גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בחירות ללא עיסוק בהייטק והבעיות באייפון החדש: מה קרה השבוע בהייטק

הבעיה שראש ממשלת קנדה לשעבר מצא בהייטק הישראלי, הראיון עם היועץ הבכיר של מנכ"ל גוגל, ואיך דווקא בישראל לא קמים מספיק סטארט-אפים? ● כל מה שהיה השבוע בתעשיית ההייטק

חשיפת המחיר של אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
חשיפת המחיר של אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

הרשמו לקבלת הסיכום השבועי של גלובסטק - ישירות אליכם

משרדו של פרד קופמן במטה גוגל במאונטן ויו, קליפורניה, ממוקם בסמוך ללשכתו של המנכ"ל סונדאר פיצ'אי. קופמן (58), יליד ארגנטינה, הוא מאמן עסקי, מומחה עולמי במנהיגות ארגונית ומחבר הספר "מנהיגות מודעת".

פיצ'אי הוא אחרון בשורה של מנכ"לים בכירים להם הוא ייעץ, משריל סנדברג, מנהלת התפעול של פייסבוק, ועד מנכ"ל יאהו טים ארמסטרונג ומנכ"ל לינקדאין ג'ף ויינר. בשנה וחצי האחרונות הוא סמנכ"ל פיתוח מנהיגות בחברת גוגל, ולישראל הוא הגיע כדי לקדם בישראל את תוכנית המנהיגות שלו שצפויה לכלול מלגות ללימודי מנהיגות ויזמות. קופמן צפוי להשתתף ביום רביעי הקרוב בכנס ג'רני. לקראת הכנס פירסמנו איתו ראיון שכתבה יסמין יבלונקו.

קופמן נמצא בחברה בתקופה מעניינת - בתוך חמש שנים צמח מספר העובדים שלה בכמעט פי שניים והוא עומד על כ-100 אלף עובדים ברחבי העולם; ולצד זאת, התקיימו בשנתיים האחרונות מחאות של עובדי החברה נגד פעילויות שביצעה - משיתוף פעולה עם הפנטגון ורשויות ההגירה ועד פיתוח מנוע חיפוש מצונזר לשוק הסיני.

בראיון מרתק בעיניי, קופמן מציג את תפיסת המנהיגות שלו שכוללת השראה ומוסר, מדבר על האתגרים של ארגונים גדולים ומה גוגל צריכה לעשות בעתיד, על חילוקי הדעות בארה"ב, ועל החשש של העובדים שתוהים: 'ככל שגוגל הולכת וגדלה, האם אנחנו אותה החברה שהיינו? האם נחסל את אותו הדנא שאפשרה לנו להיות מצליחים?' (הוא אגב, לא חושב). הוא גם הציב לעצמו מטרה - לצלול לעומק של 60 מטר עד גיל 60 (וכדי להצליח הוא להתאמן באילת אצל מאמן ספציפי).

לראיון עם פרד קופמן.

לקראת הג'רני: למה קמים פחות סטארט-אפים?

ביום רביעי הקרוב ייערך כנס ג'רני, שעורכת פירמת הייעוץ וראיית החשבון ארנסט אנד יאנג (EY) בשיתוף "גלובס". השנה נושא הכנס הוא מ"גראז' לביזנס". לקראת הכנס שוחחתי עם אורן בר און, מנהל מחלקת ההייטק של EY, בפודקאסט החדש שלנו "רוד שואו".

בר און התייחס לנקודה מעניינת, שאני חושב שפחות שמו לב אליה - הירידה במספר גיוסי הסיד. "אם נמשיך בקצב הנוכחי נגיע ל-40 גיוסים בשנה, לעומת 70 ב-2018. אני לא בטוח שזאת שנה מייצגת, אבל לא כדאי שנאבד את היכולת להשקיע בשלבים מוקדמים. בשלבים מאוחרים זה יותר קל כי יש על מה להתבסס אבל בשלבים המוקדמים זה מבוסס על קשרים בינאישיים וחוש הריח של השותף שמשקיע בחברות. זה היתרון של ישראל - לדעת לייצר סטארט-אפים ורעיונות טובים".

בנוגע לרמות השווי הגבוהות אומר בר און כי "אני חושב שהתקופה הנוכחית שונה מזאת של בועת הדוט-קום - יש היום סמארטפונים ל-4 מיליארד אנשים, יכולות מחשוב ועיבוד אינסופיות, בקרוב יהיה חיבוריות בהיקפים גדולים ומחשוב קוונטי. זה מה שחשבו בזמן הבועה שיהיה, אבל אז זה היה חלום. בדומה לאותה תקופה, יש הון בלתי מוגבל, אבל חוץ מזה המצב שונה".

בנוסף, שוחחנו על האתגרים שיש לסטארט-אפים בעידן הנוכחי, כשמצד אחד יש הרבה יותר הון זמין ומצד שני, הציפייה היא לצמיחה יותר מהירה והתחרות בשוק גדולה. דיברנו גם על סופטבנק, על המחסור במנהלים בכירים ועל כך שהערכות השווי לא בהכרח צריכות להתבסס על המדדים החשבונאיים המוכרים.

האזינו לפודקאסט "רוד שואו".

איך הפוליטיקאים מתכננים לקדם את ההייטק?

לקראת הבחירות שייערכו ביום שלישי שיתפנו פעולה עם איגוד ההייטק הישראלי, הפועל במסגרת התאחדות התעשיינים, שפנה למפלגות כדי לקבל את העמדה שלהן בנושאים מסוימים. בחרנו כמה מן השאלות וריכזנו את התשובות למפלגות. הבעיה - רק חמש מפלגות סיפקו תשובות, גם אחרי פניות חוזרות ונשנות של "גלובס". המפלגות שענו - כחול לבן, המחנה הדמוקרטי, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו וימינה.

כמה תשובות מעניינות:

במפלגת ימינה אמרו שיפעלו לקידום פרויקט לתמרוץ עלייה מארה"ב לישראל עם דגש על ההייטק. בנוגע לשאלה אם צריך ללמד תכנות, כתבו במפלגה כי לאחר הזינוק במספר התלמידים שלומדים מתמטיקה (שהוביל כמובן השר לשעבר נפתלי בנט), יש לקדם רפורמה בלימוד מדעי ההייטק והמחשב בבתי הספר העל יסודיים. כלומר, בלי לימודי תכנות בבתי הספר היסודיים. (תזכורת: משרד החינוך תחת בנט השקיע סכום זעום יחסית בלימודי תכנות).

בכחול לבן כן סבורים כי צריך ללמוד תכנות כבר מהגן. לגבי ישראלים רבים שבוחרים לעבוד בהייטק, אך במדינה אחרת, אומרים בכחול לבן כי "סדר יום המבוסס על תכנון של כל תחומי החיים ל-30 השנים הקרובות ישכנע אזרחים ישראלים לחזור הביתה" (ואם כבר אז אם אתם לא מכירים את המדור הנוסף שלי - "ישראל 2048", שעוסק בתכנון ארוך טווח, הגיע הזמן).

בישראל ביתנו סבורים כי צריך לחייב את קרנות הפנסיה להשקיע 2% מהשקעותיהן בהייטק. במחנה הדמוקרטי סבורים כי צריך להכין תוכנית חירום להכשרת עשרות אלפי עובדים בשנים הקרובות ומציינים כי העברת מרכזי פיתוח לחו"ל מסוכנת לעתידו של ההייטק הישראלי, אך גם לעתיד המדינה. ברשימה המשותפת התייחסו לכך שיש פריסה לא שוויונית של לימודים בתחום ההייטק בבתי הספר.

לכתבה המלאה של אורי ברקוביץ'.

עוד בנוגע לבחירות: בכירים בתעשיית ההייטק קוראים: לא לטוס ביום הבחירות - ולצאת להצביע.

חושבים שצריך לעבור להצבעה ממוחשבת - מה קורה בעולם?

עוד דברים מעניינים מהשבוע האחרון:

  • התעשיות הביטחוניות מכוונות לתחום הקוונטים: התעשייה האווירית הציגה למשרד הביטחון יכולות בתחום אחרי שנים של מחקר משותף עם גופים נוספים, וגורמים מקצועיים שהיו מעורבים בהדגמה מדגישים כי מדובר ב"קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית". במקביל, המדינה השיקה מאגד לחברות וגופים אקדמיים במטרה להרחיב תשתיות ידע בתחום ולעודד שיתופי פעולה. כתבה של יובל אזולאי ואורי ברקוביץ'.
  • ראש ממשלת קנדה לשעבר, סטיבן הרפר, הקים חברת ייעוץ חובקת עולם ומקדם השקעות בחברות ביטחוניות בישראל. בראיון לאורי ברקוביץ' הוא מספר כי הוא עושה עסקים בסין אך סולד מהערכים של מדינת מעקב, ומדבר על החשיבות של יחסי ישראל-קנדה: "בישראל לא מבינים את הפוטנציאל הגלובלי של תעשיית ההייטק שלה".
  • כך אפל מנסה לשכנע אתכם לרכוש אייפון חדש, גם ללא חידושים מרהיבים. פרשנות של אושרית גן-אל.
  • מתכננים לקנות את האייפון החדש או כל סמארטפון אחר? כדאי שתדעו את המחיר הסביבתי. כתבה של שני אשכנזי במדור חדש שלה - המשבר האקולוגי.
  • יוטיוב השיקה בישראל את יוטיוב מיוזיק (שמתחרה בספוטיפיי ואפל מיוזיק) ויוטיוב פרימיום (גרסה ללא פרסומות). יסמין יבלונקו השתמשה בשירותים החדשים, השוותה אותם למתחרים וחזרה עם תובנות.
  • ג'ק מא פורש: מה מצפה לעליבאבא אחרי עזיבת היו"ר הכריזמטי
  • על רקע הביקורת נגדה: NSO הודיעה כי תתאים את עצמה לכללים המנחים של האו"ם.

אקזיט:

  • חברת מקדונלד'ס רוכשת את הסטארט-אפ האמריקאי אפרנטה (Apprente), שהוקם על ידי הישראלים איתמר אראל ומשה לוקס. הסטארט-אפ הוקם ב-2017 וגייס מאז כ-8 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הישראלית StageOne, המשקיעה הגדולה בחברה, ומהקרנות האמריקאיות Greylock ,AME Cloud Ventures ,Morado ו-Point72. הסטארט-אפ פיתח טכנולוגיית בינה מלאכותית לניהול שיח וניתוח אינטראקציה המתקיימת בקול. לידיעה המלאה.

גיוסי הון:

  • חברת io, שהייתה החברה הראשונה שקיבלה אישור FDA לבדיקה אבחונית בסלולרי, הודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר(בסך הכל גייסה עד כה 96 מיליון דולר). הלתי' איי.או נוסדה ב-2013 על ידי יונתן אדירי. את הסבב הובילה חברת Corner Ventures והשתתפה בו קרן Joy Capital Ventures מאסיה. משקיעים ותיקים בחברה השתתפו גם הם בסבב, וביניהם אלף, סמסונג נקסט ואנסוניה הולדינגס. בחברה השקיע בעבר גם עידן עופר. לידיעה המלאה.
  • חברת הסטארט-אפ ScyllaDB, המפתחת מסד נתונים בקוד פתוח המותאם לשימושי ביג דאטה, הודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר (בסך הכל גייסה החברה עד כה 60 מיליון דולר). החברה הוקמה ב-2012 על ידי אבי קיוויתי ודור לאור. את הגיוס הובילה קרן Eight Roads והשתתפו בו גם הקרנות בסמר, מאגמה, TLV פרטנרס וקוואלקום ונצ'רס. לידיעה המלאה.
  • חברת אקספלוריום (Explorium) השלימה גיוס של 15.5 מיליון דולר (בסך הכל גייסה עד כה 19 מיליון דולר). החברה הוקמה ב-2017 על ידי המייסדים עומר הר, אור טמיר ומאור שלמה. את סבב הגיוס הובילה קרן זאב ונצ'רס של אורן זאב, והשתתפו בו הקרנות Emerge ו-F2 Capital. החברה מפתעת מערכת לחילוץ נתונים ממאגרי מידע באופן אוטומטי. לידיעה המלאה.
  • חברת סניק (Snyk), שמאתרת ליקויי אבטחה בקוד ומתקנת אותם, גייסה 70 מיליון דולר(בסך הכל גייסה עד כה 102 מיליון דולר). סניק הוקמה ב-2015 על ידי גיא פודחרני, שהקים ומכר את Blaze ל-Akamai ב-2012 ואשר מכהן כנשיא החברה, יחד דני גרנדר ואסף חפץ - שלושתם יוצאי 8200. ביולי האחרון מונה למנכ"ל החברה פיטר מקיי, משקיע המעורב בחברה מימיה הראשונים. את סבב הגיוס הובילה קרן אקסל והשקיעו בו הקרנות GV של גוגל ובולדסטארט האמריקאית. לידיעה המלאה.
  • חברת הבינה המלאכותית סייט (Syte), המפתחת מנוע חיפוש ויזואלי למותגי אופנה, השלימה גיוס הון של 21.5 מיליון דולר (עד כה גייסה החברה 30 מיליון דולר). סייט הוקמה ב-2015 על ידי ליהיא פינטו פרימן, בעלה עומר פרימן, אחיה עידן פינטו וד"ר הלגה ווס, לשעבר חוקר בכיר במאיץ החלקיקים CERN בשוויץ. את הסבב הובילה קרן ויולה ונצ'רס, והשתתפו בו קרן Commerce Ventures, הממוקדת בתחום הקמעונות, קרן Storm Ventures מסן פרנסיסקו, מועדון ההשקעות המקוון Axess Ventures, והמשקיעים הקיימים בחברה, בהם קרן מאגמה. לידיעה המלאה.

עוד כתבות

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?