גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדד ת"א 35 מחק את העליות אחרי נתון הצמיחה המאכזב

המשק רשם צמיחה של 1% בלבד ברבעון השני של 2019 ● ת"א 90 עלה ב-1%, מדד הבנקים טיפס ב-0.7% ● נדחתה העסקה למכירת סומוטו, והמניה צנחה; טרם נמצא פתרון להסרת תוכנות החברה ממערכת ווינדוס ● חלל תקשורת דיווחה על הרחבת הסכם מתן שירותי תקשורת בלוויין עמוס 17 לשנה נוספת

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, אם כי אלו שנרשמו במדד ת"א 35 נמחקו לאחר פרסום נתון הצמיחה החלש של המשק לרבעון הראשון. מדד ת"א 90 עלה ב-1%, ומדד הבנקים טיפס ב-0.7%. 

אלביט מערכות  איבדה 1.7%, שופרסל  צנחה ב-2.8%, פריגו  איבדה 1.35%. אלטשולר שחם גמל  עלתה בכ-8% לאחר הדוחות והשלימה זינוק של 30% מההנפקה.

מחזור המסחר הסתכם ב-620 מיליון שקל.

15:25

לאחר העליות שנרשמו מוקדם יותר היום, מדד ת"א 35 נסחר כעת ללא שינוי. מדד ת"א 90 עולה 0.8%, מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-450 מיליון שקל. זאת אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה חיובית.

בסיכום שבוע המסחר הקודם, שהתאפיין בתנודתיות גבוהה למדי ובעליית חששות המשקיעים לגבי עתיד הכלכלה הגלובלית, איבד מדד ת"א 35 קרוב ל-4% מערכו. בסיכום שבועי בלט לשלילה מדד הבנקים, שירד בכ-5.5%.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי בולטות כמה מניות דואליות, בהן לייבפרסון  שקופצות בכ-4%-5%, ואופקו , טבע  ואורמת טכנולוגיות  , שמטפסות בכ-2%-4%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניות שופרסל  ואלביט מערכות  נחלשות בכ-1.5%-2.5%.

עוד במסחר, חברת חלל תקשורת  עדכנה על הסכמות שגיבשה "להארכת שירותי תקשורת בלוויין 'עמוס 17' בשנה נוספת", ומנייתה מגיבה בקפיצה של כ-5%-6%.

מניית כלל ביטוח  מטפסת בכ-4%, כשברקע למסחר דיווחה החברה על הוראה שניתנה לנאמן על המניות "להמשיך לפעול למכירת 5% מאמצעי השליטה".

אנרג'יקס  דיווחה על הסכמים "לקיבוע מחיר חשמל ומכירת תעודות ירוקות" בקשר לפרויקט שבו היא שותפה בוירג'יניה, ומנייתה מטפסת בכ-2%-3%.

חברת סומוטו ו עדכנה על "דחיית מועד להשלמת העסקה למכירת פעילות החברה ונכסיה", ומנייתה צוללת בכ-12%.

בין המניות הקטנות, זו של אפולו פאוור  מגיבה בטיפוס של כ-5% להודעת החברה על "הצלחה בבדיקת היתכנות ליישום היריעה הסולארית הגמישה של החברה על גבי כלי רכב".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה מעורבת.

קצב הצמיחה של המשק הסתכם ברבעון השני של שנת 2019 ב-1% בלבד. מדובר בהאטה לאחר עלייה של 4.7% ברבעון הראשון של השנה, ולעומת עלייה של 4.2% ברבעון הרביעי של 2018 - כך פרסמה היום הלמ"ס. העלייה המתונה בתוצר של המשק ברבעון השני משקפת ירידה בהוצאה לצריכה פרטית ובהשקעות בנכסים הקבועים, שהושפעו מירידה משמעותית ביבוא כלי הרכב.

יותר משלוש שנים לאחר שהחלו המגעים להסדר חוב שני בחברת אפריקה ישראל, ולאחר שחלק ניכר מנכסיה כבר נמכרו, התכנסו היום מחזיקי האג"ח לדון בארבע ההצעות שהוגשו לרכישת החברה במסגרת ההסדר. ההצבעה על ההצעות השונות, שתכריע את זהות הרוכש של אפריקה ישראל, מתוכננת ליום רביעי הקרוב, 21 באוגוסט, לאחר שבשבוע שעבר שיפרו ארבעת המתמודדים את הצעותיהם. 

פחות משבועיים לאחר שנודע שג'פרי סמית', נציג קרן Starboard Value בדירקטוריון חברת התרופות פריגו, עוזב את תפקידו (תוך שהוא מחמיא להנהלה הנוכחית על הכיוון שאליו פונה החברה),מתברר שהקרן מכרה חלק נכבד מהחזקתה בפריגו, בהפסד.

בזירת המאקרו המקומית, מדד המחירים לצרכן לחודש יולי הפתיע את מרבית הפעילים כשהצביע על ירידה של 0.3%, נמוך מעיקר התחזיות המוקדמות, ובלאומי שוקי הון ציינו בתגובה, כי "סביבת האינפלציה בישראל ממשיכה ויורדת מתחת לגבול התחתון של יעד יציבות המחירים. בנסיבות אלו, נראה שהאפשרות להעלאת ריבית, שהייתה נמוכה מלכתחילה, מתרחקת מאוד. האפשרות להפחתת ריבית קיימת, אך מוגבלת מאוד".

בלאומי שוקי הון התייחסו גם לנעשה בשוק האג"ח המקומי, וציינו כי האפיק הקונצרני המשיך את הכיוון שלו מהשבועות האחרונים - "ביצועי חסר ביחס לאפיק הממשלתי להמשך העלייה ברמת המרווחים בשוק".

לפי לאומי שוקי הון, "גם השבוע המשיכה לבלוט המגמה של ירידת מחירים באפיק הקונצרני לעומת עליות המחירים החדות יחסית באפיק הממשלתי. מגמה זו משקפת את המשך ירידת תיאבון הסיכון של המשקיעים על רקע העלייה ברמת האי-ודאות בעולם והתנודתיות בנכסי סיכון בעולם".

בלאומי שוקי הון הוסיפו, כי "בחודש האחרון בולט השוק הקונצרני בביצועי חסר משמעותיים ביחס לשוק האג"ח הממשלתי. להערכתנו מגמה זו צפויה להימשך לפחות בטווח הקצר כל עוד תישמר רמת האי-ודאות הגבוהה בשווקים. בניגוד לאפיק הממשלתי, רמת הסיכונים באפיק הקונצרני גבוהה בהרבה בעיקר על רקע העלייה ברמת האי-ודאות בעולם, כתוצאה מהמשך ההסלמה במלחמת הסחר לאחרונה ומהירידה בפעילות הייצור ברחבי העולם, וכן לאור העובדה כי רמת המרווחים נמצאת בסמוך לרמות השפל של השנים האחרונות".

12:00

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות שנחלשו בשעה האחרונה, כאשר מדד ת"א 35 שקפץ מוקדם יותר ב-1%, עולה כעת ב-0.4% בלבד. מדד ת"א 90 עולה ב-1%, ומדד ת"א טק-עילית מטפס ב-1.7%. 

מניית חלל תקשורת  מזנקת ב-6% על רקע הארכת הסכם לשירותי לוויין עמוס 17. סומוטו  מתרסקת בכ-10%, מניית קנאשור  עולה על רקע קבלת אישור בטיחות מהיק"ר.

11:00

יום המסחר הראשון בתל אביב מתנהל בעליות של יותר מ-1% במדדים המובילים, אם כי במחזור מסחר של 115 מיליון שקל בחלוף השעה ורבע הראשונות למסחר.

מניית אלטשולר שחם גמל  מזנקת בכ-7% לאחר הדוחות הכספיים הראשונים שעליהם דווחה הבוקר כחברה ציבורית.

סומוטו  בולטת בירידה של כ-10% בצל דחיית השלמת המכירה לצביקה בארינבוים. טבע  מזנקת ב-4% לאחר שחזרה עם פער חיובי מוול סטריט, מניית הבורסה מזנקת ב-5%.

09:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בעליות בדחיפת המניות הדואליות, לאחר יום מסחר חיובי ביום שישי האחרון בוול סטריט. מניית טבע מזנקת ב-4%, ודוחפת את ת"א 35 לעלייה של 0.9% בפתיחה. מדד ת"א 90 מטפס ב-0.5% ומד הבנקים קופץ בכ-1%.

מניית סומוטו  צונחת ביותר מ-12% לאחר שדיווחה בסוף השבוע האחרון כי נדחתה העסקה למכירתה לצביקה בארינבוים, וזאת לבקשתו של הרוכש. לצד זאת מסרה החברה כי לא נמצא פיתרון טכנולוגי בנוגע להסרת תוכנות של החברה ממחשבים בסביבת מערכת ווינדוס.

אלטשולר שחם גמל  דיווחה על הדוח הראשון מאז ההנפקה בבורסה. מנייתה מזנקת כעת ב-6.5% ומשלימה עלייה של 27% מההנפקה בחודש יולי האחרון. בשורה התחתונה, חברת הגמל דיווחה על רווח של 19.5 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח של 10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.

חלל תקשורת  הודיעה הבוקר על הרחבת הסכם מתן שירותי תקשורת בלוויין עמוס 17 לשנה נוספת תמורת דמי שירות של 6 מיליון דולר שישולמו בשנת 2020. הארכת ההסכם לשנה חמישית מותנית בפעולות נוספות שעל החברה להשלימן, ונכון להיום אין ודאות בדבר יכולתה של החברה להשלים את המהלכים הללו. צבר ההזמנות של הלקוח למתן שירותי תקשורת בלוויין עמוס 17 נכון להיום מסתכם ב-36 מיליון דולר במצטבר.

בהמשך להוצאה של מטוסי אל על  מדגם בואינג 747-400 בהדרגה, חברת התעופה עדכנה ביום חמישי האחרון על חתימה עם חברה זרה על הסכם למכירת 4 מנועים מפארט & וויטני, וכי היא צפויה להכיר ברווח הון של 6.6 מיליון דולר בהתאם למועד המתוכנן לקבלת התמורה והעברת הבעלות במנועים לרוכש.

מניית הקנאביס אינטרקיור  משלימה נפילה של 70% מהשיא שנקבע בחודש פברואר השנה.

ביום חמישי האחרון פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שהצביע על ירידה של 0.3% בסל המוצרים, וזאת מתחת לציפיות המוקדמות של הכלכלנים בשוק שלא צפוי שינוי למדד). בעקבות כך האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירדה ל-0.5% - עמוק מתחת ליעד של בנק ישראל. לפי כלכלני לאומי שוקי הון: "בנסיבות אלו, נראה שהאפשרות להעלאת ריבית, שהייתה נמוכה מלכתחילה, מתרחקת מאוד. האפשרות להפחתת ריבית קיימת, אך מוגבלת מאוד".

06:30

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום (א') על רקע העליות החדות בוול סטריט בסוף השבוע, ולאחר הירידות שנרשמו ביום המסחר האחרון בת"א.

בורסות וול סטריט נעלו שבוע סוער בשווקים בעליות חדות, כאשר הנאסד"ק ננעל בעליות של 1.7%, ה-S&P 500 ננעל בעליות של 1.5%, הדאו עלה ב-1.2%. ביום המסחר האחרון באחוזת בית מדד ת"א 35 איבד 0.7%, מדד ת"א 90 צנח ב-1.6%, מדד הבנקים איבד 2%. בסיכום השבוע החולף, איבד ת"א 35 3.8%, ת"א 90 ירד ב-2.3% ומדד SME60 איבד 2.2%.

מניית טבע צנחה ב-6.5% ושוויה נפל מתחת לזה של אלביט מערכות. כעת יצרנית התרופות החבוטה נסחרת לפי שווי של 23.8 מיליארד שקל.

פערי ארבטראז' חיוביים ידחפו את הבורסה בפתיחה. אופקו חוזרת עם פער חיובי של 5.5%, טבע עם פער חיובי של 4%. 

השבוע יפרסמו דוחות בין השאר החברות גזית גלוב, מיטרוניקס, שיכון ובינוי ואלוני חץ.

סומוטו דיווחה בסוף השבוע האחרון כי נדחתה העסקה למכירתה לצביקה בארינבוים, לבקשתו של הרוכש. לצד זאת מסרה החברה כי לא נמצא פיתרון טכנולוגי בנוגע להסרת תוכנות של החברה ממחשבים בסביבת מערכת ווינדוס.

אחרי ירידה של כ-16% במניית סלקום מתחילת אוגוסט וצניחה של כ-62% מתחילת השנה, ולאחר הורדת דירוג החוב שבוצעה באחרונה , פרסמה ביום חמישי סלקום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019, שבו הציגה ירידה קלה בהכנסות וצמצום מסוים בהפסד הנקי.

ההכנסות של סלקום הסתכמו ב-920 מיליון שקל, לעומת 927 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018; וההפסד הנקי ירד מ-37 מיליון שקל ל-35 מיליון שקל.  המנייה ירדה ב-2.5% ביום חמישי.

חודשים ספורים לפני המועד האחרון לעמידה בהוראות חוק הריכוזיות, שיהיה מחייב מתחילת דצמבר הקרוב, קבוצת הפניקס מוציאה לדרך את ההליך ההיפרדות שלה מחברת מהדרין, שנסחרת לפי שווי של כ-641 מיליון שקל. את זה הפניקס מתכוונת לעשות באמצעות חלוקה לבעלי המניות שלה את ההחזקות שלה במהדרין כדיבידנד בעין.

עוד כתבות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל