גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המנכ"לים זונחים גישת מילטון פרידמן והתכונות הנדרשות ליזם: מה קרה השבוע בהייטק

חברות ההייטק הגדולות בעולם היו שותפות לגיבוש ההצהרה על כך שהרווח אינו הדבר היחיד שחשוב, הדברים האפלים במרקטפלייס של פייסבוק, והתפקיד החדש של מפקד 8200 לשעבר ● כל מה שהיה השבוע בתעשיית ההייטק

181 מנהלים אמריקאים חותמים "רווחים זה לא הכל" / צילום: רויטרס
181 מנהלים אמריקאים חותמים "רווחים זה לא הכל" / צילום: רויטרס

הרשמו לקבלת הסיכום השבועי של גלובסטק - ישירות אליכם

הסיפור הכי מדובר בעולם העסקי העולמי בשבוע החולף היה הצהרה של "השולחן העגול של העסקים", מועדון מנכ"לים של כ-200 מהחברות המשפיעות ביותר באמריקה - הפורום הכריז על מטרה חדשה לעסקים, תוך התעלמות ממשנתו של מילטון פרידמן. בעוד שפרידמן - אחד הכלכלנים המשפיעים מאז ומעולם - טען כי האחריות של עסקים היא אחת ויחידה - להגדיל את הרווחים, בפורום המנכ"לים התייחסו לבעלי עניין (Stakeholders) לפני שהתייחסו לבעלי המניות (Stockholders).

המנכ"לים הפנימו כי יש בעיה בקפיטליזם במתכונתו הנוכחית - ההצלחה של החברות שלהם גורמת לפערים כלכליים-חברתיים, לניצול, לזיהום, לבעיות פרטיות ועוד. הם הכריזו כי מעתה הם יצרו ערך ללקוחות, ידאגו לעובדים שלהם, יתנהגו בהוגנות עם הספקים שלהם ויתמכו בקהילה שלהם. על המכתב חתומים גם מנכ"לים ומייסדים של חברות הייטק - אפל, אמזון, IBM, מיקרוסופט, גוגל, אורקל, דל, סיסקו ועוד.

ההצהרה גררה תגובות מכל עבר. במאמר המערכת של ה"אקונומיסט", למשל, הסכימו שיש בעיה עם הקפיטליזם, אך טוענים כי הדרך צריכה להיות אחרת - חיזוק הממשל והרגולציה, עידוד תחרות, החלשת מונופולים וצמצום הריכוזיות. במאמר נטען צריך דווקא להפוך את בעלי המניות לדומיננטים יותר, למשל, ינסו להשפיע באספות בעלי מניות, שלא דרך בתי ההשקעות שמייצגים אותם היום. כך הם יוכלו לדאוג לרווחת הציבור כולו. במאמר נטען כי אחרת יהיה קשה מאוד לקבוע מה הערכים אותם החברה צריכה לקדם. יש בטיעון הזה מידה רבה של צדק (בראיון עם אסף רפפורט, מנכ"ל מיקרוסופט מרכז פיתוח ישראל, שפירסמתי באחרונה, שאלתי אותו על כך, בעקבות ההשתתפות של מרכז הפיתוח במחאות שנערכו בישראל).

עם זאת, אי אפשר לסמוך על כך שבעלי המניות אכן יהיו דומיננטים יותר. יותר מכך, צריך להסתכל על המגמה שמתרחשת בוול סטריט בשנתיים-שלוש האחרונות, בהובלה של חברות ההייטק - החלשה של בעלי המניות ומתן כוח מופרז למייסדי החברות.

האם זאת הצהרה חלולה? קשה להגיד. גם לא ברור איך תבוא לידי ביטוי בפועל. אולם לזניחת העיקרון הכי חשוב של עולם העסקים יש חשיבות גדולה. בטווח הארוך זה עשוי להוביל לשינוי תרבותי ועסקי שבמסגרתו מנהלי החברות יבינו כי יש להם אחריות רחבה יותר לסביבה שבהם הם פועלים. יכול להיות שיהיה צורך לייסד פרקטיקות חדשות. כך למשל, ב"אקונומיסט" ביקרו את ההחלטה של מיקרוסופט להשקיע 500 מיליון דולר בבניית דירות בסיאטל, צעד שלא מקדם יעילות, לדבריהם. ועדיין, ככל שהחשיבה על בעלי העניין האחרים תחלחל לפעילות החברה, יכול להיות שיהיה צורך בפחות צעדים חריגים כמו השקעה כמו של מיקרוסופט.

לכתבה המלאה על ההצהרה.

 

מי בכלל זוכר מה זה רווח?

בהמשך לטקסט הקודם, זניחת השורה התחתונה העלתה בי גיחוך כשחשבתי על תעשיית ההייטק. בשנים האחרונות הדגש בקרב חברות רבות הוא על השורה העליונה, על צמיחה מהירה, על חשבון הרווחים. החברות משקיעות סכומי עתק בשיווק ומכירות על מנת לצבור נתח שוק גדול ככל שניתן. אין להן שום בעיה לשרוף מזומנים של בעלי המניות, בעיקר בשוק הפרטי אך לא רק.

בעתיד החברות מתכננות כמובן לשפר את מבנה ההוצאות, אך גם אז שיעורי הרווחיות לא צפויים להיות גבוהים במיוחד (לפחות בשנים הראשונות). אם מחשבה על השורה התחתונה לא מסייעת מספיק ל-Society, שיעורי צמיחה גבוהים בטח לא עוזרים. הם אמנם מגדילים תעסוקה (למשל צריך הרבה אנשי שיווק), אבל בסוף הכסף לא הולך לדיווידנדים לבעלי המניות. מי שעוד נהנה הם עובדי תעשיית ההייטק, שנמצאים בדרך כלל בעשירונים הגבוהים.

אין לי דרך להוכיח זאת אבל נראה לי שגישת הצמיחה המהירה היא לא יעילה מבחינה כלכלית. כשמשתוללים עם הוצאות, אין דרך לדעת איפה הכי יעיל להשקיע את הדולר השולי. לא מעט פעמים שאלתי מנכ"לים איך הם יודעים מתי להפסיק להשקיע בצמיחה מהירה, או איך הם מחליטים מה שיעור הוצאות השיווק הרצוי. אין לזה כמובן תשובה נכונה אחת, אבל בעיקר התרשמתי שלא מאתגרים מספיק את אסטרטגיית הצמיחה המהירה.

 

עוד דברים מעניינים מהשבוע האחרון:

1. מחקר חדש מצא: אלה התכונות שמאפשרות להפוך רעיון מהגראז' לאקזיט של מיליארדים. "לא מדברים על בית הקברות של ההייטק, אנחנו רוצים להפחית את שיעור הכישלון מ־90% ל־70%", אמר החוקר ד"ר יחיאל רווה מאוניברסיטת בר אילן. לכתבה המלאה של יסמין יבלונקו.

2. בוב רייטר מחברת באייר, שמוביל את המו"פ של פעילות החקלאות הגדולה בעולם, מתאר בראיון ל"גלובס" את השפעת הטכנולוגיה על החקלאות ("תאפשר לייעל את הגידול עד רמת הצמח הבודד"), מסביר למה הוא אופטימי לגבי המיזוג עם מונסנטו למרות 18 אלף תביעות נגדה, ומדבר על שיתוף הפעולה עם אבוג'ן הישראלית: "הוא לא נראה מבטיח כמו בהתחלה". לראיון של גלי וינרב ויסמין יבלונקו.

3. המרקטפלייס של פייסבוק הושק לפני שלוש שנים, וכיום אחד מכל שלושה אמריקאים עושה בו שימוש. זירת המסחר הפכה למקום שבו מוכרים שאריות מזון, שיניים תותבות ואיפור משומש. כתבה של וול סטריט ג'ורנל על המערב הפרוע של פייסבוק, ועל הדרך של הרשת החברתית לצמצם את התופעה. כתבה של "וול סטריט ג'ורנל", שעסק השבוע גם בשיטות לעקיפת האיסור למכור נשק במרקטפלייס.

4. הרשת החברתית טוויטר הודיעה השבוע כי חסמה מעל 900 חשבונות סיניים שהשתמשו בקידום ממומן כדי לחתור תחת הלגיטימיות של תנועת המחאה בהונג קונג, לאחר שגילתה כי הם מקושרים לממשלת סין. בטוויטר החליטו כי גופי מדיה וחדשות שקבלת ההחלטות בהם נשלטת ע"י מדינה כלשהי לא יוכלו לבצע פרסום ממומן. לכתבה המלאה.

5. משאבת הנקה שאוספת מידע, הולוגרמות שמספקות מידע לרופאים בלי להביט במסכים וניטור מרחוק של בתי חולים - חברת פיליפס בונה מסלול בריאות מקיף ועתידני לצרכן. יארון טס, סמנכ"ל חדשנות ואסטרטגיה בחברה, אומר שהטכנולוגיות קיימות, אבל הדרך להטמעתן ארוכה: "רופאים בבתי חולים לא מרגישים אחראים לבריאות החולים, אלא שתפקידם לתקן מה שמקולקל. לכן המערכת קורסת". לראיון המלא.

6. מחקר מדיניות חדש של ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה מציע לרשתות החברתיות קריטריונים ברורים בהתמודדות עם ביטויי שנאה: "ניטור התוכן וההכרעות לגביו - מהדילמות המשפטיות הגדולות של דורנו". איך עושים סדר בשנאה שמציפה את האינטרנט, ועל מי מוטלת האחריות? אושרית גן-אל עם הפרטים.

7. פיענוח פשעים וזיהוי רמאים: איך הפך הקול שלנו לטביעת האצבע החדשה? כתבה של ה"וול סטריט ג'ורנל".

8. המהלך של פייסבוק הצליח? ב-FTC סבורים כי המיזוג עם אינסטגרם עשוי לבלום את פירוקה. 

9. בכירים באמזון תרמו ליו"ר ועדת ההגבלים העסקיים בקונגרס שחוקרת את החברה. לידיעה המלאה.

10. חיסיון פסיכולוגי? לא אם אתם עובדי קבלן של פייסבוק. לידיעה המלאה.

11. קורקינט חשמלי חדש יסיע את עצמו באופן אוטונומי לתחנת ההטענה. לידיעה המלאה.

 

ומה בתעשייה?

● נדב צפריר, לשעבר מפקד 8200, מונה ליו"ר משותף בחברת סולאראדג' בשל מחלתו של יו"ר החברה, המייסד גיא סלע, שמשמש גם כמנכ"ל שלה. כמה ימים לאחר מכן עידכנה החברה כי במצבו הבריאותי של סלע חלה החמרה משמעותית וכי הוא ייעדר מתפקיד המנכ"ל. דירקטוריון החברה מינה את צבי לנדאו, סגן הנשיא למכירות בחברה מאז 2009, לתפקיד המנכ"ל בפועל. מינוי נוסף בחברה הוא של אורי בכור, שמונה לסמנכ"ל התפעול.

● יואל נוה, לשעבר הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מצטרף לחברת הפינטק הישראלית פייוניר (Payoneer). נוה יוביל בפייוניר את פיתוח תחום ההון החוזר.

 

אקזיטים:

● החברה הישראלית פרימטראיקס (PerimeterX), המפתחת טכנולוגיה לזיהוי וחסימת בוטים, הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי פייג'סיל (Pageseal). סכום העסקה לא נחשף, אך ידוע כי עד הרכישה, פייג'סיל גייסה מיליון דולר מהמשקיע הפרטי אלון ארבוב ומהפמילי אופיס Clear Future . פרימטראיקס הוקמה ב-2014 על-ידי עמרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי, והיא מעסיקה כיום כ-150 עובדים, כמחציתם במשרדיה בתל-אביב. בפברואר האחרון, החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 43 מיליון דולר, בהובלת קרן Scale Venture Partners , ובסך הכל גייסה כ-80 מיליון דולר. לידיעה המלאה.

● חברת האד-טק הישראלית S&W Media Group נמכרה לחברת Bright Mountain Media האמריקאית תמורת 23 מיליון דולר במניות ו-750 אלף דולר במזומן. מרבית מהסכום יועבר בתשלום מראש, והיתרה בהתאם לעמידה ביעדים. החברה הנרכשת הוקמה ב-2015 על ידי נדב סלוצקי, ג'ואי וינשמן ואלי דסטניק. חברת S&W Media Group עוסקת בפרסום באינטרנט ומפתחת אפליקציות ייעודיות לטלוויזיות חכמות. לפי החברה, מאז הקמתה היא הסתמכה על תזרים מזומנים פנימי בלבד ולא גייסה הון חיצוני. לידיעה המלאה.

● חברת MD Clone, המאפשרת לחוקרים ולרופאים לבצע מחקר במאגרי "ביג דאטה" של החולים בבית חולים, מבלי לסכן את פרטיותם, גייסה 26 מיליון דולר (בסך הכל גייסה עד כה 41 מיליון דולר). MD Clone הוקמה ב-2016, על ידי בועז גור לביא, לוז ארז וזיו אופק. את הסבב הובילה קרן aMoon של מריוס נכט, והשתתפו בו המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות אורבימד ולייטספיד. לידיעה המלאה.

● קצת פחות משלושה חודשים לאחר שסגר סבב גיוס A בהיקף של למעלה מ-17 מיליון דולר בסבב A בהובלת אינטל קפיטל, הודיע הסטארט-אפ הישראלי TriEye (טריאיי) על פתיחת הסבב והוספת משקיע נוסף - יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית פורשה, באמצעות זרוע ההשקעות של החברה. פורשה השקיעה 1.5 מיליון דולר. טריאיי הוקמה ב-2017 על ידי אבי בקל, עומר קפח ופרופ' אוריאל לוי. החברה מפתחת חיישן המסוגל לראות בתנאי תאורה ומזג אוויר קשים כמו ערפל או סופות אבק כבדות והוא מיועד בעיקר לשוק הרכב האוטונומי. לידיעה המלאה.

● חברת הסטארט-אפ Versatile Natures, המייצרת חיישן IOT למנופי בנייה, השלימה סבב גיוס הון של 5.5 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2016 על-ידי מירב אורן, המכהנת כמנכ"לית; ברק כהן ודני הרמן, מנהל הרכש של החברה - שלושתם יוצאי אינטל ו-HP. את סבב הגיוס הובילה קרן רוברט בוש. זהו סבב הסיד של החברה, והשתתפו בו גם הקרנות Conductive Ventures ו-Root Ventures והמשקיעים הפרטיים, לי קספר ורוב פיליפוט, שניהם מומחים בטכנולוגיות בנייה. לידיעה המלאה.

● חברת הומיז (Homeis), שפיתחה רשת חברתית למהגרים, גייסה 12 מיליון דולר (בסך הכל גייסה עד כה 16 מיליון דולר). החברה הוקמה בסוף 2017 על ידי רן הר נבו וחנן לשובר. את הגיוס הנוכחי הובילו הקרנות ספארק וקיינן פרטנרס, והשתתפו בו גם סמסונג נקסט, Abstract VC, מייסד ומנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה, מייסד רדיט אלכסיס אוהניאן ומנכ"ל AOL לשעבר, טים ארמסטרונג.

● חברת קרופקס (CropX), שפיתחה מערכת השקיה אוטומטית, גייסה 10 מיליון דולר (בסך הכל גייסה עד כה כ-21 מיליון דולר). החברה הוקמה בשנת 2015 על ידי יצחק בנטאויץ', שכבר אינו פעיל בחברה. ב-2016 הצטרף תומר צח כמנכ"ל החברה. בסבב הגיוס השתתפו בין היתר קרן Armada, Tal capital, גרמין8 ונצ'רס, קרן Innovation Endeavors, קרן ההון סיכון האמריקאית פיניסטר (Finistere Ventures), וכו'.

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות