ביהמ"ש ביטל את הקנס - והרשות להגנת הצרכן תחזיר לפרטנר ולפלאפון 968 אלף שקל

מדובר בעיצום כספי שהרשות השיתה על החברות בינואר 2017, בטענה כי הטעו את הצרכנים כשקראו להם להצטרף אליהן ולקבל שירותי סלולר דור 4 ללא תשלום • השופטת מתחה ביקורת על התנהלות הרשות בכל הנוגע לאיסוף הראיות והממצאים וקבעה כי יש לבטל את ההחלטה, אותה הגדירה כשגויה

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

פרטנר ופלאפון ערערו על קנס שהשיתה עליהם הרשות להגנת הצרכן ויקבלו חזרה את סכום הקנס בתוספת הוצאות משפט, בסך כולל של 968 אלף שקל - כך קבע בית משפט השלום בירושלים במסגרת ערעור שהגישו שתי החברות.

מדובר בעיצום כספי שהושת על החברות בינואר 2017, בטענה כי הטעו את הצרכנים במסגרת פרסומים שונים בהם הצרכנים הוזמנו להצטרף אליהן ולקבל שירותי סלולר מתקדמים "דור 4", ללא תשלום. הרשות טענה כי בתקופה הרלוונטית לפרסומים שהחלו בחודש יולי 2014, החברות לא יכלו לספק את השירות הזה, ולכן בשעתו דובר על הטעיה בעניין מהותי בעסקה.

הקנס שהושת על החברות, שאותו הן גם שילמו לפני שנתיים וחצי, עמד על 324 אלף שקל לפרטנר ועל 594 אלף שקל לפלאפון. יצוין כי גם על סלקום הושת קנס, היות שהיא פרסמה כי היא מספקת שירותי דור 4.5, ולכן היא משכה את ערעורה על הקנס.

אל מול טענת הרשות, פלאפון ופרטנר טענו כי לא הן הטעו את הצרכנים, משום שבפועל הן סיפקו שירותי דור 4 (במסגרת הקצאה זמנית של פס תדר עד למתן רישיון ממשרד התקשורת), והוסיפו כי לא גבו תשלום נוסף בגין השירות במסגרת התחייבות שנתנו בשעתו למשרד התקשורת.

בהחלטת בית המשפט צוין כי גם גולן טלקום ורמי לוי תקשורת פרסמו וסיפקו שירותי דור 4, אולם לא ננקט נגדן כל הליך.

השופטת מרים קסלסי מתחה ביקורת על התנהלות הרשות להגנת הצרכן בכל הנוגע לאיסוף הראיות והממצאים ועל החלטתה להטיל את הקנס, וקבעה כי יש לבטל את ההחלטה, אותה הגדירה כשגויה. לפיכך, השופטת הורתה על החזרת הקנסות ששולמו לרשות בתוספת של הצמדה וריבית - 324 אלף שקל לפרטנר ו-594 אלף שקל לפלאפון, בתוספת החזרת הוצאות הליך משפטי שהרשות תשלם בסך של 50 אלף שקל. 

את פלאפון ואת פרטנר ייצגו עורכי הדין ירון רייטר ורותי שאולי ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות' (AYR).