גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מעדיפים מהניילונים: מה עומד מאחורי ההתחזקות במכירות הדירות החדשות, ואיפה היא הכי מורגשת

מכירות של דירות חדשות מקבלן היוו בדרך-כלל רבע ואפילו פחות מכלל העסקאות, אבל בתקופה האחרונה הגיעו ליותר משליש ● זוגות צעירים שנכנסו לשוק בגלל תוכנית מחיר למשתכן קונים יותר דירות חדשות - לא רק במסגרת התוכנית: "הקבלנים מתאימים את עצמם ובונים דירות שמתחרות במחיר למשתכן"

מעדיפים דירות חדשות / צילום: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מעדיפים דירות חדשות / צילום: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

השפעתה של תוכנית מחיר למשתכן על מחירי הדיור שנויה במחלוקת, אבל על פקטור אחר בשוק הדיור כבר אין ספק שהיא השפיעה: היא דחפה את הרוכשים לקנות דירות חדשות, ולא דירות יד שנייה, וכתוצאה מכך הקפיצה את שיעור הרכישה של דירות חדשות לעומת דירות יד שנייה. חלקן של העסקאות בדירות חדשות מכלל הרכישות עבר באחרונה את רף השליש, בעוד שבשנים עברו הוא נע בין חמישית לרבע בלבד.

אז איך בדיוק השפיעה מחיר למשתכן? בחמשת החודשים הראשונים של השנה נחתמו 5,800 עסקאות לרכישת דירות במסגרת מחיר למשתכן, כ-12% מכלל העסקאות. זאת לעומת 9,800 עסקאות שנחתמו בכל השנה שעברה, כ-9% מכלל העסקאות. התוכנית אומנם נמצאת איתנו כמה שנים, אך פרויקטים רבים בה רק עכשיו הגיעו לשלב רכישת הדירות על ידי הזוכים. לפי קצב המכירות הנוכחי כבר ברור שהשנה יישבר שיא של עסקאות במסגרת המבצע.

לאור זאת, אין פלא שסך העסקאות על דירות חדשות רשם קפיצה גדולה. לפי בדיקת אתר מדלן נרשמה עלייה של 23% בחצי השנה הראשונה של השנה הנוכחית, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אלא שדירות שנמכרות במסגרת מחיר למשתכן אינן האחראיות היחידות לשינוי. גם מספר הרכישות של דירות חדשות שלא במסגרת התוכנית נמצא בעלייה. לפי נתוני הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מספרן עלה בכ-17% בין ינואר למאי 2019 לתקופה המקבילה ב-2018, וב-14% לעומת התקופה המקבילה ב-2017.

המתווך דניאל קופרווסר מאנגלו סכסון רעננה, שראה כמה מעט עסקאות מבצעים הוא וחבריו מתחילת השנה, רצה להבין מה קורה בשוק. קופרווסר ערך בדיקה של עסקאות יד שנייה שבוצעו בערי השרון במחצית הראשונה של השנה, לעומת המחצית הראשונה של שנה שעברה, על סמך נתוני רשות המסים, והעלה נתונים מפתיעים: בחצי הראשון של השנה נרשמה ירידה של 58% במספר הדירות מיד שנייה שנרכשו בהרצליה, לעומת מספרן במחצית הראשונה של 2018. ברעננה נרשמה ירידה של 62%, וברמת השרון - ירידה של 56%. ירידות חדות נרשמו גם בכפר סבא (57%), הוד השרון (44%) ונתניה (48%). אומנם בחלק מהערים נרשמה ירידה כללית במספר העסקאות (ראה מסגרת), אך ברוב המקרים הירידה במספר הרכישות של דירות יד שנייה הייתה גבוהה יותר.

מאוחר יותר הרחיב קופרווסר את הבדיקה לערים נוספות בארץ, ומצא שבירושלים נרשמה ירידה של 15% במספר העסקאות שבוצעו במחצית הראשונה של השנה, לעומת זאת של שנה שעברה, בתל אביב של 21% ובחיפה של 22%.

שר האוצר משה כחלון בביקור בפרויקט מחיר למשתכן. הגרלה נוספת עוד לפני הבחירות  / צילום: יוסי אלוני

מחיר למשתכן יוצרת "פיקים" של עסקאות

המחקר שעשו במדלן תומך בנתונים שמצא קופרווסר, ומראה כי מחיר למשתכן היא תוכנית שמשפיעה על שוקים מקומיים ב"פיקים", מכיוון שרוב העסקאות שנחתמות בכל פרויקט כזה מבוצעות כמעט במרוכז, בניגוד לפרויקטים בשוק החופשי, ששיווקם מתארך לאורך זמן.

"ההגרלות של מחיר למשתכן בגלל אופן השיווק המהיר של הרבה דירות בתקופה קצרה - יוצרות הטיות ושינויים גדולים אבל נקודתיים במספר העסקאות בעיר מסוימת", אומר איתן זינגר, מנכ"ל מדלן ישראל. "אז אם עכשיו ראינו שבבית שמש הייתה עלייה גדולה במספר העסקאות, זה לא בהכרח עדות למגמה שתמשיך בשנים הקרובות, אולי אפילו להיפך. אנחנו רואים שינוי שיכול מאוד להיות חד פעמי".

"אני יוצא מנקדת הנחה שהקבלנים מתאימים את עצמם ואת הפעילות שלהם למצב, ובונים בהתאם", אומר קופרווסר. ואכן בשנים האחרונות קבלנים יוזמים הקמת פרויקטים עממיים, בכמויות הרבה יותר גדולות מאשר בשנים שעברו, ודירות חדשות שנמכרו בתקופה האחרונה במקומות כגון ראש העין, חריש ואור עקיבא, התמודדו מבחינת מחיר עם פרויקטים שנמכרו במסגרת מחיר למשתכן. יש להם גם יתרון לוגיסטי אם הם בונים בסמוך שכונת מחיר למשתכן ושכונה רגילה.

אחרי ההגרלות משתחררים ביקושים

בפריפריה התחרות בין פרויקטים בשוק החופשי לבין פרויקטים במחיר למשתכן הייתה הרבה יותר פשוטה, משום שמלכתחילה ההנחות שמשתתפי מחיר למשתכן זוכים להן בנגב ובגליל נמוכות בהרבה מאלה שמקבלים רוכשי הדירות במרכז הארץ. זוג שלא זכה במחיר למשתכן, יכול לעשות עוד מאמץ לא גדול ולקנות דירה גם בלי ההנחה של מחיר למשתכן.

גם במרכז הארץ הקבלנים מצאו פתרונות, ובשנה שעברה חשף הכלכלן הראשי סיפור מעניין שקשור להגרלות היוקרתיות שנערכו בגליל ים ביולי 2017, שלהן נרשמו כ-11.7 אלף זכאים, שמהם רק מאות זכו בהגרלה. הכלכלן הראשי מצא כי ברבעון השלישי וברוב הרבעון הרביעי של 2017 שוק הדירות בחדשות באזור הרצליה קפא, בגלל המתנת המתמודדים בגליל ים; בדצמבר 2017 פורסמו התוצאות, ומיד לאחר מכן נרשמה התנפלות על דירות חדשות בפרויקטים בשוק החופשי ברמת השרון הסמוכה. הסיבה: המחיר הממוצע של דירה חדשה באותם פרויקטים היה גבוה רק בכ-10% ממחיר הדירות המוזלות בגליל ים, ובין המגרילים המאוכזבים שלא זכו במחיר למשתכן בגליל ים, נמצאו כאלה שיכלו לשלם את התוספת ולרכוש את הדירות ברמת השרון.

בשבוע שעבר פורסם כי הגרלה נוספת של מחיר למשתכן, שתכלול כ-3,000 יח"ד בלבד, תיערך עוד לפני הבחירות, ותוצאותיה יתפרסמו אחריהן. בין הערים שמסתמן שייכללו בהגרלה הקרובה נמצאות ירושלים, ראשל"צ, חיפה, אשקלון, נצרת, מעלה אדומים בית שאן והמועצה המקומית טוראען. כעת נותר לראות איך תשפיע ההגרלה על מכירת הדירות החדשות בערים אלה. 

ישן וחדש בבאר שבע. תנופת בנייה משמעותית  / צילום: איל יצהר, גלובס

חלק גדול מהעסקאות של 2019 הן תוצר של הזכיות בשנתיים האחרונות | פרשנות

הרעיון המקורי של אנשי משרד האוצר היה שתוכנית מחיר למשתכן תסיט ביקושים מדירות בשוק החופשי, לדירות בשוק שבו המחיר נקבע מראש. הציפייה הייתה כי זה מה שילחץ על יזמים ובעלי דירות בשוק החופשי להתפשר על מחירי דירותיהם; זה הצליח רק לבלום בקצת את עליות המחירים, ולהקפיא את מספר העסקאות.

מצד שני התוכנית גרמה לשיבושים בהתנהלות השוק, שעיקרם - דחייה של מימוש עסקאות. לפי אתר מחיר למשתכן, זכו בהגרלות 65.12 אלף איש; לפי ניתוחי האוצר, מימשו את הזכייה רק 23 אלף - כשליש מהזוכים - את זכאותם וחתמו על עסקאות לרכישת דירות. עוד ידוע כי חלק מהזוכים ביטלו את זכיותיהם; אחרים, לעומת זאת, נקלעו לעמדת המתנה, מרגע היוודע דבר הזכייה עד למימושה. למעשה, חלק גדול מהעסקאות שנחתמות ב-2019 במסגרת התוכנית, הן תוצר של זכיות מהשנתיים האחרונות.

זה מעלה שאלה אקדמית מעניינת: אולי נכון יותר להתייחס אל העסקאות הללו כאל עסקאות מ-2017 ומ-2018? באותן שנים נרשמה ירידה של 11% במספר העסקאות שבוצעו, לעומת 2016, בין היתר בגלל אותן עסקאות דחויות, ויתכן שאם נשייך את העסקאות שנחתמו השנה לשנתיים שלפניה, נגלה כי המגמה של גידול צנוע במספר העסקאות (כ-4%) שנרשמה בין חמשת החודשים הראשונים של 2018 לחמשת החודשים הראשונים ב-2019 - מתהפכת, וכי השנה דווקא יש ירידה במספר העסקאות.

ההסבה הזו אינה מעשית כמובן, אבל הסיפור רק מדגים את חוסר הבהירות שאליה נקלע שוק הנדל"ן בשנים האחרונות.

משרד מכירות של פרויקט נדל"ן בבית שמש / צילום: איל יצהר, גלובס

מראש העין ועד חיפה: ככה זה נראה בשטח

תל אביב:

סך העסקאות שבוצעו בתל אביב במחצית הראשונה של השנה היה נמוך ב-8% מאשר אשתקד. הנפילה בשוק הדירות מיד שנייה מותנה בעלייה של 36% במספר העסקאות שבוצעו בדירות חדשות בעיר. עיקר העלייה במספר העסקאות של דירות חדשות נובע משיווקם של פרויקטים חדשים וגדולים יחסית, דוגמת גינדי בשרונה, מתחם גולף בנאות אפקה, ומונש תל אביב.

עסקאות בערים נבחרות

ירושלים:

בעיר הבירה נרשמה ירידה בעסקאות דירות יד שנייה, וירידה של 24% במספר הדירות החדשות שנרכשו בעיר, עקב סיום שיווק פרויקט מחיר למשתכן בשכונת רמת שלמה. "בירושלים, בניגוד לערי אחרות לא היה 'פיצוי' של עסקאות יד ראשונה שקיזז את הירידות. ייתכן כי בעקבות העדפה של ישובים אלטרנטיביים באזור ירושלים שבהם שווקו פרויקטי מחיר למשתכן (בית שמש, מבשרת ציון). הירידה במכירות יד שנייה הורגשה בעיר בשכונות הוותיקות - קרית יובל, ארמון הנציב וגילה", מעריכים במדלן.

חיפה:

בדירות חדשות נרשמה ב-2019 ירידה של 19% לעומת המחצית הראשונה של 2018. "הירידה בעסקאות החדשות מוסברת כמעט במלואה בהפסקת שיווקו של פרויקט מחיר למשתכן בשכונת קריית אליעזר בעיר", אומרים במדלן.

ראש העין:

שיאנית השינוי במחצית הראשונה של 2019 - עם הכפלה של מספר העסקאות. לפי נתוני מדלן, מדובר בעלייה של 121% בעסקאות של דירות חדשות ועלייה של כ-44% בעסקאות בשוק הדירות מיד שנייה (לא מן הנמנע שחלק מהעסקאות יד שנייה הן של משקיעים שרכשו דירות חדשות בשנים שעברו, ועתה הם מוכרים אותן לאחרים).

"העלייה במספר העסקאות החדשות מקורה בכמות גדולה של עסקאות בשכונת פסגות אפק בתחילת 2019. סביר שבשנה הבאה נראה ירידה במספר העסקאות החדשות בעיר לאחר ה'פיק' הנוכחי. העלייה במכירת דירות יד שנייה קשורה גם היא לשכונת פסגות אפק, שם נמכרו עיקר הדירות בשתי התקופות", אומרים במדלן.

באר שבע:

שכונת פארק הנחל החדשה הובילה את העיר לעלייה המרשימה במכירות של דירות חדשות (44%). "באופן כללי העיר נמצאת בתנופת בנייה מרשימה בשנים האחרונות עם בנייתן של כמה שכונות חדשות בעיר, מרביתן משלבות דירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן. שוק היד שנייה בעיר לא נפגע באופן משמעותי מהיצע הדירות החדשות המוגבר בעיר וחווה ירידה של 7% בלבד. בקיזוז הדירות החדשות בעיר מדובר על גידול של כ-6% בסך העסקאות בעיר", אומרים במדלן.

ראשון לציון:

ירידה כללית של כ-9% במספר העסקאות, שהורגשה הן בדירות החדשות (6%-) והן בדירות יד שנייה (11%-). הירידה בעסקאות של דירות חדשות מוסברת בעיקר בסיום שיווק של פרויקט גדול בשכונת נחלת מערב. הפרויקט כלל 260 עסקאות במחצית הראשונה של 2018 ובתקופה המקבילה ב-2019 נותרו להימכר בו 18 דירות בלבד, אך במקביל ב-2019 שווקו מספר פרויקטים חדשים בעיר שריככו את הפגיעה.

בית שמש:

עלייה מרשימה של כ-64% במספר העסקאות בזכות הקמת שכונה החדשה ברמת בית שמש, המשלבת דירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן לצד דירות במחיר שוק. מכירות של דירות יד שנייה בעיר ירדו בכ-10% בין התקופות - ההפרש במכירת דירות חדשות עומד על כ-550 דירות, או כ-138%.

רמת גן:

גידול במכירות של דירות חדשות בעיר (20%+) לצד ירידה במכירות יד שנייה (17%-) במחצית הראשונה של 2019. עם זאת, הירידה הכללית במספר העסקאות בעיר משמעותית פחות מאשר בתל אביב.

עוד כתבות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

"סידור עבודה לחברים"? מנכ"ל האוצר עונה למתקפה של מנהל רשות החברות

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט  בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס