הבורסה ננעלה בעליות מתונות; מדדי ת"א 35 ות"א 125 עלו בכ-0.5%

מדד הבנקים עלה בכ-1.5% • אופקו הלת' הובילה את העליות עם זינוק של כ-5.3% • איי.אפ.אפ צנחה ב-10% לאחר הנמכת תחזיות וחשיפת התנהלות בעייתית של עובדי פרוטרום ברוסיה ובאוקראינה

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל בעליות מתונות: מדדי ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 עלו בכ-0.5%.

מדד הבנקים עלה בכ-1.5%, בהובלת מניית מזרחי טפחות  שרשמה עלייה של כ-2.8%.

16:40

לאחר הפתיחה החיובית בוול סטריט, המסחר בבורסה בתל-אביב ממשיך להתנהל בעליות שערים. מדד ת"א 35 רושם עלייה של 0.85% ומדד ת"א 125 מטפס בכ-0.7%. את העליות מובילה אופקו הלת'  שמטפסת בכ-5.3%.

15:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה מתנהל במגמה חיובית בבורסת תל-אביב, עם עליות נאות בשני מדדי המניות המובילים. החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב הצביעו על עליות שערים, הצפויות לקראת פתיחת המסחר שם.

הכיוון החיובי במסחר היום הגיע אחרי ירידות שערים חדות שנרשמו אתמול בבורסה המקומית, בהמשך לצניחה שנרשמה בשוקי המניות המרכזיים בעולם, ובמרכזם השוק האמריקאי. זאת, על רקע העלייה במתיחות בין ארה"ב לסין, כחלק ממלחמת הסחר הנמשכת בין הצדדים כבר זמן רב.

ההסלמה האחרונה התחילה בסוף השבוע, אחרי שיחות שקיימו נציגי ארה"ב וסין במהלך השבוע שעבר, עם הודעתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על החלטתו להטיל מכסים חדשים של 10% על סחורות שיגיעו מסין בהיקף של כ-300 מיליארד דולר. כתגובה לכך, הממשל הסיני החליט על הפחתת מטבע היואן הסיני, וכן על עצירת יבוא מוצרי חקלאות אמריקאים לסין.

בבנק דיסקונט העריכו כי "ההחמרה הנוכחית בין ארה"ב לסין היא מצב של lose-lose situation, ושני הצדדים ישאפו להמשיך ולדבר ואף להרגיע את המצב. הודעה מרגיעה מצד ארה"ב או סין עשויה לגרום לתיקון כלפי מעלה בתשואות ובמניות". עם זאת, הוסיפו בדיסקונט, "קשה מאוד להעריך איך ומתי תהיה הודעה כזו, ובעיקר כמה זמן היא תחזיק עד להחרפה הבאה. הפערים בין ארה"ב לסין עדיין גדולים, בעיקר בסוגיות מסוימות, כך שנושא הסחר ימשיך ללוות מדי פעם את השווקים בעתיד".

בצד החיובי במדד ת"א-35 , בולטות היום כמה מניות דואליות, ובראשן אופקו הלת'  וטבע  שקופצות ב-4%-5%. עוד בין הדואליות, מניות טאואר  ופריגו  עולות ב-2%-3%, ועליות דומות רשמו גם מניות שפיר הנדסה  ומליסרון .

את הכיוון החיובי במדד המוביל איזנה חלקית צלילה של 9%-10% שנרשמה במניית איי.אפ.אפ  (IFF), שפרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019, שם לצד תוצאותיה עדכנה על "פעילות לא ראויה" שביצעה פרוטרום, שמוזגה לתוכה, באוקראינה. עוד בין היורדות במדד המוביל, מניות חברות הביטוח הפניקס  והראל השקעות  נחלשות ב-2%-3%.

עוד על רקע פרסום תוצאות כספיות, מניית בזן  מגיבה לדוחותיה הרבעוניים בעלייה של 1%-1.5%. בלאומי שוקי הון ציינו כי הדוח של בזן היה חלש, כצפוי. מניית קמטק  מגיבה לדוחותיה היום בצניחה של כ-6%. מניית בעלת ההחזקות הגדולה בקמטק, פריורטק , נחלשת בכ-4%, ומניית גילת , שפרסמה גם היא את דוחותיה הכספיים, מתחזקת בכ-2%.

חברת כן פייט ביופרמה  עדכנה בשעות הצהריים על טיפול בתרופה שהיא מפתחת לחולי סרטן כבד מתקדם בישראל.

עוד במסחר בבורסת ת"א, מניית חלל תקשורת ממשיכה לרכז עניין לקראת השיגור הצפוי הלילה, בין יום שלישי ליום רביעי, של הלוויין "עמוס 17".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית, וגם במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה. 

13:00

המסחר בבורסה בתל-אביב עבר להיסחר בעליות, בהובלת מדד ת"א 35 שמטפס ב-0.7%, ומדד הבנקים שעולה ב-0.6%. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר. כך החוזים על הנאסד"ק עולים בכ-0.8%.

מניית טבע  קופצת ב-3.6%, איי.אפ.אפ  צונחת בכ-11%, מניית כיל  עולה ב-2%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-715 מיליון שקל.

11:30

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל ביציבות, אחרי הירידות החדות שנרשמו אתמול. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט עולים בעד 0.8% לאחר שאתמול הבורסות שם רשמו את היום הגרוע השנה. 

מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-0.25, מניית טבע  עולה ב-2.4% לאחר שעלתה אמש בניו יורק כנגד המגמה.

מניית איי.אפ.אפ  צונחת ב-11% לאחר הנמכת תחזיות וחשיפת התנהלות בעייתית של עובדי החברה הנרכשת פרוטרום ברוסיה.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח הבוקר ביציבות, כאשר מדדי ת"א-35  ות"א-125  מתאוששים מהירידות החדות שנרשמו אתמול. זאת, למרות הנפילות שנרשמו אמש בוול סטריט, בעוד החוזים העתידיים עולים כעת.

מניית טבע  קופצת ב-3% לאחר שאתמול עלתה בניגוד למגמה בוול סטריט. אופקו  מזנקת גם היא בלמעלה מ-3% לאחר הירידות אתמול.

מניית איי.אפ.אפ  (IFF) צונחת ביותר מ-8% על רקע הדיווח כי במסגרת תהליך המיזוג של פרוטרום, ל-IFF נודע כי שתי פעילויות של פרוטרום, שפעלו בעיקר ברוסיה ואוקראינה ביצעו תשלומים לא ראויים לנציגים של כמה לקוחות. 

בעקבות ההחרפה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין והירידות החדות בשוקי המניות בעולם, מצביעים כעת החוזים העתידיים על הסתברות של 100% להפחתה נוספת של הריבית בארה"ב בספטמבר, וזאת למרות דברי יו"ר הפד פאואל לאחר ההפחתה בשבוע שעבר. בנוסף, מצביעים החוזים על הסתברות גבוהה של 79% להפחתה שלישית כבר באוקטובר.

07:00

המסחר בבורסה תל-אביב צפוי להיפתח הבוקר (ג') בצל הנפילות שנרשמו אתמול בוול סטריט, שסגרה את היום הגרוע ביותר מתחילת השנה בצל החרפת מלחמת הסחר.

אתמול בניו יורק מדד דאו ג'ונס נפל ב-2.9% כאשר איבד 760 נקודות, מדד S&P 500 צנח ב-3%, ומדד הנאסד"ק נפל ב-3.5% בסופו של יום בו נרשמה ירידה של יותר מ-4%. 

המשקיעים שבורחים לחוף מבטחים הקפיצו את הזהב לשיא של 6% שנים, התשואות על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים נפלו מתחת ל-1.75%. מפלס הלחץ בשווקים הורגש היטב עם זינוק של 38% במדד הפחד (VIX).

הלחץ בשווקים נרשם עם ההודעה של טראמפ על העלאת מכסים על סחורות סיניות בהיקף של 300 מיליארד דולר החל מה-1 בספטמבר. הסינים הגיבו בפיחות היואן אל מתחת ל-7 שנים, שפל של יותר מעשור, ומה שהצית את החשש ממלחמת מטבעות.

אתמול בתל-אביב נרשמו ירידות חדות כאשר מדד ת"א 35 איבד 2%, ומדד הבנקים נפל ב-1.7%. 

חברת הדירוג מעלות אישררה את הדירוג של חברת הסלולר פרטנר. מנגד, סלקום ספגה הורדת דירוג.

לוויין עמוס 17 של חלל תקשורת ישוגר על ידי ספייס אקס ב-7 לאוגוסט לפנות בוקר, כך עדכנה החברה.