"אני נגד לגליזציה של קנאביס. אני לא חושב שצריך ללכת על לגליזציה בסגנון קליפורני. אך כן דיברתי על אי הפללה. כמפכ"ל לשעבר, לא מעניין אותי האזרח הנורמטיבי שמגלגל ג'וינט במרפסת", כך אמר כעת המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו ויו"ר חברת הקנאביס טוגדר פארמה, בוועידת "עושים שוק" של "גלובס". נושא הוועידה הוא "קנאביס, זרעי המהפכה".

"אני לא רוצה להרוס את השמחה, אבל אני נגד שימושי קנאביס בקרב קטינים, עבריינים ונהגים ולכן אני נגד לגליזיציה במתכונת המלאה שלה", הוסיף דנינו. "אני כן חושב שצריך רפורמה יותר גדולה בתחום הפלילי ואמרתי את זה גם כשהייתי במדים".

את השיחה עם דנינו הנחו כתב תחום הפיננסים של "גלובס", רון שטיין, והפרשנית הבכירה ב"גלובס", סטלה קורן ליבר.

עוד אמר: "אני מבין שהחיבור הזה - מפכ"ל וקנאביס - מעורר הרבה מאוד סקרנות. אני לא משתמש, לא השתמשתי ואין לי כוונות לעשות את זה בעתיד. לקנאביס רפואי נעשה הרבה עוול כי חיברו אותו לצד הפלילי והסטלני. אך זה כלל לא המקרה. לאורך שנים חברות התרופות לא השקיעו במחקר ופיתוח בתחום, והסובלים העיקריים היו החולים. מאז שהצטרפתי לתחום אני משוחח ונפגש עם חולים ואני ממליץ לכולם לעשות את זה. שומעים מהם סיפורים מדהימים. אלה אנשים ששילמו אלפי שקלים בחודש למשככי כאבים, ומאז שעברו לשמן של קנאביס רפואי - השתנו להם החיים".

דנינו נשאל מדוע התחום מושך אליו כל כך הרבה סלבריטאים, לרבות שני ראשי ממשלה לשעבר (אהוד ברק ואהוד אולמרט) ואפילו את הזמר אביב גפן, והשיב: "התחום רוצה לקבל יותר לגיטימציה ואמינות, ואלה הם אנשים שיכולים לספק את זה. מדובר גם במנהלים מנוסים ומוכשרים. גם הפנייה אלי הייתה 'גם וגם'", הוסיף, "לתקופה שהייתי בתפקידים ציבוריים היה משקל, אבל זה לא רק זה. אני מגיע עם יכולות ניהוליות ועסקיות משמעותיות".

עוד נשאל אם לאור נפילת השווי של החברה שלו בתקופה האחרונה, סקטור הקנאביס הוא סקטור בועתי. דנינו השיב: "ככל שאני מתעמק בו, זה סקטור לא בועתי. מה שקובע הוא הערך. צריך להסתכל על יכולות בתחום המקצועי ובתחום המחקר והפיתוח, על כוח אדם ועל והכנסות צפויות. קנאביס רפואי זה עניין רציני מאוד, לא בועתי. רק עכשיו מתחילות מדינות כמו איטליה ואנגליה לאשר קנאביס רפואי. זה משהו שישראל עשתה כבר לפני עשור".

לגבי מטופלים בקנאביס רפואי בישראל, אמר: "קנאביס הוא מהתרופות הבודדות שהחולה מבין בהן יותר מהרופא שנותן את המרשם. הרופאים מודים בזה".

לגבי הפעילות של טוגדר, אמר: "צריך גם לגדל, גם לייצר וגם לשווק. העתיד יהיה במחקר והפיתוח. חייבים לייצר מחקרים מספיק ארוכים ומתוקפים מדעית". על נפילת המניה של טוגדר, שבה הוא מכהן כיו"ר: "תפסיקו להסתכל על מניה, אין לה שום משמעות. צריך להסתכל על דברים אחרים בחברות הללו ובעיקר בהכנסות הצפויות. תזכרו את המספרים ובואו ניפגש עוד כמה שנים, אנחנו ממש בתחילת הדרך".

כמשקיע בחברת הביטוח הדיגיטלית וישור, ובתוקף היותו יו"ר קבוצת הביטוח מגדל לשעבר, אמר דנינו לגבי חברות הביטוח הדיגיטליות: "הביטוח הדיגיטלי הוא עולם העתיד. אני מקווה שבעתיד נהיה חברת ביטוח מאוד משמעותית".

עוד התייחס לפרשת אונס הילדה בת השבע, עם כתב האישום שבוטל ביממה האחרונה כנגד העצור ותחושת פיאסקו כללית. דנינו נשאל אם כמפכ"ל לשעבר, הוא לא חושב שהגיע הזמן שאחד מגורמי אכיפת החוק ייקח אחריות.

הוא השיב: "כתב האישום נמחק בגלל בעיות של חוסר מקצועיות. זה מעשה מזעזע. זה עצוב לכל אזרח במדינת ישראל. עדיין צריך ואפשר לעשות הרבה. צריך לשים את היד על מי שביצע את הפשע. צריך לעשות בדק בית, לחקור ולבדוק איך זה קרה, ואני מבין שזה לא נוגע רק למשורת ישראל. זה מקרה שדורש את זה, ויש למנות כבר מפכ"ל קבוע".