אלקטרה נדל"ן השלימה גיוס קרן שנייה להשקעה במקבצי דיור בארה"ב בהיקף של כ-460 מיליון דולר

בחברה, שבשליטת קבוצת אלקו של האחים זלקינד, ציינו כי הקרן חתמה על הסכמי רכש שיגדילו את החזקות הקרן ל-40 מקבצי דיור, עם כ-13,700 דירות, בהיקף השקעה של כ-413 מיליון דולר

גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן / צילום: יונתן בלום
גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן / צילום: יונתן בלום

חברת אלקטרה נדל"ן ממשיכה לפתח את פעילות מקבצי הדיור שלה בארה"ב. היום (א') עדכנה החברה על סיום שלב הגיוס לקרן השנייה להשקעות בתחום, עם קבלת התחייבויות השקעה בהיקף כולל של כ-460 מיליון דולר.

זאת כשנה לאחר שהחברה, שבשליטת קבוצת אלקו  של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, דיווחה על סגירה ראשונה של התחייבויות השקעה לאותה קרן, בהיקף שעמד אז על כ-140 מיליון דולר.

מניית אלקטרה נדלן  מגיבה בעליות נאות לעדכון, ומשלימה זינוק של קרוב ל-70% בשנה האחרונה, לשווי חברה נוכחי של כ-900 מיליון שקל. עם זאת, מניית החברה עדיין רחוקה כ-80% מרמת השיא שקבעה בחודש מאי 2007.

באלקטרה נדל"ן ציינו היום כי בין הגופים שהשקיעו בשתי הקרנות שלה נמנים בתי ההשקעות פסגות ואי.בי.אי, בנק לאומי, הכשרה ביטוח, קרן הפנסיה גלעד, אוניברסיטאות, קיבוצים וגופים נוספים, לצד משקיעים פרטיים שהשקיעו כ-1 מיליארד שקל.

עוד ציינו באלקטרה נדל"ן כי כיום בידי הקרן השנייה 37 מקבצי דיור בדרום-מזרח ארה"ב בהם כ-12,600 דירות בהיקף השקעה הונית של כ-392 מיליון דולר. נוסף לכך, הקרן חתמה על הסכמי רכש מחייבים לעוד כ-1,100 דירות, שיגדילו את החזקותיה ל-40 מקבצי דיור, עם כ-13,700 דירות, בהיקף השקעה הונית של כ-413 מיליון דולר. את פעילותה בארה"ב מרכזת אלקטרה נדל"ן תחת החברה הבת אלקטרה אמריקה (Electra America), המוחזקת על ידה במלואה.

באלקטרה נדל"ן ציינו כי "חלקה של החברה ביחד עם שותפיה בהון של הקרן יעמוד על 30 מיליון דולר", וכי החברה הבת אלקטרה אמריקה פועלת להקמת קרן נוספת בהיקף התחייבויות של כ-500 מיליון דולר, נוסף להקמת קרן "לגיוס חוב למתן הלוואות ליזמים בתחום מקבצי הדיור".

באלקטרה נדל"ן ציינו כי נוסף לחלק ההשקעה שגייסה אלקטרה נדל"ן בישראל, משקיעים אמריקאים השקיעו לצידה של הקרן כ-400 מיליון דולר בנכסים הנרכשים. סכום ההשקעה של אלקטרה נדל"ן בשתי הקרנות, בהן היא משמשת כשותף כללי, מגיע ליותר מ-60 מיליון דולר, והיא מנהלת את כל נכסי הקרנות.

אלקטרה נדל"ן, המנוהלת על ידי גיל רושינק, נכנסה לפעילות בתחום מקבצי הדיור בארה"ב לאחר כמה שנים בהן התרכזה במימוש נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה, על רקע מצב פיננסי מאתגר והפסדים משמעותיים, שהובילו לגל מכירות אינטנסיבי ופרידה מעיקר נכסיה. עם הכניסה לפעילות הנוכחית בארה"ב, באלקטרה נדל"ן מקווים לשחזר את ההצלחה המרשימה שהייתה מנת חלקה של החברה האם שלה, אלקו, בפעילות דומה שהייתה בבעלותה.

פעילות זו מומשה בעיקרה וייצרה לאלקו תזרים מזומנים חופשי של מאות מיליוני שקלים. בהמשך לכך החליטה אלקו להפוך את אלקטרה נדל"ן לזרוע הנדל"ן המניב שלה ומכרה לה תיק נכסים שנותר לה בארה"ב תמורת קרוב ל-60 מיליון שקל, תיק שהורחב משמעותית מאז.

לקרן הראשונה שלה, שנסגרה בחודש מאי 2018, גייסה אלקטרה נדל"ן כ-215 מיליון דולר ממשקיעים בישראל, ובדומה לדרך פעולתה בקרן השנייה, גם אז השקיעו משקיעים אמריקאים בנכסים שנרכשו, אז בהיקף של כ-145 מיליון דולר. לפי נתוני החברה, בסך הכול קיבלה החברה התחייבויות ממשקיעים בישראל בהיקף של כ-675 מיליון דולר, כולל השקעות במקבצי דיור טרם הקמת הקרנות.