גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בבורסה: ת"א 90 נפל 1.2%, דלק צנחה בעוד 5.6%

דלק משלימה נפילה של 15% מאז ההודעה על עסקת שברון; נאלצה לצמצם את היקף הגיוס למימון העסקה ● חברת הדירוג פיץ' העלתה את תחזית דירוג האשראי של כיל מ"יציבה" ל"חיובית" ● חברת סייפ-טי דיווחה על קבלת "הזמנה משמעותית" מחברת תשתיות ישראלית

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בהובלת מניות השורה השנייה, ומניית דלק  שבלטה בנפילה של עוד 5.6%, בהמשך לירידה בשיעור דומה אתמול, וזאת על רקע החשש ממינוף עסקת שברון.

מדד ת"א 35 איבד 0.6%, ת"א 90 איבד 1.16%. 

מניית פועלים  איבדה 1.2% במחזור השני בשוק, טבע  אחריה עם ירידה של 1.1%. אלביט מערכות  איבדה 2.9%, פז נפט  נפלה ב-3.2% והראל השקעות  ב-1.3%. מניית שיכון ובינוי  איבדה 2.5% בהמשך לקיצוצים שצפוי המנכ"ל לפידות לבצע.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה השבועית, הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

16:45

חברת תעוזה  צפויה לקבל 5.9 מיליון דולר כתוצאה ממכירת מלוא החזקותיה בחברת ADT לחברה סינית.

מגדלי הים התיכון  רשמה ביקושי נאים של יותר ממיליארד שקל בגיוס אג"ח, ובחרה לגייס 320 מיליון שקל בריבית של 2.8% לטובת מחזור חוב בהנפקת סדרת אג"ח חדשה.

15:25

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות בהובלת ת"א 90 שמאבד כ-1.2%. מדד ת"א 35 יורד 0.7% ומדד ת"א נדלן מאבד 1.1%. החוזים העתידיים בשעה זו מאותתים על ירידות קלות בפתיחה המסחר בוול סטריט. באירופה המדדים אדומים בהובלת הדאקס שמאבד 0.8%.

מנייתה של קבוצת דלק  משלימה נפילה של 15% מאז ההודעה על עסקת שברון, כאשר החברה נאלצה לחתוך אתמול את היקף הגיוס על רקע עליות מימון גבוהות מהצפוי. גם כמה מסדרות האג"ח של קבוצת דלק סובלות מסנטימנט שלילי היום, עם ירידות של-1.5%-2%.

יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים , שנמצאת בשליטתה של קבוצת דלק, נחלשות ב-1.5%-2% ומסכמות ירידה של כ-7% בתוך ארבעה ימי מסחר. מדד הנפט והגז נחלש היום ב-1%, עם ירידות של כ-3% במניית תמר פטרוליום, ושל כ-1.5% ביחידות ההשתתפות של רציו ורציו פטרוליום.

עוד בין היורדות במדד המוביל, המניות הדואליות של אלביט מערכות ואיי.אפ.אפ  (IFF) נחלשות בכ-2%, ולעומתן בצד החיובי, מניות פריגו  ואורמת  מטפסות. 

מניית טבע  נחלשת בכ-1%, אחרי שאמש היא הגיעה במסחר בארה"ב לשפל של כשני עשורים.

עוד במסחר, מניית פריון  צונחת ב-6%-7%, ובכך ממשיכה לתקן את העליות החדות שמהן נהנתה בימים האחרונים. מניית פלוריסטם  קופצת בכ-10%, אחרי טיפוס של כ-5.5% אתמול, וזאת לאחר שהחברה עדכנה כי "תציג תוצאות מפרויקט משותף עם משרד ההגנה האמריקאי".

מניית אינטרנט זהב  ממשיכה לזנק, והיום העליות בה מגיעות לכ-15% - דומה לעליות שרשמה אתמול - וזאת על רקע קבלת אישור רשות התחרות לעסקת רכישת השליטה בחברה הבת בי קומיונקיישנס , המחזיקה בבזק, על ידי קרן סרצ'לייט.

חברת סייפ-טי גרופ  דיווחה הבוקר על קבלת "הזמנה משמעותית" מחברת תשתיות ישראלית לפתרון שהיא מספקת, ומנייתה קופצת בכ-17%.

שותפות החיפושים גלוב אקספלוריישן  דיווחה על תוכנית לביצוע מבחני הפקה, ויחידות ההשתתפות שלה קופצות בכ-8%. 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

ברקע לכיוון השלילי במסחר, שוב נרשמה עלייה בחששות המשקיעים בנוגע להשלכות מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לסין, וכן עלו חששות לגבי התוצאות הכספיות שיציגו החברות בדוחותיהן הכספיים לרבעון השני של 2019, שהתחילו להתפרסם השבוע.

מוקדם יותר השבוע ציינו בבית ההשקעות אקסלנס בסקירתם השבועית כי "הסלמה מחודשת של איומי הסחר על ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא מנעה משוק המניות לשבור שיא חדש - מה שהדגים שוב את טענתנו שמלחמת הסחר, למרות כל הרעש סביבה, לא ממש מזיזה לשוק". לפי אקסלנס, לאחר כמה הצהרות לוחמניות של טראמפ באחרונה בנושא, השווקים נותרו די יציבים - מה שמלמד שוב כי "מלחמת הסחר לא ממש מעניינת את השוק, אלא רק את כותרות העיתונים".

באקסלנס מניחים כי "לא סביר בעליל שהסינים יסכימו לדרישות האמריקאיות", כי "לא סביר שהאמריקאים יתפשרו על דרישותיהם", וכי "גם אם בדרך נס יוסכם משהו, הוא בכל מקרה יהיה זניח, הן לכלכלה האמריקאית ובטח לעולמית".

11:00

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות של כ-0.6% בשני המדדים המובילים. מניית קבוצת דלק  מאבדת כ-4%. יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  יורדות בכ-3%. מן העבר השני, עליות של קרוב ל-1% נרשמות במניות אופקו .

09:45

המסחר בת"א נפתח היום (ה') בירידות שערים והמדדים המובילים מאבדים כ-0.3%-0.4%. ירידות של כ-0.5% נרשמות במניות טבע  ופריגו , ומניית דלק   נחתכת ב-3%, בעקבות צמצום היקף הגיוס שנועד לממן את עסקת שברון.    

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות שנרשמו אתמול, וברקע לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט זה היום השני ברציפות. המדדים המובילים איבדו עד 0.6% ברקע להמשך עונת הדוחות בוול סטריט, ומחיר הנפט ירד אמש ביותר מ-2% על רקע ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט האמריקאי.

מניית טבע ננעלה ברמה של 8.12 דולרים למניה - רמת שפל היסטורית - וחוזרת עם פער חיובי של פחות מ-1% לאחר שנפלה אתמול בבורסה בתל אביב ביותר מ-6%.

אתמול בבורסה בתל אביב המדדים ננעלו בירידות של סביב ה-1% בהובלת דלק שנאלצה לחתוך את היקף הגיוס באג"ח לטובת מימון עסקת שברון, וזאת על רקע שיעור הריבית הקבוע שנקבע - 9.5%.

ת"א 35 איבד אתמול 1.1% וננעל בנמוך היומי, ומדד ת"א 125 איבד כ-1%. מדד ת"א נפט גז איבד אתמול 2%.

חברת הדירוג פיץ' העלתה את תחזית דירוג האשראי של כיל מ-'יציבה' ל-'חיובית' ומאשררת דירוג האשראי של החברה BBB.

עוד כתבות

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי