יאיר נתניהו זכה בתביעת הדיבה נגד אייבי בנימין; יפוצה ב-20 אלף שקל

התביעה הוגשה בגין פוסט שכתב הפעיל החברתי בפייסבוק, ובו טען כי לנתניהו הבן יש דרכון זר שמטרתו הונאת מס • ביהמ"ש פסק כי הפרסום של בנימין נגד יאיר נתניהו מהווה לשון הרע • בנימין ישלם לנתניהו פיצוי של 20 אלף שקל ובנוסף הוצאות שכר-טרחה בסך 7,500 שקל

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, זכה היום (א') בתביעת לשון הרע נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין. השופט אבי שליו פסק כי הפרסום של אייבי בנימין נגד נתניהו הצעיר מהווה לשון הרע, וכי יש בו כדי לבזותו ולפגוע בשמו.

בנימין ישלם לנתניהו פיצוי של 20 אלף שקל ובנוסף הוצאות שכר-טרחה לעורך דינו בסך 7,500 שקל. 

נזכיר כי יאיר נתניהו תבע כ-140 אלף שקל מהפעיל החברתי וחבר מפלגת העבודה אייבי בנימין בגין לשון הרע בעקבות פוסט שהפיץ בפייסבוק. בפוסט הידוע לשמצה ציטט בנימין את דבריו של הבלוגר דוד לוי, ובין היתר טען כי לנתניהו הבן יש דרכון זר שהוציא לו ראש המוסד, לצורך ביצוע "תרגיל הונאה של משפחת נתניהו להעלמת מסים" (דבר המוכחש על-ידי נתניהו).

הדיון בתביעת הדיבה, שנערך בדצמבר אשתקד, היה סוער במיוחד, ותומכיו של בנימין קראו נגדו קריאות. נתניהו טען במשפט כי "הותקפתי באלימות מילולית וכמעט פיזית", ואף הסביר בעדותו כי החליט לתבוע את בנימין כדי "לחנך אנשים שלא לשקר".