"אנחנו הגענו ללוות את תעשיית הקנאביס לגמרי במקרה, והיום אנחנו אחת המחלקות הוותיקות בתחום. הדיון והשיח ביחס לשוק הזה חייב להשתנות. יש בשוק הזה עוד הרבה מאוד פוטנציאל. לא דיברו כאן על שוקי הפנאי ועוד שווקים אחרים. האם יהיו חברות שיעשו אקזיטים? חד-משמעית כן" - כך אמרה היום (ד') עו"ד רעות אלפיה, מנהלת מחלקת הקנאביס בפירמץ עורכי הדין הבינלאומי ZAG - S&W, בהרצאה שנתנה בכנס "עושים שוק - מפצחים את תעשיית הקנאביס" של "גלובס". 

לדבריה, "עד היום אנו עדים לשמונה חברות שהשלימו את המיזוג לשלד בורסאי ונכנסו לבורסה. אחת מהן כבר מייצרת הכנסות יפות. ראינו תעשיינים רציניים שנכנסו לשוק ועוד חברות פארמה שמתחילות להיכנס לתחום.

"אם אנחנו מסתכלים על תעשיות מתפתחות, רואים כאן משהו מרתק, כי מה שאנחנו רואים בתעשיית הקנאביס זה מצב שבו המוסדיים ילכו אחרי הציבור ולא להפך. בהתחלה כמובן יש את המייסדים, אבל הציבור הצטרף מיד לאחר מכן, ורק רואים ניצנים של התעניינות מוסדיים. נגיע גם למצב של הנפקות ראשוניות. גם היצוא ייפתח, זו רק שאלה של מתי. אנחנו גם במקום של לפני כניסת חברות בינלאומיות".

עוד אמרה אלפיה כי השוק היום במצב של התייצבות. "היום המשחק הוא משולב, השוק התייצב והתבגר. אם מסתכלים על השוק הקנדי, רואים שהפוטנציאל הוא עצום. פעם בכמה שנים הכוכבים מסתדרים להם, ולנו יש היום פוטנציאל להפוך לאומת הקנאביס.

"יש כאן יכולות משולבות של מחקר ופיתוח, ביג דאטה, הסדרה שנעשתה. יש מספר לא מבוטל של חברות בינלאומיות ששוקלות השקעה כאן. התשתית קיימת כאן, אבל כדי שהתעשייה תמשיך להתקדם, צריכים לקרות כמה דברים - החברות צריכות לייצר ודאות למשקיעים. יש תמיכה של רשות ניירות ערך והבורסה. אנחנו צריכים לקבל תמיכה של הרגולטורים השונים ולראות כניסה של משקיעים מוסדיים, אחרת הציבור הרחב לא ייהנה מהרווחים".