כאשר כבר אז, זמן קצר לאחר שינויי הבעלות וההנהלה בעיתון, הגדלנו בימים ספורים את שיעור המשתתפות על הבמה מ-19% ל-40%. זה הרף המינימלי להשתתפות נשים שהצבנו לעצמנו ומאז אנחנו מקפידים עליו בכל ועידה ואירוע של העיתון.

שיעור הדוברות בוועידות "גלובס"
 שיעור הדוברות בוועידות "גלובס"

במקביל נעשתה עבודה משמעותית להעלאת שיעור הנשים גם בטורי דעה ופרשנות בעיתון וגדל באופן ניכר היקף הסיקור הנוגע לאפליית נשים במקומות עבודה, לרבות בשכר, לתקרת הזכוכית, לעצמאות פיננסית ולתופעות פסולות כמו הטרדות מיניות ואלימות נגד נשים.

כותבים במדור הדעות, פילוח מגדרי
 כותבים במדור הדעות, פילוח מגדרי

מצביעים כלכלה, מסע חוצה ישראל

כלכלה אינה מועדון סגור. לצמיחה או למיתון, ליוקר המחיה ולאקזיט - לכל אלו יש השפעה על כל פלח אוכלוסייה בישראל, אך בשנים האחרונות נדמה שלא כל אלו שהם חלק מהסטטיסטיקות גם לוקחים חלק בשיח החשוב על החיים עצמם.

לאור חזון גלובס והערכים המנחים אותנו, השקנו בימי הבחירות ניידת שנסעה ברחבי הארץ והביאה את קול השטח אל ערוצי העיתון וגם את העיתון אל השטח. כשניסחנו לעצמנו לפני שנתיים שאנו רוצים לאפשר לכולם להיות חלק מ"מועדון הסיקור" של העיתונות הכלכלית, החלטנו למעשה שעלינו לסייע לקידום מגוון של דעות שלא תמיד מגיעות לעמודי העיתונים.

החלטה זו באה לידי ביטוי בצעד פרואקטיבי במערכת הבחירות של אפריל 2019, ומטרתו היתה מפגש בלתי-אמצעי עם אנשים ודעות שלרוב איננו פוגשים. במסגרת קמפיין "מצביעים כלכלה" יצא רכב ייעודי ממערכת גלובס, ובו כתבים וצוות צילום, שהגיעו לשמוע תושבים מכל רחבי הארץ. מדרום עד צפון נסענו לשמוע ולהשמיע, לראות, לחוות, לשאול וגם להשיב.

רצינו להבין לעומק את הבעיות ואת ההתמודדויות של ישראל, רצינו לשמוע על מה הבחירות הללו - ועל מה תושבי ישראל היו רוצים שהן תוכרענה.

לקבלת עותק מודפס של דו"ח האמון

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988