גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גרסת הבנזין של יונדאי סנטה פה החדשה עולה בסולם התמורה

גרסת הבנזין של הקרוס-אובר 7 מקומות הקוריאני מציעה קצת פחות תחכום בהרבה פחות כסף

יונדאי סנטה פה / צילום: יחצ
יונדאי סנטה פה / צילום: יחצ

בשנתיים האחרונות נוצר בציבור רושם שאנחנו נמצאים בפתחה של מהפכה תחבורתית עולמית ירוקה וחשמלית. אין ספור מאמרים מבשרים על קיצם המתקרב של מנועי הבעירה הפנימית והרושם "מתודלק" על ידי הצהרות ממשלתיות. משרד האנרגיה שלנו, למשל, הכריז בשנה שעברה על תוכנית "לגמול את ישראל מדלק מזהמים".

אבל מי שמספיד את כלי הרכב מונעי הבנזין מתעלם מכוחות הרקע שפועלים כדי לבלום את המגמה הזו. אנחנו לא מדברים רק על התעשייה הגלובלית של דלק לתחבורה, שמגלגלת טריליונים בשנה ומחזיקה בכוח כלכלי פוליטי אדיר. גם ממשלות במדינות מפותחות לוקחות צעד אחורה כאשר על הפרק נמצאת פגיעה ממשית בהכנסות ממיסי דלק.

בקיצור, דגמי הבנזין כנראה עוד יהיו הרבה זמן בסביבה, במיוחד דגמים גדולים ומשפחתיים. דוגמה אחת היא גרסת הבנזין של יונדאי סנטה פה החדש, שלאחרונה בחנו אותו בגרסת טורבו-דיזל. בעת ההשקה הצהירה יונדאי על כוונות להשיק גרסה היברידית "קלה" ואפילו גרסת פלאג-אין. אבל אלה עדיין לא נראות באופק.

חיצונית, סנטה פה החדש הוא כלי נאה, שעיצובו מיועד להעלות את המותג הקוריאני ואת לקוחותיו בסולם הסטטוס. הוא ארוך, רחב מאוד וגבוה במידה סבירה, והפרופורציות שלו שמזכירות מאוד את ב.מ.וו X5 מהדור היוצא. ה-X5 היה גם "מקור ההשראה" לעיצוב הזנב בעוד שהחרטום הוא כולו אאודי, כולל הגריל הענק והפנסים הצרים. ועל זה נאמר "צריך לדעת גם ממי להעתיק".

תא הנוסעים זהה לגרסת הדיזל בה פגשנו לאחרונה והוא ממלא היטב את ייעודו כמוביל משפחות. סף הכניסה נוח לבני כל הגילאים, שורת המושבים השלישית מאחור יכולה לאכלס שני ילדים או מתבגרים ללא תחושת כלא והגישה אליה מתבצעת בנוחות בסיוע מערכת חשמלית. עם שבעה מושבים מאוכלסים נפח תא המטען מסתפק ב-130 ליטר, כך שאת המזוודות לנתב"ג תצטרכו לשלוח במונית. מנגד, קיפול השורה השלישית לתוך הרצפה מפנה נפח מטען שימושי של כ-640 ליטר.

מערך הפיקוד משלב שלל צגים דיגיטליים עם מחוונים אנלוגיים ולמרות עיצובו המתחכם הוא ידידותי גם למאותגרי טכנולוגיה. מערכת המולטימדיה המקומית יעילה כרגיל ואיכות הגימור והחומרים מרשימה.

המחיר: החל מ-250 אלף שקל

על הנייר, המפרט של מנוע הבנזין נראה קצת "אולד סקול" ביחס לגרסת הדיזל בה נסענו. למנוע יש נפח לא שגרתי בימינו - 2.4 ליטר - ואין לו טורבו. הוא מייצר הספק מתון יחסית של 185 כ"ס (15 כ"ס פחות מגרסת הטורבו דיזל), מומנט נמוך יותר ב-40% ומשודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות בלבד במקום תיבה בת 8 מהירויות בדיזל.

במציאות ההבדל אינו כה גדול. הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש אורך 10.4 שניות, שניה אחת בלבד יותר מגרסת הדיזל, ולמנוע יש מספיק דחף לצורך ביצוע עקיפות בטוחות בעליות ארוכות ותלולות. גם שיוט בין עירוני במהירויות גבוהות מתבצע ללא מאמץ, למרות העדרם של שני הילוכים בתיבה. נהיגה נמרצת בגרסה הזו תשרוף ליטר 96 אוקטן לכל 9 קילומטר פחות או יותר.

ב-250 אלף שקל לגרסת בסיס עם חבילת אבזור מרשימה, הסנטה פה בנזין כפול ההנעה זול ב-45 אלף שקל מגרסת הדיזל המקבילה, וזולה ב-18 אלף שקל מגרסת הדיזל בעלת ההנעה הקדמית. אלה אולי לא מחירים שידיחו מהכתר את סקודה קודיאק, אבל הם מציבים את הרכב במקום אטרקטיבי הרבה יותר בסולם התמורה לכסף. 

עוד כתבות

עו”ד אילן סופר  / צילום: שלומי יוסף

"עסקים רבים יינזקו באופן שאינו בר-תיקון בשל המדיניות המבולבלת של הממשלה"

עו"ד אילן סופר: "לא נעים לי להגיד, אבל התקופה של הקורונה הייתה נחמדה מאוד עבורי, בעיקר מבחינה משפחתית"

שירה גרינברג, מאיר שפיגלר, איציק שמולי / צילום: איל יצהר, דוברות משרד האוצר

הפתרון לכפל הקצבאות: מינורי מדי, מאוחר מדי ולא מטפל בבעיות השורש

האוצר הסכים באופן זמני לשלם ל-40 אלף הזכאים לקצבת הכנסה, שפוטרו או הוצאו לחל"ת, גם דמי אבטלה במקביל ● אבל המאבק להפוך את הזמני לקבוע יצא לדרך, על רקע הנתונים שמראים כי דווקא האוכלוסיות המוחלשות כלכלית הן גם אלו שיחזרו אחרונות לשוק העבודה

המשרוקית של גלובס

"תוכיחו שלא": איך בודקי עובדות מגיבים לטענות חסרות בסיס שאין דרך לסתור

ההאשמות המרומזות בנאום של נתניהו, הרינונים על הטלפון הגנוב של גנץ, ההכנסות החסויות ממכירות הגז והשמועות על האילומינטי: תחקירני "המשרוקית" נעה ברק וארן רונדל מדברים על הדילמות הכרוכות בסיפורים מסמרי שיער שאין דרך לברר ● הצטרפו ללייב "המשרוקית של גלובס"

פרופ' דפנה ברק ארז, שופטת עליון / צילום: שלומי יוסף

הלכה חדשה: צירוף העתק מצולם של כתב הערבות להצעה במכרז מצדיק את פסילתו על הסף של המציע

ביהמ"ש העליון שם סוף לשנים רבות של פסיקות סותרות שנתנו בתי המשפט המחוזיים בסוגיה, וקובע כי עיקרון השוויון בין המציעים מחייב פסילת הצעה למכרז שהוגשה ללא כתב הערבות המקורי

חנויות סגורות בככר המדינה בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

כ-200 אלף דיווחו לשירות התעסוקה על חזרה מחל"ת מאז סוף פסח

מהעדכון האחרון אתמול בשעה 16:00 ועד היום בשעה 16:00 התקבלו בשירות התעסוקה 14,586 דיווחים על חזרה לעבודה ● מאז החלו ההקלות בסגר לשחרור המשק, ב-19 באפריל, נרשמו בשירות התעסוקה 102,213 דורשי עבודה חדשים

נמל אשדוד  רכבים חדשים/ צילום: תמר מצפי

אין חסינות מהקורונה: מכה קשה לגורם המייצב של שוק הרכב

הענף שנחשב במשך עשורים לגורם המייצב של שוק הרכב, ספג מכה קשה עקב המשבר • אבל למרות הנתונים השליליים ברבעון הראשון והצפי למיתון, בליסינג ממשיכים לשדר אופטימיות, והמלווים מגלים סבלנות

איציק בנבנישתי, רן גוראון / צילום: שלומי יוסף, יונתן בלום

ראש בראש: yes ופרטנר מציתות את התחרות בשוק הטלוויזיה האינטרנטית

yes פתחה במבצע על ממירי אנדרואיד חדשים בנוסף לשירות המוזל שלה - סטינג - וכבר חמישית מהלקוחות שלה צופים בטלוויזיה על גבי האינטרנט • פרטנר מרחיבה את שיתוף-הפעולה עם שחקנית החיזוק הגדולה נטפליקס • בין לבין, סלקום והוט מתעכבות בצעדים שעליהן לנקוט

אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי

דיווח: משרד הביטחון מתנגד להשתתפות חברות סיניות בחברות תקשורת

כרגע היחידה שממתינה להיתר שליטה בפרטנר שמתמודדת במכרז הדור החמישי בסלולר היא האצ'יסון – תאגיד הונג קונגי ששלט בעבר בחברה

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט / צילום: רמי זרניגר, יח"צ

דיסקונט הרוויח 279 מיליון שקל ברבעון; הפסדי האשראי קפצו ב-365%

הבנק דיווח הבוקר על ירידה של 31% ברווח הנקי ברבעון הראשון, לרמה של כ-279 מיליון שקל לעומת רווח של 405 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019 ● התשואה על ההון עמדה על 6%

מתקן ההתפלה בשורק. /  צילום: מוטי יאיר

הלחץ האמריקאי עבד? IDE טכנולוגיות תקים את מתקן ההתפלה החדש בשורק

ממשל טראמפ הפעיל על ישראל לחץ כבד כדי למנוע את זכייתה של האצ'יסון הסינית במכרז ● הצעתה של IDE עמדה על מחיר של כ-1.45 שקל לקוב מים - נמוך בכ-65 אגורות מהמחיר הנמוך ביותר לקוב מים המשולם כיום

מטוסי אל על מושבתים בשדה התעופה / צילום: Oded Balilty, Associated Press

החוב הכולל של חברות התעופה יזנק ל-550 מיליארד דולר עד סוף השנה

ארגון התעופה העולמי יאט"א מעריך שבלון ההלוואות של החברות יצמח ב-28% להיקף של 550 מיליארד דולר עד לסוף 2020, גידול של 120 מיליארד דולר לעומת היקפי המימון שעמם פתחו החברות את 2020, במצב אחר לגמרי עם תנופה עולמית בתעופה

אלכס לנדסברג / צילום: שלומי יוסף

סנו: גם תחום מוצרי הניקוי נהנה מביקושים חזקים בקורונה

לפי סנו, "התפשטות הנגיף הובילה לעלייה בביקוש למוצרי החברה", הכוללים מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר, טואלטיקה, קוסמטיקה ועוד

מזרחי טפחות משכנתא/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ותודה למחיר למשתכן: הציבור לקח באפריל משכנתאות בהיקף 5 מיליארד שקל

היקף המשכנתאות אומנם נפל ב-43% לעומת השיא במרץ, אך עדיין מדובר בהיקפים דומים לאלו שהיו בפסח שעבר ● חלקם של זוכי מחיר למשתכן הגיע לשיא של 13% מכלל המשכנתאות באפריל

גן אירועים "Ocean", תל אביב. האולמות וגני האירועים יתחילו לחזור לפעילות תחת הגבלות משרד הבריאות / צילום: תמר מצפי, גלובס

פרטנר משיקה מערכת מיוחדת לקראת פתיחת המסעדות ומתחמי האירועים

המערכת תאפשר לבית העסק ולמנהל המתחם לדעת בכל רגע נתון ובזמן אמת כמה אנשים נמצאים במקום ● "המעבר לשגרת קורונה על כל המגבלות והשינויים בהרגלים שלנו כעסקים וכצרכנים, מחייב התאמה של העסק למציאות החדשה"

כריית ביטקוין/   צילום: Shutterstock

גם לאחר החצייה: כריית ביטקוין צורכת חשמל כמעט כמו כל מדינת ישראל

בעקבות חציית תגמולי הכרייה של ביטקוין ב-11 במאי, צנח כוח החישוב העולמי של כורי המטבעות הדיגיטליים בכ-38% בשבועיים האחרונים ● אף שצריכת האנרגיה של רשת הביטקוין ירדה ברבע בתקופה הזאת, היא עדיין נותרה עצומה בהיקפה

בובות בחלון ראווה חובשות מסיכות בד / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

הישראלים לא אופטימיים: כמחצית מהאוכלוסייה נפגעה כלכלית בתקופת הקורונה, כשליש עדיין סובלים מלחץ וחרדה

בריאות, מצב נפשי ומצב כלכלי הם רק חלק מהתחומים שנבחנו בסקר שערכה הלמ"ס בעקבות משבר הקורונה ● מהי רמת האמון שהציבור נותן בהתמודדות הממשלה עם המשבר, וכמה באמת אנו חושבים כי ב-12 החודשים הבאים מצבנו הכלכלי ישתפר?

אלון מאסק והחללית דרגון. רושם עוד ניצחון / צילום: Jae C. Hong PA

בדרך לחלל החיצון: כשהחלום האמריקאי פוגש את התעוזה של אלון מאסק

אם הכול יעבוד כשורה, ברביעי בלילה תתרחש היסטוריה בכל הקשור לכיבוש החלל ע"י האדם ● לראשונה, חללית מסחרית תטיס אסטרונאוטים של נאס"א למשימה ● זו גם תהיה אבן-דרך בהשתלטות חברות מסחריות על תחומים שהמדינות היו האחראיות הבלעדיות להם בעבר

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה מגישה לשר האוצר ח"כ, ישראל כץ, את דוח פעילותה לשנת 2019 / אינפוגרפיקה: דוברות משרד האוצר, יח"צ

הדוח השנתי של רשות ניירות ערך: עוד קודם לקורונה - גידול בהסדרי החוב וקיטון במספר בעלי הרישיונות

שנת 2020 עלולה להביא גידול ביחס ל-2019 בהסדרי החוב בצל משבר הקורונה ● בשנה החולפת נמשכה מגמת הירידה בדמי הניהול שהציבור שילם בקרנות הנאמנות

הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס

סערת הקורונה בשוקי ההון הגדילה את מחזורי המסחר והביאה להכפלת רווחי הבורסה ברבעון הראשון

הגידול החד במסחר הביא לזינוק של 25.7% בהכנסות הבורסה משירותים, לסך של 81.2 מיליון שקל ברבעון הראשון, וקיזז הפסד של 4.4 מיליון שקל בהפסדי נוסטרו בגלל המשבר ● בשורה התחתונה הבורסה רשמה ברבעון הראשון השנה זינוק של 88.8% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-10.2 מיליון שקל

מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון / צילום: אלון רון

דור אלון בוחנת העברת נדל"ן לרבוע כחול נדל"ן בתמורה להקצאת מניות

לפי דיווח לבורסה, נדל"ן מניב ונדל"ן בהקמה של חברת האנרגיה יועברו בתמורה להקצאת מניות מהחברה האחות ● הנכסים שיועברו כוללים את פרויקט אלוני ים בהרצליה פיתוח, פרויקט אלוני כפר סבא והמתחם המסחרי בעין שמר, ואינם כוללים שטחים המשמשים את מתחמי התדלוק ואת פעילות קמעונאות המזון