גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט: הנפט צנח ב-4.7%, מדד הפחד נפל בכ-8%; אירופה ננעלה בעליות

מדד S&P 500 נסוג מרמת שיא כל הזמנים ● מחיר הזהב טיפס ב-0.8% מעל ל-1,416 דולר לאונקייה ● פריגו העלתה את תחזית הרווח למניה לשנה הנוכחית ב-10 סנט, ברקע להשלמת העסקה לרכישת Ranir

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס
וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים העיקריים בוול סטריט רשמו התאוששות קלה, וננעלו בעליות קלות. הדאו רשם עליה של 0.26%, הנאסד"ק עלה 0.22%, ה-S%P 500 רשם עליות של 0.29%.

הנפט ירד 4.77%, מדד הפחד צנח בכ-8%.

21:40

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות וללא שינוי מהותי. ה-VIX נופל בכ-5.4%.

הנפט ממשיך לצנוח ויורד ב-4.7%.

מחיר הזהב מטפס ב-0.8% מעל ל-1,410 דולר לאונקייה

18:40

יום לאחר החתימה על הארכת ההסכם לקפאת הפקת הנפט מצד קרטל אופ"ק לעוד 9 חודשים, מחירו מאבדת כעת 3.3% לרמה של 57.17 דולרים. בתוך כך, התשואות על האג"ח הממשלתיות מאבדות גובה ברקע לירידה בציפיות האינפלציה.

מחיר הזהב מטפס ב-0.8% מעל ל-1,400 דולר לאונקייה.

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ללא שינוי מהותי. מדד הפחד (VIX) נופל בכ-5%, וזאת כשברקע המדדים משייטים ברמות שיא, ושיחות הסחר בין סין לארה"ב חודשו.

יו"ר קרן המטבע העולמי, קריסטין לגארד, מועמדת להחליף את מריו דראגי בתפקיד נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB).

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות, בהובלת הפוסטי הבריטי שעלה 0.8%. הקאק טיפס ב-0.16%, והדאקס ננעל ללא שינוי מהותי.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח ביציבות, אחרי העליות אתמול. המדדים דאו ג'ונס, S&P 500 והנאסד"ק נסחרים ללא שינוי אחרי העליות אתמול. ברקע: אי ודאות בנוגע לכוונתה של ארה"ב להטיל מכסים על האיחוד האירופי. מוקדם יותר אמר הנשיא טראמפ כי החל סבב השיחות מול הסינים בסוגיית הסחר.

ישראליות בוול סטריט

חברת התרופות הדואלית פריגו  השלימה את רכישת Ranir Global Holdings תמורת 750 מיליון דולר. העסקה תתרום 10 סנט לשורת הרווח, ובשל כך החברה הדואלית העלתה את תחזית הרווח למניה בשנת 2019 כולה.

מנכ"ל פלוריסטם  יקי ינאי פרסם מכתב למשקיעים ובו הבהיר היטב כי מינוי כמנכ"ל אינו שינוי קוסמטי. (לכתבה המלאה)

חברת איתוראן  הדואלית הודיעה על רכישה חוזרת של עד 25 מיליון דולר על רקע נסיגת המניה. 

בשבועות האחרונים קרן Raging Capital מכרה מניות DSPG  בעסקאות בשוק הפתוח בהיקף כולל של 17.7 מיליון דולר, וירדה מהחזקה של 9.6% ל-4.1% מהון המניות

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בירידות קלות, ומאותתים על יציבות בפתיחת המסחר.

הבנק המרכזי של אוסטרליה ביצע הבוקר הורדת ריבית כפולה לרמה של 1%, וזאת על רקע החשש מהאטה גלובלית.

חברת סרגון הישראלית צונחת בכ-8% בטרום-מסחר בוול סטריט, וזאת על רקע האזהרה שפרסמה החברה בנוגע לעיכוב בהזמנות מהודו.

12:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת ביציבות, אחרי העליות שנרשמו אתמול. באירופה המסחר מתנהל במגמה מעורבת. 

מחיר הנפט נסחר סביב 60 דולר לחבית, בהמשך להסכם של קרטל אופ"ק, ומפיקות הנפט האחרות בהובלת רוסיה, על הארכת הסכם הקפאת הפקת הנפט בעוד 9 חודשים.

הנשיא טראמפ אמר כי סבב שיחות סחר מול הסינים כבר החל, וזאת בהמשך למפגש הפסגה בסוף השבוע האחרון ביפן, ה-G20, שם הוסכם על הפסקת אש ולא להעלות מכסים באופן הדדי.

11:30

יאנווילאם אקט, הכלכלן הראשי של יוליוס בר, הבנק השוויצרי המתמחה בבנקאות פרטית, אמר היום במסגרת מושב כלכלה עולמית בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה IPS בבינתחומי הרצליה: "הפד נמצא בנקודה רגישה כשהאינדיקטורים הכלכליים בארה"ב טובים, המשק האמריקאי מייצר תעסוקה ברצף, שיעור אי התעסוקה נמוך, גביית המסים עודפת וכן הלאה. מנגד, הדאגה בשווקים גבוהה לאור אי הוודאות הקיימת וקיימת ציפייה להורדת ריבית. לאור זאת, הפד נדרש לנהל מדיניות שתושפע גם מפסיכולוגיה בשווקים ולא רק מנתונים כלכליים גרידא. למרות זאת, הפד יצטרך לפעול בצורה מאוד זהירה, הורדת ריבית תוביל לשיפור מצב הרוח בשווקים אך עלולה להוביל להופעת אינפלציה שתדרוש תיקון והעלאת ריבית, מהלך שייתכן שיגיע בתזמון לא מוצלח בו האינדיקטורים הכלכליים פחות טובים".

עוד הוסיף אקט בראייה מאקרו כלכלית, "ארה"ב ושאר הדמוקרטיות בעולם המערבי מתנהלות באופן שונה מהסינים. בחירות כל 4 שנים גורמות לתכנון ולביצוע של מהלכים להשתנות. מנהיג שרואה בחירות באופן מתנהג שונה. הסינים לעומת זאת רואים אסטרטגיה לשנים ארוכות קדימה, מבצעים תכנית חומש שרודפת תכנית חומש, מבלים זמן ארוך בחשיבה על רעיונות מחוץ לקופסא בכדי להגביר את כוחם. בארה"ב הכלכלה חזקה וטראמפ ירצה לשמור על הרגיעה היחסית ולהגיע לבחירות בעמדה טובה. באירופה לעומת זאת, יש סימנים מדאיגים, בצד המנהיגותי - 5 עמדות בכירות באיחוד האירופי נמצאות על סף איוש מחדש וזה מעלה סימני שאלה רבים לגבי מדיניות עתידית, במקביל חילוקי הדעות עם איטליה, הברקזיט שבעצמו מוביל למשבר מנהיגות בבריטניה וכלכלות מזרח אירופה שדורשות השפעה נוספת. כל אלה משתלבים עם צורך במדיניות מוניטרית ברורה על רקע שיעורי הריבית האפסיים".

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות. פוטסי עולה ב-0.2% וקאק ודאקס מוסיפים 0.1%. סטוקס 600 עולה ב-0.2%. המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. ניקיי ו-ASX 200 עלו ב-0.1%, קוספי ירד בכ-0.4% ומדד שנחאי ננעל ללא שינוי. מדד הנג סנג מזנק כעת ב-1.3%.

הבנק המרכזי באוסטרליה הוריד את הריבית במדינה ל-1% בהתאם לציפיות. מדובר בהורדה שנייה ברציפות של רמת הריבית.

8:30

הביטקוין (BTC) פתח את המחצית השנייה של השנה במגמה שלילית, והבוקר צנח למחיר הנמוך ביותר בעשרת הימים האחרונים, כשנסחר סביב כ-9,880 דולר, אחרי ירידה של 11% ביממה האחרונה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

6:20

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. הנג סנג מזנק ב-1.3%, ASX 200 מוסיף 0.3%, וניקיי עולה ב-0.1%. מדד שנחאי יורד ב-0.1%, ומדד הקוספי מאבד 0.2%. 

המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ב') בעליות. מדד S&P 500 עלה ב-0.8% לשיא חדש: 2,964.47 נקודות. מדד נאסד"ק זינק ב-1%, ודאו ג'ונס טיפס ב-0.44%. המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית אתמול. דאקס ופוטסי זינקו בכ-1%, וקאק הוסיף 0.54%. סטוקס 600 עלה ב-0.8%.

בסוף השבוע הגיעו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג להבנות והחליטו להכריז על הפסקת אש במלחמת הסחר. בשיאה של ועידת ה-G20 שהתקיימה באוסקה, יפן, נועדו שני המנהיגים לפגישה שכל העולם ציפה לה, שארכה כ-80 דקות. לדברי טראמפ, הפגישה הלכה כמו שצריך, והמשא-ומתן עם סין יימשך. אתמול אמר הנשיא האמריקאי כי שיחות הסחר החדשות עם סין כבר התחילו. "הם מדברים בטלפון, אבל הם גם נפגשים", אמר טראמפ. "השיחות בעצם התחילו כבר לפני המפגש שלנו. ההסכם צריך להיות לטובתנו, בגלל שהיה לסינים יתרון משמעותי במשך הרבה שנים". 

מניות השבבים זינקו במסחר בארה"ב אתמול על רקע הפסקת האש בין סין לארה"ב בנוגע לסחר. מיקרון עלתה בכ-4%, מניית סקייוורקס זינקה ב-6%, ברודקום ומניית קוואלקום הוסיפו כ-2%.

ארגון אופ"ק הסכים להאריך את הקפאת הפקת הנפט ב-9 חודשים. הבוקר נסחר הנפט בירידות של כ-0.4% ומחיר חבית עומד על 58.93 דולר. 

המסחר בהונג קונג התחדש היום לאחר יום חופש אתמול. מאות מפגינים יצאו אתמול לרחובות לרגל יום השנה ה-22 להעברת השליטה בהונג קונג לידי הסינים. לצד מחאה ברחובות הונג קונג, המפגינים הצליחו גם לחדור לתוך הפרלמנט. הם הרסו תמונות, ריססו גרפיטי על הקירות ואף תלו על דוכן הנאומים את דגל הונג קונג מימי השלטון הבריטי. המשטרה ירתה גז מדמיע על המפגינים והצליחה לפזר את רובם. בניין הפרלמנט צפוי להיות סגור היום. 

הבנק האוסטרלי צפוי לפרסם היום את החלטת הריבית שלו. לפי הצפיות, הריבית תרד לרמה של 1% מ-1.25%. בבריטניה צפוי להתפרסם היום מדד מנהלי הרכש בתעשיית הבנייה, שלפי הערכות יעמוד על 49.3 נקודות. אחר-הצהריים נגיד הבנק המרכזי הבריטי צפוי לנאום. 

הדולר מתחזק ב-0.2% מול היואן הסיני ונסחר ללא שינוי מול הין היפני. 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג