ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מעריך כי בנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה גם לאחר הבחירות הקרובות ולא יהיה ראש הממשלה הבא. בשיחה עם עורכת "גלובס" נעמה סיקולר בכנס עושים שוק של "גלובס" בנושא קנאביס: זרעי המהפכה. אולמרט אמר כי ההחלטה על הקדמת הבחירות הייתה החלטה מופקרת ובלתי אחראית שנבעה משיקול אישי של "מישהו מסוים שאני מניח שכולם מזהים - זהו אינטרס אישי שלו והרעיון לביטוול הבחירות הוא על אותו אינטרס אישי". אולמרט העריך כי המאמצים של הרגע האחרון לא יצליחו והבחירות לא יבוטלו. לדבריו "אין לכך שום הצדקה, שכן התהליך כבר בעיצומו והגיע הזמן שיהיה פה סדר והפגנה של אחריות לאומית מצד בעלי התפקידים שאמורים להיות אחראים - נראה כי חוץ ממי שיש לו אינטרס אישי כזה, אף אחד לא מעוניין בביטול הבחירות".

לדבריו, נתניהו לא מסוגל לכהן יותר כראש ממשלה, ולא רק בגלל התיקים והשימועים העומדים כנגדו, הצפויים לקחת זמן רב מניהול המדינה, אלא מסיבות חמורות בהרבה. "המקרה שלי היה זבוב לעומת הפיל שמדובר בו עכשיו", דברי אולמרט.

אולמרט הביע תמיכה בכחול לבן ובבני גנץ. לדבריו גנץ ראוי מאוד להיות ראש ממשלה והוא מכיר אותו היטב מהפורומים שבהם נפגשו בעת שירותו הצבאי של גנץ. על כחול לבן אמר כי יש שם הרכב מרשים מאוד של אנשים כולל יאיר לפיד "שאינו חבר שלי".

בתשובה לשאלת סיקולר אמר אולמרט כי לו התבקש לייעץ בענייני ניהול המדינה לנתניהו היה מעלה ראשית לכל את הצורך הדחוף במאמץ גדול לעשות משא ומתן לשלום עם הפלסטינים. "הממשלה לא מנהלת מו"מ עם מי שאפשר וצריך, מי שמסייע לנו להילחם בטרור ומי שניתן לעשות עימו הסדר ובמקום זאת הממשלה מנהלת מגעים עם מי שמחולל את הטרור, מעבירה לו מליונים אף שלעולם לא יכול להיות עימו הבנות". משהו בסדר העדיפויות הזה לא סביר אומר אולמרט.

על הסדנה הכלכלית בבחריין אמר כי אינה ועידת שלום אלא משהו אחר. "דונלד טראמפ נראה אדם עם אגו מפותח שיש לו אינטרס נכבד לקדם את התוכנית הקרויה על שמו ולהביא להצלחתה. אלא שתוכנית יכולה להצליח אם שני הצדדים מרוצים או לא מרוצים במידה שווה ממנה. אם היא מעדיפה צד אחד במובהק, כפי שמשתמע מהמסגרת שפורסמה, סיכוייה להצליח קלושים".

אולמרט משמש כיועץ של חברת יוניבו, העוסקת במחקר, ייצור ושיווק קנאביס רפואי. אולמרט לא ענה ישירות לשאלה בסוגיית הלגליזציה של הקנאביס, אך התייחס להצעת החוק של שרן השכל בעניין שזכתה לתמיכת נתניהו. "בקצב שבו ישראל מידרדרת אליו בגלל הליכוד יכול להיות שכל אזרח צריך שני עציצים בבית ולא אחד כפי שאומרת הצעת החוק - אני מעולם לא השתמשתי, זה לא סיקרן אותי".

אולמרט סיפר כי בחר ביוניבו לאחר שהגיעו אליו פניות מכמה חברות. לדבריו, המעורבות של אישים בכירים לשעבר ובהם הוא עצמו, אהוד ברק, המפכ"ל לשעבר ומפקד חיל האוויר לשעבר, אינו מקרי ואחת המטרות היא ככל הנראה לייצר שינוי תודעה בציבור של הקנאביס מתדמית הסוטול, הפרת החוק, מסיבות חשק וכדומה - לעניין האמיתי שהוא סיוע של ממש לשיפור איכות החיים עבור האנשים הסובלים מתסמינים רפואיים שונים. "יש שדה נרחב לפעילות מרתקת, יש 150 מולקולות בצמח הזה, וצריך לחקור את אופן הגידול, ולמצוא את הסינכרון הנכון בין המולקולות האלה כדי להתאימן לאינדיקציות הרפואיות השונות - זה כבר לא בתחום ה'פאן' - זה בריאות". לדבריו, הנושא מרתק ומעניין. "אני נדהם בכל פעם מחדש כשאני נפגש עם הגורמים העוסקים במחקר הזה. אני רואה אצל פרופסורים ידועי שם התלהבות ותשוקה לעניין".

בעניין המעורבות שלו כראש ממשלה לשעבר בעניין הרגולציה אישר אולמרט כי הוא ישמח להיפגש עם האחראים על הרגולציה בתחום, אם יהיה צורך לספק להם ייעוץ בעניין ולהשפיע עליהם. הוא ציין כי באופן מפתיע בתחום, הרגולציה שקשורה לענייני מחקר הקנאביס בישראל מתקדמת בהרבה בהשוואה למדינות אחרות "וזה מוביל לכך שאנחנו מובילים בחקר בעולם", הוא אומר. לדבריו, הוא לא בדק אם הוא מנוע מלכהן בתפקיד ניהולי בחברה, אך רמז שהוא מוכן לכך.

אולמרט אמר כי "הרגולטור צריך לעסוק כעת בהסדרת הייצוא כפי שאישרה הממשלה, כדי להביא ליישום ההחלטה, ובד בבד להסדיר את סוגיית הקנאביס הרפואי לבעלי הרשיון בישראל".