מגדילה את פורטפוליו הנדל"ן: מגדל רכשה את מתחם אלביט בנתניה ב-223 מיליון שקל

המתחם, שנרכש מקבוצת בית שומר ומהקבלן ראובן דמרי, כולל כמה מבנים ברחוב המחשב, הסמוך לבניין עיריית נתניה • השטח הבנוי כולל 32 אלף מ"ר וכ-500 מקומות חניה

מתחם אלביט באזור התעשייה החדש של נתניה / צילום: בר אל, גלובס
מתחם אלביט באזור התעשייה החדש של נתניה / צילום: בר אל, גלובס

חברת הביטוח מגדל  מגדילה את פורטפוליו הנדל"ן שלה: ל"גלובס" נודע כי החברה השלימה בימים האחרונים עסקה לרכישת מתחם אלביט באזור התעשייה החדש בנתניה. מגדל תשלם עבור המתחם סכום של 223 מיליון שקל.

מדובר במתחם הכולל כמה מבנים ברחוב המחשב, שנמצא בסמיכות לבניין עיריית נתניה. השטח הבנוי כולל כ-32 אלף מ"ר וכ-500 מקומות חניה, והוא מושכר זה כעשור לחברת אלביט. המוכרים הם קבוצת "בית שומר", שהחזיקה בקרקע במקור, והקבלן ראובן דמרי וחברות שקשורות אליו, שיזמו את הקמת המבנים במסגרת עסקת קומבינציה. במסגרת ההסכם, שבו מעורבת גם חברת אלביט, הוסכם כי החברה תישאר כשוכרת לאורך תקופה מוסכמת ממושכת.

מחירי השטחים הממוצעים באזור זה מגיעים לכ-12 אלף שקל למ"ר, וכ-6,000 שקל עבור מקום חניה. המחיר הממוצע העולה מעסקה זו מגיע לכ-7,000 שקל למ"ר - ככל הנראה, בגלל הכללת שטחי שירות ושטחים נוספים בתחשיב הכולל. במגדל מסרבים בשלב זה לפרסם מידע על התשואות שהחברה צפויה לקבל מהפרויקט, או על דמי השכירות שהיא תקבל מאלביט, אבל אנשי נדל"ן מניב הפועלים באזור מעריכים כי מחירי השכירות המגולמים בעסקה מגיעים לכ-70 שקל למ"ר עיקרי בחודש.

את המוכרים בעסקה ייצגו עוה"ד מאיר לפלר ואורן לוסטיגמן ממשרד לפלר-לוסטיגמן-רוזנברג, עוה"ד דורון אריאל ויובל שץ ממשרד דורון אריאל ועו"ד יהודה זהבי ממשרד ERM. את הרוכשים מייצגת עו"ד חגית בבלי ממשרד יגאל ארנון, ואת אלביט ייצגו עוה"ד רון גנט ויצחק נרקיס ממשרד פירון.

רכישת המבנה מגיעה פחות מחודש לאחר שחברת הביטוח שבשליטת שלמה אליהו השלימה עסקה משמעותית נוספת בדרך להגדלת הנדל"ן שבהחזקתה. מדובר במגרש המיועד לבניית מגדל רב-קומות מעורב שימושים בצומת עלית שברמת גן. מגדל שילמה לקבוצת יהלומנים שהחזיקה בשטח זה כמה שנים 325 מיליון שקל. לדברי החברה, עלות הקמת המגדל, שיוקם בחלקו על השטח שבו פעל בעבר מפעל עלית, נאמדת ב-800 מיליון שקל, ובנייתו צפויה להתחיל בתוך כמה חודשים ולהימשך כחמש שנים.

זאת ועוד, במאי האחרון נכנסה מגדל לשותפות עם חברת פרשקובסקי בפרויקט משרדים רחב היקף בראשון לציון. חברת הביטוח שילמה תמורת רכישת מחצית מהפרויקט, שייבנה במתחם האלף, 300 מיליון שקל.

נכון לסוף 2018 מגדל החזיקה בתיק נדל"ן להשקעה בסדר גודל של כ-11.6 מיליארד שקל. מרבית תיק הנדל"ן של חברת הביטוח מרכז נכסים שממוקמים בישראל. קבוצות הביטוח הגדולות, כמו גם שאר הגופים המוסדיים הגדולים האחרים, שמנהלים כל אחד עשרות מיליארדי שקלים של כספי חיסכון לטווח ארוך של הציבור, הפכו בשני העשורים האחרונים לקבוצות החזקה בנדל"ן מניב מהגדולות במשק. זאת, מכיוון שמבחינתן מדובר באפיק השקעה שהינו עוגן תשואה ועוגן תזרים, המספק הגנה מפני התנודות בשוקי ההון, שמשפיעות במישרין, ולעתים אף באגרסיביות, על התיק הסחיר הגדול שהגופים מנהלים עבור החוסכים.