גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה צורמת בבורסה: ת"א 35 צנח ביותר מ-3%, בזק ב-5.5%; האג"ח הממשלתיות הארוכות זינקו

בורסות וול סטריט צנחו ביום שישי בעד 3% בצל העלאת מכסים הדדית מצד סין וארה"ב, לצד החרפת הטון של טראמפ נגד יו"ר הפד פאואל ● בזק צללה על רקע מחיקה של נכס מס בגובה 1.2 מיליארד שקל שלא יתקבל כפי שציפתה מעסקת yes ● איי.די.או ופתאל זינקו כנגד המגמה לאחר פרסום הדוחות

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות חדות, כאשר מדד ת"א 35 צנח ביותר מ-3% וננעל בנמוך היומי. מדד ת"א 90 איבד 2.7%, מדד הבנקים נפל ב-2.6%. אגרות החוב הארוכות הממשלתיות שקליות זינקו, מה שמשקף את הריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים.

כל מניות מדד ת"א 35 נצבעו באדום, מלבד פתאל שעלתה לאחר הדוחות. מניית בזק  צנחה ב-5.44%, אנלייט אנרגיה  נפלה ב-5.6%, ארפורט סיטי  בכ-4%. לאומי י ופועלים  הובילו את הירידות ואיבדו עד 2.5% כ"א. אלביט מערכות  נפלה ב-4.3%, כיל  ב-4%, נייס  ב-1.9% ומניית קבוצת דלק  איבדה יותר מ-2%. מניית טבע  איבדה 3.1%, אופקו  צללה ב-6.7% ופריגו ו איבדה 5.2%.

עזריאלי  נפלה 4.7%, חברה לישראל  איבדה 4.6%, שפיר הנדסה  וטאואר  נפלו בכ-4.5%, מניות הביטוח הפניקס  והראל  איבדו כ-3.5% כ"א.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-601 מיליון שקל.

15:15

מחריפות הירידות בבורסה בתל אביב. מדד ת"א 35 מאבד 2.9%, ת"א 90 יורד ב-2.4% ומדד הבנקים צונח ב-2.5%.

אגרות החוב הממשלתיות השקליות הארוכות בולטות בעליות חדות של עד 2.4%, מה שמשקף את הריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים, ביניהם אג"ח ממשל אמריקאיות, ביום שישי. מדדי התל בונד המרכזיים נסחרים, מנגד, בירידות של עד 0.2%.

מניית איידיאיי ביטוח  בולטת בעלייה של כ-8.5%, לאחר שהחברה פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני. בלאומי שוקי הון ציינו בעקבות הדוחות, כי "הרווחיות ברבעון בהחלט מרשימה, ואנחנו מסכימים שהרמה השוטפת נמוכה יותר, אבל היא עדיין גבוהה ביחס לזו המשתקפת ממחיר המניה. נאמר זאת כך; גם אם נניח שהרווח המייצג יפחת בשיעור של 30% מזה שדווח, וזו הנחה קשה, אזי במחיר המניה הנוכחי איי.די.איי היא השקעה ראויה".

12:55

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בירידות חדות בהמשך לירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 2.6%, ת"א 90 צונח ב-2.4% ומדד הבנקים יורד בשיעור דומה. בהמשך לזינוק בשיעור דו ספרתי בין אמצע יולי לאמצע אוגוסט, ולאחר מימושים של יותר מ-1% בסוף השבוע שעבר, אגרות החוב הממשלתיות השקליות  מזנקות בעד 2.5%, מה שמשקף ריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים על רקע הזעזוע בשווקים בסוף השבוע האחרון.

בזק  צונחת ביותר מ-6%, קסטרו צונחת ב-5%, מניית הבורסה נופלת בשיעור דומה, סלקום צונחת ביותר מ-4%, פריגו צונחת ב-4.5%.

מניית קאנומד  מתרסקת ב-30%, פריון נטוורק  צונחת ב-15%, אקסלנז  נופלת ב-9%, מטומי  מאבדת 8.6%, אינטרקיור  צונחת ב-7.4%, עמיר שיווק ב-5%.

מנייתאיידיאיי ביטוח  מזנקת ב-5.5% כנגד המגמה לאחר פרסום הדוחות. כך גם מניית פתאל החזקות  שעולה לאחר הדוחות. עוד בולטות בעליות, כנגד המגמה, המניות עדיקה סטייל , מישורים , גולף , קליל  ורקח.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-290 מיליון שקל בלבד.

11:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל תחת לחץ, וזאת על רקע הירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט, נוכח העלאת מכסים הדדית מצד סין וארה"ב, ולאחר החרפת הטון של הנשיא טראמפ נגד יו"ר הפד פאואל.

כל מניות מדד ת"א 35, מלבד פתאל שעולה לאחר הדוחות, צבועות באדום. מדד ת"א-35 יורד ב-2.7%. ת"א-125 יורד ב-2.2%, מדד ת"א-90 רושם ירידות של 2.1%.

מניית בזק  מובילה את הירידות במדד ת"א 35 וצונחת בלמעלה מ-6.3%, בהמשך להודעה על מחיקת נכס מס בשווי של 1.2 מיליארד דולר ודחיית פרסום הדוחות. בי קום צונחת ב-8.4%, אינטרנט זהב נופלת בכ-5%.

פתאל החזקות  פרסמה הבוקר דוחות לפיהן ההכנסות של החברה עלו ב-74% לעומת הרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. 

מניית קאנומד  מתרסקת ב-30% בהמשך להודעתה על שריפה שפרצה בסוף השבוע האחרון בחממות הקנאביס של החברה בצפון. מחקירת השריפה עולה כי 180 שתילי קנאביס רפואי נשרפו.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-160 מיליון שקל.

09:46

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בירידות חדות, על רקע הלחץ שנרשם ביום שישי האחרון בוול סטריט. המדדים המובילים בבורסה נופלים בעד 2.6% בפתיחה אחרי הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי, וזאת על רקע החרפת מלחמת הסחר נוכח העלאות מכסים הדדית בין סין וארה"ב, והתבטאויות קשות של טראמפ נגד הפד.

מדד ת"א 35 מאבד 2.6%, ת"א 90 יורד ב-1.9%, מדד הבנקים מאבד 2%. כל מניות מדד ת"א 35 צבועות באדום בוהק.

מניית בזק  צוללת ב-6.6% בהמשך להודעה על מחיקת נכס מס בשווי של 1.2 מיליארד דולר ודחיית פרסום הדוחות. 

אופקו הלת'  צונחת ב-6.5%, טבע  ב-3.9%, טאואר  נופלת ב-4%, אנרג'יאן  וכיל  יורדות 3% כ"א.

מחזור המסחר בפתיחה נמוך מאד.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (א') בירידות חדות, וזאת בצל החרפת יחסי הסחר בין סין לארה"ב בסוף השבוע האחרון, ולאחר הירידות החדות בוול סטריט ביום שישי שבאו בעקבות זאת, כאשר מדד הנאסד"ק צנח ב-3%, הזהב טיפס מעל ל-1,536 דולר לאונקייה, ומדד הפחד (VIX) נסק בשיעור דו-ספרתי.

לאחר הודעתה של סין על העלאת מכסים על סחורות מארה"ב בהיקף של 75 מיליארד דולר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא לחברות אמריקאיות שלא לעבוד מול סין ולחפש אלטרנטיבות סחר. הנשיא האמריקאי לא הסתפק בכך, ולאחר סגירה צורמת של המסחר בשישי, צייץ כי בכוונתו להעלות את המכסים על סחורות מסין בהיקף של 250 מיליארד דולר, מ-25% ל-30%, החל מ-1 באוקטובר. בנוסף, יועלו מכסים על סחורות בהיקף 300 מיליארד דולר מ-10% ל-15%, החל מ-1 בספטמבר.

המניות הדואליות חוזרות עם פערים שליליים מוול סטריט ועשוית לגרור עיכוב בפתיחה ("פתיחה אנגלית"). אופקו הלת' חוזרת עם פער שלילי של 7.5%, טבע עם פער שלילי של 4%, טאואר עם פער שלילי של 3.9%, אלביט מערכות ואורמת חוזרות עם פער שלילי של כ-2% כל אחת, ומניית איי.אפ.אפ חוזרת עם פער שלילי של 2.6%.

עונת הדוחות לרבעון השני בבורסה בתל אביב מגיעה לישורת האחרונה. קבוצת בזק דיווחה בסוף השבוע האחרון על מחיקה של נכס המס בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, ברקע להודעת רשות ניירות ערך כי לא מתקיימים התנאים בשלב זה שיאפשרו לה לנצל את מכס המס במסגרת עסקת yes. על רקע זה, דוחות בזק, שהיו אמורים להתפרסם מחר (ב'), יידחו בכמה ימים.  

חברת התעופה אל על צפויה להודיעה על מועד חדש לפרסום הדוחות לרבעון השני, וזאת אחר שלא פרסמה את תוצאותיה כמתוכנן ב-14 לאוגוסט.

הצרות של טבע נמשכות. מדינת וירג'יניה מצטרפת לגל התביעות נגדה במסגרת פרשת משככי הכאבים. פטריק מוריסי, התובע הכללי של מערב וירג'יניה, הגיש תביעה נגד חברת התרופות הישראלית ונגד חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון בגלל חלקן בפרשת האופיאוידים.

בשבוע החולף מדד ת"א 35 טיפס ב-2.7%, ומדד ת"א 90 עלה ב-5.2%.

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר