גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הנחיות פיקוד העורף: לימודים בוטלו, עבודה במרכז - רק במקומות ממוגנים

מחשש לתגובת הג'יהאד האסלאמי לחיסולו של מפקד בכיר בארגון על ידי צה"ל הבוקר, פיקוד העורף הודיע כי במידה וקיים מרחב מוגן, ניתן לצאת לעבודה באזורים השפלה, דן וירקון ● רשויות בדרום ובמרכז הארץ הכריזו על ביטול הלימודים ● צירי תנועה הקרובים לגדר נחסמו ● הבנקים עברו למתכונת חירום

כיפת ברזל/צילום:תמר מצפי
כיפת ברזל/צילום:תמר מצפי

בעקבות החיסול בעזה, בו נהרגו בהאא אבו אל-עטא, מפקד בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי ואשתו, הוכרזה היום (שלישי) כוננות שיא בעוטף עזה ובאזור המרכז, והלימודים בכל אזור הדרום ובגוש דן בוטלו. כמו כן, הודיע פיקוד העורף כי במידה וקיים מרחב מוגן, ניתן לצאת לעבודה באזורים השפלה, דן וירקון.

על פי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף, באזור הדרום (עוטף עזה, לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב, דרום השפלה והשפלה), יתקיימו התכנסויות של עד 100 איש בשטח סגור בלבד. באזור המרכז (דן-ירקון), יתקיימו התכנסויות של עד 300 איש בשטח סגור בלבד. גם בדרום וגם במרכז, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ואין יציאה לעבודה שאינה חיונית.

במועצה האזורית אשכול הונחו התושבים לא לצאת לפעילות חקלאית בשטחים הסמוכים לגדר. בערי הדרום והמרכז הכריזו על פתיחת מקלטים ובשדרות ובעוטף ביקשו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. תושבי הדרום התבקשו להישמע להוראות פיקוד העורף. בערים ראשון לציון, יבנה, בת ים, חולון, רמת גן ותל אביב - לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך, וראשי ערים הודיעו על פתיחת מקלטים. ברחובות לא יתקיימו לימודים במבנים יבילים ובבנייה קלה.

כמו כן, הלימודים בוטולו גם בקריית מלאכי, באר שבע, אשדוד, גדרה, יבנה, מועצה איזורית מרחבים, גן יבנה, אופקים, נתיבות, מועצה איזורית שדות נגב, קריית גת ומיתר.

במקביל, צה"ל הכריז על חסימת צירים סמוכים לגבול הרצועה, לרבות כביש מס' 4 מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה, כביש מס' 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז וכביש מס' 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. בנוסף תיחסם הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים ע"ש אסף סיבוני, גבעת נזמית, וגבעת "הפרש הבודד" וכן לחוף זיקים. תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות הופסקה אף היא. בצה"ל קראו לנהגים באזור שלא לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות.

תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני, בהמלצת גורמי הביטחון, בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים בקו באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.


במשרדי הממשלה והרשויות המקומיות נערכים להסלמה במצב הביטחוני

ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה נערכים לוגיסטית ומערכתית להסלמה במצב הביטוחוני. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבו אב, אישר את ביטול הלימודים והודיע כי תלמידים באזור המרכז שכן הגיעו למוסדות הלימוד, נקלטו אך הם משחוררים באופן מסדר לבתיהם. "כל שגרת הלימודים מתבטלת בדרום ובכל גוש דן. ישנם ילדים שהגיעו מוקדם לבתי הספר לפני ההודעה, ובגלל זה צוותי החינוך קלטו אותם ולאט לאט מחזירים אותם. כמו כן, נאלצנו לבטל את כל מערך של 161 טיולים שהתקיימו בדרום שעד הבוקר היו מותרים לטיול", אמר.

אבו אב הוסיף כי "טיפלנו בכל הילדים שנמצאים בכפרי הנוער במקומות מוגנים. הוצאנו הנחיות על מוסדות החינוך שכן פועלים. פתחנו את כל חדרי המצב בדרום תל אביב וירושלים". הוא הסביר כי במשרד מתדרכים את הורי הילדים כיצד להתנהל במצב הנוכחי. "גייסנו את כל מערך היועצים החינוכיים והוצאנו בערוצים שונים הדרכה להורים איך להתנהל במצב חירום. עיבנו את מערך הפסיכולוגים בדרום במידה והשגרה הזאת תמשך מספר ימים, אנחנו נערכים להוריד כוח תגבור לדרום או להפעיל מערך לימודים ופעילויות אינטרנטים ומקוונים. מדינת ישראל ערוכה לעבור משגרה למצב חירום במהירות".

משרד הבריאות פתח את חמ"ל החירום באגף לשעת חירום של המשרד בתיאום עם כל גופי החירום בהם פיקוד העורף, צה"ל, ומגן דוד אדום. בהודעת המשרד נמסר כי "סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והנהלת המשרד מבצעים הערכות מצב באופן שוטף ונמצאים בקשר עם כלל הגורמים הנוגעים לעניין. כל מוסדות הבריאות, בהם בתי חולים, מוסדות גריאטריים וקופות החולים ערוכים", הוסיפו. "בנוגע לטיפול רפואי שנקבע - יש לברר באופן ישיר מול המוסד הרפואי".

בקופת חולים כללית הודיעו כי מרפאות ממוגנות יפעלו במתכונת רגילה, רק באזור הדרום, תל אביב, אזור המרכז וגוש דן. בשאר האזורים, הסניפים יפעלו כרגיל. כמו כן, מרכזי השירות של לאומית שירותי בריאות פועלים כרגיל למעט מרפאת שמשון באשקלון, מרפאות ט ותל חי באשדוד ועצמאות בת ים.

בבית החולים ברזילי שבאשקלון נערכים להסלמה. במרכז הרפואי החלו בתהליך העברת מחלקות שאינן ממוגנות למרחבים ממוגנים. פעילות אמבולטורית במרפאות החוץ והמכונים בוטלו.

במחברת החשמל מבקשים מהציבור לגלות ערנות על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. "חברת החשמל ערוכה לתיקון פגיעות והחזרת אספקה סדירה מהר ככל שניתן, יחד עם זאת חשוב לנו להסביר כי לעיתים בשל אופי הפגיעה ברשת משך הטיפול עשוי להימשך מספר שעות, במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, יש לשמור על כללי בטיחות", נמסר בהודעת החברה.

במערכת בתי המשפט הודיעו כי יפעלו במתכונת של שמיעת סעדים דחופים בלבד בבתי המשפט
שנכללים בהנחיית פיקוד העורף. זאת, לאור המצב הביטחוני. ההנחיה חלה על בתי המשפט במחוז דרום, מחוז תל אביב ומחוז מרכז, למעט נתניה וכפר סבא בהם ישמעו דיונים כרגיל.

באשר לבתי הדין הרבניים, הרב הראשי דוד לאו הנחה כי כלל הדיונים בבתי הדין באזורים שנקבעו - מבוטלים. זאת בהתאם להוראות פיקוד העורף. הדיינים הונחו כי בקשות לסעדים דחופים ייענו באופן פרטני לפי הצורך.

הפקולטה לחקלאות ברחובות ושלוחת אוניברסיטת חיפה במכללת בני ברק לא יקיימו את הלימודים בעקבות המצב. כמן כן, האוניברסיטה הפתוחה הודיעה כי לא תקיים לימודים ועבודה במרכזי הלימוד הבאים: מגוש דן דרומה - תל אביב, רמת-גן, אור יהודה, פתח תקוה, רחובות, נס ציונה, רמלה, ראשון לציון, אשדוד, באר שבע, שדרות, שגב שלום, ירוחם ודימונה.

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי לאור המצב, השירותים הסוציאליים ביישובי עוטף עזה, במרכזי החוסן וברחבי גוש דן יפעלו במתכונת חירום. בהודעת האיגוד נמסר כי "העובדים הסוציאליים פועלים 24/7 בחמ"לי העיריות, בבתי החולים ומסייעים לתושבים במצוקה". כמו כן, משרדי הרישוי באזור גוש דן ובדרום יהיו סגורים, בעקבות ההסלמה במצב.

ביקורת על המשך עבודה מצד פועלי הבנין נשמעה מצד הפורום למניעת תאונות עבודה. ראובן בן שמעון, מייסד הפורום, אמר כי "בעשרות אתרי בנייה העבודה והמנופים ממשיכים לעבוד כרגיל תוך סיכון חיי אדם ובניגוד להנחיות פיקוד העורף. פועלי הבניין מופקרים".

עוד כתבות

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות קלות בת"א; או פי סי אנרגיה מזנקת בכ-9%

מדד ת"א 35 מאבד מערכו כ-0.2% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק