גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קים קרדשיאן עדיין רוצה נתח משוק המיליארדים של מחטבי הגוף: "יש פוטנציאל לשבש תעשייה שלמה"

קים קרדשיאן ווסט חלמה ליצור קו בגדים מחטבים שיקדם דימוי גוף חיובי ויתאים לכל גווני העור ● כשהשיקה את המותג החדש "קימונו", היא בוודאי לא ציפתה שהוא יעורר סערה ציבורית כה חריפה, האשטג שרץ ברשתות ופנייה מראש עיריית טוקיו להחליף את השם ● כעת היא מנסה להציל את הנתח שקיוותה לנגוס מתעשיית המיליארדים ועל הדרך להביס גם את ריהאנה

 קים קרדשיאן  / צילום:: רויטרס, Mario Anzuoni
קים קרדשיאן / צילום:: רויטרס, Mario Anzuoni

קים קרדשיאן ווסט חלמה במשך עשור ליצור קו בגדים מחטבים ובגדים תחתונים שיקדם דימוי גוף חיובי ויתאים לכל גווני העור. אך המהומה שפרצה סביב שמו של המותג - "קימונו" - עלולה לשבש לכוכבת הריאליטי האמריקאית, ששוויה נאמד בכ-350 מיליון דולר, את התוכניות. כעת מנסים קרדשיאן וקבוצת משקיעים שמלווה אותה להציל את הנתח שקיוו לנגוס מתעשייה שנאמדת ב-83 מיליארד דולר.

בשעות הצהריים ביום שישי 28 ביוני הבינה קים קרדשיאן ווסט שהגיע הזמן להיכנע. לאחר שלושה ימים של ביקורת חריפה שהוטחה בה ברחבי העולם, היא התחילה להפנים שיהיה עליה לשנות את שם המיזם האחרון לקו הבגדים המחטבים והבגדים התחתונים שעליו עבדה במשך שנה - "קימונו" (KIMONO). הסיבה: זעם שהתעורר ביפן, שם טענו כי השם של הליין החדש מבזה את הלבוש המסורתי. 

המשקיעים והעובדים נדרשו לעצב מחדש את אתר האינטרנט ולהחליף את הלוגו שעיצב קניה ווסט במו-ידיו. התחתונים, החזיות, המחטבים, שעל כל אחד מהם התנוססה תגית "קימונו", יצטרכו ללכת למיחזור או לעבור עיצוב מחודש.

"אנחנו עובדים על זה עכשיו", אמרה קרדשיאן ווסט בשבוע שעבר, לאחר שספגה מהלומות באינטרנט, ולאחר שההאשטג KimOhNo# רץ ברשתות, ואנשים רבים ביפן, כולל ראש עיריית טוקיו, ביקשו ממנה לשנות את שם המותג. 

אולי זה מפתיע שאף אחד מחברי הצוות הגדול של קרדשיאן ווסט לא זיהה את המוקש בשם "קימונו", אבל ייתכן שזה נובע מהמורכבות של האיקונוגרפיה התרבותית בעולם האופנה. עם זאת, כן היו אותות אזהרה בדרך, כולל כעס שהתעורר לפני כשנודע כי קרדשיאן ווסט הגישה בקשה לסימן המסחרי בארה"ב. למרות זאת הכוכבת הייתה בטוחה במותג החדש שלה. "זה כל-כך מרגש להתחיל עסק חדש כשאת בטוחה במאת האחוזים במוצרים, במסר, באופן העברת המסר - בהכול", אמרה בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" ב-10 ביוני. "שמעתי את השם והתחברתי אליו מיד. הנחתי ש-Ono פירושו 'אחד' ושזה שנון. חשבתי שזה מגלם אותי". 

אבל נדמה שקרדשיאן ווסט לא ציפתה לתגובה ציבורית כה חריפה. "ברור שהיו לי כוונות תמימות באמת", אמרה. "אני באמת אוהבת את יפן. בעלי היה ביפן כשכל זה קרה. זה מקום שאנחנו אוהבים ומבקרים. יש לי כבוד עמוק למדינה".

ויקטוריה'ס סיקרט - ה-IBM של שנות ה-90' 

קרדשיאן ווסט התפרסמה בעיקר בזכות קימורי גופה, כך שזה לא היה מפתיע כשהחליטה להשיק מותג של בגדים מחטבים. "תמיד הייתי גוזרת את המחטבים שלי, והיו גם פעמים רבות שלא הצלחתי למצוא מחטב שמתאים לצבע הגוף שלי, אז הייתי חייבת למצוא פתרון", כתבה בפוסט שפרסמה באינסטגרם כשהכריזה על המותג, פוסט שזכה עד כה ליותר מ-2.8 מיליון לייקים.

כעת, למרות שעדיין לא ידוע מה יהיה שמו של קו הבגדים החדש שלה (חלק מהגולשים הציעו שמות כמו "Kim Body", בעוד שהצוות המשפטי של קרדשיאן ווסט מעריך שזה ייקח שבועות למצוא סימן מסחרי חדש), הליך השיווק צפוי להישאר על כנו: בגדים מחטבים תחילה, ולאחר מכן תחתוני ביקיני, חוטיני, חזיות, מחוכי מותניים, מחטבי גוף, חולצות ללא שרוולים, חותלות תרמיות, תחתונים מחומרים שונים (החל מכותנה וכלה ברשת) ולכבוד החגים ליין מנצנץ במיוחד. 

הבגדים התחתונים יגיעו בתשעה צבעים, עם שמות כמו "חול" ו"קובישה" (המילה היפנית לצבע של אצת ים), בכל המידות (החל מ-XXS ועד ל-XXXXL) ובמחירים שינועו בין 22 דולר ל-98 דולר. לשם השוואה, מחטב של המותג המתחרה עולה 148 דולר. 

את התחרות יחושו בקרוב גם המותגים שחולשים כיום על השוק, כולל המותג הידוע ספאנקס (Spanks) ובייחוד ויקטוריה'ס סיקרט, שנתח השוק שלה התכווץ ב-2018 ל-24%, לעומת 31.7% ב-2013, כך על-פי Coresight Research. הבגדים התחתונים נחשבים ל"הייטק" של תעשיית הבגדים, ונראה כי ויקטוריה'ס סיקרט היא ה-IBM של שנות ה-90' שעושה מאמצים נואשים להדביק את השחקניות החדשות והזריזות.

שוק הבגדים התחתונים לנשים בארהב

אגב, הליין החדש מציב את קרדשיאן ווסט בתחרות מול כוכבת גדולה אחרת - ריהאנה - שהמותג שלה "Savage x Fenty" הכניס גיוון במידות ובצבעים של תעשיית הבגדים התחתונים, שבמשך עשרות שנים נשלטה בידי האידיאל הבלתי ניתן להשגה של ויקטוריה'ס סיקרט. בדומה ל-Savage x Fenty, גם קו הבגדים החדש של קרדשיאן ווסט יימכר ישירות ללקוחות. 

לשתיים יש קהל עוקבים עצום - לקרדשיאן ווסט יש 142 עוקבים באינסטגרם, לעומת 72 מיליון עוקבים של ריהאנה - אולם הן מציגות פרשנויות שונות של נשיות. האחרונה, אמנית צעירה ומלאת חיים, לעומת אמא לארבעה ילדים שנוהגת ללבוש בגדים מחטבים ומחוכים כדרך קבע ומעודדת קימורים וערכים של דימוי גוף חיובי. קרדשיאן ווסט אף ויתרה על נהיגה כדי לנצל יותר טוב את זמנה, שנע בין לימודי משפטים בהם החלה לאחרונה, הסרטת הסדרה "משפחת קרדשיאן", הרחבת קו הקוסמטיקה "KKW Beauty" וקו הבשמים "Fragrance", וגידול ילדיה: נורת' בת השש, סיינט בן השלוש, שיקגו בת השנה והתינוק סאלם שנולד במאי האחרון באמצעות פונדקאית.

"פוטנציאל לשבש תעשייה שלמה" 

חברת הבגדים התחתונים והמחטבים של קרדשיאן ווסט נתמכת בידי צוות חלומות מתעשיית האופנה: נטלי מאסנה, מייסדת אתר האופנה נט א-פורטה; ניק בראון, שהשתתף עם מאסנה בהקמת קרן הון הסיכון Imaginary Ventures; המעצב אנדרו רוזן, מייסד משותף של "תיאורי" (Theory); וג'ון הווארד, מייסד קרן הפרייבט אקוויטי Irving Place Capital. במועצת המנהלים יושבים אמה גרייד, מנכ"לית "גוד אמריקן" (good american), מותג הג'ינסים שהקימה יחד עם אחותה של קים, קלואי קרדשיאן; וגם קריס ג'נר, אימה של קרדשיאן ווסט, המשמשת כמנהלת האישית שלה. 

המשקיעים הגדולים הללו נמשכו לפוטנציאל שהם זיהו בשוק הבגדים המחטבים והבגדים התחתונים. "הצרכניות אינן זוכות לשירות מספיק טוב מהעסקים הקיימים שהפכו לשאננים", אמרה מאסנה. "ההתמקדות של קים במגוון של מוצרים ובמגוון של מידות וגווני עור עולה בקנה אחד עם הגישה של מרבית המותגים החדשים והמצליחים כיום". לדבריה, "ל'קימונו' יש את הפוטנציאל לשבש תעשייה שלמה".

לדברי קרדשיאן ווסט, המותגים המחטבים שהיא ניסתה בעבר, כולל ספאנקס, עוצבו כדי לשטח את חלקי הגוף שאותם לא רצתה לשטח. קים מספרת שהיא גאה במיוחד בתחתונים מחטבים שהצד הימני או השמאלי שלהם קצר יותר, כך שניתן ללבוש אותם עם שמלה א-סימטרית. הרעיון הוא למנוע את מה שקרה לזמרת ג'ניפר לופז, למשל, שהבגדים התחתונים המחטבים שלה נלכדים בעין המצלמה כשחצאיות המעטפת שלה נפתחות יותר מדי. כמו כן, מגוון הצבעים הגדול נועד למנוע מצבים דוגמת זה שקרה בטקס People's Choice Awards בנובמבר האחרון, כשהמחטב הבהיר מדי של קרדשיאן ווסט נראה בבירור מתחת לשמלת הוינטג' שלבשה של המעצב ז'אן פול גוטייה.

"לפעמים אני שואלת את עצמי: הן באמת צריכות את זה?", היא אומרת. "אך כשמדובר בבגדים המחטבים, אז אני אומרת: כולם צריכים את זה! בגדים תחתונים, חזיות - זה מה שאנשים לובשים כל יום".

רואה במחטבים גורם משחרר 

צוות של ארבעה אנשים מנהל את אימפריית הקוסמטיקה של קרדשיאן ווסט - KKW Beauty - כאשר מחלקת השיווק של חברת הבגדים התחתונים מורכבת ממנהלת מדיה חברתית, מנהלת משפיענים, מנהלת גרפית ומתאמת מותג. יש צוות הפקה, צוות עיצוב שכולל את אחד השותפים הקרובים של קניה ווסט, וגם צוות פיננסי ולוגיסטי בכיר.

קרדשיאן ווסט, כמייסדת החברה, אומרת שברור לה מה התפקיד שלה. "הייתי אומרת שיש לי שליטה יצירתית מלאה, שליטה עיצובית מלאה, בעוד שכל השאר עוזרים במסחר ומגבשים את המודל הקמעונאי שלנו". קניה עצמו היה מעורב באופן מהותי בפיתוח כמה מההיבטים של המותג, כולל האריזה והלוגו המקורי כאמור.

קרדשיאן ווסט, שסובלת ממחלת הפסוריאזיס, אומרת שלא תמיד היא רוצה לשתף את המחלה או את הצלוליטיס שלה עם הציבור. "התחושה עם המחטב היא שהוא העור השני שלי. הוא גורם לי להרגיש נוח וטוב ומלוטשת לגמרי". יש שיזהו כאן סתירה פנימית שהרי בגדים מחטבים הם מגבילים במהותם, אבל קרדשיאן ווסט רואה בהם גורם משחרר. "אני אוהבת להיות דחוסה", היא אומרת כשהיא לובשת חולצת בטן ומחטב של "קימונו", אלא מה.

עוד כתבות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר