גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט נסוגה מהשיא; מניית טבע צנחה בכ-5% לפני הדוחות מחר

מדד הנאסד"ק איבד 0.3%, הדאו ג'ונס ו-S&P 500 ללא שינוי ● מניית סייברארק הישראלית מנתרת בכ-10% לאחר הדוחות ● אבן קיסר איבדה גובה לאחר שאכזבה את השוק ● מניית HP זינקה על רקע הדיווח כי ענקית המדפסות זירוקס בוחנת אפשרות לרכישתה ב-27 מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט נסוגו מרמת השיא על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד הנאסד"ק איבד 0.3%, הדאו ג'ונס ו-S&P 500 ננעלו ללא שינוי מהותי.

בזירת הישראליות בוול סטריט, מניית סייבראק קפצה לאחר הדוחות, ומנגד אבן קיסר הישראלית ירדה בצל הדוחות המאכזבים.

מנייתה של טבע  הישראלית צנחה בכ-5% לקראת פרסום הדוחות הרבעוניים מחר לפני פתיחת המסחר בניו יורק. עיני השוק נשואות לעדכונים לגבי התפתחויות בפרשת האופיואידים (משככי כאבים) בארה"ב, בהמשך להסכם עליו דווח בחודש שעבר.

מניית HP  זינקה ביותר מ-6% על רקע הדיווח כי ענקית המדפסות זירוקס בוחנת אפשרות לרכישתה ב-27 מיליארד דולר

אובר  איבדה גובה על רקע השתחררותן מניות חסומות לשוק לראשונה מאז ההנפקה.

פראנסואה טראהאן, אסטרטג המניות של בנק UBS השוויצרי, מעריך כי מדד S&P 500 יצנח ב-17% עד סוף השנה, כלומר יגיע לרמה של כ-2,550 נקודות. לדעתו, התהפכות עקום תשואות האג"ח האמריקאי, שמרמז על מיתון, יחד עם שלוש קריאות רצופות מתחת ל-50 נקודות של ה-ISM (מדד מנהלי הרכש) צריכים להניע את המשקיעים לגישה יותר זהירה.

זאת ועוד, הרווחים העתידיים שמציגות החברות הם במגמת ירידה ברורה (לפי הערכות האנליסטים) ונמצאים כיום ברמה של 1% כאשר בשיא התחזיות היו ברמה עלייה של 23%. הירידה בתחזית הרווחים היא לא שגרתית, ובעלת השפעה שלילית - ב-35 השנים האחרונות זה קרה רק שש פעמים ובכל הפעמים זה הוביל לירידה במדד S&P 500.

21:00

המסחר בניו יורק מתנהל בטריטוריה האדומה בצל הדיווח ברויטרס כי פגישת טראמפ ונשיא סין שי עשויים לדחות את פגישתם שתוכננה להיות תחילה בצ'ילה, אך הועברה נוכח המתיחות במדינה לארה"ב.

20:00

המדדים נסוגים מרמת השיא בהמתנה להתפתחויות סביב סוגיית הסחר שבין סין לארה"ב. מדד הנאסד"ק מאבד 0.1%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ללא שינוי מהותי.

אלטיס  של פטריק דרהי צללה כ-20% אחרי הדוחות, מניית HP  מזנקת על רקע הצעת רכש, סייבראק קופצת לאחר הדוחות, מנגד אבן קיסר הישראלית מאבדת גובה.

18:38

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה הירוקה כך מדד הדאקס טיפס ב-0.24%, הפוטסי עלה 0.1% והקאק טיפס ב-0.34%.

בוול סטריט המדדים נסוגים מרמת השיא בהמתנה להתפתחויות סביב סוגיית הסחר שבין סין לארה"ב. מדד הנאסד"ק מאבד 0.4%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ללא שינוי מהותי.

מניית פריגו  הדואלית צונחת ב-5% לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים.

צ'יזפיק אנרג'י צוללת ב-16%, מנייתה של PG&E צונחת ב-15%, מנגד מנייתה של HP  מנזקת ב-11.5% על רקע הדיווח להצעה לרכישתה תמורת 27 מיליארד דולר. מניית טייסון פודס  מטפסת ב-2%.

16:30

המסחר בארה"ב נפתח בהססנות ברמת שיא כל הזמנים, כך מדד הנאסד"ק משיל 0.3%, הדאו ג'ונס מאבד 0.1% וכך גם מדד S&P 500.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת, ובין המדווחות הן החברות הישראליות אבן קיסר וסייברארק.

יצרנית משטחי הקווארץ אבן קיסר  הישראלית הנמיכה תחזיות והחמיצה את אלו של האנליסטים לרבעון השלישי עם רווח למניה של 29 סנט, לעומת הצפי לרווח של 31 סנט למניה, בדומה לרבעון הקודם. הרווח הגולמי, על פי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב, ירד ב-2.7% בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכם ב-43 מיליון דולר (29.8% מהמחזור בהשוואה ל-29.6% מהמחזור ברבעון המקביל). מנייתה יורדת בכ-6% בפתיחה.

מנייתה של סייברארק  הישראלית מזנקת לאחר שהיכתה את התחזיות לרבעון השלישי וסיפקה צפי לרבעון הבא שעלה על ציפיות השוק. הכנסותיה של החברה עלו ב-28% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. החברה צופה הכנסות בטווח של 127-125 מיליון דולר ברבעון הבא. לשנה כולה החברה צופה הכנסות בטווח של 429.2-431.2 מיליון דולר. 

מנייתה של HP  מזנקת בכ-10% על רקע הדיווח כי ענקית המדפסות זירוקס בוחנת אפשרות לרכישתה ב-27 מיליארד דולר.

באירופה המדדים נסחרים גם הם סביב רמות הפתיחה, כך מדד הדאקס עולה ב-0.15%, הקאק מטפס ב-0.25% והפוטסי ללא שינוי.

אלטיס  של פטריק דרהי צונחת בכ-20% בצל הדוחות החלשים לרבעון השלישי של השנה והורדת התחזית.

14:30

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים היום על פתיחה יציבה ללא שינויים מהותיים, במה שנראה כמו מנוחה מהראלי שהוביל את המדדים לרמות שיא. מלבד חדשות מחזית הסחר יושפע היום המסחר גם מנתוני מאקו כמו מדד הפריון התעשייתי ועלות התפוקה.

CVS Health ו-יפרסמו דוחות לפני פתיחת המסחר, ולאחר הפתיחה יפרסמו בין היתר קוואלקום, אקספדיה ופוקס קורפ.

באירופה מתנהל המסחר בעליות שערים קלות. מדד סטוקס מוסיף 0.1%, בהובלת עלייה של 0.7% בסקטור הבנקים. ירידה של 0.5% נרשמת במגזר הטלקום.

10:30

המסחר בשוקי אירופה נפתח במגמה מעורבת, בעוד המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום הסחר, ואחר הדוחות הכספיים של החברות.

מדד סטוקס אירופה 600  משייט מעט מתחת לרמת הפתיחה. מניות הבנקים מוסיפות 0.9%, ורוב הסקטורים נסחרים בטריטוריה השלילית, בהובלת ירידה של 0.7% במגזר המשאבים הבסיסיים. 

כלכלנים מהאו"ם הזהירו אתמול כי מלחמת הסחר הסינית-אמריקאית היא מצב של הפסד בכל מקרה, שעלה לסין 35 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, בעוד שהצרכנים והחברות בארה"ב נשאו בנטל של המכסים היקרים ביותר.

בינתיים דווח כי משוכה נוספת בדרך להסכם היא קביעת המקום הסופי שבו ייפגשו טראמפ וג'ינפינג. עם זאת המשקיעים אופטימיים וצופים כי ההסכמים המקדימים יוכלו להיחתם כבר החודש.

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

באירופה פורסם היום מדד מנהלי הרכש המשוקלל של גוש האירו, שהצביע על נתון של 50.6 נקודות באוקטובר, לעומת צפי ל-50.2 נקודות ולעומת 50.1 נקודות בחודש ספטמבר.

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים רשם אף הוא עלייה ל-52.2 נקודות באוקטובר, לעומת צפי ל-51.8 נקודות ולעומת 51.6 נקודות בספטמבר.

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגרמניה עלה באוקטובר ל-51.6 נקודות, לעומת צפי ל-51.2 נקודות ולעומת 51.4 נקודות בספטמבר.

מדד מנהלי הרכש המשוקלל בגרמניה לאוקטובר עלה ל-48.9 נקודות לעומת צפי ל-48.6 נקודות ולעומת 48.5 נקודות בספטמבר.  

בגזרת דוחות החברות, סוסייטה ז'נרל  דיווח היום על הכנסה של 854 מיליון אירו ברבעון השלישי, מעט מתחת לתחזיות, אולם המניה רושמת עלייה, בשל התרשמות המשקיעים מנתוני ההון האיתנים של הבנק הצרפתי.

אדידס  דיווחה על עלייה של 6% במכירות לעומת תקופה מקבילה ועל יציבות ברווח התפעולי, ואישרה מחדש את התחזית השנתית. המנכ"ל קספר רורסטד אמר היום במסיבת עיתונאים כי 2019 תהיה שנת שיא ליצרנית ביגוד הספורט הגרמנית. מניית החברה רושמת עליות. 

ירידות נרשמות במניית במוו  למרות דיווח על עלייה של 33% ברווח התפעולי ברבעון השלישי, יצרנית הרכב הגרמנית שבה והודיעה כי היא צופה נפילה משמעותית ברווחים לפני מס השנה.     

מניית מרקס אנד ספנסר  מזנקת לאחר דיווח על עלייה של 52% ברווח במחצית הראשונה של השנה.

מניית מפיצת החומרים הכימיקליים BRENNTAG  עולה אף היא בעקבות רווחים יציבים ברבעון השלישי, ומובילה את העליות בסטוקס 600. 

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יודיע היום רשמית כי ב-12 בדצמבר יתקיימו בחירות כלליות בבריטניה. לפי רויטרס הוא יתחייב בהכרזתו "לסיים את הברקזיט בשבועות הקרובים".  

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת, בשינויים קלים, בעוד המשקיעים עוקבים אחר התפתחויות בחזית מלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין. ירידות קלות נרשמות בשנחאי , בהונג קונג  ובS&P/ASX 200 , ואילו בטוקיו  נרשמת נטייה חיובית. בקוריאה  משייט המדד סביב רמת הפתיחה.

היואן הסיני התחזק אתמול ונסחר מתחת לרמה של 7 יואן לדולר, לראשונה מאז אוגוסט. היום קיבע הבנק של סין את רמת האמצע של היואן על 7.008 יואן לדולר, הרמה החזקה ביותר שלו מאז 8 באוגוסט.

סין דוחקת בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ להסיר מכסים נוספים על סחורות סיניות בכ-125 מיליארד דולר, שהוטלו בספטמבר, וזאת במסגרת "שלב 1" בהסכם הסחר.

ביפן התפרסם היום מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים לחודש אוקטובר, שהצביע על ירידה לרמה של 49.7 נקודות, לעומת צפי ל-50.3 נקודות ו-52.8 נקודות בספטמבר.

בוול סטריט הסתיים אמש המסחר בשינויים קלים, אך בשיאים חדשים, בעוד המשקיעים מחכים לעדכונים על האפשרות של ביטול מכסים שהטילה ארה"ב על סין במסגרת מלחמת הסחר, ועוקבים אחר ההתפתחויות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, והנאסד"ק ננעל כמעט ללא שינוי, עם עלייה של 0.02%, שניהם ננעלו ברמתם הגבוהה אי-פעם. מדד S&P 500 ירד ב-0.1%.

עוד כתבות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם