שלדון אדלסון בחקירתו: "לא אלך לפגוש את ביבי יותר לעולם"

תמלולים מחקירת שלדון אדלסון, כחלק מחקירת תיק 2000, נחשפו הערב בחדשות 13 • אדלסון העיד כי בנימין נתניהו ביקש ממנו לשנוא את איילת שקד, ואילו שרה נתניהו ניסתה לפטר את עורך "ישראל היום" לשעבר עמוס רגב

שלדון אדלסון / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque
שלדון אדלסון / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

תמלולים מחקירת שלדון אדלסון, כחלק מחקירת תיק 2000, נחשפו הערב (א') בחדשות 13. בחקירתו, אדלסון התייחס לכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצמצם את תפוצת "ישראל היום", ואמר: "אני לא אלך לפגוש את ביבי יותר לעולם בגלל מה שקראתי בעיתון".

בתיק 2000 החליט היועמ"ש אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד נתניהו בגין מרמה והפרת אמונים, ונגד מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בגין ניסיון שוחד. לפי ממצאי החקירה, החל מ-2009 ומאז במהלך השנים קיימו נתניהו ומוזס דין ודברים ביניהם במפגשים אישיים, במסגרתם דנו בסיוע האחד לשני כ"עסקת חליפין" בקידום ענייניהם. במסגרת זאת דובר אודות סיועו של מוזס לנתניהו בביסוס מעמדו באמצעות סיקור חיובי ואוהד ב"ידיעות אחרונות", זאת בתמורה לסיועו של נתניהו למוזס בקידום האינטרסים הכלכליים של מוזס על-ידי יוזמה ותמיכה במהלכים לבלימת התעצמות העיתון "ישראל היום" שבבעלות אדלסון.

אדלסון מסר כמה פעמים עדות במשטרה במסגרת חקירת תיק 2000, ובמשטרה רצו לברר אם הוא ידע על כוונת נתניהו לפגוע בתפוצת העיתון "ישראל היום". לפי חדשות 13, אדלסון הגיע למשטרה כועס ופגוע, לאחר שנודע לו על רצון נתניהו לצמצם את תפוצת העיתון. אדלסון סיפר לחוקרים על הדמות הפוליטית המרכזית שנתניהו ביקש ממנו לשנוא: "הוא תמיד אמר שיש... ובגלל זה הוא רצה שאשנא את...".

שלדון פונה לחוקר ושואל: "מי האישה שאחראית על המפלגה של בנט?".

חוקר: "איילת שקד".

אדלסון: "איילת שקד, מי שהוא (נתניהו) אמר שאני צריך לשנוא אותה (את שקד), שהיא זו שתומכת בהצעה (חוק 'ישראל היום')".

בנוסף, שלדון התייחס בחקירתו גם לשרה נתניהו, אליה היה מקורב. 

אדלסון: "שרה רצתה שמירי (אשתי) תפטר את עמוס (רגב, עורך 'ישראל היום' לשעבר). היא זרקה הערות מאוד לא יפות על זה שאולי למירי (אשתי) יש רומן עם עמוס, ושהיא לא רוצה לפטר אותו בגלל זה. אני זוכר מאוד במדויק את הערב הזה". 

חוקר: "זו הערה מאוד לא יפה".

אדלסון: "זאת אכן הערה מאוד לא יפה. התכוונתי לקום וללכת, אבל מירי לא רצתה".

לפי מקורבים לאדלסון, מאז עדותו במשטרה בתיק 2000, יחסיו עם נתניהו לא חזרו לקדמותם. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס הם בעיצומם. נתניהו ומוזס מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.