גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לקוחות היוקרה הם הלחם והחמאה שלנו. אנחנו מוותרים על הרבה הכנסות בשבילם"

על ההתקוממות מצד הנוסעים, הזינוק במספר הלקוחות והמהלכים שסותרים את האג'נדה הרשמית ● מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, ליאור טנר, משיק מהלך אסטרטגי לא נטול סיכונים ומתיישב לשיחה עם "גלובס"

ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על / צילום: יונתן בלום, גלובס
ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על / צילום: יונתן בלום, גלובס

הנוסע המיוחד ביותר מבין 2.25 מיליון החברים במועדון הנוסע המתמיד של אל על הוא... צ'לו. נגנית בתזמורת שטסה באופן תדיר לישראל מטיסה את הצ'לו היקר שלה בתא הנוסעים, במושב במחלקת עסקים. הצ'לו צובר נקודות נוסע מתמיד משלו וטיפס למעמד פלטינה. לא ברור האם כבר מימש את הנקודות לטיסת בונוס לצורך מנוחה מהתזמורת ומהמסעות בעולם. אל הצ'לו, או אל חבר אחר, כלב שטיפס למעמד בכיר במועדון, מצטרפים הנוסעים הרגילים.

מועדון הנוסע המתמיד של אל על אינו משתייך לברית תעופה עולמית, והוא עבר שורה של שינויים בשנים האחרונות, האחרון שבהם מתרחש כעת, עם השקה של אתר ייעודי והרחבת אופציות מימוש הנקודות גם אל מעבר עולמות התעופה.

לפני 5 שנים מונה עו"ד ליאור טנר לעמוד בראש המועדון. "אני איש של משימות מיוחדות", הוא מגדיר את עצמו. "מגייסים אותי באירועים משבריים או למהלכים של שינויים עמוקים. זה מתניע אותי. זה גם המקום שממנו התחלתי בפליי קארד", מספר טנר בראיון מיוחד ל"גלובס".

המועדון מתנהל כיחידה עצמאית מאל על. למה בחרתם לפעול באופן הזה?

"כשהגעתי לאל על, המנכ"ל היה אליעזר שקדי, שדגל בכך שאין מה להמציא את הגלגל, כי יש הרבה אנשים חכמים שצריך רק ללמוד מהם. שאבנו השראה מהמועדון של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס שמתנהל בנפרד, וכך בחרנו לפעול. אנחנו סוג של סטארט-אפ מאור-יהודה. המועדונים הם מנועי צמיחה, וזה משקף את המודל של הענף, לא להישען על רווח רק מ'הברזל' (מטוסים, מ' ר' ח'). המטרה של המועדון היא שאל על תהיה שזורה בחיי היום-יום של הלקוח דרך הערך שהוא מספק לו. אנחנו מתנהלים בנפרד, אבל בסוף אנחנו אל על.

"כשהחלטנו לצאת עם כרטיס אשראי משלנו, יועצים שישבנו איתם אמרו לנו שנתרסק, שהשוק רווי, ושאנשים לא יכניסו לארנק שלהם עוד כרטיס אשראי", מספר טנר. "שאלו אותנו 'מה אתם כבר יכולים להביא'. הזלזול הזה גרם לי לחשוב שהמציאות היא הפוכה. אולי לא היה מקום לעוד כרטיס אשראי רגיל, אבל פליי קארד הוא מוצר אחר - ייסדנו מטבע דיגיטלי בדמות הנקודות שנצברות בקנייה. אמרנו לצרכנים שימשיכו בהרגלי הקניות שלהם, והן יהפכו לטיסות. גם היום, בעידן שהטיסה כבר מזמן הפכה להיות 'קומודיטי' - זה עדיין מוצר נחשק".

ממוצע של 7,300 שקל הוצאות בחודש

כשפליי קארד הושק לפי 5 שנים, מספר החברים במועדון הנוסע המתמיד של אל על עמד על 1.3 מיליון. כיום מספר החברים מונה 2.25 מיליון. המועדון נחלק ל-5 רמות לפי תדירות הטיסות: מתמיד הוא המעמד הבסיסי, אחריו כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה. ההצטרפות למועדון היא חינמית.

330 אלף מהחברים מחזיקים בכרטיסי אשראי - ועבורו הם משלמים כ-20 עד 40 שקל בחודש. 75% מחזיקים בכרטיס בייסיק, והשאר בפרימיום. היקף ההוצאה החודשית הממוצעת שלהם היא 4,500 שקל בבייסיק ו-20 אלף שקל בפלח היוקרתי שמהווה 2/3 מהמחזור של פליי קארד. בין שני הקטבים הללו נוצר ממוצע של 7,300 שקל הוצאות בחודש. לפי טנר, זהו נתון גבוה לעומת כרטיסי אשראי אחרים, כשהממוצע הוא 3,700 שקל בחודש לכרטיס בנקאי ו-2,200 שקל בחודש לכרטיס חוץ-בנקאי.

דמי האחזקה של הכרטיס שלכם גבוהים יחסית לשוק.

"לא הייתה לנו התלבטות האם לגבות כסף, לא בעולם שבו העמלה הצולבת נשחקת. מרווח השיווק למנפיק (סליקה) ירד מ-1.5% ל-0.7% ל-0.6%, והוא ימשיך לרדת ל-0.5%. השוק משתנה לרעת חברות האשראי, ולכן מקורות ההכנסה שלהן משתנים. מדיניות של פטור בדמי כרטיס כוללת שתי בעיות: הראשונה היא פגיעה בהכנסות של חברת האשראי, והשנייה היא בתפיסה - אם אתה מאמין שאתה נותן ערך גבוה ללקוח, תאמין שהוא מוכן לשלם על זה".

אל מול הנחישות של טנר כי גביית הכסף היא מוצדקת, המועדון יוצא מהיום במהלך שסותר את האג'נדה שלו, היות שלקוחות היוקרה יקבלו פטור מתשלום דמי כרטיס האשראי שלהם. "לקוחות היוקרה של המועדון הם הלחם והחמאה שלנו, וזו הדרך לחזק את הקשר עמם", אומר טנר. מדובר בפטור קבוע מדמי כרטיס ללקוחות, זהב פלטינה וטופ פלטינה קיימים וחדשים ומשודרגים, המשלמים כ-40 שקל בחודש. "זה ויתור על הרבה כסף שאנחנו וחברת האשראי סופגים. יש אחוזים בודדים של לקוחות היוקרה שלא מחזיקים בכרטיס פליי קארד, וככה נגיע גם אליהם".

יצוין כי 98% מלקוחות אל על מדורגים במעמד הבייסיק. לקוחות היוקרה שכל חברת תעופה שואפת לשמר, אלה שטסים תדיר - מהווים אחוז קטן מאוד מכלל הנוסעים.

מחוזרים עם 9% ממחזור הסליקה בישראל

בדצמבר 2018 הודיעה פליי קארד כי היא תאריך את ההסכם שלה עם כאל ל-10 שנים דרך המותגים דיינרס ומאסטרקארד (חוץ-בנקאי). לאומי קארד וכאל הגיעו לשלבי הסיום במכרז - בו ניצחה כאל. "היינו מחוזרים", הוא אומר ומנמק מדוע: "נסיים את 2019 עם מחזור של 30 מיליארד שקל - 5 מיליארד יותר מהמחזור הכולל ב-2018. זה מחזור גבוה יותר משמעותית ממועדונים אחרים. מאז השקת פליי קארד המחזור שלנו הגיע ל-100 מיליארד שקל, זה 9% ממחזור הסליקה במדינת ישראל. 12% מהקניות של הישראלים הופכים לנקודות הנוסע המתמיד". התחשיב הזה כולל צבירת נקודות בהתאם למסלולי תעופה במנגנוני הטבות של כרטיסי אשראי אחרים.

ישראכרט בשעתו יצאה מהמשחק כשניהלה משא-ומתן עם טורקיש איירליינס, מה שהבשיל להשקת כרטיס אשראי משותף לאחרונה. במקביל המועדון ממשיך לעבוד עם אמריקן אקספרס המנפיק כ-10% מכלל כרטיסי פליי קארד.

יש התעוררות בחברות האשראי בכל הקשור לשיתופי פעולה עם חברות תעופה.

"אנחנו נמצאים בתקופה שבה נסיעות לחו"ל וענף התעופה בצמיחה. כשעוד גורמים עוסקים בזה, העוגה תגדל ותכניס יותר לקוחות לעולמות האלה. לעומת המתחרים, השחקן עם הצעת הערך הכי עמוקה הוא פליי קארד, לכן אני פחות מודאג".

עד כמה המועדון הוא אפיק הכנסה חשוב לאל על מלמדים המספרים הבאים: במסגרת התחרות של כאל-מאסטרקארד מול לאומי קארד-ויזה העולמית, התחייבו הזוכות לשלם לאל על מענק של 125 מיליון שקל. בנוסף קיבלה אל על אופציית "פאנטום" שתקנה לה מענקים כספיים במקרה של הנפקה או מכירה של כאל או דיינרס. מנגנון ההסכם קובע תמלוגים שוטפים במסגרת חלוקת ההכנסות בין אל על וכאל, לרבות עמלה הצולבת, דמי כרטיס, עמלת המרות מט"ח והכנסות מהלוואות שיינטלו בכרטיסי המועדון - מהלך שהמועדון מקדם כעת (עם החזרת הריבית בנקודות הנוסע המתמיד). במעמד חתימת ההסכם בין הצדדים קיבלה אל על 60 מיליון שקל על חשבון תשלומי תמלוגים עתידיים.

צבירת נקודות זה נחמד אבל עד כמה הלקוחות מממשים את מה שצברו לבונוסים.

"לא נוכל לפרט על היקף המימושים, אבל נוכל להגיד שמ-2015 היא גדלה ב-50%. הקצאות של טיסות לכרטיסי בונוס הן פונקציה של מימוש. זה כבר לא טיסה לוורשה ביום שלישי בחורף. אל על עשתה רביזיה. גונן (אושיסקין, מנכ"ל אל על) הוא אחד התומכים הגדולים של המועדון. הוא מאפשר לנו לקדם מהלכים עם הרחבה משמעותית של ההקצאות".

אבל האינטרס שלכם שונה. מבחינתו שלא יממשו אף טיסת בונוס.

"זה לא נכון. זו חשיבה לטווח קצר ולא לטווח ארוך. בסוף זו בועה שמתפוצצת. זה לא עניין של טיסות אלא מערכת יחסים עם הנוסעים. אם לא נשקיע בהצעת הערך, מערכת היחסים הזו תיפגע. חוץ מכרטיסי טיסה, שזה הבונוס הממומש ביותר, יש מוצרים עוטפים כמו ביטוח או השכרת רכב. לדוגמה, מימוש נקודות לקניות בדיוטי פרי בטיסה יש לנו בהיקף של עשרות מיליוני נקודות בשנה. גם עובדי אל על מממשים את הנקודות שלהם באופן הזה".

באל על הנקודות פגות אחרי שלוש שנים. יונייטד איירליינס, אחת המתחרות החזקות שלכם בקווים לארה"ב, הכריזה לאחרונה כי המיילים ישמרו לכל החיים.

"אנחנו בוחנים את נושא תפוגת הנקודות מעת לעת ומציעים ערוצי מימוש חדשים בתחום התעופה ומחוצה לו".

המספרים מלמדים על גודל האתגר שלכם: תנועת הנוסעים לישראל וממנה גדלה בקצב דו-ספרתי מדי שנה, ואל על יורדת בנתח השוק שלה לכיוון 26% בנתב"ג.

"אל על עוברת בשנים האחרונות מהלך של התחדשות בצי המטוסים וביעדים חדשים דוגמת טוקיו, דבלין שיקגו וסן פרנסיסקו. התחרות גורמת לה להיות מחודדת יותר. אני יכול להגיד שהופכים כל אבן בחברה כדי להתייעל ולהשתפר".

"לא הופעל עלינו לחץ, אבל איש לא חף מטעויות"

באפריל 2019 נכנס לתוקף שינוי במודל צבירת ומימוש הנקודות של פליי קארד. המנגנון החדש הוביל להתקוממות מצד נוסעים במעמד פלטינה וטופ פלטינה. על כך אומר טנר כי "שיטת הצבירה הפכה לפשוטה יותר עם יחס ישר להוצאה הכספית. השינוי כלל גם תחשיב אחר למעבר בין מעמדות ומספר קטן של חברים נפגע בזה. טיפלנו בכך נקודתית. אחרי השינוי גם שיפרנו את יחסי הצבירה. לא הופעל עלינו לחץ, אבל איש לא חף מטעויות. חשוב לנו השיח עם הלקוחות, אבל לא על כל דבר נוכל להגיד כן, בסופו של יום אל על היא חברה מסחרית. אני גאה בזה שיכולנו לבוא ולהגיד שמשנים".

בימים אלה יוצא המועדון במהלך שכולל התחדשות, בין היתר עם הקמת אתר שיאפשר לרכוש מוצרים שונים בנקודות, או בשילוב של כסף עם מודעות לרבות במוצרי דיוטי פרי, חשמל אלקטרוניקה, ספורט וכדומה. טנר מבטיח כי המוצרים יוצעו במחיר שוק ריאלי.

מהלך אחר כולל הרחבת אופציות מימוש כרטיסי הבונוס. בכל מטוס יש 26 מחלקות רישום וירטואליות שמשקפות מחירים משתנים בהתאם לביקוש. חברי המועדון יוכלו להשתמש בנקודות בכל מחלקות המטוס, כך שכל כרטיס יתומחר גם בנקודות עם אופציה לתשלום במזומן על חלק מהסכום ובנקודות על חלקו (באמצעות סליידר שימחיש את התמחור בחלוקה הזו), כולל במועדים מבוקשים יותר, "אם מזמינים מספיק זמן מראש". טנר מסביר כי "יחס ההמרה הוא 2-3 נקודות בממוצע לדולר, כך שמימוש 300 נקודות יהיה שווה ל-100 דולר ממחיר הכרטיס".

גם פה האינטרס שלך הפוך מזה של מנכ"ל אל על, שיעדיף למכור כרטיסי טיסה באוגוסט בכסף ולא בנקודות.

"חלק מההפנמה שהובילה להצלחה היא שאל על צריכה להיות אדישה למימושים בנקודות, משום שאל על מקבלת כסף מהמועדון על כל כרטיס בונוס. לכן לה זה לא משנה מי קונה".

יש אתרים שמציעים לחברי מועדוני הנוסע המתמיד לפדות את הנקודות בכסף. זה מטריד אתכם?

"על פניו, מסחרה בנקודות זה משהו שנוגד את תקנון החברה. זו תופעה שקיימת בהיקפים שוליים, והיא לא מפריעה לנו".  

בענף התעופה שולטות שלוש בריתות שמאגדות עשרות חברות - סטאר אליאנס, וואן וורלד וסקיי טים. אל על לא חברה באף ברית. האם מעמדה לא נפגע בשל כך?

"מדובר בסיטואציה שהיא פוליטית ברובה. זה לא שאל על בחרה שלא להשתייך לאף ברית. אנחנו מנסים לפצות על החיסרון המסוים הזה באמצעות הסכמי קוד שייר עם חברות כמו אמריקן איירליינס, ג'ט בלו, אייר צ'יינה אירו מקסיקו ואחרות, שגם אצלן ניתן לממש נקודות שנצברו". 

אל על מעוררת הרבה אמוציות. ידיעות על החברה זוכות למות טוקבקטים ולקיתונות של ביקורת. מנגד, אל על דורגה ראשונה במדד המותגים של "גלובס" בענף התעופה.

"מדי שנה, כמות מכתבי השבח שאל על מקבלת גדולה ממכתבי התלונה. אל על היא חברה שאתה לא יכול להיות אדיש אליה. היא שזורה בחיים ובתרבות של המדינה 70 שנה. הנוסע הראשון שלה היה חיים וייצמן שהלאים מטוס מהצבא כדי שיוכל לצאת לאירופה. יש מותגים שאפשר לזכור עוד ב'שחור-לבן'. שאתה מחובר אליהם רגשית, ואז הסערות משמעותיות יותר, לכאן או לכאן. אל על לא מושלמת, ויש לה מה לשפר ועל מה לעבוד. אבל בסוף, לתחושה של 'הכי בבית בעולם' יש פנים רבות, במה שהנוסעים מרשים לעצמם בטיסות ובמה שהם כותבים בטוקבקים. בעיניי החיבור הרגשי העמוק לאל על מביא יותר לנאמנות שורשית למותג הזה מאשר לנזק. חרף העובדה שלא נעים גם לנו לקרוא את ההשמצות". 

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

ירידות קלות בבורסה המקומית; מדד ת"א ביטוח יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא