גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגרמני הגדול שמרווח מספיק למשפחה אבל הוא גם סמל סטטוס

הרכב הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם הוא סמל מעמד ייצוגי ומרווח מספיק למשפחות של אנשי עסקים ● על הדרך הוא גם ישנע את נוסעיו בנוחות וברוגע על פני מאות קילומטרים, בכל התנאים

ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ
ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ

אוליבר זיפסה, היו"ר החדש של ב.מ.וו שנכנס לתפקיד ב-16 באוגוסט, נראה כמו כוכב קולנוע הוליוודי ויש לו חיוך של מיליון דולר. אולם ספק אם הוא יחייך הרבה בתקופה הקרובה. המכתב הראשון ששלח לעובדים בשבוע שעבר (והודלף ל"רויטרס") נפתח במילים: "במקום להאשים את המצב הנוכחי, את התנאים החיצוניים, את הרקע הפוליטי או אנשים, אימוץ רוח חיובית יאפשר לנו ללכוד הזדמנויות... ככל שהמשימה קשה יותר, כך הפתרונות שלנו יהיו יצירתיים יותר". או בתרגום לעברית מדוברת "בוס חדש הגיע לשכונה. תתחילו להתאפס".

להגנתו של זיפסה ייאמר, שהוא מקבל לידיו את הניהול באחת התקופות הסוערות ביותר בתולדות החברה והתעשייה בכלל, כשלפניו משימות כמו השקת עשרות דגמים "מחושמלים" בשנים הקרובות; חשיבה מחודשת על תוכנית פיתוח הרכב האוטונומי של החברה; התאמה לתקנות הפליטה המחמירות של אירופה ב-2021; הכרעה על עתיד המותג 'מיני'; מציאת כיוון חדש בשוק הסיני ועוד.

בינתיים, וכדי לממן את כל המשימות הללו, עושה ב.מ.וו את מה שהיא ומתחרותיה יודעות לעשות הכי טוב. כלומר, לספק את תיאבונם הבלתי נלאה של עשירי מיאמי, לונדון, מוסקבה, דובאי-סיטי ובייג'ין לרכבי פנאי גדולים יותר, מוחצנים יותר ומתוחכמים יותר.

זו, במשפט אחד, התמצית של ה-X7 החדש. הרכב הסדרתי הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם. הכלי נמתח לאורך 5.15 מ', תוספת של יותר מ-20 ס"מ בהשוואה ל-X5 מהדור האחרון, ורוחבו כמעט 2.2 מ' בין מראות הצד. הוא גם מתנשא לגובה של 1.8 מ', אם כי מתלי האוויר מאפשרים להנמיך אותו מעט במקומות דחוקים.

רכב

גבוה מעל ההמונים

קווי המתאר שלו מזכירים את ה- X5 החדש, אבל החרטום הוא כולו 'סדרה 7' החדשה, כולל הגריל. כשסקרנו כאן לאחרונה את סדרה 7 הקדשנו לא מעט מילים לתיאור הגריל הענק, הנוצץ ומטיל המורא שלה. אז עכשיו דמיינו אותו כשהוא ממוקם מעל גובה גג הפרייבט שלכם ומתקרב אליכם מאחור ב-120 קמ"ש. בקיצור, סביר להניח שנהגי ה-X7 לעולם לא יצטרכו להשתמש בצופר: איתות קל באורות הגבוהים יספיק כדי לפנות להם את הדרך כמו לפני שיירת רה"מ.

ב.מ.וו X7 X30D/ צילום: יחצ

הכניסה לתא הנוסעים דורשת תנופה קלה או דחיפה מהעוזר האישי, ומציבה את שוכני הרכב המיוחסים גבוה מעל ההמונים. מרחב הפנים עצום, כצפוי, מרכב בעל בסיס גלגלים באורך 3.1 מ'. יושבי השורה השנייה נהנים ממושבים נפרדים עם מרחב נשיאותי לרגליים ולראש, וזה עוד לפני שהסיטו אותם לאחור באמצעות מנגנון חשמלי.

המושבים הקדמיים מרווחים מספיק עבור נוסעים בעלי גובה ורוחב חריגים (שומרי הראש?) ויש מרחב מחייה ראוי-פלוס גם למבוגרים בשורה השלישית מאחור. גם כאשר כל המושבים מאוישים, אפשר למקם בתא המטען כמה מזוודות בגודל מלא. קיפול השורה השלישית והשנייה באמצעות מתג יוצר סוויטה שיכולה לאכלס מזרון זוגי בגודל מלא.

יושבי השורה השנייה נהנים ממערכת אקלים נפרדת ויעילה, אבל מערכת מיזוג נפרדת לשורה השלישית היא רק אופציה בדגם הבסיס. חסרונה של המערכת הורגש מאוד בנסיעה של אמצע קיץ לבקעת הירדן בתפוסה משפחתית מלאה, וזה קצת מאכזב ברכב שמחירו 900 אלף שקל.

היגוי סמי-אוטונומי

באגף הפאר ה-X7 ממלא היטב את ייעודו. כל פינה במטראז' הפנימי הענק עטויה בדיפוני עור, עץ ומתכת קרירה, שנראים ומרגישים יקרים מאד. איכות הייצור מרשימה ללא רעשים מיותרים, אפילו על דרכי עפר משובשות, והנהג נהנה מהמערך הטכנולוגי המקיף והמתקדם של סדרה 7 החדשה.

המערך כולל, בין השאר, היגוי סמי-אוטונומי עם אופציה לשדרוג עתידי לאוטונומיה כמעט מלאה, מערך היקפי יעיל של מצלמות וחיישנים, "סייענית אישית" קולית צייתנית, שעמה ניתן לשוחח בשפה טבעית, מסך מולטימדיה ענק ויעיל ולוח מחוונים דיגיטלי רב תכליתי. הוסיפו לכך מערכת קול מצוינת, ידית הילוכים מקריסטל מנצנץ ומפזר ריחות, וקיבלתם תחושה של נהיגה בסדרה 7 - אבל חצי מטר גבוה יותר מעל הכביש.

הגובה העודף, בשילוב עם המצלמות ההיקפיות, די חיוני בכבישים עירוניים צפופים שבהם נדרשת להפגין מיומנות של נהג משאית. על כניסה לחניונים תת קרקעיים צפופים היינו ממליצים לוותר כליל.

מחוץ לעיר הממדים כמעט נשכחים וה-X7 חוזר להיות רכב נעים לנהיגה כמו כל ב.מ.וו אמיתית. לאחר נטרול מערכת הסיוע להיגוי הנהג זוכה להיזון חוזר די מדויק מההגה, התצפית לפינות יעילה, מצב התכנות הספורטיבי מהדק יחסית את תגובות מתלי האוויר ומאות קילומטרים נבלעים מתחת לחישוקי ה-22 אינץ' בלי לעייף את הנהג והנוסעים. אפשר לשמור על קצב מכובד גם על כבישים משניים מפותלים, כל עוד לוקחים בחשבון שהרכב תופס את רוב רוחב המסלול עם מעט מאד רזרבות ביטחון.

גרגור חרישי שהופך לנהמה

בנהיגה נמרצת באמת הכלי מפגין נטיית גוף מוחשית בפניות, ולפיכך החברה מציעה כאופציה שלל מערכות להידוק ההתנהגות ושיפור התמרון (היגוי אחורי, מתלי ספורט). מי שלא מסתפק בכך יבוא על סיפוקו בגרסת ה-M שעולה עוד 200 אלף שקל. יש גם הנעה כפולה מחוכמת ומתלים מתרוממים שמעניקים לרכב פוטנציאל רדום לנסיעות שטח, שספק אם מישהו ינצל אותו אי פעם.

רכב המבחן הגיע עם המנוע הבסיסי בהיצע - טורבו דיזל בנפח 3 ליטר עם 265 כ"ס ו-62 קג"מ. על הנייר זו אופציה צנועה לרכב של 2.3 טון, אבל בפועל אין לנו תלונות. המנוע זוחל בעיר בגרגור חרישי שהופך לנהמה גברית וסמכותית כאשר דוחקים בו קדימה, ומספק דחף חלק ונמרץ בכל התנאים, כולל בעליות עם שבעה נוסעים. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת כשבע שניות, ואין בעיה לשייט על כביש 6 במהירות הטיפוסית של התנועה. כלומר, חוקית פלוס 40%. צריכת הדלק סבירה ביחס לציפיות ועם מיכל דלק ענק אין בעיה לסגור מעל 800 קילומטרים בין ביקורים בתחנה.

במחיר של כ-900 אלף שקל ל-X7 עם מנוע 3 ליטר טורבו-דיזל או טורבו-בנזין, הרכב מכוון ופוגע במדויק ביעד שיווקי של לקוחות עם משפחות גדולות ללא מגבלות תקציב, אנשי עסקים שזקוקים לרכב שרד מרווח מספיק לנסיעה עם עוזרים ומאבטחים או סתם למי שרוצה את ה-ב.מ.וו הגדולה והבולטת ביותר על הכביש. 

חלק מהמתחרים

מרצדס GLS 2020

מרצדס GLS, מחלוצי הסופר-פרמיום SUV עם שבעה מקומות, עבר לאחרונה חידוש מקיף. הוא מצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 3 ליטר עם 330 כ"ס ו-70 קג"מ, שמשודך לתיבה בת תשע מהירויות ומאיץ ל-100 ב-6.3 שניות. הוא ארוך וגבוה מה- X7 ומציע תא נוסעים ברוח ה-S קלאס. הוא עדיין לא נחת בארץ.

מרצדס/ צילום: יחצ

ריינג'רובר ספורט

הנציג של ריינג'רובר בפלח הוא דגם ה"ספורט", שמציע שבעה מקומות כאופציה. הוא קצר יותר מהמתחרים הגרמנים, אך מציע תא נוסעים מתוחכם ומפואר עם בונוס של יכולת עבירות מקצועית בשטח. מנוע הבסיס הוא טורבו-דיזל 3 ליטר עם 292 ו-62 קג"מ. מחירו כ-760 אלף לפני האופציה לשבעה מושבים

לנד רובר/ צילום: יחצ

קאדילק אסקלייד

האסקלייד הוא אחד הגדולים בחבורה, ואם מישהו לא מסתפק באורך 5.18 מ', יש גם גרסה ארוכה עם אורך 5.7 מ' ובסיס גלגלים של 3.3 מ'. גם גרסת הבסיס מציעה מקום מרווח לשבעה פלוס מטען ותא נוסעים מתוחכם ומפואר. המנוע היחיד הוא V8 בנזין עם 420 כ"ס ו-63 קג"מ והמשקל מעל 2.6 טון

קדילאק/ צילום: יחצ

עוד כתבות

ליאור לאמש (מימין) ושחר שמאי, מייסדי GK8  / צילום: אסנת קרסננסקי

מריוס נכט ודיסקונט קפיטל הובילו השקעה בסטארט-אפ הקריפטו GK8

מערכת האבטחה לניהול נכסים דיגיטליים של צמד היזמים ליאור לאמש ושחר שמאי נחשפת לראשונה, לאחר שגייסה השקעה של 4 מיליון דולר מקבוצת משקיעים ישראלים, בהובלת אחד ממייסדי צ'ק פוינט וזרוע ההשקעות של בנק דיסקונט ● עם לקוחות GK8 נמנית רשת ההשקעות eToro

ג'רום פאואל בנאום הערב אחרי החלטת הריבית / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס

הפדרל ריזרב שוב מתערב בשוק על רקע קשיי נזילות

הפד העמיד מזומן לבנקים כך שיגיע יחד עם ההתערבות אתמול לגובה של 75 מיליארד דולר ● זאת בהמשך להודעתו אתמול על רכישת ניירות ערך בהיקף של 53 מיליארד דולר

יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות / צילום: יח"צ

כך מקדמים את החדשנות בשירותים הציבוריים עם 4 מיליון שקל בשנה בלבד

המכון הישראלי לחדשנות זוכה לתקצוב זעום שלא מאפשר להחליף תהליכי הטמעת חדשנות בארגון ● מנכ"ל המכון, יונתן מנוחין, מסביר איך עושים זאת ● האזינו ל"קומיוניקאסט" - פודקאסט על קהילות

מודי שפריר / צילום: רפי דלויה

מודי שפריר: הקמת ממשלת אחדות - אינדיקציה חיובית לשקל

הקמת ממשלת אחדות תצמצם מאד את הסחטנות הפוליטית ותגביר את היציבות הכלכלית והפוליטית", כך אמר האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות ● שפריר מעריך כי כספים קואליציוניים אשר הובטחו בעבר למפלגות החרדיות ימצאו את דרכם לצמצום הגירעון, אך הממשלה החדשה לא תצליח להימנע מהעלאות מסים

משמאל לימין: רובי חן מיונדאי, איל מילר, יובל בהרב, יאיר שניר, איתי פרישמן, טוני סיף וגרהם סטוקהוייזן / צילום: שאולי לנדנר, יח"צ

"אף אחד לא רוצה להשקיע בחברה שתסגר עוד שנה או שנתיים"

כך אמר איל מילר מסמסונג נקסט בפאנל "איך למנף את המשקיעים האסטרטגיים שלך?" שהתקיים בכנס ג'רני של EY ישראל ושל "גלובס"  ● גרהם סטוקהוייזן, מקרן ההשקעות האירופית של קוקה קולה: "הדבר הראשון שכל קרן תאגידית מחפשת הוא הפוטנציאל הכלכלי"

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

נמחקו הירידות בנעילה בוול סטריט לאחר ריבית הפד

בנעילת המסחר הדאו ג'ונס, מדד הנאסד"ק ומדד S&P 500 ננעלו ללא שינוי מהותי, כאשר הפד כשל לענות על הציפיות להורדה נוספת של הריבית השנה ● פאואל הוריד את הריבית בארה"ב ב-0.25% ● קודם לכן הפד התערב בשוק על מנת לספק יציבות לבנקים ● הנשיא טראמפ הכריז על סנקציות נוספות על איראן בהמשך לממצאים על התקיפה בסעודיה שקושרים את הרפובליקה האיסלאמית למהלך

בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי

רוטציות, פיצולים, איחודים או ויתור על 61 ממליצים: ארבעה תרחישים להרכבת קואליציה

לאחר סיום פרסום תוצאות האמת, נתניהו יצטרך להתמודד עם העובדה שהציבור הישראלי מאס בו כראש ממשלה ● הוא עוד לא ויתר על ממשלה בראשותו וינסה לרתום אליה את כל מי שרק יסכים, אבל זה לא קל כשההכרעה נמצאת לבסוף בידיו של יריבו המושבע - הנשיא ראובן ריבלין

פאנל "הסיפור מאחורי מגה-גיוסים" בכנס ג'רני / צילום: שאולי לנדנר, יח"צ

"גם אם חברות גייסו המון כסף, הן לא חייבות לזרוק אותו"

כך אמר ניסים טפירו, מייסד שותף וסגן נשיא בחברת הסטארט-אפ Next Insurance, בפאנל "הסיפור מאחורי מגה-גיוסים" שנערך היום בכנס ג'רני של EY ישראל ושל "גלובס" ● ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול ב-Wix: "הגיע הזמן להתפתח מסטארט-אפ ניישן להייטק ניישן"

מזקקת נפט של ענקית הנפט הסעודית ארמקו / צילום: Ahmed Jadallah, רויטרס

סעודיה: "שאריות המל"טים מוכיחות שלאיראן היה חלק בתקיפה"

לפי משרד הביטחון הסעודי, המל"טים בהם השתמשו המורדים החותים היו מתוצרת איראן

טראמפ ונתניהו בדאבוס / צילום: Carlos Barria, רויטרס

דונלד טראמפ: "לא דיברתי עם נתניהו מאז הבחירות"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבהיר הערב כי לתוצאות הבחירות בישראל ולממשלה שתקום בעקבותיהן אין כל השלכה על יחסו לישראל

טורקיה / צילום: רויטרס

טורקיה הורתה לבנקים להגדיר 8.1 מיליארד דולר בחובות כהלוואות רעות

ההגדרה מחדש של ההלוואות, רובן לחברות בניה ואנרגיה, תעלה את שיעור ההלוואות הרעות בבנקאות ל-6.3%, מעט יותר מהתחזית של הסוכנות הזו מדצמבר, שהיתה 6%

תעשיית הסטארט-אפ הישראלית משגשגת/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"הצלחה עסקית לא חייבים להתחיל מאפס"

בעולם העסקי, גראז' עבר תהליך רומנטיזציה כי הוא מסמל התחלות חדשות, אבל שכחנו שהוא משמש קודם כל לתיקונים. זה מה שאנחנו מנסים לעשות בעולם העיתונות ● דבריה של יו"רית "גלובס" בכנס ג'רני

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

פשרה בייצוגית: פרטנר תפצה לקוחות בסך כולל של 48 מיליון שקל. אז למה הפיצוי מרגיז צרכנים?

לקוחות פרטנר בהווה או בעבר מקבלים בימים אלה הודעה המזמינה אותם לממש 100 שקל לרכישת מוצרים או בתיקוני מכשירים - אך כדי לממש את הפיצוי יש לבצע רישום כלקוח ● בפרטנר נימקו כי הרישום מחויב לפי תנאי הפשרה על-מנת לוודא כי רק הזכאים לפיצוי יממשו אותו

 wework / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

הרבה לחץ על הצוואר של WeWork בדרך להנפקה

התמקדות המשקיעים במנגנוני דילול מובנים במבנה ההון של We יעוררו בעיות כשהחברה תנסה שוב לגייס הון ציבורי ● הבעיה החלה כשהתמחור של We התחיל להתכווץ ● We זקוקה נואשות להון כדי להמשיך את התקדמותה במסלול הצמיחה הנוכחי שלה

פרד קופמן, סגן נשיא פיתוח מנהיגות בגוגל / צילום: איל יצהר, גלובס

"אם תעשו את העבודה האמיתית שלכם כנראה שתאבדו אותה"

כך אמר פרד קופמן, סגן נשיא פיתוח מנהיגות בגוגל, בהרצאתו בכנס ג'רני של EY ישראל ושל "גלובס" ● "מערכת שמתפקדת באופן הטוב ביותר תמיד תכלול תת מערכות שלא מתפקדות הכי טוב"

מנו גבע / צילום: איל יצהר

"כ-25% מהתוצאות שדיווחו לנו היו שקר. לקחתי בחשבון שזה יתחזק הפעם, אבל זה היה מטורף"

דודי חסיד, מנכ"ל קאנטר שביצעה אתמול את המדגם של כאן 11: "הרגשתי לחץ לא נורמלי, אבל כשראיתי את שני המדגמים האחרים, נרגעתי" ● מנו גבע, שערך את מדגם חדשות 12: "חלק גדול מהעבודה לפני פרסום המדגם היה לתקן שקרים"

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

מריוס נכט בכנס ג'רני: "התחום הרפואי בישראל עדיין נחשב מסוכן, כהימור בינארי"

את הדברים אמר מריוס נכט בפאנל בנושא יזמים והזדמנויות כלכליות, שנערך היום בכנס ג'רני 2019 ●  בפאנל השתתפו גם אייל ולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, דיוויד ואה, מנהל משותף של תחום בנקאות ההשקעות ושוקי הון בצפון ודרום אמריקה, וליהיא סגל, מנכ"ל חברת DayTwo

אזרחי ישראל מצביעים בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף

מי בכל זאת הצביע זהות? אלה המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה

בזמן שבזירה הפוליטית מנסים להרכיב גושים מהם תיווצר ממשלה, "גלובס" בודק מה קרה לרשימות ה"מיוחדות" שלא עברו את אחוז החסימה אך בכל זאת עשו קצת רעש במהלך בחירות מועד ב'

הנשיא טראמפ  / צילום: Hannah Schroeder, רויטרס

טראמפ: "נגדיל באופן ניכר את הסנקציות על איראן"

מחיר הנפט יורד בכ-2% בעקבות ההודעה ● ארה"ב מאשימה את איראן באחריות לתקיפת מתקן נפט של סעודיה בתחילת השבוע

יורם טורבוביץ/ צילום: יוסי כהן

האיש שתמיד יודע איפה מרוחה החמאה: הכירו את יורם טורבוביץ', שינהל את המו"מ מטעם כחול לבן

לאחרונה טורבוביץ' התמודד על תפקיד יו"ר בנק לאומי, אך נפסל על ידי בעלי מניות זרים בשל זיקתו ללווים הגדולים במשק ● לצד טורבוביץ' חברים בצוות הלל קוברינסקי, יועצו ומקורבו של לפיד, היועץ האסטרטגי שלום שלמה, המקורב אף הוא ללפיד, וכן הוד בצר וישראל בכר, שנחשבים מקורבים לגנץ