גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בוול סטריט: מדד S&P 500 איבד 0.8%

בנוסף, הדאו ג'ונס ירד 0.66%, והנאסד"ק השיל 0.68% מערכו ● בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים, כשהמדדים המובילים בבורסות איטליה ובריטניה הובילו את הירידות ● חברת התרופות אנדו הודיעה על הסכם פשרה במסגרת פרשת משככי הכאבים; מניית החברה קפצה בכ-19%

מסחר בוול סטריט /  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. כך, S&P 500 איבד היום כ-0.8% מערכו, הדאו ג'ונס ירד 0.66%, והנאסד"ק השיל 0.68% מערכו. 

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה הערב (ג') כי תשלח משלחת מיוחדת לארגטינה, זאת על רקע התהפוכות הפוליטיות במדינה שהובילו לקריסה של הפזו ולצניחה חדה בשווקים הפיננסיים. בשעות האחרונות המדד המוביל בבורסת בואנוס איירס צנח ביותר מ-10%. הפזו נשאר יציב. 

20:00

מניית פריון  עולה כעת 3.20% במסחר, מה שמעלה את מחיר מניית החברה לכ-6.5 דולר ומשקף לה שווי של 161 מיליון דולר. 

לפני פחות מחודשיים פרסם בית ההשקעות האמריקאי Lake Street Capital Markets המלצה חיובית על מניית חברת האינטרנט הישראלית פריון, ונקב במחיר יעד שנראה אז דמיוני למדי - 6 דולר, לעומת מחיר של פחות מ-3 דולר בו נסחרה אז המניה. נראה כי גם בעלי המניות האופטימיים ביותר לא ציפו שתוך פרק זמן קצר תעקוף פריון את מחיר היעד ותמשיך בעליות (בינתיים, מחיר היעד הועלה ל-7 דולר).

שמאז תחילת חודש יולי פריון יותר מהכפילה את שווי השוק שלה. למרות המגמה החיובית במניה בזמן האחרון, מניית פריון כבר נסחרה ברמות גבוהות בהרבה בעבר. בהשוואה לשיא שאליו זינקה בחודש מאי 2013, היא איבדה 86% מערכה.

19:00

אפקט ירידות השערים בוול סטריט הדהד לשוקי אירופה עם נעילת המסחר. כך, הפוטסי הבריטי ירד 0.90%, הדאקס הגרמני ירד 0.55%, והקאק הצרפתי רשם ירידה של 0.5%. כמו כן, מדד הפוטסי האיטלקי ירד היום 1.1%.

מחיר הנפט יורד כעת ב-0.4% והמחיר לחבית עומד כעת על 56 דולר.

17:30

חברת התרופות אנדו אינטרנשיונל  הודיעה על הסכם פשרה עקרוני בגובה 10 מיליון דולר בלבד, על מנת להימנע מהגעה למשפט במדינת אוהיו ולהגיע לפשרה בשלב ראשון במסגרת פרשת משככי הכאבים. בנוסף, אנדו תתרום מיליון דולר במרשמים של Vasostrict ו-Adrenalin. מניית החברה מזנקת כעת 30% במסחר. 

ההסכם אמנם נוגע רק לאנדו, אך הוא שולח איתותי הרגעה לחברות הפארמה טבע  ואלרג'ן , השרויות בהליכים משפטיים דומים. כמו כן, מניית טבע מזנקת כעת 8%. 

17:00

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה התפטר היום בצהריים, לאחר ששר הפנים מתיאו סלביני הודיע לפני קרוב לשבועיים על פירוק הקואליציה השולטת באיטליה. קונטה, פרופ' למשפטים שלא היה לו ניסיון פוליטי לפני שמונה לתפקיד בשנה שעברה, הטיח האשמות חמורות בסלביני, שישב לימינו במהלך נאום ההתפטרות בן השעה. הוא האשים אותו ב"פעולה ממניעים אישיים" ואמר כי "לא כיבד את החוקים".

כעת עובר הכדור הפוליטי לנשיא המדינה, סרג'יו מטרלה, שאמור להחליט אם להכריז על בחירות חדשות, או למנות ממשלה זמנית, בעוד המפלגות הקיימות בפרלמנט מנסות להרכיב קואליציה חלופית לזו שכיהנה עד כה.

מדד הפוטסי האיטלקי יורד כעת בכ-1%. 

16:30

מניית ביונד מיט  קופצת כעת 8%. מאז הונפקה במאי האחרון עלתה מניית החברה בכ-140%, כשכעת נסחרת המניה במחיר של 154.5 דולר.

המסחר בבורסות ניו יורק נפתח בירידות שערים קלות. כך, מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק יורדים כעת בכ-0.4%, מדד הדאו ג'ונס יורד 0.2%. 

מניות הטכנולוגיה מובילות את ירידות השערים. מניית מיקרון טכנולוג'י  מאבדת כעת כ-1.15% ומניית נטפליקס  יורדת 2.75%. מניות הבנקים - סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה וג'י.פי מורגן  - יורדות כעת בכ-1%, זאת על רקע הירידה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות במדינה. 

14:44

מנייתה של יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט (או בז'רגון של הסוחרים: 'הקציצה') מזנקת ב-8.5% בטרום-מסחר בוול סטריט, וזאת בעקבות העלאת המלצה למניה מצד ג'י.פי מורגן מ'ניטרלי' ל'משקל יתר'. 

בורסות אירופה נסחרים ביציבות בדומה לסנטימנט בוול סטריט, שם החוזים מאותתים על יציבות בפתיחה. נגיד הבנק המרכזי של פינלנד אמר היום כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) נחוש לפעול אם תחזית האינפלציה בטווח הבינוני תמשיך לרדת מתחת ליעד של 2%. נזכיר כי אתמול פורסמו נתוני אינפלציה חלשים בגוש האירו, של 1.1% ב-12 החודשים האחרונים. זאת, בהמשך לדברים שאמר אתמול שר האוצר של גרמניה, כי ביכולתה של המדינה לספק 55 מיליארד אירו תמיכה לשוק אם יידרש.

הבנק העממי של סין פועל על מנת להנמיך את עלויות המימון לעסקים המדינה, כאשר השיק ריבית פריים חדשה על מנת להמריץ את הכלכלה.

11:10

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות. פוטסי מוסיף כ-0.4%, קאק ודאקס עולים ב-0.2%. סטוקס 600 מוסיף 0.2%. מדד הנג סנג ההונג קונגי ננעל בירידה של 0.14%.

מניית יצרנית התכשיטים פנדורה  עולה בכ-6.5% לאחר פרסום דוחות הרבעון השני. מניית Royal Mail  יורדת ב-3% לאחר שהתאחדות עובדים בבריטניה האשימה את חברת הדואר בכך שהיא רוצה לחזור בה מהסכם עם עובדיה. 

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות. דאקס וקאק עולים בכ-0.1% ופוטסי מוסיף 0.2%. סטוקס 600 עולה ב-0.1%. המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. קוספי זינק ב-1.1%, ASX 200 הוסיף 1.2% וניקיי עלה ב-0.55%. שנחאי איבד 0.1%. מדד הנג סנג יורד כעת ב-0.2%. 

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית, לאחר פרסום הפרוטוקולים מפגישת הבנק המרכזי של אוסטרליה שהתקיימה ביולי. כך, בורסת יפן עולה בכ-0.4%, בורסות הונג קונג ושנחאי שומרות על יציבות. בורסת אוסטרליה מתרוממת בכ-0.6%, הקוספי הדרום-קוריאני עולה כמעט 0.2%.

הבנק העממי של סין פרסם לראשונה את שיעורי פריים ההלוואות החדשים תחת מנגנון חדש שנחשף בסוף השבוע. 

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות: הנאסד"ק עלה 1.5%, הדאו ג'ונס הוסיף 1.1% לערכו, ומדד S&P 500 עלה גם הוא, ב-1.3%.

התשואה על האג"ח הממשלתיות לעשר שנים בארה"ב עלתה אמש ל-1.6%, מה שהוביל לעליות במניות הבנקים - מניית סיטיגרופ עלתה ב-1.9%, ג'י.פי מורגן צ'ייס הוסיפה 1.2% לערכה, ומניית בנק אוף אמריקה עלתה בכ-0.7%.

עוד כתבות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס