גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בארה"ב: S&P 500 בשיא חדש, נאסד"ק זינק ב-1%

הפסקת האש מפסגת ה-G20 תדלקה את המדדים ● מחיר הנפט עלה בכ-1.2% ● מניות השבבים זינקו במסחר ● נעילה חיובית באירופה: דאקס ופוטסי זינקו ב-1% ● מדד מנהלי הרכש בגוש האירו, בבריטניה בגרמניה ובסין אכזב את השוק

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בארה"ב ננעל בעליות. מדד S&P 500 עלה ב-0.8% לשיא חדש: 2,964.47 נקודות. מדד נאסד"ק זינק ב-1% ודאו ג'ונס טיפס ב-0.44%. 

מניות השבבים זינקו במסחר. מיקרון  עלתה בכ-4%, מנייתה של סקייוורקס  זינקה ב-6%, ברודקום  ומניית קוואלקום  הוסיפו כ-2%. גם מניית אפל  עלתה במסחר. 

מניית Coty  איבדה 13.5% במסחר. 

22:40

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות. נאסד"ק מטפס במעל ל-1%, S&P 500 מוסיף 0.7% ודאו ג'ונס עולה ב-0.4%.

מחיר הנפט  מזנק כעת ב-1.4%. זאת בעקבות דיווח כי ארגון OPEC הסכים להאריך את הסכם הקפאת הפקת הנפט ב-9 חודשים. מחיר חבית עומד על 59.3 דולר. 

20:15

מדד S&P 500 הגיע לשיא חדש במהלך המסחר - 2,977.86 נקודות. העליות במדד נחלשו מעט, וכעת הוא עולה ב-0.5% ועומד על 2,955 נקודות. נאסד"ק מטפס ב-0.8% ודאו ג'ונס מוסיף 0.3%. 

מניית Coty  צונחת במסחר במעל ל-15%. חברת הקוסמטיקה האמריקאית הודיעה כי תשקיע 600 מיליון דולר במהלך 4 השנים הקרובות כדי למצוא מנועי צמיחה חדשים. 

מניית United Therapeutics עולה ב-5%. זאת לאחר שקרדיט סוויס העלה את מחיר המטרה למניה מ-98 דולר ל-101 דולר. 

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל הערב בעליות. דאקס ופוטסי זינקו בכ-1% וקאק הוסיף 0.54%. סטוקס 600 עלה ב-0.8%. המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות. נאסד"ק עולה ב-1.1%, S&P 500 מוסיף 0.7% ודאו ג'ונס מטפס ב-0.5%.

מניות השבבים מזנקות בחדות על רקע הפסקת האש בין סין לארה"ב בנוגע לסחר. מיקרון  מזנקת בכ-5%, מנייתה של סקייוורקס  מזנקת ב-6%, ברודקום  מזנקת בכ-4%, ומניית קוואלקום  עולה ב-2%.

17:30

העליות החדות שנרשמו בפתיחה התמתנו בשעה האחרונה, כאשר הנאסד"ק מטפס ב-1.2%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.6% ומדד S&P 500 עולה ב-0.8% לרמת שיא היסטורי.

מדד ISM במגזר היצרני בארה"ב ירד בחודש יוני ל-51.7 נקודות. מדובר בירידה קטנה לעומת התחזיות המוקדמות של הכלכלנים, שצפו קריאה של 51 נקודות.

מחיר הזהב נסוג ב-1.25% מתחת לרמה של 1,400 דולרים לאונקייה. הנפט קופץ ב-1.7% ל-59.5 דולרים לחבית, על רקע כוונת אופ"ק להאריך את הסכם הקפאת הפקת הנפט בעוד 9 חודשים.

הביטקוין פתח היום את חודש יולי במגמה שלילית, עם ירידה של 7% ביממה האחרונה. נכון לשעה זאת, נסחר הביטקוין ברמה של 10,580 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. בשלושת החודשים האחרונים זינק מחיר הביטקוין ב-130%. ביום רביעי האחרון עלה שער ה-BTC עד קרוב ל-13,800 דולר, אבל יום לאחר מכן כבר צנח אל מתחת ל-11 אלף דולר.

16:30

ההסכמה שהושגה בסוף השבוע האחרון בפסגת ה-G20 ביפן בין ארה"ב לסין מתדלקת את האופטימיות בשווקים. המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 1.8% בפתיחה, כאשר מדד S&P 500 נפתח ברמת שיא כל הזמנים.

מניות השבבים מזנקות בחדות על רקע הפסקת האש בין סין לארה"ב בנוגע לסחר. מיקרון  מזנקת ב-6%, מנייתה של סקייוורקס מזנקת ביותר מ-6.5%, ברודקום  מזנקת בכ-5%, ומניית קוואלקום  מזנקת בכ-6%.

מניותיהן של וויין ריזורט (Wynn Resorts) ולאס ווגאס סאנדס של שלדון אדלסון מזנקות בכ-5% לאחר שמפעילת הקזינו דיווחה על הכנסות גבוהות מהצפוי ביוני האחרון. ההכנסות עלו בחודש שעבר ב-5.9%, מעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים לעלייה של 2.5% בלבד. 

מניית קרניבל קרוז ספגה הורדת המלצה מ'קנייה' ל'החזק' מצד בית ההשקעות Berenberg. מחיר היעד הונמך מ-60 דולר למניה ל-48 דולר. 

ברייקשייר האת'וואי של האורקל מאומהה וורן באפט התחייבה לתרום 3.6 מיליארד דולר במניות לחמש קרנות צדקה.

14:20

בנק ההשקעות מורגן סטנלי הנמיך את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית, וזאת למרות הפסקת האש בין סין לארה"ב במתיחות הסחר. לפי בנק ההשקעות, הפסקת האש אינה מספקת כדי להסיר את חוסר הוודאות סביב מדיניות הסחר, שצפויה להכביד על תחזית הצמיחה. 

במורגן סטנלי חתכו את תחזית הצמיחה ב-20 נקודות בסיס לשנים 2019 ו-2020, וצופים כעת שיעור צמיחה של 3% ו-3.2% בהתאמה.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מזנקים בעד 1.7%, בעוד מחדד הפחד (VIX ) מאבד 2.5%. 

מחיר נפט קופץ ל-60 דולרים לחבית על רקע הדברים שאמר שר האנרגיה הסעודי על הארכת הסכם אופ"ק להקפאת קצב הפקת הנפט

13:00

המסחר בשווקים בעולם מתנהל בסימן סיום אופטימי של פסגת G20, ולמרות נתוני מאקרו חלשים שפורסמו בסין ובאירופה.

פעילות הייצור בבריטניה ירדה ביוני האחרון לרמה הנמוכה מאז 2013. מדד מנהלי הרכש (PMI) למגזר הייצור ירד ל-48 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 49.2 נקודות. קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות הפעילות הכלכלית.

שיעור האבטלה בגוש האירו בחודש מאי ירד ל-7.5%. התחזיות המוקדמות של האנליסטים היו לקריאה של 7.6% אבטלה.

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בגוש האירו לחודש יוני ירד ל-47.6 נקודות לעומת 47.8 נקודות כפי שצפו הכלכלנים.

בגרמניה, מדד מנהלי הרכש הצביע על ירידה ל-45 נקודות ביוני האחרון, לעומת הצפי לקריאה של 45.5 נקודות בחודש יוני.

מוקדם יותר בסין פורסם מדד מנהלי הייצור של Caixin שנפל ל-49.4 נקודות בחודש יוני לעומת 50.2 נקודות במאי. לראשונה מזה 4 חודשים המדד מתחת ל-50 נקודות, מה שמצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית. 

מפיקות הנפט הגדולות החברות בארגון אופ"ק, וגם המפיקות שלא חברות בארגון, צפויות להאריך את הסכם הקפאת הפקת הנפט ב-9 חודשים, כך אמר שר האנרגיה הסעודי חאליד אל פתיח. בתוך כך, מחיר חבית נפט מטפס כעת בכ-3% למעל 60 דולרים לחבית על רקע הדיווח.

10:15

המסחר בשוקי העולם מתנהל בעליות חדות לאחר פסגת ה-G20, בה הוסכם כי סין וארה"ב יפסיקו להטיל מכסים ויחזרו למשא ומתן על סוגיית הסחר.

באירופה מדד הפוטסי  הבריטי עולה ב-1.1%, הקאק  הצרפתי עולה בכ-1% והדאקס  הגרמני מזנק ב-1.6%. באסיה, מדד הניקיי  היפני ננעל בעליות שערים של כ-2.1%, שנחאי זינקה ב-2.2%.

בסין פורסם מדד מנהלי הייצור של Caixin שנפל ל-49.4 נקודות בחודש יוני לעומת 50.2 נקודות במאי. לראשונה מזה 4 חודשים המדד מתחת ל-50 נקודות, מה שמצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית. 

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות שערים חדות, כאשר החוזים על מדד הנאסד"ק מזנקים ב-1.7%. מדד הפחד (VIX) נסוג בשעה זו בכ-3.5%.

 

07:30

לאחר שבסוף השבוע הגיעו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג להבנות והחליטו להכריז על הפסקת אש במלחמת הסחר, במדדים הבולטים באסיה קופצים.

בורסת טוקיו  מזנקת בכ-2%, בורסת שנחאי  עולה בכ-1.9%. בורסת הונג קונג בחופש לרגל יום ציון החזרת השליטה בהונג קונג מבריטניה לסין.

בשיאה של ועידת ה-G20 שהתקיימה באוסקה, יפן, נועדו שני המנהיגים לפגישה שכל העולם ציפה לה, שארכה כ-80 דקות. לדברי טראמפ, הפגישה הלכה כמו שצריך, והמשא ומתן עם סין יימשך. "חזרנו למסלול", אמר טראמפ.

על פי דיווחים של כלי התקשורת הסיניים, שני הצדדים הסכימו לחדש את השיחות, וארה"ב לא מתכוונת להטיל מכסים חדשים על סחורות מיובאות מסין בשלב זה. עד כה הממשל הטיל כ-25% על יבוא סיני בשווי כ-250 מיליארד דולר, אם כי הוא איים להוסיף לרשימה עוד סחורות בשווי 300 מיליארד דולר.

אם לא די בכך, טראמפ נועד אתמול עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בפעם השלישית, על רקע התקווה לסבב שיחות חדש על פירוק המדינה הקומוניסטית מנשקה הגרעיני. פגישתו עם קים ג'ון און בשטח המפורז מהווה הישג יוצא דופן כאשר היה טראמפ לנשיא הראשון שדרך על אדמת צפון קוריאה.

ביום שישי האחרון המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות, כאשר הנאסד"ק טיפס ב-0.5%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.3% ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לערכו. ביום רביעי השבוע בוול סטריט המסחר יהיה מקוצר, וביום חמישי הקרוב לא יתקיים מסחר לרגל יום העצמאות האמריקאי (ה-4 ביולי). בהונג קונג הבורסה תהיה סגורה מחר לרגל יום ציון חזרת השליטה מבריטניה לסין.

היום יפורסם בארה"ב מדדי מנהלי הרכש בתעשייה וביום רביעי יפורסם בענפי השירותים. עוד היום המדינות החברות בארגון אופ"ק (מפיקות הנפט הגדולות) צפויות להיפגש בווינה עם המפיקות שמחוץ לארגון, ולדון על המשך הקפאת קצב הפקת הנפט. תוקפו של ההסכם האחרון פג בסוף יוני.

מניית פורסייט  ננעלה בעליות של למעלה מ-64% בסוף השבוע בוול סטריט  במחזור ענק לאחר שהחברה דיווחה כי חתמה על הסכם עם יצרנית גדולה של חלקים לרכב בסין. שתי החברות ישתפו פעולה בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות לשתי יצרניות כלי רכב בסין. 

מטומי  מספקת הערכה ראשונית לפיה היא תרשום ירידת ערך בסך 16 מיליון דולר בשל הפסקת הפעילות של כמה לקוחות של החברה הבת טים אינטרנט (Team Internet). מטומי דיווחה על הפסקת הפעילות בשבוע שעבר וציינה אז שהסיבה לכך היא אתגרים הקשורים לנושאי ציות (Compliance) וכי היא נוקטת בפעולות להקטין את השפעתה. 

עוד כתבות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה