לפני מספר דקות (ד') הסתיימה הפגישה בנושא סגירת שדה דב שזימן ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

השר סמוטריץ' הציג בפני נתניהו את המתווה לדחיית פינוי שדה דב עד למציאת פתרונות אופטימליים למען תושבי אילת. גורמי המקצוע הציגו אף הם את הקשיים המשפטיים והתקציביים שיש לדעתם במתווה המוצג. ראש הממשלה יכריע בסוגיה ביממה הקרובה.

ל"גלובס" נמסר כי רוח הדברים בפגישה, לאור לוחות הזמנים והקשיים הכרוכים בחקיקת-בזק והשלכותיה, היא שלא תהיה דחייה, ושדה דב ייסגר ב-1 ביולי.

שר התחבורה סמוטריץ' מסר כי "אני מאמין במתווה שהוצג וחושב שיש לו היתכנות להשאיר את נתיב האוויר פתוח. בכל מקרה ובכל החלטה שתתקבל נעמוד לצידם של תושבי אילת ונעשה את המקסימום שביכולתנו למזער את הפגיעה בתושבי אילת והפריפריה".

 

"אם תצא הודעה על דחייה, אני אופתע" - כך אמר הערב ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, באוהל המחאה שהקים בשדה דב. 

בפגישה שכינס הערב אמר ראש העיר אילת כי מחר הוא מתכנס לישיבה עם ראשי רשויות. יצחק הלוי הציע להחשיך את העיר אילת ביום ראשון, כדי "להוכיח שאנחנו עיר עצמאית". לדבריו, "מחרתיים נסגור את העיר ולאחר מכן נבקש להיות אקס-טריטוריאליים. אמרתי שאאזוק את עצמי על הגדר, נעשה את זה. זה מסר של זעקה.

"מועצת העיר אילת דורשת לקיים את הצעת החוק של שר התחבורה סמוטריץ' ובטווח של שלוש השנים למצוא חלופות. הקושי שייווצר יתגלגל לפתחה של מדינת ישראל. תהיה תאונה בכביש 90 - מישהו יצטרך לקחת אחריות על כל זה".

נזכיר כי הצעת החוק של סמוטריץ' מבקשת לדחות את סגירת שדה דב בשלוש שנים ובמהלכן להמשיך לקדם את תוכניות הבנייה במתחם.