גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בארה"ב; טראמפ הקפיץ את המכס על יבוא פלדה מטורקיה

הנפט נופל מעל ל-2% ● המסחר באירופה ננעל בירידות ● מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין ציין כי הייתה התקדמות משמעותית במשא ומתן בשבוע האחרון, אך סין מקררת מעט את האופטימיות ● בורסת יפן בחופש

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בארה"ב ננעל בירידות קלות. דאו ג'ונס, נאסד"ק ו-S&P 500 איבדו כ-0.1%.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא משהה את שיחות הסחר עם טורקיה ומעלה את המכס על הפלדה מטורקיה ל-50%. זאת בתגובה להתקפה של טורקיה על הכורדים בצפון סוריה.  

מניית אובר  עלתה ב-3.3% במסחר היום. מניית ביונד מיט  איבדה 3.9%.

21:40

המסחר בארה"ב מתנהל במגמה מעורבת. דאו ג'ונס ונאסד"ק עולים כ-0.1% ו-S&P 500 נסחר ללא שינוי. 

הנפט נסחר בירידות של 2%. מחיר חבית נפט עומד כעת על 53.58 דולר. 

20:20

המסחר בארה"ב מתנהל במגמה מעורבת גם בשעה זו. S&P 500 יורד ב-0.1%, נאסד"ק נסחר ללא שינוי ודאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

מניית ביונד מיט  יורדת מעל ל-4%. זאת לאחר שבנק ההשקעות וולס פארגו העניק למניה מחיר יעד של 125%, נמוך ממחיר בו סיימה את המסחר ביום שישי, שעמד על 131.39 דולר למניה. בבנק ציינו כי התחרות שאיתה מתמודדת החברה צפויה להתגבר. 

אובר  פיטרה כ-350 עובדים. מדובר בכ-1.5% מכלל עובדי החברה.

19:15

המסחר בארה"ב מתנהל במגמה מעורבת. דאו ג'ונס עולה ב-0.1%, אך נאסד"ק ו-S&P 500 נסחרים ללא שינוי.

18:45

המסחר בארה"ב עבר לעליות קלות של עד 0.15%. המסחר באירופה ננעל במגמה שלילית. פוטסי איבד 0.5%, קאק איבד 0.4% ודאקס ירד ב-0.2%. סטוקס 600 איבד 0.5%.

מניית אובר  עולה בכ-4% במסחר. החברות אובר וליפט  תובעות את עיריית ניו יורק בתגובה לחוק חדש המגביל את הזמן שבו נהגי המוניות יכולים לנסוע ברחבי מנהטן ללא נוסעים.

16:30

המסחר בארה"ב נפתח בירידות. דאו ג'ונס מאבד 0.2%, S&P 500 יורד ב-0.1% ונאסד"ק נפתח ללא שינוי. המסחר באירופה מתנהל גם הוא בירידות: קאק ופוטסי מאבדים כ-0.6%, דאקס יורד ב-0.5% וסטוקס 600 נופל ב-0.7%.

15:10

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בירידות. קאק מאבד 0.7%, דאקס יורד ב-0.6% ופוטסי מאבד 0.5%. סטוקס 600 יורד ב-0.85%. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה שלילית בארה"ב. 

מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין אמר היום ל"CNBC" כי לארה"ב וסין יש הסכם ראשוני שמטפל בכמה מהסוגיות המרכזיות שגרמו למתיחות בין שתי המעצמות. "הייתה לנו התקדמות משמעותית במשא ומתן בשבוע האחרון. יש לנו הסכם עקרוני שתלוי בסיכומים בכתב", אמר מנוצ'ין. בנוסף הוא ציין כי אם השתיים לא יצליחו להגיע להסכם, ארה"ב תטיל מכסים על מוצרים סיניים במהלך אמצע דצמבר. עם זאת, הוא אמר כי הוא "מצפה שיהיה הסכם עם סין". 

למרות האופטימיות של מנוצ'ין, לא בטוח שההסכם יחתם בקרוב. לפי "CNBC", הסינים מעוניינים בסבב נוסף של דיונים לפני שיחתמו על הסכם הסחר.

מלכת בריטניה אליזבת השנייה נשאה היום בצהריים נאום המציג את עיקרי המדיניות של הממשלה הבריטית בראשות בוריס ג'ונסון, שאחריו תתחדש עבודת הפרלמנט. הדיונים מתחדשים בתחילתו של שבוע קריטי מבחינת ג'ונסון, על רקע שאיפתו להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי עד ה-31 באוקטובר, בעוד כשבועיים בלבד. המלכה הקריאה בבית הלורדים את הנאום, שנכתב עבורה ב"דאונינג 10". הנאום נפתח במשפט: "העדיפות העליונה של ממשלתי הייתה תמיד להבטיח את היציאה מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר". ביום חמישי הקרוב תתכנס בבריסל פסגת ראשי האיחוד האירופי, כשהנושא האחרון מבחינת סדר היום הרשמי הוא פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. הדיונים צפויים להמשיך גם ליום שישי. הליש"ט מאבדת 0.9% מול הדולר כעת. 

11:00

בורסות אירופה נפתחו בירידות בהובלת בורסת פריז, על רקע נתוני מאקרו חלשים מסין, שעמעמו מעט את האווירה האופטימית השוררת בשווקים מאז הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהגיע עם סין להבנות משמעותיות בחלק מסעיפי הסכם הסחר.

 

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות, על רקע האווירה האופטימית השוררת בשווקים מאז הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהגיע עם סין להבנות משמעותיות בחלק מסעיפי הסכם הסחר.

בורסת הונג קונג עולה בכ-1%, בורסת שנחאי רושמת עליות של 1.3%, הקוספי עולה כ-1.3%, מובל על ידי יצרניות השבבים הגדולות, ביניהן SK Hynix שעולה 1.7%, וסמסונג שעולה 2.3%.

בחודש שעבר הודיעה סמסונג כי הרווח הנקי שרשמה ברבעון השלישי של השנה עקף את תחזיות האנליסטים. תוצאות מלאות יתפרסמו בהמשך החודש.

בורסת אוסטרליה עולה 0.7%, כשמדד הפיננסים רושם עליות של כ-1%: בנק ANZ עולה בכ-1%, Commonwealth Bank רושם עליות של כ-0.5%, Westpac הוסיך 0.9% לערכו והבנק המרכזי של אוסטרליה עלה כ-0.9%.

בורסת טוקיו סגורה היום לרגל יום הספורט והבריאות.

בורסות ניו יורק סגרו את שבוע המסחר שעבר בעליות שערים, וזאת לאור הדיווח הן מסין והן מוושינגטון כי ישנם הסכמות בנוגע לחלק מסוגיות הסחר. מדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-1.2%, מדד S&P 500 עלה בכ-1% ואילו הנאסד"ק הוסיף לערכו 1.34%.

כאמור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כינה בסוף השבוע את ההבנות שהושגו עם סין בשיחות הסכם הסחר כ"צעד חשוב מאוד". "הגענו לעסקה משמעותית מאוד עם סין בשלב הראשון. השלב השני יתחיל מיד", אמר טראמפ בחדר הסגלגל כשלצידו סגן ראש הממשלה הסיני ליו הו. שני מנהיגי המעצמות הכלכליות תיארו את מעמד חתימת מה שרבים כינו כ"מיני הסכם", כתוצר של "שיתוף פעולה".

לפי טראמפ, החלק הראשון של הסכם הסחר יכתב במשך שלושת השבועות הקרובים והוא יתייחס לדאגות ארה"ב סביב סוגיות הקניין הרוחני והשירותים הפיננסיים. ארה"ב מצידה תרכוש מסין ציוד חקלאי ששוויו נע בין 40 ל-50 מיליארד דולר.

טרם הפרסומים, אמר שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, שהמכסים שארה"ב תכננה להטיל על יבוא של מוצרים תוצרת סין לא יכנס לתוקף ביום ג' הקרוב. ארה"ב איימה בעבר להעלות את המכס על סחורות תוצרת סין בשווי של 250 מיליארד דולר מ-25% ל-30%. החלטת שר האוצר הנוכחית אינה מתייחסת לגל המכסים הנוסף שאמור להיכנס לתוקף ב-15 לדצמבר.

עוד כתבות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

נשק אמריקאי נוחת בישראל אחרי המתקפה ב־7 באוקטובר / צילום: ap, Lolita Baldor

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה

ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך ● בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, הרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ואימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה ● מדור חדש

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים