קוואלקום ונצ'רס ישראל מתרחבת להשקעות באירופה

ענקית השבבים האמריקאית קוואלקום הודיעה כי זרוע ההשקעות המקומית שלה תתחיל לנהל גם את כל השקעות החברה באירופה • קוואלקום ונצ'רס פועלת מישראל מאז שנת 2010 ומתמקדת בהשקעות אסטרטגיות בחברות המפתחות טכנולוגיות עמוקות

מירב וינרב ובועז פאר / צילומים: קוואלקום, רמי זרנגר
מירב וינרב ובועז פאר / צילומים: קוואלקום, רמי זרנגר

ענקית השבבים האמריקאית קוואלקום  הודיעה כי קוואלקום ונצ'רס ישראל, זרוע ההשקעות המקומית שלה, תתחיל לנהל גם את כל השקעות החברה באירופה. שני השותפים הישראלים, מנהלת הפעילות מרב וינרב ובועז פאר, ינהלו גם את פעילות הקרן באירופה, יחד עם שותף נוסף שצפוי להצטרף לזרוע הישראלית.

"מדובר בהבעת אמון משמעותית בנו ובפועלנו", מסרה וינרב בהודעת החברה. היא הוסיפה כי השוק האירופי הוא "שוק בעל פוטנציאל אדיר עברונו כקרן השקעות, ועבור העולם כולו כצרכני טכנולוגיות מסוגי בינה מלאכותית, IOT ,Mobility, קישוריות ועוד".

לדברי פאר, "השוק האירופי מתאפיין בטכנולוגיות מרתקות המושפעות מאוד מגופי התעשייה המסורתית ביבשת". כך למשל, תעשיית השבבים בצרפת ותעשיית האוטומוטיב בגרמניה הן שניים מהמוקדים בהם מתעניינת הקרן.

קוואלקום ונצ'רס פועלת מישראל מאז שנת 2010 ומתמקדת בהשקעות אסטרטגיות בחברות המפתחות טכנולוגיות עמוקות. לקרן אין תקציב קבוע, והיא חופשיה לבצע השקעות הממומנות על-ידי תאגיד קוואלקום העולמי. מאז תחילת פעילותה, השקיעה קוואלקום ונצ'רס ישראל ב-29 מיזמים ישראלים, מתוכם תשעה נרכשו בסכום כולל של כ-2 מיליארד דולר, ו-18 עדיין פעילות.

בין חברות הפורטפוליו של הקרן התאגידית ניתן למנות את Magisto, שנמכרה השנה לפלטפורמת הווידאו Vimeo תמורת 200 מיליון דולר; Waze, שפועלת כיחידה עצמאית בתוך גוגל, מאז שענקית הטכנולוגיה רכשה את החברה ב-2013 תמורת מיליארד דולר; Ravello, שנרכשה על-ידי אורקל בכחצי מיליארד דולר לפני שלוש שנים, ומאז פעילותה נסגרה; וילוסיטי, שנרכשה בסופו של דבר על-ידי קוואלקום עצמה תמורת 300 מיליון דולר; Weka.IO, המפתחת מערכת ניהול קבצים לבינה מלאכותית; Mantis Vision, המפתחת טכנולוגיית צילום חישה בתלת-ממד; וחברת האחסון הארגוני Excellero.