גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות על רקע ציפייה לחידוש השיחות עם סין

הדאו ג'ונס עלה ב-0.65% ו-S&P 500 ב-0.67% והנאסד"ק טיפס ב-0.58% ● העליות נתמכו באופטימיות לאחר דיווח של בלומברג ולפיו שיחות הסחר בין ארה"ב לסין צפויות להתחדש בדרג בכיר בשבוע הבא ● מחיר הנפט עלה ב-1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות - מדד דאקס זינק ב-1.65%, מדד פוטסי 100 הבריטי הוסיף 0.51% ומדד קאק 40 הצרפתי עלה ב-0.92% ● מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ביותר מ-1%

בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar
בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים מתונות. הדאו ג'ונס עלה ב-0.65% ו-S&P 500 ב-0.67% והנאסד"ק טיפס ב-0.58%. S&P 500 חצה את רף 3,000 הנקודות וננעל בשער של  3,005 נקודות. העליות הקלות בתחילת היום התחזקו לאחר דוחות חיוביים לרבעון השני התחזקו מעט בשל אופטימיות לאחר דיווח של בלומברג ולפיו שיחות הסחר בין ארה"ב לסין צפויות להתחדש בדרג בכיר בשבוע הבא.

מניית יצרנית המשקאות קוקה קולה  עלתה בכ-5% לאחר שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות בדוחות הרבעון השני.

מחיר הנפט הגולמי עלה ב-1% ל-56.8 דולר לחבית, כשגם הוא זוכה לעידוד מהדיווח על שיחות הסחר בין ארה"ב לסין.

20:55

העליות בוול סטריט מתחזקות לאחר דיווח ולפיו בשבוע הבא נציב הסחר של ארה"ב ובכירים נוספים יצאו לסין לפגישות פנים אל פנים בשיחות הסחר בין המדינות. הדאו מוסיף 0.52%, מדד S&P 500 עולה בשיעור דומה והנאסד"ק מטפס ב-0.31%.    

מניית אודיוקודס מטפסת בנאסד"ק בכ-7% בהמשך לעליה דומה שרשמה בתל אביב בהמשך לפרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה.

19:25

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים בהובלת מדד דאקס שזינק ב-1.65%, מדד פוטסי 100 הבריטי הוסיף 0.51% ומדד קאק 40 הצרפתי עלה ב-0.92%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ביותר מ-1%.

ענקית הבנקאות השווייצרית UBS עקפה את התחזיות ודיווחה על רווח נקי של 1.4 מיליארד דולר ברבעון השני.

המשקיעים מצפים להודעת הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי על מדיניות הריבית וצופים הכרזה על הורדה.

עוד ברקע לעליות, נצחונו של בוריס ג'ונסון במירוץ הפנימי במפלגה השמרנית בבריטניה לתפקיד ראש הממשלה הבא של הממלכה המאוחדת. המטבע הבריטי נחלש בכ-0.3% ביחס לדולר לרמה של 1.24 דולר לליש"ט.  

18:30

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית והמדדים המובילים רושמים עליות קלות. הדאו עולה בשיעור של 0.33%, S&P 500 מוסיף 0.30% ומגרד את רמת 3,000 הנקודות והנאסד"ק מטפס בכ-0.2%.

עונת הדוחות נמשכת ולאחר הנעילה היום צפויים להתפרסם, בין היתר, דוחותיהן של חברת כרטיסי האשראי ויזה  , שמאבדת בינתיים כמה עשיריות אחוז, וכן של הרשת החברתית סנאפ , שמנייתה עולה ביותר מ-2%.

17:10

מאקרו: מכירות הבתים הקיימים בארה"ב צנחו ביוני ב-1.7% לעומת צפי לירידה של 0.2% בלבד.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות קלות, הדאו עולה ב-0.22%, S&P ב-0.34% ונאסד"ק ב-0.40%. מניית יצרנית הצעצועים הסברו מזנקת בכ-10%, לאחר שעקפה את התחזיות, שזכו לחיזוק מצד הביקוש לצעצועים בעקבות הצלחת הסרט "הנוקמים: סוף המשחק". 

15:45

שוק המטבעות הדיגיטליים מתאפיין במגמה שלילית מאז תחילת השבוע. היום בשעה 14:00 ירד שער הביטקוין (BTC) עד לרמה של 9,938 דולר, כשהוא משלים ירידה של 5% ביממה האחרונה. גם האת'ר (ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, הניצב במקום השני אחרי הביטקוין מבחינת שווי השוק שלו, איבד 5% מערכו ביממה האחרונה. שווי השוק של הביטקוין כעת, כ-178 מיליארד דולר, הוא כ-65% משוויו של כלל שוק המטבעות הדיגיטליים, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. לעומתו, מחיר האת'ר משקף לפלטפורמת את'ריום היום שווי שוק של כ-22.5 מיליארד דולר. מחיר הביטקוין נמוך כיום נמוך ב-50% מהשיא של כל הזמנים שקבע בדצמבר 2017. לעומתו, מחיר האת'ר נמוך ב-85% מהשיא שרשם בינואר 2018. 

15:00

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת. קוקה-קולה  עקפה את תחזית הרווח למניה ב-2 סנט, עם רווח מתואם של 73 סנט למניה. ההכנסות עלו גם הן על התחזיות המוקדמות, והחברה העלתה תחזיות לשנה כולה. 

חברת יונייטד טכנולוגיות  היכתה את תחזית הרווח למניה ב-15 סנט, כשרשמה רווח של 2.2 דולר למניה. ההכנסות עלו גם הן על התחזיות והחברה העלתה את התחזיות לשנה כולה.

הארלי דוידסון  דיווחה על רווח של 1.23 דולר למניה, לעומת התחזיות לרווח של 1.2 דולר למניה. ההכנסות נפלו מהתחזיות ויצרנית האופנועים הנמיכה את תחזית המשלוחים להמשך. 

יצרנית הצעצועים הסברו  רשמה רווח של 78 סנט למניה ברבעון האחרון, הרבה מעל לתחזיות שצפו רווח של 50 סנט למניה. ההכנסות עלו גם הן על התחזיות.

ביוג'ן  דיווחה על רווח של 9.15 דולר למניה מעל לתחזיות המוקדמות שצפו רווח של 7.53 דולר למניה. החברה העלתה תחזיות לשנה כולה. 

לוקהיד מרטין  רשמה רווח של 5 דולר למניה ברבעון השני, 23 סנט מעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים. ההכנסות עלו גם הן מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים בוול סטריט. 

וירפול רשמה רווח מתואם של 4.01 דולר למניה - 30 סנט מעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. ההכנסות עלו על התחזיות והחברה העלתה תחזיות להמשך.

14:30

בוריס ג'ונסון נבחר על ידי המפלגה השמרנית לכהן כראש ממשלת בריטניה. נציגי המפלגה, שהתכנסו היום בלונדון, הודיעו על הבחירה היום בצהריים. מדד הפוטסי הבריטי עולה ב-0.6%. מדד הדאקס הגרמני קופץ ב-1.7%, הקאק הצרפתי עולה ב-0.9%. הבורסה במדריד מטפסת ב-1.4%, מילאנו קופצת ב-0.9%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות של 0.3%.

 

12:30

הליש"ט הבריטית יורדת ב-0.34% מול הדולר ברקע להכרזה הצפויה של המפלגה השמרנית  כי בוריס ג'ונסון ימונה מטעמה לראש הממשלה החדש של בריטניה במקום תרזה מיי.

10:10

המדדים המובילים באירופה נפתחו בעליות חדות, בהובלת מדד הדאקס הגרמני שעולה ב-0.95%, הקאק הצרפתי מטפס ב-0.74%, והפוטסי הבריטי עולה ב-0.7%.

עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת והיום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט יפרסמו החברות קוקה-קולה, ביוג'ן, לוקהיד מרטין, יונייטד טכנולוגיות והארלי דוידסון. לאחר הנעילה יפרסמו החברותויזה, צ'יפוטלה וסנאפ.

באירופה, הבנק השוויצי קרדיט סוויס רשם רווח של 1.4 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של 1.29 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2018. לפי הודעת הבנק, מדובר ברבעון השני בחוזקו מאז שנת 2010. העלייה בשורה התחתונה נרשמה למרות ירידה בפעילות ההשקעות ובניהול העושר. הרווח התפעולי הגיע ל-7.5 מיליארד דולר לעומת 7.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

מניות השבבים יירכזו עניין לאחר שהספקית של אפל, חברת AMS, אמרה כי היא צופה הכנסות חזקות ועלייה ברווחים ברבעון השלישי בהמשך לעלייה במשלוחים של הסנסורים תלת ממד שלה, שעזרו לה לעבור לרווח ברבעון השני של השנה.

ביום השני לפעילות של בורסת סטאר מארקט הסינית החדשה, ולאחר זינוק של מאות אחוזים במניות אתמול, הבוקר יותר מ-20 מבין 25 החברות יורדות ביותר מ-10%. לפי רויטרס, הזינוק אתמול הוסיף 44.3 מיליארד דולר לשווי החברות בבורסה החדשה.

07:00

המסחר באסיה מתנהל בעליות בהמשך לסגירה החיובית שנרשמה אמש בניו יורק, שם הנאסד"ק עלה ב-0.7%, ומדד S&P 500 טיפס ב-0.3%. בשעה מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים קלות.

באסיה, מדד הניקיי היפני מטפס ב-1%, שנחאי עולה ב-0.1% וכך גם הבורסה בהונג קונג. במסחר בטוקיו מניית סופטבנק קופצת בכ-4%, צ'יודה הפועלת בתחום הנפט-גז, מזנקת בכ-8% ויצרנית השבבים טוקיו אלקטרון עולה ב-2.8%.

המשקיעים שואבים עידוד מהתפתחויות בתחום הסחר, לאחר שנראה כי הצדדים מבצעים את ההסכמות שהושגו ב-G20. העיתון הסיני "מורנינג פוסט" דיווח כי נציג הסחר האמריקאי, רוברט לייטייזר, ושר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, יגיעו בשבוע הבא לבייג'ינג למשא ומתן סחר מחודש עם סין. מאוחר יותר, אתמול דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי הנשיא דונלד טראמפ הסכים לקבל החלטות רישוי "מתוזמנות" עבור חברות טכנולוגיה אמריקאיות המבקשות לחדש מכירות עם וואי.

עוד כתבות

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

אילוסטרציה: shutterstock

הסעיף "הקטן" בעסקת נדל"ן שיתחיל לסבך אתכם עם רשות המסים

באילו מקרים השחקנים בשוק הנדל"ן "בני חורין" מהקשר שנכפה עליהם ככלל עם רשות המסים? ● גלובס עושה סדר בזכויות החוזיות והתנאים שמשחררים אתכם מחובת הדיווח לרשויות המס, לפחות בשלב עריכת החוזה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק