גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

באפליקציית הדייטים באמבל רק נשים יכולות ליזום היכרויות. האם זה צעד הראשון לשיוויון מגדרי?

וויטני וולף הרד, מייסדת ומנכ"לית אפליקציית הדייטים באמבל שבה רק נשים יכולות ליזום היכרויות, חושבת ששינוי הרגלי החיזור הוא הצעד הראשון בדרך להפלת הפטריארכיה

וויטני וולף הרד, מנכ"לית אפליקציית הדייטים באמבל / צילום: Kristen Kilpatrick
וויטני וולף הרד, מנכ"לית אפליקציית הדייטים באמבל / צילום: Kristen Kilpatrick

"אנחנו לא כמו המתחרים שלנו, שרק מנסים לחבר בין אנשים", אומרת וויטני וולף הרד, המנכ"לית בת ה-30 של באמבל (Bumble), אתר ההיכרויות המקוונות שבו הנשים צריכות ליזום את ההיכרות הראשונית. "אנחנו מנסים לומר, 'בואו נשנה אלפי שנים של התנהגות. בכל העולם'. את מבינה איזה אתגר זה?".

זו שעת לפני צהריים בסוף מאי. וולף הרד נמצאת בכפר הסקי המהודר עמק הצבאים ביוטה, בסימפוזיון השנתי של באמבל. שלג קל יורד בחוץ אף שהקיץ קרוב, ו-וולף הרד - דקת גזרה, בלונדינית בג’ינס צמודים ומגפי קרסול מעוטרי פרווה - מנהלת מסיבת אפטר-פארטי. אף על פי שהיא נוטה להתקפי חרדה - בנקודה מסוימת בנאום בפני העובדים על מצב החברה היא מודה: "יש לי חרדה איומה. ממש כעת. אני קצת מרגישה שאני הולכת להתעלף" - היא קרת רוח כשהיא מדברת על באמבל ועל השאיפות שלה.

וולף הרד, שהקימה את באמבל ב-2014, מתודלקת על-ידי חזון אוטופי של צדק חברתי, שבו לנשים יש את הכוח לעשות את המהלך הראשון בכל תחומי החיים שלהן, והחזון הזה מניע כל החלטה בחברה. הוא משפיע על גיוס העובדים שלה: 82% מהם הן נשים, בכמעט כל תפקידי הניהול. הוא משפיע על המוצר: החברה מהמרת בגדול על היכרויות ללא דייטים כדי לעזור לנשים למצוא חברים/חברות (BFF) ורשת מקצועית (Bizz). היא גם מכריזה על המדיניות: בשנה שעברה, אחרי הירי ההמוני בפארקלנד, פלורידה, וולף הרד אסרה על תמונות שמופיעים בהן כלי נשק, אף שקיבלה איומים על חייה. זה משפיע על השימוש במשאבי החברה, מהזמנת תשדיר בכיכוב סרינה וויליאמס לסופרבול של 2019 עד שכנוע כוכבת הטניס לתת חסות ל"קרן באמבל", שמשקיעה בדור חדש של חברות טק בניהול נשים.

זה מגיע אפילו לעמדות פוליטיות: וולף הרד השיקה וניהלה שדולה מוצלחת לחוק בטקסס שהופך ללא חוקי שיגור תמונות עירום (כמו תצלומי איבר מין גברי) בניגוד לרצון הנמענים במדינה. החוק עבר ביוני, בחודש שבו באמבל השיקה מסנן בינה מלאכותית שיכול להסיר תמונות וולגריות לפני שהמשתמש רואה אותן. "כשיש נושאים של נשים שיוצרים בעיה חריגה בעולם במונחי שוויון, אנחנו הולכים להתערב", היא אומרת.

בשלב מסוים, וולף הרד אומרת שהיא רוצה לבנות "אינטרנט נשי", בתגובה פרובוקטיבית ל-Brotopia - כשמו של הספר שתיאר את האחווה הגברית הברוטלית ומסיבות המין של הגברים בעמק הסיליקון. כאשר פלטפורמות טק נבדקות סוף-סוף כדי למנוע ניצול לרעה של נתוני משתמשים, ליבוי שנאה ואי הגנה על משתמשי השירותים שלהן, גישת המניעה מראש של באמבל - אזהרת משתמשים מפני תוכן פוגעני, הסרת פייסבוק כדרישת התחברות למערכת ותמיכה בנושאים לפני שצוברים פופולריות פוליטית - מעלה את השאלה אם מספר רב יותר של נשים מנהלות בהייטק יכול לייצר את הסביבה הדיגיטלית השוויונית שוולף הרד רואה בחזונה.

למה נשים לא מדפדפות

ב-2012, וולף הרד עזרה להקים את טינדר, אפליקציית ההיכרויות שהייתה חלוצת הדפדוף בתמונות כדי להביע עניין, אבל היא עזבה ב-2014, אחרי סכסוך עם אחד המייסדים, ג'סטין מאטין. היא הגישה נגדו תביעה בגין הטרדה מינית ואפליה, שהוסדרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

לטינדר יש יתרון גדול של ראשוניות על פני באמבל, וכפי שוולף הרד מגלה, יכול להיות שיש יותר אנשים שרוצים אפליקציית דייטים קלה לשימוש מאשר שירות שרוצה להפיל את הפטריארכיה. זו הסיבה שהסימפוזיון השנתי של 2019 היה מפגש עבודה יותר מאשר החגיגה שאפיינה את האירוע בשנה שעברה. וולף הרד מודה בפני העובדים שלה שהיא מתוסכלת מכך ש"הצמיחה המסחררת המוקדמת של באמבל התרככה". פאנל אחד בכנס מוקדש לנושא של "נשים לא מצביעות", כלומר לא מדפדפות בתמונות, כפי שהן נהגו פעם. למרות כל דיבורי ההעצמה הנשית של באמבל, הרבה נשים מאמינות שעשיית הצעד הראשון היא פשוט יותר מדי עבודה, והן מעדיפות לפתוח את האפליקציה שלהן ולראות רשימה של מחזרים.

אף על פי שבאמבל טוענת ליותר מ-66 מיליון משתמשות ב-150 מדינות, וצופה הכנסה של 300 מיליון דולר ב-2019 (ממגוון של תוספות לאפליקציה, כמו האפשרות לראות כל אחד שהחליק ימינה על התמונה של המשתמשת ובדיקה שלו מול קשרים שהיו לה בעבר), וולף הרד אומרת לעובדים שבשנה הבאה פחות או יותר, באמבל תצטרך לבסס את עסקיה הבינלאומיים "פי 2 מהעסקים המקומיים", ולהוכיח שBFF- ו- Bizz הם מותגי המשך חיים ובועטים. וכל זה, תוך הדיפת טינדר (והחברה האם שלה, Match Group) ואפליקציות חדשות יותר כמו הינג’ ופייסבוק דייטינג. באמבל היא פרטית, אבל היא דיווחה לנו שההכנסה שלה ב-2018 (מינוס המע"מ) עמדה על 162 מיליון דולר, ושהיא רווחית. באחרונה גם נפוצו שמועות שהיא בודקת הנפקה לציבור או מקבלת הון רציני מחברת השקעה פרטית.

כאילו כדי לאשר את המשימה העצומה שלקחה על עצמה וולף הרד, בתחילת יולי פורסם כי התומך העיקרי בבאמבל, אנדריי אנדרייב, מייסד אפליקציית הדייטינג Badoo שמחזיק ב-79% מבאמבל, מנהל מקום עבודה "רעיל". הכותרת הייתה "סקס, סמים, מיזוגיניה ונבזות במטה הבעלים של באמבל". וולף הרד פרסמה הודעה שנאמר בה שהיא "הרוסה מההאשמות הללו", אבל היא ניצבת לצד השותף שלה. לעובדים בעמק הצבאים היא אמרה: "אנדריי היה האדם היחיד, גבר או אישה, שהאמין בי ללא סייג כשיצאתי מהמצב הקודם שלי (טינדר)". אילו היה עליה להקים את באמבל עם הון סיכון במודל המסורתי יותר, "והיינו צריכות להציג את הערכים שלנו בפני מועצת מנהלים של 15 או 20 גברים, אני לא חושבת שהיינו מגיעים לאן שהגענו", הוסיפה. כעת הכול אפשרי - שוולף הרד תמשיך לבד, בלי אנדרייב, או שהיא תקנה את MagicLab, תשלובת שירותי הדייטינג שהוא הקים ביוני לכל אפליקציות הדייטינג שלו.

כשהיא עזבה את טינדר, היא הותקפה באינטרנט והיו לה נדודי שינה. "בעלי היה תופס אותי סוגדת לאור הירח", היא אומרת. כעת, מול הקשיים הנוכחיים שלה, עיניה דווקא ניצתות. "אני מלהטטת בכדורי אש", היא צוחקת.

דברים שלמדתי ממקדונלד'ס

שבועיים אחרי הכנס בעמק הצבאים, אני נפגשת שוב עם וולף הרד, הפעם בכוורת - המטה שטוף השמש שלה באוסטין, טקסס, שבו העובדות (והעובדים) מרוחים על ספות לאורך המבואה העשויה חלונות, כשהן מקלידות על לפטופים עם הסטיקרים של לוגו באמבל הנוכח תמיד (כוורת צהובה) וביטויים כמו "את נראית טוב" ו"העצמה". וולף הרד במשרד שלה, נשענת על שולחן וזוללת לזניה עם קישואים בחמאת בוטנים לפני ישיבה עם צוות העיצוב שלה. התיאבון הבריא הוא תוצר לוואי של היריון שטרם התפרסם בציבור אז (היא הודיעה עליו באינסטגרם באמצע יוני).

הצלחת באמבל עד כה היא בעיקר בזכות ניהולה של וולף הרד את המותג, שלוקח את המסר הפרו-נשי שלו ועוטף אותו באריזה צבעונית מושכת. מיתוג הוא בו זמנית כוח-העל שלה ולוקסוס: המשאבים של באמבל בלונדון - שם נמצא המטה של Badoo - הם היתרון המבני שעזר לחברה לצמוח מהר יותר מאשר בכוחות עצמה, כפי שטינדר נהנית מלהיות חלק מ-Match Group.

וולף הרד מאמינה שהחזית הבאה של באמבל היא ההתרחבות לעולם האמיתי ושילוב החוויה הדיגיטלית והפיזית. בBumble Brew , קפה ובר יינות שנפתח בימים אלו בסוהו במנהטן, משתמשות באמבל יוכלו להיפגש פיזית, על צלחות מאכלים קטנות ופינו נואר בסביבה ידידותית ובטוחה. זוהי עוד דרך לטפח מודעות לשירותי החברה.

בסקירה של רעיונות ללוגו שלBrew , צעיר עם חולצת וינטג' שמכופתרת מעל מכנסיים ללא גרביים מגלגל סדרה של דימויים מצחיקים ואמנותיים, אבל כולם רחוקים במידה דרמטית מהלוגו של באמבל, ואחרי כמה הנהונים והמהומים במשך דקות ארוכות, וולף הרד מתערבת בגדול.

"מקדונלד’ס, לא חשוב איפה אתה בעולם - בנמל תעופה או על השדרה החמישית או בשנחאי או בלאוס - היא תמיד מקדונלד'ס, נכון? הם לא משנים את הלוגו. לא שאנחנו מנסים להיות מקדונלד'ס, אבל אני חושבת שחשוב לחשוב על זה", היא אומרת.

היא מזכירה לעיתים תכופות מותגים שהיא מעריצה - סטארבקס, דיסני, חברת המזוודות Away - ואחת האנקדוטות האהובות עליה היא שבעוד שהקשתות של מקדונלד’ס לעולם אינן משתנות ברחבי העולם, הבעת הפנים של רונלד מקדונלד משתנה ממקום למקום, לפי הציוויים התרבותיים, שכן בכמה מקומות, חיוך של אדם זר הוא דבר פוגעני.

היא גם מודעת מאוד למותג האישי שלה ומשתמשת בו במיומנות כדי לקדם את באמבל: מסיבת יום ההולדת ה-30 שלה בקאפרי, איטליה, ביולי, עם מזנון בסגנון הצילומים של סלים ארונס המנוח, שצילם את החיים הטובים של העשירים בהוליווד ובעולם, כשהיא מציגה את בטנה ההריונית ואת החיים היפים שממתינים לנשות באמבל.

"הנוכחות שלה תמיד משדרת את המסר", אומרת ג’יי גאלן באקוולטר, המדענית הראשית לשעבר של שירות ההיכרויות המקוון eHarmony. "היא אישה חזקה ובשלה, אך לא בשלה מדי. היא בהחלט גורמת לנשים לחוש בנוח כשהן חותמות. ובכל הנוגע לדייטינג, כשיש נשים, הגברים תמיד יגיעו".

לימוד והקמת חברות היו תמיד אובססיה של וולף הרד. כסטודנטית באוניברסיטה המתודיסטית הדרומית, היא יצרה שקיות בד לגיוס כסף לניקוי כתם הנפט של אסון דיפווטר הורייזן במפרץ מקסיקו, שאותן מכרה באחוות סטודנטיות במכללות. בטינדר בתחילת העשור הנוכחי, כסגנית נשיא לשיווק, היא יישמה אסטרטגיה דומה באפליקציית הדייטינג לנייד - היא עוררה עניין בהורדת האפליקציה במכללות דרומיות על-ידי פנייה למשפיענים ודילים עם ברים - שהכניסה אליהם הותנתה בחתימה על טינדר. המטרה של וולף הרד היא להפוך את באמבל למותג המשפחה של אפליקציות הדייטינג - כזה שאמא של המשתמשת לא תתנגד לו. זה הוביל לעסקאות מיתוג עם שותפות כמו HBO, נטפליקס וקבוצת ה-NBA לוס אנג’לס קליפרס.

התרבות של באמבל מחוזקת עוד יותר על-ידי בנות אחוות הסטודנטיות בהווה ובעבר שוולף הרד גייסה לעבודה בחברה, כולל מנהלת המותג אלכס וויליאמסון, סגנית הנשיאה לשיווק צ’לסי קיין מקלין, מנהלת הקריאייטיב סמנתה פולגהם ומנהלת משאבי האנוש קרוליין אליס רוש. הצוות הגרעיני הזה עבד בקדחתנות על ההשקה של באמבל ב-2014. "בילינו למעשה יחד את כל דקות היום שלנו", אומרת אליס רוש. "יכולנו לישון בבית של וויטני", מוסיפה וויליאמסון. "כשהחברה הזו צומחת, הכיף שלנו זה להיות ביחד".

הנשים הללו יוצרות אווירה דרומית ביתית, והן מוכיחות שסטארט-אפים מצליחים לא חייבים להיוולד באוניברסיטת סטנפורד. הישיבות נינוחות ומקצועיות, ללא העמדת פנים - ולעיתים האווירה מזכירה נופש ביוון. כשנפגשתי עם וולף הרד לארוחת בוקר ולארוחת צהריים, בשתי פעמים נפרדות, הכנופיה מהאוניברסיטה המתודיסטית הדרומית נכנסה יחד איתנו ללנדרובר שלה. היא רואה בחברות הזו נכס חשוב. עבודה עם חברות, היא אומרת, "פורייה יותר ואפשר באמת להיות כנות זו עם זו".

עושים שידוך עם הודו

בסוף 2017, כוכבת בוליווד פריאנקה צ’ופרה ישבה לצידה של וולף הרד בארוחת צהריים לכבוד באמבל Bizz, מוצר רשתות העסקים של החברה, במסעדת ארבע העונות בניו יורק. הייתה לא מעט אירוניה בבחירת המסעדה הזו: חגיגה של נשים יזמיות היכן ש"ארוחת הצהריים של הכוח הגברי (power lunch) נולדה", כפי שוולף הרד אמרה באותה הזדמנות. צ’ופרה הקשיבה לוולף הרד ואחר כך אמרה לה: "הודו זקוקה לזה. הנשים ההודיות זקוקות לכלי הזה". בתוך שנה, צ’ופרה השקיעה בבאמבל.

השחקנית פריאנקה צ'ופרה/ צילום: רויטרס - NYC Pictures

גם באמבל זקוקה להודו, ולשווקים בינלאומיים נוספים, היכן שההזדמנות לצמיחה היא אדירה. הודו, אחרי הכול, היא שוק הסמארטפונים השני בגודלו בעולם. אבל יש בעיה: 90% מהנישואים בהודו עדיין נעשים בשידוך מוקדם. זה אומר שלהביא את באמבל להודו דרש יותר מאשר "סתם להציב לוח מודעות", אומרת וולף הרד.

"הדבר האחרון שרצינו לעשות היה להיכנס ולומר, 'אנחנו המותג המערבי הזה, אנחנו בעניין של העצמת נשים ומלחמה במיזוגיניה. היי, נשות הודו, יש לנו פתרון עבורכן'", אומרת פריטי ג'ושי, האסטרטגית העולמית של באמבל, שהצטרפה לחברה בשנה שעברה אחרי כמה שנים במקינזי.

כשאני שואלת אותה מה ההבדל בין עבודה בחברת ייעוץ גברית בעיקרה ועבודה בבאמבל, היא עונה: "כאן אני חשה ביטחון לומר לאנשים סביב השולחן שאני חוששת שאינני בהכרח שייכת לשיחה הזו, ואני בטוחה שהאנשים יגידו, 'על מה את מדברת'?".

בתוך כמה חודשים, ג’ושי נועדה לעיתים תכופות עם צ’ופרה, שבחברה מכנים בראשי התיבות "PCJ" (היא נישאה לניק ג’ונאס בדצמבר האחרון), והצוות שלה ביצע קבוצות מיקוד בהודו ולמד את ההתנהגות סביב דייטים. אפליקציות יחסים והצעות נישואים אינן חדשות בהודו, ובאמבל רצתה להבין איך להפוך את המוצר שלה למקומי בצורה הטובה ביותר על רקע רגישויות התרבות.

הלקח הגדול ביותר שנלמד היה שהסטיגמה של נשים בודדות ש"צדות" גבר גרמה להן לחשוש להציג את זהותן באינטרנט, מחשש שיהיו מושא ללעג או יעדים להטרדות. לכן, בהודו הנשים מסגירות רק את האות הראשונה של שמן הפרטי. אם הקשר מתבסס, המשתמשת יכולה להחליט אם להציג את עצמה.

באמבל שינתה גם את אסטרטגיית השיווק שלה. במקום לבנות באיטיות מודעות למותג באמצעות משפיענים וקובעי טרנדים, החברה נשענת על צ’ופרה. בין היתר, נערכה מסיבת צהריים בארמון של ג'ייפור סיטי עם פילים שהלוגו של באמבל צבוע בין עיניהם. "שכרנו את כל הארמון", מספרת ג’ושי. הקמפיין, תחת הסיסמה "שווה ולא זולה", הגיע לשיאו בתשדיר וידיאו עם להיט של הזמרת ליזו, שבו צ’ופרה משחקת אישה עצמאית חזקה שמנהלת שני גברים בעבודה, מוצאת דייט בבאמבל, משתמשת בבאמבל Bizz כשמשפחתה גאה בה, עושה ספורט בחדר הכושר וגם עובדת קצת כשבעלה מכין ארוחת ערב.

הטניסאית סרינה וויליאמס/ צילום: רויטרס - Danielle Parhizkaran

במקרה או לא - זמן קצר אחר כך הופיע תשדיר של טינדר בהודו וגרם להרמת גבות בבאמבל. מקור מקורב לטינדר אומר שהקמפיין שלה תוכנן חודשים רבים מראש ומציין שהחברה מתרחבת באגרסיביות ברמה הבינלאומית.

עד כה, באמבל השיגה דריסת רגל בהודו - יותר ממיליון נשים וגברים הצטרפו בארבעת החודשים הראשונים - אבל היא עדיין נתקלת במחסומים. באותו סימפוזיון בעמק הצבאים ביוטה, אחת השאלות שבהן דנו העובדים הייתה למה רק שליש מהמשתמשים בהודו הן נשים. "זה משהו שאני באמת חושבת עליו כשאני ערה בלילות", אומרת ג’ושי. "עם כל הכבוד לעסקים שלנו, חשוב שכל אישה בהודו תצטרף לבאמבל".

יכול להיות שהפתרון הוא להישען יותר על Bizz ועל BFF, ובכך לאותת על החשיבות האסטרטגית של העסקים שאינם דייטינג כשהחברה צומחת בעולם. ובאמת, 60% מהנשים ההודיות שהצטרפו לבאמבל משתמשות ביותר מאשר שירות ההיכרויות. וולף הרד משוכנעת שהחברה שלה תצמח, מפני ש"בסופו של דבר, נשים בכל העולם רוצות להשמיע את קולן".

עדיין חולמות על מחזר בגובה 2 מטר

וולף הרד זקוקה ליותר משתמשות ומשתמשים - ולא רק למען הפמיניזם. אף שתעשיית ההיכרויות המקוונות היא "מרוץ של שני סוסים" בין באמבל וטינדר, אומר האנליסט ברנט תיל מחברת ג’פריס, יש פער גדול ביניהן. באמבל טוענת להכנסות של 162 מיליון דולר ב-2018 ושל 300 מיליון דולר השנה. טינדר, לפי שתי חברות מחקר מובילות, App Annie ו-Sensor Tower, היא האפליקציה שאינה משחק בעלת ההכנסה הגבוהה ביותר. ההכנסה שלה מחנויות האפליקציות של אפל ושל גוגל הייתה 260.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019 לבדו. "הן יכולות לזרוק בוץ זו על זו", אומר תיל, כשהוא מתייחס ליריבות הממושכת בין השתיים, שכוללת תביעות בנושא טכנולוגיית הדפדוף (swiping) של טינדר, וסודות מסחריים שבאמבל טוענת שנגנבו ממנה בשתי הפעמים שבהן החברה האם של טינדר שקלה לקנות את באמבל (אף חברה לא מגיבה על ההתדיינות המשפטית). "אבל בסופו של דבר, הנתונים לא משקרים".

כשאני שואלת אלו קבוצות נוספות של אנשים היא צריכה להשיג כדי לייצר צמיחה, וולף הרד אומרת: "אנחנו צריכות להגיע לאנשים שלא מסכימים איתנו ולעשות המרה למיזוגינים. מיזוגיניה היא השוק החדש שלנו, זה מפחיד". זה אומר, להרחיב את קהל הליבה של באמבל מעבר למוקדים עירוניים כמו לוס אנג’לס וניו יורק. באוגוסט החברה הקימה את צוותי המשחק הנשיים לגמרי הראשונים של פורטנייט מקצועי כדי למשוך גיימרים. "אתגר גדול בשבילנו יהיה כשניכנס לאמריקה התיכונה", אומרת וולף הרד, וכן לקבוצות דתיות כמו עיר הולדתה סולט לייק סיטי. "יש מחקרים שמשווים את המנטליות של יוטה - בנושא גברים ונשים, שתייה וסקס - למערכת האמונות של סעודיה", היא אומרת. זוהי וולף הרד במיטבה: בוטה וגורפת. מאוחר יותר, כשאני מזכירה לה את המחקר ההשוואתי שהיא דיברה עליו, היא אינה יכולה למצוא אותו.

יש גם קבוצה פחות מובנת מאליה: נשים שמאמינות במסר של באמבל ומזדהות כפמיניסטיות, אך עדיין מעדיפות שהגבר יעשה את הצעד הראשון. וולף הרד מודעת לכך - וזה מתסכל אותה. "הן אוהבות את המותג, רוצות ללבוש את חולצת הטי שלו, אבל רוצות גם אהבה מסורתית", היא אומרת. "הן רוצות בחור בגובה שני מטרים שיגרום להן להרגיש קטנות, ושהוא יחזר. זה פרדוקס".

איך באמבל תכבוש אותן?

היא משיבה לשאלה עם עוד אחת מהאנקדוטות שלה: המקורות של "ריקוד סיידי הוקינס" המסורתי, שבו הבנות מזמינות את הבנים, במסיבות התיכונים בארה"ב ובקנדה. "אף אחד לא אומר שאת לא יכולה ללכת למסיבת הסיום. את יכולה לעבור את החוויה הזו אם את רוצה". אבל היום יש לך אפשרות להזמין לעצמך דייט, להיפגש איתו ב-Bumble Brew, ולמצוא חברה ב-BFF. יש המון דרכים שבהן אנשים יכולים להצביע למען שוויון בין המינים, בגלוי או לא.

באוסטין זו שעת צהריים, ו-וולף הרד נמצאת בכוורת שלה, בדרך לצהריים. אליס רוש ופולגהאם קופצות ללנדרובר שלה, והחבורה נוסעת לדרכה.

וויטני וולף הרד

מייסדת ומנכ"לית באמבל

אישי: בת 30, תושבת אוסטין, טקסס
מקצועי: כשהייתה תלמידה באוניברסיטה, הקימה מיזם בשם במטרה "Help Us Project" שמטרתו לסייע לאזורים שנפגעו מדליפת הנפט של חברת BP. הייתה מייסדת-שותפה של אפליקציית ההיכרויות טינדר
עוד משהו: לאחר שעזבה את טינדר, הגישה תביעה נגד הסמנכ"ל ג'סטין מאטין, שהיה בן זוגה בעבר, בטענה שהטריד אותה מינית ומילולית. התביעה הסתיימה בהסדר והיא קיבלה פיצוי של מיליון דולר

באמבל

אפליקציית היכרויות

השקה: דצמבר 2014
מנכ"לית: וויטני וולף הרד
בעלים: חברת Badoo - 79%, וולף הרד - 20%
משתמשים: 66 מיליון ב-150 מדינות
שווי מוערך: מיליארד דולר
מתחרות: טינדר, אוקיי קיופיד, מאץ', באדו, זוקס, הילי
עוד משהו: יותר מ-5,000 זוגות התחתנו בזכות האפליקציה

עוד כתבות

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

המדינה האחרונה בעולם ששמרה על ריבית שלילית מחשבת מסלול מחדש

אפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● השבוע צפויה הודעת ריבית דרמטית, וההערכות הן כי השינוי קרוב ● בין הסיבות: עליות שכר חדות

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

מפעילים לחצים אדירים: שרי הליכוד מתנגדים להקמת תחנת כוח חדשה

שרי הליכוד מפעילים לחצים אדירים אבל מנכ"ל מנהל התכנון נחוש לקדם תחנת כוח חדשה במטרופולין גוש דן ● עדיין לא ברור האם הצורך למנוע עלטה מאזרחי ישראל יגבר על שיקולים פוליטיים צרים; במשרד האוצר מזהירים מפגיעה משקית של מיליארדי שקלים ● וראש מטה התכנון מזהיר "מי שירים את ידו נגד יצטרך לתת הסברים בוועדת חקירה ממשלתית"

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

זו מנהלת השקעות החדשה של אלטשולר שחם. האם השינוי בדרך?

בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם, הודיע לאחרונה כי לאה פרמינגר תחליף את דני ירדני בתפקיד סמנכ"לית ההשקעות ● יש המעריכים כי הרקע של פרמינגר בתחום האלטרנטיבי עשויה ללמד על שינוי במדיניות ההשקעה באלטשולר שחם

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה, וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Vincent Thian

למייסד אנבידיה יש כלל אחד כדי להצליח. וזה לא מה שאתם חושבים

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן האונג, הוא אחד האנשים העשירים בעולם ועומד בראש אחת החברות המצליחות ביותר ● למרות זאת, הוא חושב באופן קבוע על הכישלון האפשרי של החברה שהניבה לו הון ● אלה העצות שנתן בשבוע שעבר כמתכון להצלחה לסטודנטים באוניברסיטת סטנפורד

צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט / צילום: ap, J. Scott Applewhite

החידה הגדולה של נאום צ'אק שומר: האם תם עידן התמיכה הדו־מפלגתית בישראל

הפעם האחרונה שבה ישראל נקלעה למרכזה של מחלוקת מפלגתית בארה"ב הייתה ב־1981, ומאז היא נהנית מהסכמה נדירה ● רוב היהודים נוהים זה שנים אחרי המפלגה הדמוקרטית ● השאלה הגדולה: האם הם יפנו לה עורף, או יסכימו עם ביקורתה על ישראל? והאם הם יתרמו כסף?

יו''ר טקטונה, יריב גילת / צילום: יח''צ

ותודה לביטקוין: המניה בבורסת תל אביב שזינקה ב-271% בתוך שבוע

שווי השוק הנוכחי של טקטונה עומד על כ-170 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-100 מיליון שקל בתוך שבוע ● בשבוע שעבר פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום שנת 2023, שמהן עלה כי עברה לרווח של 700 אלף דולר בסיכום אותה שנה

אתר בניה בישראל / צילום: שלומי יוסף

השרים כבר חגגו, אבל רק 1,000 עובדים זרים הגיעו לישראל

מספר עובדי הבנייה הזרים שהגיעו מתחילת המלחמה עומד על כ-1.5% בלבד מהכמות המתוכננת, אך שרי הפנים והבינוי והשיכון כבר חגגו בקבלת פנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סימני השאלה סביב קבוצת הוואטסאפ שפתח ניר ברקת

שר הכלכלה ​ניר ברקת הקים בצעד חריג קבוצת וואטסאפ הכוללת מעל 20 בכירים מענף המזון, וביקש מהם שלא להעלות מחירים לתקופה מסוימת ● מומחים בתחום מסבירים: מהלך חוקי אך כזה שמעלה לא מעט שאלות משפטיות ● בסביבת השר הבהירו: קיבלנו ייעוץ משפטי טרם הפעולה

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

תמונות החטופים מה-7 באוקטובר / צילום: Reuters, SUSANA VERA

מהומות בירושלים: מפגינים חסמו רכבים של שרים בדרך לקבינט

הרמטכ"ל מסר הצהרה מיוחדת לתקשורת שבה התייחס לשורה של נושאים ● בני משפחות חטופים מפגינים סמוך לקריה בתל אביב ולקריית הממשלה בירושלים ● גלנט: "בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות - זה נכון לצפון עזה, למחנות המרכז בנוסיראת' ולרפיח" ● דיווח: בעזה מודים - מרוואן עיסא נפגע בתקיפת צה"ל ● עדכונים שוטפים