גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית: ת"א 35 רשם עלייה של כ-0.5%, טבע זינקה ב-11%

ת"א 35 רשם עלייה של כ-0.5%, מדד ת"א 125 הוסיף כ-0.4%, ות"א 90 עלה בכ-0.3% ● טבע זינקה ב-11% לאחר שאישרה רשמית את הדיווח על פשרה במסגרת פרשת האופיואידים בארה"ב, ומנייתה זינקה בוול סטריט ● פרוטליקס זינקה ב-32%

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר הראשון השבוע ננעל במגמה חיובית: מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-0.5%, מדד ת"א 125 הוסיף כ-0.4%, ות"א 90 עלה בכ-0.3%. 

מניית טבע  זינקה לאחר לאחר שאישרה רשמית את הדיווח על פשרה במסגרת פרשת האופיואידים בארה"ב, ובהמשך לעליות שרשמה מנייתה בוול סטריט.

מניית פרוטליקס זינקה בכ-32% בהמשך לפרסום ביום חמישי האחרון על תוצאות הניסוי במטופלי כבד שומני.

15:00

מגמה חיובית נרשמת בבורסה של תל אביב, ביום המסחר הראשון לשבוע מקוצר. זאת, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אתמול ועליות קלות בבורסות אירופה היום. הסוחרים בארץ ובעולם ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות בגזרת הברקזיט, מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ועונת הדוחות בארה"ב.

בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות בירידות של עד 0.3% ואילו מדדי התל בונד המרכזיים רושמות ירידות של עד 0.1%.

בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של 0.2% סביב 3.54 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.3% ונסחר סביב 3.94 שקלים.

ליאור וידר, מנהל השקעות בכיר באפסילון, ציין היום כי "וול סטריט סגרה אמש בעליות שערים נאות בהובלת סקטור האנרגיה שבלט לטובה, עלה בכ-1.9% ועבר לתשואה חיובית מתחילת השנה, כשמנגד סקטור הבריאות המשיך לאכזב וסגר באדום. סקטור הפיננסים הרשים מאוד באופן רוחבי בשבוע הראשון של עונת הדו"חות הנוכחית, וכעת חברות משאר הסקטורים ייכנסו למעגל המדווחות. היום מדווחות חברות מקדונלד'ס ופרוקטר אנד גמבל, ומחר ומחרתיים הדיווחים יתפסו תאוצה כשחברות אינטל, מיקרוסופט ואמזון ידווחו על תוצאות הרבעון שלהן, וינסו לדחוף לסופ"ש חיובי במניות. מדד ה-S&P 500 נסחר ביציבות ללא תנודות חריפות בימים האחרונים, והוא נמצא כאחוז בלבד מתחת לשיא כל הזמנים".

"בגזרת הברקזיט שתופס גם היום את מירב הכותרות, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתעקש לעמוד בתאריך היעד של ה- 31 לאוקטובר והציג אמש בפרלמנט את הצעת החוק לפרישה מהאיחוד האירופי כדי לאשר אותו עד יום חמישי הקרוב, בשאיפה להוציא את בריטניה מהאיחוד בזמן כמתוכנן. אתמול נמנעה מהממשלה האפשרות לקיים הצבעה על הפרישה בגלל דרישה של יו"ר הפרלמנט ג'ון ברקו, אבל המתכונת החדשה שלה מגובה באמצעות אישור החוק ולכן הסיכוי גבוה יותר שתעבור בקריאות הקרובות".

כרגע, אומר וידר, "נראה כי השווקים ימשיכו לדשדש ברמות הנוכחיות עד לטריגר חדש כגון חתימה מעשית ולא רק דיבורים על הסכם סחר כולל בין ארה"ב לסין, שיוכל לגרום להם לעלות מדרגה נוספת ולרשום שיאים חדשים".

מבין מניות מדד ת"א 125 בולטת טבע בעלייה של 15% בעקבות הסכם הפשרה שהושג בפרשת משככי הכאבים בארה"ב. עוד בולטות בעליות של עד 4% מניות מיטרוניקס , אורמת , אודיוקודס  וקמטק .

מנגד, ירידות של עד 3% נרשמות במניות נייס , שיכון ובינוי , ארפורט סיטי , אלביט מערכות , אנרג'יאן  וסאמיט יט.

מניית אנרג'יקס  עולה בכ-3% לאחר שהחברה דיווחה בבוקר כי חברות בנות בבעלותה המלאה חתמו על הסכמים לרכישת צבר של עד 5 פרויקטים פוטו-וולטאים בארה"ב בהספק מצרפי של עד 115 מגוואט בסכום של כ-7.6 מיליון דולר.

בקרב המניות הקטנות ממשיכה אל על  במומנטום החיובי, ועולה בעוד 4% במחזור ער ומשלימה התקדמות של 32% בחודש האחרון.

14:00

גבעות יהש  דיווחה על הפסקת הקידוח באתר מגד 8 בשל תקופת החגים. הקידוח יחודש בתחילת נובמבר לאחר שיוחדשו ויזות העבודה למספר אנשי מפתח
בקידוח. להערכת השותפות הפסקה זו תאריך את תקופת הקידוח בכ-28 ימי עבודה ועלות נוספת של כ-700 אלפי דולר. 

נאוויטס פטר יהש  ושותפותיה לפרויקט שננדואה (Shenandoah) במפרץ מקסיקו החלו ברכש הציוד הנחוץ לפיתוח המאגר, בדגש על ציוד עם זמן אספקה ארוך, והן רוכשות יחידות תת-ימיות לשליטה ובקרה על הפקת הנפט במאגר. מהחברה נמסר כי בכוונת השותפים בפרויקט שננדואה להמשיך לחתום בחודשים הקרובים על הסכמים נוספים להזמנות ציוד ושירותים עם זמן אספקה ארוך, כאשר החלטת השקעה סופית בפרויקט (FID) צפויה להתקבל עד מחצית שנת 2020.

12:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים בדחיפת מניית טבע  שמזנקת בהמשך להסדר בפרשת משככי הכאבים בארה"ב. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.55% ונושק לרמה של 1,450 נקודות. מדד ת"א 90 מטפס ב-0.2% ומדד הבנקים עולה ב-0.8%.

אנרג'יקס  עידכנה הבוקר כי התקשרה בהסכם עם חברה יזמית בארה"ב, לרכישת צבר של עד 5 פרויקטים פוטו-וולטאיים בהספק כולל של כ- MWp 115 בוירג'יניה, זאת בתמורה ל-7.6 מיליון דולר.

דירקטוריון אופקטרא  אישר את הסכם המיזוג עם חברת מיט-טק. במסגרת ההסכם יקבלו בעלי המניות של מיטק-טק 60% מהון המניות של אופקטרא, וכן 8% נוספים ע"י מימוש אופציות בכפוף לעמידה באבני דרך.

מרחביה אחזקות  דיווחה כי סידיאיקס ( CD’X - Cleveland Diagnostics) המוחזקת בכ-7.5% על ידי מרחביה, הודיעה שמנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA), העניק לבדיקת הדם החדשנית שפיתחה לאבחון מוקדם של סרטן הערמונית, התוויית 'מכשיר פורץ דרך', וזאת על בסיס בדיקות שביצע. באמצעות כניסה לתוכנית מנהלת התרופות למכשיר פורץ דרך, סידיאיקס תוכל להאיץ את קבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים. מנייתה של מרחביה עולה ב-1.5%.

מיטב דש הפך לבעל ענין בויקטורי , ומחזיק ב-5.7% מהון המניות של החברה. בעל ענין נוסף בויקטורי הוא כלל ביטוח, המחזיק 15.2% בחברה. אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי אמר בהקשר זה: "הצגנו לאחרונה תוצאות שיא ברבעון השני של 2019, ואנו משוכנעים כי מגמה זו תמשיך גם ברבעונים הקרובים. הנזילות הגבוהה ותזרים המזומנים שלנו מאפשרים לנו לממש אסטרטגית צמיחה גם באמצעות רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, וזאת לצד פתיחת סניפים באזורים חדשים".

09:55

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בעיכוב ("פתיחה אנגלית") בשל התנודה החדה במניית טבע , שמזנקת כעת בכ-14% בפתיחה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.8%, ת"א 90 מטפס ב-0.5% ומדד הבנקים משיל 0.3%.

מניית פרוטליקס  מזנקת ב-32% בהמשך לפרסום ביום חמישי האחרון על תוצאות הניסוי במטופלי כבד שומני.

לייבפרסון  נופלת בכ-5%, אנלייט אנרגיה  עולה ב-3.5%, אופקו הלת'  מטפסת ב-2.5%. מניית פלוריסטם  מזנקת ב-11.5%, קמטק  עולה בכ-4% ואורמת טכנו  מטפסת ב-3.8%.

09:45

המסחר בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בעיכוב ("פתיחה אנגלית") בשל התנודה החדה במניית טבע הדואלית, לאחר שזינקה בוול סטריט וחוזרת למסחר עם פער ארביטרז' חיובי של יותר מ-14%. המשקל של טבע במדד ת"א 35 נושק ל-6%, כך שהתנודה החדה במניה גוררת שינוי חד של המדד שמצריך עיכוב בפתיחת המסחר.

06:00

יום המסחר הראשון בשבוע המקוצר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ג') בעליות על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט, שם המדדים עלו על רקע אופטימיות סביב נושא הסחר בין סין לארה"ב ועל רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי.

מניית טבע הדואלית צפויה לרכז עניין רב לאחר שהיא חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי של יותר מ-14%. בכך טבע צפויה לדחוף מעלה את מדד ת"א 35 בפתיחה בשל משקלה במדד. טבע זינקה אמש בוול סטריט בכ-9% על רקע הדיווח הרשמי של החברה ולפיו רגע לפני המשפט באוהיו הוסכם כי החברה תשלם לפחות 20 מיליון דולר במזומן ותתרום תרופות בשווי 25 מיליון דולר. בנוסף, טבע הגיעה למתווה פשרה עקרוני ליישב את שאר התביעות הקיימות עם מדינות נוספות. 

מניית הביומד פרוטליקס חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' ענק של 37%, לאחר ימים סוערים בוול סטריט. בסוף השבוע האחרון המניה זינקה ב-74% על רקע תוצאות ביניים חיוביות בניסוי לטיפול בחולי כבד שומני, אך אתמול המניה איבדה כ-12% בוול סטריט.

עוד בגזרת המניות הדואליות, נייס ואיי.אפ.אפ חוזרות עם פערי ארביטרז' שליליים של כ-1%, פריגו עם פער שלילי של 0.55%, לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 5.5%. מנגד, טאואר חוזרת עם פער חיובי של 1.4%, ואורמת עם פער חיובי של 3.2%.

פייזר ואופקו הלת' דיווחו על הצלחה בניסוי שלב 3 בילדים הלוקים ב-GHD, הורמון הגדילה סומטרוגון. 

סאטקום מערכות העוסקת במתן שירותי תקשורת באמצעות תשתית לוין ותשתיות נוספות, דיווחה היום כי חברת בת בבעלות מלאה חידשה חוזה עם וודאקום בקונגו, בהיקף כולל של מעל ל-28 מיליון דולר ל-3 שנים.

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות על רקע אופטימיות סביב שיחות הסחר. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.9%, מדד S&P 500 עלה ב-0.7% ונושק לשיא כל הזמנים. היועץ הכלכלי של טראמפ, לארי קודלו, אמר אתמול כי המכסים המתוכננים לחודש דצמבר עשויים שלא לצאת לפועל. ראש המשלחת הסינית, וסגן הנשיא, ליו הי אמר בסוף השבוע האחרון כי שני הצדדים רשמו התקדמות, וכי בייג'ינג תעבוד עם ארה"ב על מנת לענות על יתר הסעיפים במסגרת הסכם סחר.

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

כבר שלושה עשורים מפנטזים על התרופה הזו, עכשיו היא אושרה

בסוף השבוע האחרון אושרה לשיווק בארה"ב תרופה של חברת מדריגל לכבד שומני, שוק שבמשך שלושה עשורים נחשב בעל פוטנציאל אדיר ומושא הפנטזיה של חברות תרופות ● האם התרופות נגד השמנה הרסו את החלום, ואיך ינסו התרופות הבאות בצנרת לפצח את השוק

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של הרשת ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של סופר פארם היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות ●  לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים הובילו לתוצאות חלקיות בלבד

צילומים: AP - Ng Han Guan, Jeff Dean, Alexander Zemlianichenko, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

קלקולים כלכליים: הסיכונים המרכזיים שמאיימים על הפריחה בשוקי המניות

דווקא כשמדדי מניות בעולם נמצאים בשיאי כל הזמנים, חשוב להתייחס לסיכונים שעלולים להעיב על השווקים ● המיידיים הם התחדשות האינפלציה במדינות רבות או לחלופין האטה כלכלית, ומתיחויות גיאופוליטיות שיסלימו למלחמות ● כתבה שנייה מתוך שתיים

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

מפגינים למען עסקה לשחרור החטופים בעזה / צילום: ציפי מנשה

המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה

גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

יו''ר טקטונה, יריב גילת / צילום: יח''צ

ותודה לביטקוין: המניה בבורסת תל אביב שזינקה ב-271% בתוך שבוע

שווי השוק הנוכחי של טקטונה עומד על כ-170 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-100 מיליון שקל בתוך שבוע ● בשבוע שעבר פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום שנת 2023, שמהן עלה כי עברה לרווח של 700 אלף דולר בסיכום אותה שנה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט / צילום: ap, J. Scott Applewhite

החידה הגדולה של נאום צ'אק שומר: האם תם עידן התמיכה הדו־מפלגתית בישראל

הפעם האחרונה שבה ישראל נקלעה למרכזה של מחלוקת מפלגתית בארה"ב הייתה ב־1981, ומאז היא נהנית מהסכמה נדירה ● רוב היהודים נוהים זה שנים אחרי המפלגה הדמוקרטית ● השאלה הגדולה: האם הם יפנו לה עורף, או יסכימו עם ביקורתה על ישראל? והאם הם יתרמו כסף?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח, ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובנין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה