גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גרסת הפלאג אין של 745 ב.מ.וו היא מלכת הסביבה

ל-745 המחודשת יש גריל ענק ומוחצן שקורץ ללקוחות הסיניים, אבל מאחורי החרטום השנוי במחלוקת מסתתרת לימוזינת פאר מהונדסת היטב ● היא נותנת מענה לכל צורך וגחמה של בעלי הממון בלי להכביד יותר מדי על מצפונם הסביבתי – או על כיסם

ב-2018 התגוררו בסין כ-1.5 מיליון בעלי אזרחות סינית שערך נכסיהם נטו גדול ממיליון דולר. מכיוון שבסין אין כמעט "כסף ישן", מתאפיין השוק סיני בצריכת ראווה נוסח "העולם החדש" ומגלה חיבה יתרה למכוניות שרד ופאר מוחצנות. רצוי מתוצרת גרמניה, וכל המרבה בסנטימטרים וכרום הרי זה משובח. לפיכך, עבור מרצדס, אאודי וב.מ.וו זהו שוק בעל חשיבות אסטרטגית.

ההקדמה הזו נועדה רק כדי לנסות לספק תשובה לשאלה שטורדת לאחרונה את עיתונות הרכב הבינלאומית ואת הרשתות החברתיות: "מה עבר למעצבי ב.מ.וו בראש כשהחליטו לצייד את סדרה 7 המחודשת בגריל הגדול והבולט ביותר, שקיים כיום ברכב סדרתי?"

התשובה היא, שהשוק הסיני אחראי ליותר מ-40% מהמכירות הגלובליות של סדרה 7, סדרת הדגל של ב.מ.וו, ואתה לא יכול להתעלם מטעמם של כ-1.5 מיליון לקוחות פוטנציאליים. הגריל המדובר הוא בגודל של שולחן פינג-פונג ממוצע ויש עליו יותר כרום מאשר על טריילר 18 גלגלים מטקסס. הוא מצליח לגמד את פנסי ההייטק הרחבים והמתוחכמים, שנוספו השנה לסדרה 7, וגוזל את תשומת הלב אפילו מהפגוש החדש בעל כונסי האוויר המאסיביים, שנמצא מתחתיו. בקיצור, חרטום ייחודי שמבשר ממרחק שלושה בלוקים על התקרבותו של הטייקון ונראה כנראה גם מהחלל החיצון.

למודל 2019 נוספו עוד כמה פריטי עיצוב מוחצנים, כמו "זימים" מוגדלים ונוצצים בשולי הכנפיים הקדמיות. פרט לכך, זה אותו עיצוב מוכר של סדרה 7, עם פרופיל צד מעורר יראה, שנמתח בגרסת ה"לונג" לאורך כמעט 5 ורבע מטרים, וזנב שבניגוד גמור לחרטום מותיר רושם אלגנטי "אירופי" וצנוע.

רכב לאתר

כורסאות חשמליות כמו במחלקה ראשונה

לימוזינות פאר נוסח ה-7 מיועדות בדרך כלל ל"בוס שיושב מאחור". גם מודל 2019 דואג היטב לכל מחסורם של בעלי המאה. פתיחת הצד של הדלתות האחוריות הענקיות חושפת צמד כורסאות חשמליות נוסח מחלקה ראשונה, שרוכנות כמעט עד מצב שכיבה ומציעות מרחב רגליים ללא הגבלה מעשית, עם ריפוד עור משובץ ומרהיב שלקוח היישר מהקטלוגים של החברה האחות רולס-רויס (שבבעלות ב.מ.וו).

יש כמוהן גם מערכת מיזוג נפרדת וטאבלט אלחוטי מובנה ודקיק שמאפשר לשלוט בכל הפיצ'רים האלקטרוניים הרבים של הרכב, כולל במצב המושבים הקדמיים, בהינף אצבע. תא המטען בגרסת הפלאג-אין מסתפק ב-430 ליטר, כמו משפחתית ממוצעת.

ב.מ.וו לקחה כנראה בחשבון שגם בעל הבית ירצה לעתים לאחוז בהגה של מכונית השרד היקרה שלו או שהנהג הפרטי ייקח יום חופש. לפיכך, גם סביבת העבודה של "מעמד הפועלים" לא מקופחת ומגיעה עם מערך הפיקוד שמשוכפל מה-X5 החדש, שכולל לוח מחוונים נאה על בסיס מסך LCD שלצדו מערכת מולטימדיה רוחבית.

המושבים הקדמיים עתירים בכיסי אוויר ממוחשבים שמספקים תמיכה דינמית מלאה בפניות ואת אחת מחוויות העיסוי המקצועיות ביותר שבהן נתקלנו עד היום ברכב סדרתי - כולל מסאז' אינטנסיבי לירכיים ולישבן.

הרגולציה תוקעת את האוטונומיה

המערכת הסמי-אוטונומית, שתפעולה בדור הקודם דרש קומבינציה של לחיצות, מופעלת כאן בלחיצה על מתג בודד. למרות העובדה שהרגולציה מגבילה כרגע את האוטונומיה לנסיעה קצרה בלבד, יידרש בעתיד רק עדכון תוכנה כדי לשחרר מה-7 הזו את מלוא היכולות האוטונומיות המובנות בה.

גרסת המבחן שלנו מצוידת בדור החדש של מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו. הדור הראשון היה שילוב די מאולץ של מנוע בנזין בנפח 2 ליטר, ששודך למנוע חשמלי ולסוללה די קומפקטית. זה היה נחמד עבור סדרה 3, אבל הרגיש ממש לא במקום במפרט של לימוזינת דגל.

מאז קרו שני דברים. המתחרים השיקו מנועי פלאג-אין הרבה יותר חזקים וגדולים, ותקנות ה-WLTP המחמירות אילצו את כל היצרנים להגדיל את טווח הנסיעה "החשמלי" של רכבי הפלאג-אין שלהם. כתוצאה כוללת כעת ה-745 פלאג-אין מנוע שישה צילינדרים בנזין חזק בנפח 3 ליטר, שמשודך למנוע חשמלי ולסוללת ליתיום חזקה יותר בכ-30%.

הנתונים על הנייר מרשימים בהחלט: טעינה מלאה אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של עד 58 קילומטר (40 קודם לכן). צריכת הדלק הממוצעת המשוקללת עומדת על כ-45 קילומטרים לליטר, הפליטה נמוכה יותר למרות העלייה בנפח וההספק הכולל זינק בכ-60 כוחות סוס ל-394 כ"ס. גם העברת הכוח של המערכת עברה שדרוג רציני. לחיצה בריאה במצב הספורטיבי מתרגמת את כל מקורות האנרגיה של הרכב לדחף והודף את הרכב השמן הזה (2.12 טון) מאפס למאה במעט יותר מ-5 שניות.

כמקובל ברכבי פלאג-אין, צריכת הדלק לא לינארית. תכנות חסכוני וטעינה תכופה יכולים להביא את הצריכה לאזור ה-30 קילומטר לליטר. בחירה בהנאה והנעה תקצץ את הנתון במחצית, עובדה שמודגשת לאור השימוש במיכל דלק קטן יותר בכמעט 30 ליטר מגרסת הבנזין.

בעיר ובשלל מצבי התכנות "הירוקים" העברת הכוח בין מקורות האנרגיה חלקה וכמעט בלתי מורגשת. מצב הנסיעה החשמלי, בשילוב עם בידוד רעשים אבסולוטי, יוצר תחושה מוזרה של אינרציה נטולת מאמץ. מנוע ה-3 ליטר החדש גם מייצר צליל הרבה יותר מעודן ממנוע ה-4 צילינדרים היוצא, שנטה להשמיע קול צורם כאשר נכנס לפעולה תחת עומס.

זול בהרבה מהבנזין, בינתיים

סדרי העדיפויות הדינמיים במכוניות כאלה ברורים: נוחות לפני הכול. אכן, מערכת כריות אוויר ממוחשבת בכל הפינות ובולמים אקטיביים דואגים לנטרל ביעילות רבה את האספלט הישראלי ולשמור על הרכב מאוזן בלי לטרוד את מנוחת ה-VIP שמאחור.

למרות זאת, מדובר בב.מ.וו. ולכן, אין זה מפתיע שזו גם מכוניות נעימה מאוד לנהיגה נמרצת. הנהג יושב די קרוב לשמשה הקדמית עם ראות מצוינת לחזית הרכב ומצב התכנות הספורטיבי מקטין את תחושת הציפה של המתלים, מחדד את ההיגוי ומאפשר לתמרן את הלוויתן בצורה רהוטה ובקצב רציני על כבישים מתפתלים. אנחנו לא בטוחים שמישהו ינצל אי פעם את הפוטנציאל הזה, אבל נעים לדעת שהוא שם.

ה-745 היא יצירת פאר הנדסית מרשימה מאוד, שממלאת כל ציפייה וגחמה בפלח בלי להכביד מדי על המצפון הסביבתי. עם מחיר פתיחה של כ-760 אלף שקל, שמגיע עד 795 אלף בדגם הארוך, גרסת הפלאג-אין זולה בכמעט 300 אלף מגרסת הבנזין הבאה בתור, אבל כמעט 200 אלף שקל מתוך הפער הזה הם הטבת מס, שצפויה להתכווץ משמעותית החל מינואר הקרוב. נצטער מאוד אם היא תיעלם בשנה הבאה כאשר רק זיכרון הגריל שלה ייוותר מאחור כמו חיוכו של חתול הצ'שייר של אליס. 

מתחרות

מרצדס S560 פלאג-אין

גם גרסת הפלאג-אין של מרצדס עברה שדרוג משמעותי לרגל WLTP ומצוידת כעת במנוע V6 טורבו, שבשילוב עם מנוע חשמלי וסוללה מוגדלת מייצר הספק כולל של 563 כ"ס ו-70 קג"מ, ועדיין מאפשר לנוע עד 50 קילומטר על חשמל. במחיר שמתחיל ב-855 אלף מקבלים מתלי אוויר, תא מפואר ומערכות בטיחות לרוב

לקסוס LS הייבריד

הגרסה ההיברידית של לימוזינת הדגל היפנית עולה 795 אלף ואמנם אינה היברידית נטענת, אך עדיין מתהדרת ב-359 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 ב-5.5 שניות וצריכת דלק "משפחתית". היא נמתחת לאורך 5.24 מ' עם בסיס גלגלים של 3.1 מ' ומציעה רמה גבוהה מאוד של תחכום, פאר ואיכות ייצור נוסח יפן

פורשה פנאמרה פלאג-אין

עם בסיס גלגלים נדיב ומושבים מפנקים מאחור הפנאמרה יכולה למלא ללא קושי תפקידי שרד. יש לה הנעת פלאג-אין עם מנוע 3 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה שמייצרים יחדיו 462 כ"ס ו-71 קג"מ, היא מאיצה ל-100 ב-4.6 שניות, ועדיין מחזירה צריכה רשמית של 32 קילומטר לליטר. המחיר הוא 769 אלף שקל

עוד כתבות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?