גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט נסגרה בעליות; מניית אפל הגיעה לשיא כל הזמנים

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע האיתותים מוושינגטון ומסין על הבנות משמעותיות בשיחות הסחר ● מניית אפל קפצה ב-2.6% לשיא של כל הזמנים עם מחיר של כ-236 דולר למניה ● הפד צפוי להתחיל לרכוש אגרות חוב אמריקאיות לטווחים הקצרים בהיקף של עד 60 מיליארד דולר ● הנפט מזנק בלמעלה מ-2%

סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס, rendan McDermid
סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס, rendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בבורסות ניו יורק ננעל בעליות שערים, וזאת לאור הדיווח הן מסין והן מוושינגטון כי ישנם הסכמות בנוגע לחלק מסוגיות הסחר. מדד הדאו ג'ונס טיפס היום בכ-1.2%, מדד S&P 500 עלה בכ-1%, ואילו הנאסד"ק הוסיף היום לערכו 1.34%. 

21:54

הנפט מזנק כעת בכ-2.2% ומחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד כעת על 54.8 דולר. 

משרד ההגנה האמריקאי הודיע הערב (ו') כי ארצות-הברית תשלח כוחות צבא נרחבים וציוד צבאי רב לערב הסעודית, ובו טייסות קרב וסוללות הגנה אוויריות. גורמים אמריקאים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי עיבוי הכוחות המתוכנן ייעשה בעקבות המתקפה על מתקני הנפט במדינה, בה האשימו וושינגטון וריאד את איראן.

מוקדם יותר היום, היה פיצוץ במכלית נפט איראנית ששטה בים האדום לחופי עיר הנמל ג'דה בערב הסעודית. חברת הנפט הלאומית של איראן, שלה שייכת המכלית, צוטטה בטלוויזיה הממלכתית ולפיה שני טילים פגעו במכלית, אך בהמשך יצאה הכחשה של החברה ועדיין לא ברור מהו מקור הפיצוץ.

20:40

שיחות הסחר: מסתמן כי הושגו הבנות משמעותיות בשיחות בין סין לארה"ב לגבי חלק מסעיפי הסכם הסחר. מניות הטכנולוגיה כמו אמזון, פייסבוק וגוגל מטפסות בלפחות 1%; מניות הבנקים ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה  עולות כעת ב-2.65% וב-2.25%, בהתאמה.

מניית אפל  קופצת ב-2.26% לשיא של כל הזמנים עם מחיר של כ-235 דולר למניה. מתחילת השנה עלתה המניה ב-6.35%. העליה הנוכחית משקפת לחברת הטכנולוגיה שווי שוק של 1.06 טריליון דולר. 

19:00

הפד צפוי להתחיל לרכוש אגרות חוב אמריקאיות לטווחים הקצרים בהיקף של עד 60 מיליארד דולר. המהלך צפוי להימשך לפחות עד הרבעון השני ב-2020, וצפוי להעלות את מאזן הבנק לרמה של 4.2 טריליון דולר.

18:40

מתחזקות העליות בקרב המדדים המובילים בבורסות ניו יורק, כאשר הנאסד"ק נושק ל-2%. הזהב מאבד קצת פחות מ-1% ומחירו עומד כעת על כ-1,487 דולר לאונקיה; הנפט רושם כעת עליה של כ-1.5% ומחירו לחבית עומד כעת על 54.3 דולר. 

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים. הדאקס קפץ היום ב-2.85%, הקאק עלה בכ-1.73% והפוטסי הבריטי טיפס היום ב-0.84%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים של למעלה מאחוז. המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים בכ-1.2% כל אחד, והנאסד"ק מטפס בכ-1.4%. הרקע לעליות הן לאור האיתותים מוושינגטון על אפשרות להתקדמות בשיחות הסחר עם סין. 

עם פתיחת המסחר מניית אפל  מטפסת בכ-1.3%, אמזון , מיקרוסופט  וטבע  עולות בכ-1%.

כמו כן, מניית אובר  מטפסת גם היא ב-1.6%. מנכ"ל סופטבנק מסאיושי סון ישקול מחדש את אסטרטגיית ההשקעה שלו סביב קרן ההשקעות שלו - "קרן החזון" - אותה הקים עם סעודיה ושותפים נוספים. אחרי ביטול ההנפקה של WeWork בנאסד"ק שהביא להדחת המנכ"ל, אדם נוימן, לצד ביצועים חלשים של מניית UBER מאז הונפקה, מנכ"ל התאגיד היפני סופטבנק ינתב את השקעות הקרן לחברות המציגות שורת רווח, כך דווח באתר CNBC על פי גורם הבקיא בפרטים. 

מניית אובר נסחרת כעת במחיר של כ-30 דולר למניה, כ-28% פחות ממחירה ביום ההנפקה בחודש מאי האחרון. 

14:50

הליש"ט מזנקת ב-1.6% מול הדולר על רקע התבטאויות של בכירים באיחוד האירופי שאומרים כי הברקזיט נראה "מבטיח".

בוול סטריט החוזים העתידיים מזנקים ביותר מ-1% על רקע האופטימיות לקראת פגישת טראמפ עם ראש המשלחת הסינית.

13:40

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מזנקים בכ-1% על רקע הדברים שאמש אמש טראמפ לעיתונאים לאחר נעילת המסחר, ולדבריו שיחות הסחר מתקדמות יפה מאד. היום הנשיא האמריקאי צפוי לפגוש את סגן נשיא סין, ליו הי, ראש המשלחת הסינית, בבית הלבן.

הליש"ט  מזנקת בכ-1% מול הדולר על רקע התבטאויות של בכירים באיחוד האירופי שאמרו כי הברקזיט נראה "מבטיח". אתמול נועד ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם מקבילו האירלנדי, מה שסיפק רוח גבית למטבע הבריטי.

11:35

מנייתה של פובליסיס צונחת ביותר מ-10% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 2.7% במכירות האורגניות במהלך הרבעון השלישי של השנה. בעוד תחזית האנליסטים היו לקיפאון בהכנסות, מסתבר שהתמונה פחות טובה מהצפי.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות בהובלת מדד הדאקס הגרמני שקופץ ב-1%. הפוטסי משיל 0.25%, מנגד הקאק מטפס ב-0.35%. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט עולים בכ-0.5% על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר. הנשיא טראמפ צפוי להיפגש היום עם יו"ר המשלחת הסינית, ליו הי, המכהן גם כסגן ראש ממשלת סין.

איראן דיווחה כי מכלית נפט שלה הותקפה מול חופי סעודיה. מחיר נפט קופץ בכ-2% בצל החשש מהתלקחות המתיחות הגיאופוליטית באיזור.

 

07:25

בורסות אסיה נסחרות בעליות חדות על רקע האופטימיות לגבי שיחות הסחר שמתקיימות בוושינגטון ביומיים האחרונים. מדד האנג סאנג מזנק ביותר מ-2%, הניקיי היפני עולה ב-1.1%, שנחאי מטפסת ב-0.44%, והבורסה בשנזן עולה ב-1.1%.

הנשיא טראמפ אמר אתמול במהלך המסחר כי הוא ייפגש היום בבית הלבן עם סגן נשיא סין, ליהו הי, העומד בראש המשלחת הסינית, וסיפק רוח גבית למדדים, ולאחר המסחר הוסיף טראמפ כי השיחות מתקדמות יפה מאד, מה שהקפיץ את החוזים העתידיים בלילה לאחר המסחר ביותר מ-1%. אלו מטפסים כעת בכ-0.3%. 

אמש בוול סטריט המדדים ננעלו בעליות של עד 0.65% כ"א על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר. סקטור הקנאביס נלחץ מטה בצל אזהרת רווח שפרסמה חברת Hexo, שביטלה בנוסף את התחזית לשנה הבאה בצל אי וודאות רגולטורית.

עוד כתבות

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות בבורסת ת"א; הדולר מזנק מעל 3.77 שקלים

מדד ת"א 35 מאבד מערכו כ-1% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס