תדיראן מתרחבת: רוכשת את קבוצת פח תעש בכ-100 מיליון שקל

חתמה על הסכמים לרכישת 70% ממניות קבוצת פח תעש, הכוללת את חברת פח תעש (אשקלון) וחברת די.אנד.פי • בכך מרחיבה תדיראן את פעילותה לתחום המיזוג התעשייתי והחדרים הנקיים

משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן / צילום: סיון פרג'

יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס, שפועלת גם בתחום ההתייעלות האנרגטית, מרחיבה את פעילותה לתחום המיזוג התעשייתי. החברה דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכמים לרכישת 70% ממניות קבוצת פח תעש, הכוללת את החברות פח תעש (אשקלון) ודי.אנד.פי חדרים נקיים, תמורת כ-100 מיליון שקל.

החברות הנרכשות, בעלות מחזור מכירות שנתי מצרפי של כ-150 מיליון שקל, עוסקות במיזוג וטיפול באוויר במגזר התעשייתי והמסחרי. מניית תדיראן  הגיבה לדיווח בעליות של כ-7%, והשלימה זינוק של 41% בשנה האחרונה. שווי השוק של החברה חצה את רף המיליארד שקל.

מניות השליטה בחברות מקבוצת פח תעש נרכשות מידי אהרון שפירא, מייסד ומנכ"ל משותף בפח תעש, ומאבי כהן, מנכ"ל משותף בפח תעש, המחזיקים כיום בבעלות שווה בקבוצה. תמורת המניות הנרכשות בפח תעש (אשקלון) תשלם תדיראן 76.3 מיליון שקל, ועבור מניות די.אנד.פי 23.8 מיליון שקל. ככל הידוע יש לשתי החברות הנרכשות תלות מהותית בחברת אינטל ישראל, שהיוותה כ-70% מהכנסותיה של פח תעש בשנים 2018-2017, וכ-85% מהכנסות די.אנד.פי.

המוכרים, שפירא וכהן, ימשיכו להחזיק לאחר השלמת העסקה ביתרת המניות של החברות מקבוצת פח תעש (30%), וימשיכו לנהל אותה בשנים הבאות. השלמת העסקה תלויה בהתקיימותם של תנאים מתלים, לרבות אישור הממונה על התחרות, קבלת אישורו של לקוח מהותי של הקבוצה ועוד. בתדיראן מציינים, כי "רכישת המניות הנרכשות תהא ממקורותיה העצמאיים של החברה, וככל ותידרש לכך במועד ההשלמה, גם באמצעות מימון חיצוני". במסגרת ההסכמים נקבע מנגנון של אופציות למכירת יתרת מניות קבוצת פח תעש לידי תדיראן - אשר יהיו ניתנות למימוש לאחר שלוש שנים ממועד השלמת העסקה ולמשך תקופה של שלוש שנים.

פח תעש (אשקלון) פועלת כאמור בתחום מיזוג וטיפול באוויר במגזר התעשייתי ובין היתר בתחומי המוליכים למחצה, הפארמה, הבניין והחקלאות. לפח תעש זרוע תכנון, זרוע ייצור וזרוע ביצוע והקמת פרויקטים הכוללים ייצור והרכבה של מערכות מיזוג אוויר מורכבות המותאמות באופן ספציפי לדרישות הלקוח.

די.אנד.פי עוסקת בתחום החדרים הנקיים, כולל תכנון, ייצור והקמה של חדרים נקיים לתעשיות המוליכים למחצה והפארמה, וכן ייצור מוצרים משלימים עבור חדרים נקיים.

שתי החברות פועלות בשני מפעלים סמוכים הממוקמים באשקלון, וכן במבנה הממוקם בקריית-גת. בקבוצה מועסקים כ-250 עובדים קבועים, ועובדים נוספים בהתאם לצורכי הקבוצה. הכנסות פח תעש הסתכמו ב-2018 בכ-111 מיליון שקל, הרווח התפעולי שלה עמד על כ-15 מיליון שקל, והרווח הנקי הגיע לכ-11 מיליון שקל. די.אנד.פי רשמה אשתקד הכנסות בגובה של כ-36 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-9 מיליון שקל ורווח נקי של כ-7 מיליון שקל.

עוד מציינים בתדיראן, כי החברה צפויה ככל הנראה לרכוש גם 70% מהמניות של שלוש חברות פרטיות נוספות שנמצאות בשליטת בעלי מניות קבוצת פח תעש וגורמים נוספים. חברות אלה פועלות בתחום האקלום וחימום לגידולים אינטנסיביים, בקבלנות מיזוג אוויר תעשייתי, ובמערכות לתעשייה נקייה.

פעילותה של תדיראן הולדינגס, הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, מתרכזת ביבוא, ייצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. נוסף על כך, החברה מציעה מוצרי חשמל "קטנים" לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. זאת, אחרי שהחליטה במהלך 2015 לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים" (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכו') ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה.

ממרוד ציין היום, כי "כחלק מהתוכנית האסטרטגית של תדיראן הגדרנו את תחומי מיזוג האוויר המסחרי והתעשייתי כמנועי צמיחה. רכישת השליטה בקבוצת פח תעש הופכת את תדיראן לקבוצה המובילה בתחום המיזוג התעשייתי, מחזקת את תחום מיזוג האוויר המסחרי והינה משמעותית עבורנו למימוש אחד מיעדי הקבוצה".

תדיראן רשמה צמיחה של כ-17% במכירות ברבעון הראשון של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-173 מיליון שקל. זאת, בין היתר, על רקע גידול כמותי במכירות מזגנים וכן מהכרה בהכנסה בגין פרויקט התייעלות אנרגטית שביצעה החברה בבית חולים. השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 39% ברווח לרמה של 13.2 מיליון שקל, ובשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-7.6 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל.